5/3127-28/359А
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
79014, м. Львів, вул. Личаківська, 128
ПОСТАНОВА
11.01.07 Справа№ 5/3127-28/359А
12 год 00 хв
За позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю “АВІАС-ЛЬВІВ”, м. Львів
до відповідача: Державної податкової інспекції у Франківському районі м. Львова, м. Львів
про визнання протиправним і скасування рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій № 8862/10/23-2/31589156 від 27.04.2006 року
Суддя Морозюк А.Я.
Секретар судового засідання
Онишко І.Р.
м.Львів, вул.Личаківська,128,
Зал судового засідання № 302.
Представники сторін
Від позивача: Гульоватий Ю.В. –представник; Скородинська О.В. - головний бухгалтер; Зіньків І.Б. –старший оператор АЗС
Від відповідача: Чабан О.С. - старший державний податковий інспектор
Позов заявлено Товариством з обмеженою відповідальністю “АВІАС-ЛЬВІВ” до Державної податкової інспекції у Франківському районі м. Львова, в якому позивач просить суд визнати протиправним та скасувати рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій ДПІ у Франківському районі м.Львова від 27.04.2006 року, рішення ДПІ м.Львова про результати розгляду первинної скарги від 07.07.2006 року, та рішення ДПА Львівської області про результати розгляду повторної скарги від 01.09.2006 року, ДПА України від 23.10.2006 року.
Уточненням позовних вимог від 07.12.2006 року № 105 позивач відповідно до п.1) ч.4 ст.111 КАС України уточнив позовні вимоги, просить ухвалити постанову суду про визнання протиправним та скасування рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій ДПІ у Франківському районі м.Львова № 8862/10/23-2/31589156 від 27.04.2006 року.
В попередньому судовому засіданні 11.01.2007 року представники позивача позовні вимоги підтримали, представник відповідача проти позову заперечив, можливості щодо примирення сторони не вбачають, свої доводи та заперечення обґрунтовують тими доказами, які долучено ними до матеріалів справи.
Враховуючи те, що в попередньому судовому засіданні 11.01.2007 року, на яке прибули всі особи, які беруть участь у справі, були вирішені необхідні для розгляду справи питання, суд за письмовою згодою цих осіб в порядку ч.3 ст.121 КАС України розпочав в той-же день судовий розгляд справи.
В судовому засіданні представники позивача позовні вимоги підтримали з підстав, наведених в по зовній заяві(з врахуванням уточнення позовних вимог), просять визнати протиправним і скасувати рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій ДПІ у Франківському районі м.Львова № 8862/10/23-2/31589156 від 27.04.2006 року, яким до ТзОВ “АВІАС-ЛЬВІВ” застосовано суму штрафних(фінансових) санкцій в розмірі 2495,60 грн, свої вимоги позивач обґрунтовує наступним. Всупереч ч.8 ст. 11-1 Закону України „Про державну податкову службу в Україні” від 04.12.1990 року №509-ХІІ (із змінами і доповненнями) позапланову перевірку було проведено без рішення суду. Позивач не погоджується з висновками перевіряючих, зазначає, що під час перевірки АЗС №13 ТзОВ “АВІАС-ЛЬВІВ” в інкасаторській сумці не було суми 498,25 грн копійками, посортованими в целофанові кульки (як це зазначено в акті відмови від підпису та дачі пояснень від 28.03.2006 року), а у ній знаходились копійки від виручки за 27.03.2006 року, які підлягали здачі до банку 28.03.2006 року. В інкасаторській сумці не було суми 498,25 грн, а була сума 168,25 грн, на цій сумці було позначено кількість копійок –498 штук, тобто кількість монет (копійок) –498 штук дорівнювала чи становила суму 168,25 грн. Перевіряючи відхилили пропозицію старшого оператора АЗС Зіньківа І.Б. провести інвентаризацію копійок, що знаходились в інкасаторській сумці, а тому вписали до акта перевірки нічим не підтверджену суму 498,25 грн. В день перевірки касиром АЗС було здано по видатковому ордеру №145/13 від 28.03.2006 року суму в розмірі 25315,25 грн. Згідно покупюрного опису грошей, що здавались банку, який наведено в Накладних до сумки з готівкою від 28.03.2006 року (Накладні на суми 12315,25 грн. та 13000,00 грн.), банку було здано всього лише 498 монет на суму 168,25 грн. Прийняття вказаних коштів банком підтверджується записами касової книги (каса за 28.03.2006 року, Лист 40), Меморіальним ордером №1 від 29.03.2006 року. Кількість монет, що могла знаходитись в інкасаторській сумці згідно даних книги обліку купюр за 27.03.2006 року (аркуші 84-85 Книги) становила 498 монет на суму 168,25 грн і відповідає переліку купюр наведеному в Накладних до сумки з готівкою від 28.03.2006 року. Наведені обставини свідчать про те, що перевіряючі необгрутновано внесли до акта перевірки дані відносно суми копійок, що могла знаходитися у інкасаторській сумці. Сума надлишку готівкових коштів (498,25 грн) вказана у акті перевірки безпідставно, позаяк перевіряючі не склали покупюрного опису монет, не провели їх інвентаризації, і крім того дані перевірки суперечать наведеним вище документам АЗС.
Відповідач у поданому суду відзиві, а його представник в судовому засіданні проти позову заперечив, просить у задоволенні позовних вимог відмовити, свої заперечення відповідач обґрунтовує наступним. При проведенні перевірки АЗС №13 ТзОВ “АВІАС-ЛЬВІВ” встановлено порушення позивачем п.13 ст. 3 Закону України „Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг” від 01.06.2000 року №1776-ІІІ (із змінами і доповненнями), а саме невідповідність суми готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті РРО. Перевіркою встановлено невідповідність суми готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в поточному звіті РРО, а саме: сума готівкових коштів згідно звіту становить 9140,52 грн., а на місці проведення розрахунків 9639,64 грн. Отже, оскільки при проведенні перевірки встановлено не проведення через РРО суми 499 грн, було відповідно до ст.22 Закону України „Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг” від 01.06.2000 року №1776-ІІІ застосовано фінансову санкцію в п'ятикратному розмірі, що становить 2495,60 грн. Відповідно до ч.7 ст.11-1 Закону України „Про державну податкову службу в Україні” від 04.12.1990 року №509-ХІІ (із змінами і доповненнями) перевірка в межах повноважень податкових органів, визначених законом України „Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг”, не потребує рішення суду.
В судовому засіданні було досліджено письмові докази, які наявні в матеріалах справи (направлення на перевірку, акт перевірки, акти відмови від підпису та дачі пояснень, пояснення, листок касової книги, меморіальний ордер, накладні, видатковий касовий ордер, супровідні відомості, звіт, рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій та інші наявні в матеріалах справи письмові докази).
Відповідно до п.6 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України від 06.07.2005 року № 2747-IV, справу розглянуто в порядку, встановленому цим Кодексом.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши та оцінивши докази, які мають значення для справи, суд встановив наступне.
ДПІ у Франківському районі м. Львова звернулась до Червоноградської ОДПІ з листом від 10.02.2006 року №2452/7/23-2, в якому у зв'язку з проведенням комплексної докуметальної перевірки ТзОВ “АВІАС-ЛЬВІВ” ДПІ у Франківському районі м. Львова просить провести перевірку АЗС по питанню дотримання вимог Закону України „Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг” від 01.06.2000 року №1776-ІІІ (із змінами і доповненнями).
28.03.2006 року працівниками Червоноградської ОДПІ було проведено перевірку АЗС № 13 ТзОВ “АВІАС-ЛЬВІВ” у м.Червоноград, вул.Хмельницького,51, за результатами якої складено Акт № 016664 перевірки щодо контролю за здійсненням розрахункових операцій у сфері готівкового та безготівкового обігу суб'єктами підприємницької діяльності від 28.03.2006 року. Перевірка здійснена в присутності старшого оператора Зіньківа І.Б., який відмовився від підписання акту перевірки, про що перевіряючими було складено Акт відмови від підпису та дачі пояснень від 28.03.2006 року.
На підставі Акту перевірки № 016664 від 28.03.2006 року, ДПІ у Франківському районі м. Львова прийнято рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 27.04.2006 року № 8862/10/23-2/31589156, яким встановлено порушення ст. 3, п.13 Закону України „Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг” від 01.06.2000 року №1776-ІІІ (із змінами і доповненнями), та на підставі п. 11 ст. 11 Закону України „Про державну податкову службу в Україні” та згідно з ст.22 Закону України „Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг” від 01.06.2000 року №1776-ІІІ (із змінами і доповненнями) застосовано до ТзОВ “АВІАС-ЛЬВІВ” суму штрафних(фінансових) санкцій у розмірі 2495,60 грн.
Перевіркою встановлено порушення п.13 ст. 3 Закону України „Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг” від 01.06.2000 року №1776-ІІІ (із змінами і доповненнями), а саме - невідповідність суми готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті РРО.
В акті зазначено, що сума готівкових коштів на місці проведення розрахунків складає 9639,64 грн(п.10 акту), а сума готівкових коштів, яка зазначена в поточному звіті РРО, складає 9140,52 грн(п.11 акту).
Таким чином, сума коштів, на яку виявлено невідповідність, складає 499,12 грн (9639,64 грн мінус 9140,52 грн), сума фінансової санкції відповідно до ст.22 Закону України „Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг” від 01.06.2000 року №1776-ІІІ (із змінами і доповненнями) в п'ятикратному розмірі становить 2495,60 грн.
Позивач (ТзОВ “АВІАС-ЛЬВІВ”) з висновками акту перевірки та застосуванням штрафних(фінансових) санкцій не погоджується.
За результатами оскарження позивачем спірного рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 27.04.2006 року № 8862/10/23-2/31589156 до податкових органів, воно було залишено без змін, а скарги позивача-без задоволення.
Відповідно до п.13 ст.3 Закону України „Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг” від 6 липня 1995 року № 265/95-ВР (із змінами і доповненнями) суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані забезпечувати відповідність сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті реєстратора розрахункових операцій, а у випадку використання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня.
Відповідно до ст.22 зазначеного Закону, у разі невідповідності суми готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті, а у випадку використання розрахункової книжки-загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня, до суб'єктів підприємницької діяльності застосовується фінансова санкція у п'ятикратному розмірі суми, на яку виявлено невідповідність.
В Акті відмови від підпису та дачі пояснень від 28.03.2006 року, складеному перевіряючими, зазначено, що старший оператор АЗС Зіньків І.Б. відмовився від дачі пояснень стосовно 498,25 грн копійками, посортованими в целофанові кульки, в неопломбованій інкасаторській сумці.
Однак, матеріали справи не підтверджують факт наявності суми 498,25 грн копійками, виходячи із наступного.
Як вбачається із записів в касовій книзі (лист 40 книги, каса за 28.03.2006 року), залишок коштів на початок дня по АЗС 13 складав 12315,25 грн (що також підтверджується записом оператора Гоневич В. на сторінці 85 книги обліку купюр за 28.03.2006 року, який передав зміну оператору Зіньківу І.Б.), виручка за день склала 21859,47 грн (сума виручки за день 21859,47 грн підтверджується також звітом РРО про закриття станціонної зміни за 28.03.06 року). Із цієї суми (12315,25 грн та 21859,47 грн, що разом становить 34 174,72 грн) було здано 28.03.2006 року в банк 25315,25 грн, решта суми 8859,47 грн становить залишок коштів на кінець дня 28.03.2006 року.
Зазначена сума 25315,25 грн була здана касиром АЗС в день перевірки(28.03.2006 року) інкасаторам для здачі в банк по видатковому ордеру №145/13 від 28.03.2006 року, на якому міститься штамп інкасації. Сума 25315,25 грн меморіальним ордером Червоноградської філії ПриватБанку № 1 від 29.03.2006 року зарахована на поточний рахунок ТзОВ “АВІАС-ЛЬВІВ”.
Згідно покупюрного опису грошей, що здавались банку, який наведено в накладних до сумки з готівкою від 28.03.2006 року (накладні на суми 12315,25 грн. та 13000,00 грн, зворотній бік), банку було здано монет на загальну суму 168,25 грн, а саме: 324 монети номіналом 25 коп на суму 81 грн, 174 монети номіналом 50 коп на суму 87 грн, та 1 монета 25 коп. При цьому вказані монети зазначені в накладній до сумки з готівкою на суму 12315,25 грн, яка, як зазначалося вище, складала суму залишку коштів на початок дня 28.03.2006 року.
Жодних інших монет в покупюрному описі грошей в накладних до сумок з готівкою від 28.03.2006 року не зазначено.
Наведеним підтверджується той факт, що 28.03.2006 року на АЗС 13 ТзОВ “АВІАС-ЛЬВІВ” в інкасаторській сумці (про яку зазначено перевіряючими в Акті відмови від підпису та дачі пояснень від 28.03.2006 року) не могло бути 498,25 грн копійками, а було лише 168,25 грн копійками. Це підтверджується і даними сторінок 84-85 книги обліку купюр за 28.03.2006 року.
Тому суд погоджується із твердженням позивача про те, що перевіряючі помилково сприйняли кількість монет(копійок), яка була позначена на інкасаторській сумці(498 шт плюс одна монета номіналом 25 коп), за суму коштів в цій сумці, що призвело до помилкового визначення суми копійками як 498 грн 25 коп, і в результаті призвело до безпідставного завищення суми готівкових коштів, зазначеної в п.10 Акту перевірки № 016664 від 28.03.2006 року. Доказів, які б вказували на інше, податковим органом в порядку ч.2 ст.71 КАС України не наведено. Матеріали справи не містять доказів проведення перевіряючими інвентаризації копійок, що знаходилися в інкасаторській сумці.
Одночасно вищезазначені докази підтверджують той факт, що згадувані копійки на суму 168,25 грн (що були помилково потрактовані перевіряючими як сума 498 грн 25 коп) входили до суми виручки за попередній день - 27.03.2006 року (12315,25 грн), яка підлягала здачі до банку 28.03.2006 року, і не являються виручкою за 28.03.2006 року, тобто не мають відношення до поточного звіту РРО за 28.03.2006 року.
Як пояснили в судовому засіданні представники позивача(в тому числі старший оператор АЗС 13 Зіньків І.Б., в присутності якого здійснювалася перевірка), інкасація по даній АЗС проводиться о 16 год 45 хв, тому залишок виручки від 27.03.2006 року в сумі 12315,25 грн підлягав здачі до банку через інкасаторів 28.03.2006 року разом із частиною виручки за 28.03.2006 року, яка назбиралася до часу інкасації 28.03.2006 року(що і було зроблено, відповідно до встановлених вище судом обставин).
Згідно п 1.2 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого Постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 637 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 13 січня 2005 року за № 40/10320), каса підприємства –це приміщення або місце здійснення готівкових розрахунків, а також приймання, видачі, зберігання готівкових коштів, інших цінностей, касових документів.
Згідно із ст.2 Закону України „Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг” від 6 липня 1995 року № 265/95-ВР(із змінами та доповненнями), місце проведення розрахунків - це місце, де здійснюються розрахунки із покупцем за продані товари (надані послуги) та зберігаються отримані за реалізовані товари (надані послуги)готівкові кошти, а також місце отримання покупцем попередньо оплачених товарів(послуг) із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо.
З наведених визначень вбачається, що поняття „каса” є ширшим за поняття „місце проведення розрахунків”.
Матеріалами справи не підтверджується, а податковим органом в порядку ч.2 ст.71 КАС України не доведено, що копійки із виручки за попередній день 27.03.2006 року, які зберігалися в інкасаторській сумці для здачі до банку 28.03.2006 року, знаходилися саме в місці проведення розрахунків (визначення якого надано вище згідно із ст.2 Закону України „Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг” від 6 липня 1995 року № 265/95-ВР). Факт же зберігання цих копійок в приміщенні АЗС № 13 (в касі в розумінні п 1.2 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, окремо від суми готівкових коштів, що знаходилися в місці проведення розрахунків) не свідчить про те, що дана сума копійок знаходилася в місці проведення розрахунків.
З огляду на вищенаведене, висновок податкового органу про невідповідність суми готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті РРО (в частині суми 498,25 грн), не знайшов свого підтвердження матеріалами справи, і в свою чергу спростовується доказами, наведеними позивачем. З огляду на вищенаведене, застосування до позивача фінансових санкцій в сумі 2491,25 грн (п'ятикратний розмір від 498,25 грн) здійснено податковим органом необгрутовано.
Щодо решти суми 0,87 грн (різниця між 499,12 грн, встановлених за результатами рядків 10 та 11 Акту перевірки, та 498,25 грн), то в цій частині позивачем не наведено доказів в обґрунтування відсутності факту невідповідності суми готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті РРО, тому суд погоджується з наявністю невідповідності в сумі 0,87 грн і правомірністю застосування фінансової санкції в п'ятикратному розмірі від 0,87 грн згідно ст.22 Закону, що становить 4,35 грн.
Згідно із ч. 2 ст. 162 КАС України, суд вправі постановою визнати протиправним рішення суб'єкта владних повноважень чи окремі його положення, дії чи бездіяльність і скасувати або визнати нечинним рішення чи окремі його положення. Суд також може прийняти іншу постанову, яка б гарантувала дотримання і захист прав, свобод чи інтересів суб'єкта у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.
З огляду на вищенаведене, суд дійшов до висновку про часткове задоволення позову. Суд визнає протиправним і скасовує рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій ДПІ у Франківському районі м. Львова № 8862/10/23-2/31589156 від 27.04.2006 року в частині застосування до ТзОВ “АВІАС-ЛЬВІВ” суми штрафних(фінансових) санкцій у розмірі 2491,25 грн. В задоволенні іншої частини позову(про визнання протиправним і скасування рішення в частині суми 4,35 грн) суд відмовляє.
Необґрунтованим є посилання позивача на те, що всупереч ч.8 ст. 11-1 Закону України „Про державну податкову службу в Україні” від 04.12.1990 року №509-ХІІ (із змінами і доповненнями) позапланову перевірку було проведено без рішення суду, оскільки із змісту ч.7 ст.11-1 цього ж Закону вбачається, що перевірка в межах повноважень податкових органів, визначених законом України „Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг”, не потребує рішення суду.
Судові витрати в сумі 3 грн 40 коп судового збору розподіляються згідно з ч.3 ст.94 КАС України відповідно до задоволених позовних вимог (3 грн 39 коп присуджується позивачу з державного бюджету України, 1 коп покладається на позивача), решта суми судового збору(сплаченого платіжним дорученням № 3282 від 06.11.2006 року в сумі 51 грн) може бути повернута в порядку ч.2 ст.89 КАС України за клопотанням особи, яка його сплатила.
На підставі вищенаведеного, керуючись п.2-1, п.3, п. 6 Прикінцевих та перехідних положень та ст.ст. 69-71,86,87,94,98,158,160,162,163,167 Кодексу адміністративного судочинства України від 06.07.2005 року № 2747-IV (із змінами та доповненнями), господарський суд –
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задоволити частково.
2. Визнати протиправним і скасувати рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій ДПІ у Франківському районі м. Львова № 8862/10/23-2/31589156 від 27.04.2006 року в частині застосування до ТзОВ “АВІАС-ЛЬВІВ” суми штрафних(фінансових) санкцій у розмірі 2491,25 грн.
3. Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю “АВІАС-ЛЬВІВ” (79018, м. Львів, вул. Огієнка,18, поштова адреса м.Львів,вул. Чоловського, 2, ідентифікаційний код 31589156) 3 грн. 39 коп. - судового збору.
4. В задоволенні іншої частини позову відмовити.
5. Виконавчий лист видати після набрання постановою законної сили.
Постанова набирає законної сили в строк та в порядку, передбаченому ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова може бути оскаржена в строк та в порядку, передбаченому ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Морозюк А.Я.
Суд | Господарський суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 11.01.2007 |
Оприлюднено | 27.08.2007 |
Номер документу | 372786 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Львівської області
Морозюк А.Я.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні