Постанова
від 18.02.2014 по справі 824/19/14-а
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 лютого 2014 року м. Чернівці Справа № 824/19/14-а

Чернівецький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Лелюка О.П.,

за участю секретаря судового засідання Кіщук О.І.,

представника прокуратури Чабана С.Ф.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за позовом прокурора Садгірського району м.Чернівці в інтересах держави в особі державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» в особі відокремленого підрозділу «Держенергонагляд у Південно-Західному регіоні» до товариства з обмеженою відповідальністю «Спільне українсько-французьке підприємство товариство з обмеженою відповідальністю «БФБ» про стягнення заборгованості,

В С Т А Н О В И В :

Прокурор Садгірського району м.Чернівці в інтересах держави в особі державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» в особі відокремленого підрозділу «Держенергонагляд у Південно-Західному регіоні» звернувся до суду з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю «Спільне українсько-французьке підприємство товариство з обмеженою відповідальністю «БФБ» про стягнення заборгованості за порушення законодавства про електроенергетику в сумі 5100,00 грн.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач посилається на те, що відповідачем порушено норми законодавства про електроенергетику, а саме: не виконано обов'язковий до виконання припис №06/40-50-10-ПР від 23 травня 2013 року, у зв'язку з чим відносно нього винесено постанову про накладення штрафу №06/40-02-2-ПШ від 14 жовтня 2013 року у розмірі 5100,00 грн. Оскільки відповідач в добровільному порядку суму штрафу до державного бюджету не сплатив, позивач вважає, що існують підстави для стягнення штрафу в судовому порядку.

Представник прокуратури в судовому засіданні позовні вимоги підтримав у повному обсязі з підстав, викладених у позовній заяві. Просив суд задовольнити позов повністю.

Відповідач про дату, час та місце проведення розгляду справи був належним чином повідомлений. Однак в судове засідання вдруге не з'явився. Заперечень проти позову чи заяв про визнання позову не подавав.

Відповідно до частини четвертої статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

Заслухавши пояснення особи, яка з'явилась в судове засідання, дослідивши наявні матеріали, всебічно та повно з'ясувавши всі обставини справи, об'єктивно оцінивши докази, що мають юридичне значення для вирішення спору по суті, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі, виходячи з наступного.

Судом встановлено, що 23 травня 2013 року державним інспектором з енергетичного нагляду Микитюком В.В. проведено плановий захід з державного енергетичного нагляду на енергетичних об'єктах товариства з обмеженою відповідальністю «Спільне українсько-французьке підприємство товариство з обмеженою відповідальністю «БФБ».

В ході перевірки були виявлені порушення законодавства про електроенергетику, які відображені в Акті здійснення заходу з державного енергетичного нагляду (контролю) №06/40-50-26-А від 23 травня 2013 року (а.с.15-18).

23 травня 2013 року державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Чернівецькій області видано припис №06/40-50-10-ПР про усунення виявлених порушень (а.с.19-20).

Припис про усунення виявлених порушень №06/40-50-10-ПР від 23 травня 2013 року було вручено відповідачу, що підтверджується підписом керівника суб'єкта господарювання Грамасій Т.О. Будь-яких зауважень або заперечень щодо виявлених порушень відповідачем надано не було.

Про виконання припису в цілому відповідач зобов'язаний був письмово повідомити позивача до 16 серпня 2013 року, однак, інформацію про виконання припису у встановлений термін товариством з обмеженою відповідальністю «Спільне українсько-французьке підприємство товариство з обмеженою відповідальністю «БФБ» не було надано.

З метою проведення контролю за виконанням припису №06/40-50-10-ПР від 23 травня 2013 року перевіряючим позивача було проведено перевірку виконання припису, під час якої встановлено, що такий не виконано, внаслідок чого складено Акт перевірки (протокол) №06/40-50-2-АП від 03 жовтня 2013 року (а.с.21).

14 жовтня 2013 року старшим державним інспектором з енергетичного нагляду Вакарчуком Б.А. за результатами розгляду акту перевірки Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії у Чернівецькій області № 06/40-50-2-АП від 03 жовтня 2013 року та внаслідок ухилення від виконання вимог припису №06/40-50-10-ПР від 23 травня 2013 року, винесено постанову №06/40-02-2-ПШ про накладення штрафу на товариство з обмеженою відповідальністю «Спільне українсько-французьке підприємство товариство з обмеженою відповідальністю «БФБ» за порушення законодавства про електроенергетику у розмірі 5100,00 грн.

Постанову від 14 жовтня 2013 року позивач направив на адресу відповідача рекомендованим листом з повідомленням про вручення.

16 жовтня 2013 року вказана постанова була отримана товариством з обмеженою відповідальністю «Спільне українсько-французьке підприємство товариство з обмеженою відповідальністю «БФБ», про що свідчить відмітка про вручення рекомендованого поштового відправлення.

Проте в добровільному порядку суму штрафних санкцій сплачено не було, у зв'язку з чим прокурор Садгірського району м.Чернівці, діючи в інтересах держави в особі державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» в особі відокремленого підрозділу «Держенергонагляд у Південно-Західному регіоні», звернувся до суду з цим позовом.

До вказаних правовідносин суд застосовує такі положення закону та робить висновки по суті спору.

Правові, економічні та організаційні засади діяльності в електроенергетиці, регулювання відносини, пов'язаних з виробництвом, передачею, розподілом, постачанням і використанням енергії, забезпеченням енергетичної безпеки України, конкуренцією та захистом прав споживачів і працівників галузі врегульовано Законом України "Про електроенергетику" №575/97-ВР від 16 жовтня 1997 року (надалі Закон №575/97-ВР).

Відповідно до частини третьої статті 9 Закону №575/97-ВР способом здійснення державного нагляду (контролю) в електроенергетиці є проведення центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики, відповідних обстежень, перевірок, оглядів, інспектування щодо енергетичного обладнання суб'єктів електроенергетики та споживачів енергії у порядку, визначеному Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".

Згідно абзацу 2 частини сьомої статті 9 Закону №575/97-ВР інспектори з державного енергетичного нагляду мають право доступу в установленому законом порядку до електричних, теплових, тепловикористовувальних установок та мереж суб'єктів електроенергетики і споживачів енергії - суб'єктів господарської діяльності для перевірки додержання вимог нормативно-правових актів, нормативно-технічних документів, нормативних документів з питань технічної експлуатації електричних станцій і мереж, енергетичного обладнання і мереж суб'єктів електроенергетики та споживачів енергії, одержувати в установленому законом порядку від посадових осіб суб'єктів електроенергетики та споживачів енергії інформацію про виконання вимог таких документів.

Частиною четвертою статті 26 Закону №575/97-ВР передбачено, що споживач енергії несе відповідальність за порушення умов договору з енергопостачальником та правил користування електричною і тепловою енергією та виконання приписів державних інспекцій з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії згідно із законодавством України. Правила користування електричною і тепловою енергією для населення затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до абзацу 2 частини третьої статті 27 Закону №575/97-ВР суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за правопорушення в електроенергетиці, в тому числі за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики, та порушення умов ліцензій - штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Частиною четвертою статті 27 Закону №575/97-ВР визначено, що Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики, на підставі акта перевірки, оформленого в установленому порядку, за наявності порушень, передбачених цією статтею, видають у межах своєї компетенції суб'єктам господарської діяльності постанови або розпорядження про накладення штрафів за встановленою формою.

Пунктом 1 Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №929 від 07 серпня 1996 року передбачено, що державний енергетичний нагляд за технічним станом та організацією експлуатації електричних, теплових, тепловикористовувальних установок і мереж, режимами споживання електричної та теплової енергії суб'єктів електроенергетики, суб'єктів відносин у сфері теплопостачання і споживачів електричної енергії здійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії (Держенергонагляд).

Порядок накладення Національною комісією регулювання електроенергетики, державними інспекторами з експлуатації електричних станцій і мереж, державними інспекторами з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії на суб'єктів господарювання незалежно від форм власності штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання визначається Положенням про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України №1312 від 21 липня 1999 року (надалі Положення №1312).

Згідно пункту 10 Положення №1312 суб'єкт господарювання сплачує штраф за порушення законодавства в галузі електроенергетики протягом 30 днів з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення, а за порушення законодавства у сфері теплопостачання - у 15-денний строк з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення. У разі несплати штрафу у зазначений термін він стягується в судовому порядку.

Враховуючи зазначенні положення закону та зважаючи на те, що постанову про накладення штрафу №06/40-02-2-ПШ від 14 жовтня 2013 року відповідач в добровільному порядку не виконав, до суду її не оскаржив, суд приходить до висновку про обґрунтованість заявлених позовних вимог щодо стягнення з товариства з обмеженою відповідальністю «Спільне українсько-французьке підприємство товариство з обмеженою відповідальністю «БФБ» заборгованості за порушення законодавства про електроенергетику в сумі 5100,00 грн у дохід державного бюджету.

Згідно із пунктом 4 частини третьої статті 129 Конституції України однією із основних засад судочинства є змагальність сторін та свобода в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Частиною першою статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до частини першої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Доказів, які б свідчили про погашення вказаної суми заборгованості на день розгляду справи або ж спростовували доводи позивача відповідачем суду не подано. Відтак, позовні вимоги підлягають задоволенню повністю.

Керуючись статтями 160 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України,

П О С Т А Н О В И В :

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Спільне українсько-французьке підприємство товариство з обмеженою відповідальністю «БФБ» (58000, м. Чернівці, вул. Хотинська, 43, код ЄДРПОУ 30671470, р/р 26006325801 в Чернівецькій філії ПАТ КБ «Надра», МФО 356505) заборгованість за порушення законодавства про електроенергетику в сумі 5100 (п'ять тисяч сто) грн 00 коп. до Державного бюджету України.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя О.П. Лелюк

Постанова в повному обсязі складена 20 лютого 2014 року.

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.02.2014
Оприлюднено25.02.2014
Номер документу37278840
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —824/19/14-а

Постанова від 18.02.2014

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Лелюк Олександр Петрович

Ухвала від 13.01.2014

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Лелюк Олександр Петрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні