Постанова
від 03.02.2014 по справі 826/19755/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601 м. Київ, вул. К. Каменєва, 8, корпус 1 ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

місто Київ

03 лютого 2014 року Справа №826/19755/13-а

Окружний адміністративний суд м. Києва у складі:

судді: Пісоцької О.В., розглянувши у приміщенні суду у місті Києві у порядку письмового провадження справу

за позовною заявою Броварського міжрайонного прокурора Київської області в інтересах держави в особі Броварської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Київській області дотовариства з обмеженою відповідальністю «МХ Девелопмент» простягнення податкового боргу в сумі 787251грн. 82коп., ВСТАНОВИВ:

Броварський міжрайонний прокурор Київської області (далі - прокурор) звернувся до Окружного адміністративного суду м. Києва в інтересах держави в особі Броварської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Київській області (далі - Броварська ОДПІ, позивач) з позовною заявою до товариства з обмеженою відповідальністю «МХ Девелопмент» (далі - ТОВ «МХ Девелопмент», відповідач), в якій просить стягнути кошти з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника, на погашення суми податкового боргу відповідача в сумі 787251грн. 82коп.

В обґрунтування позовних вимог зазначено про порушення відповідачем приписів Податкового кодексу України шляхом допущення безпідставної несплати вище зазначеної суми.

ТОВ «МХ Девелопмент» стосовно задоволення заявленого прокурором позову заперечує. У судовому засіданні представник відповідача просив суд врахувати, що суми податкових зобов'язань є неузгодженими, так як прокурором та позивачем жодним доказом не підтверджено факт направлення на адресу товариства податкових повідомлень-рішень, які визначені підставами для нарахування заборгованості. Вказував на те, що відповідачем в адміністративному порядку оскаржено зазначені податкові повідомлення-рішення, таким чином податкові зобов'язання щодо сплати штрафу в розмірі 401574грн. 36коп. та 43грн. 07коп. є неузгодженими та не підлягають стягненню у судовому порядку. Зазначив, що податкове зобов'язання в розмірі 9076грн. 12коп. є самостійно визначеним відповідачем шляхом подання декларації з плати за землю за 2012 рік та повністю сплачене в межах визначених законодавством строків. Зауважив на тому, що стосовно сум податкових зобов'язань у розмірі 2151грн. 44коп. та пені в розмірі 374404грн. 68коп. взагалі не наведено жодних обґрунтувань їх виникнення та нарахування та не підтверджено жодним доказом.

Прокурор та позивач явку повноважних представників в судове засідання не забезпечили, тоді як належним чином повідомлені про дату, час та місце розгляду справи, про наявність поважних причин суд не повідомили.

Броварська ОДПІ будь-яких письмових пояснень з приводу даного позову не надала.

Ухвалою суду від 15 січня 2014 року (протокольною) розгляд справи продовжено у порядку письмового провадження. Судом враховано предмет даного спору, належне повідомлення осіб, які приймають участь у даній справі, а також - відсутність клопотань та заяв про відкликання даного позову, відкладення судового вирішення справи або про відмову від позовної заяви.

Дослідивши матеріали справи, врахувавши пояснення представника відповідача, судом встановлено наступне.

08 лютого 2007 року ТОВ «МХ Девелопмент» (код за ЄДРПОУ 34925752) зареєстроване Шевченківською районною у м. Києві державною адміністрацією як суб'єкт господарської діяльності (реєстраційний запис №10741020000023163), перебуває на обліку в Броварській ОДПІ та є платником податків і зборів.

Згідно з державним актом на право власності на земельну ділянку від 22 травня 2007 року серії «ЯЕ» №605189 ТОВ «МХ Девелопмент» на підставі договорів купівлі-продажу земельних ділянок від 23 лютого 2007 року №1023, №1024, №1025, №1026, №1027 є власником земельної ділянки площею 8,5100га, що розташована у Броварському районі Рожівської сільської ради Київської області.

З матеріалів справи вбачається, що за відповідачем обліковується заборгованість на загальну суму 787251грн. 82коп., яка виникла у товариства у зв'язку з несплатою податкових зобов'язань з плати за землю, штрафу та пені.

Підставами для нарахування вказаної суми боргу, як зазначено у позові, стали: податкове повідомлення-рішення від 04 квітня 2012 року №0000581501 на суму 401574грн. 36коп.; податкове повідомлення-рішення від 04 квітня 2012 року №0000571501 на суму 43грн. 07коп.; земельний податок згідно з податковою декларацією від 30 січня 2012 року №447 у розмірі 9076грн. 12коп.; пеня у розмірі 374404грн. 68коп.; податковий розрахунок земельного податку від 25 січня 2011 року №376 на суму 2153грн. 59коп.

З метою погашення заборгованості товариством перед бюджетом Броварською ОДПІ вжито наступні заходи.

10 березня 2009 року позивачем складено першу податкову вимогу №1/157 на суму 77836грн. 45коп. Податкова вимога направлена на адресу відповідача, проте останнім не одержана у зв'язку з незнаходженням фактичного місцезнаходження платника податків та повернута на адресу Броварської ОДПІ з відповідною довідкою відділення поштового зв'язку.

09 квітня 2009 року за №35 позивачем складено акт про причини невручення податкових вимог платнику податків, який має податкову заборгованість, в якому зафіксовано факт повернення поштової кореспонденції - податкової вимоги від 10 березня 2009 року №1/157 - та розміщення останньої 09 квітня 2009 року на дошці податкових оголошень.

14 травня 2009 року Броварською ОДПІ складено другу податкову вимогу №2/230 на суму 245440грн. 89коп. Податкова вимога направлена на адресу відповідача, проте останнім не одержана та повернута позивачу з відповідною довідкою відділення поштового зв'язку №5258093 про повернення кореспонденції у зв'язку з незнаходженням фактичного місцезнаходження платника податків, про що податковим органом складено акт від 01 червня 2009 року №44 та розміщено податкову вимогу на дошці податкових оголошень.

30 січня 2012 року за №447 ТОВ «МХ Девелопмент» подано до Броварської ОДПІ податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності), за якою визначено річну суму земельного податку у розмірі 9076грн. 12коп., з якої щомісячна плата складає 756грн. 34коп.

В матеріалах справи наявні копії квитанцій:

- №3-В від 07 грудня 2011 року про сплату відповідачем 2151грн. 44коп. земельного податку з юридичних осіб з серпня по грудень 2011 року;

- від 29 лютого 2012 року про сплату 756грн. 34коп. земельного податку з юридичних осіб за січень 2012 року;

- №41 від 30 березня 2012 року про сплату 756грн. 34коп. земельного податку з юридичних осіб за лютий 2012 року;

- №8 від 28 квітня 2012 року про сплату 756грн. 34коп. земельного податку з юридичних осіб за березень 2012 року;

- №14 від 30 травня 2012 року про сплату 756грн. 34коп. земельного податку з юридичних осіб за квітень 2012 року;

- №1 від 29 червня 2012 року про сплату 756грн. 34коп. земельного податку з юридичних осіб за травень 2012 року;

- №52 від 31 липня 2012 року про сплату 756грн. 34коп. земельного податку з юридичних осіб за червень 2012 року;

- №75 від 31 серпня 2012 року про сплату 756грн. 34коп. земельного податку з юридичних осіб за липень 2012 року;

- №QS15795702 від 29 вересня 2012 року про сплату 756грн. 34коп. земельного податку з юридичних осіб за серпень 2012 року;

- №1/10 від 01 листопада 2012 року про сплату 756грн. 00коп. земельного податку з юридичних осіб;

- №49 від 04 грудня 2012 року про сплату 756грн. 34коп. земельного податку з юридичних осіб за жовтень 2012 року;

- від 25 січня 2013 року про сплату 756грн. 38коп. земельного податку з юридичних осіб за грудень 2012 року.

Відповідно до статті 75 Податкового кодексу України Броварською ОДПІ проведено перевірку своєчасності сплати (перерахування) сум самостійно визначених грошових податкових зобов'язань по платі за землю за 2009, 2010, 2011 роки ТОВ «МХ Девелопмент» та встановлено порушення вимоги пункту 287.3 статті 287 Податкового кодексу України, що полягають у несвоєчасній сплаті земельного податку.

13 березня 2012 року позивачем складено запрошення №353/10/15-204/133, за яким на підставі статті 75 Податкового кодексу України на адресу ТОВ «МХ Девелопмент» направлено для ознайомлення і погодження вищезазначений акт та викликано відповідача за адресою: м. Бровари, вул. Київська, 286, кабінет №134, - для надання пояснення та погодження протоколу про адміністративне порушення стосовно несвоєчасної сплати узгодженого податкового зобов'язання по платі за землю.

Кореспонденція, направлена на адресу відповідача, повернута до Броварської ОДПІ з довідками відділення поштового зв'язку від 27 березня 2012 року та 10 квітня 2012 року про повернення останньої у зв'язку з незнаходженням товариства за зазначеною адресою.

04 квітня 2012 року податковим органом сформовано податкові повідомлення-рішення №№0000571501 та 0000581501, якими зобов'язано сплатити суми штрафів у розмірі 43грн. 07коп. та 401574грн. 36коп. Разом з тим, в матеріалах справи відсутні докази направлення останніх на адресу ТОВ «МХ Девелопмент».

13 січня 2014 року відповідач звернувся до Головного управління Міністерства доходів та зборів України у Київській області та Броварської ОДПІ зі скаргою вих.№13/01/14, в якій просив скасувати складені позивачем податкові повідомлення-рішення №№0000571501 та 0000581501 від 04 квітня 2012 року та акт №99/47/1503/34925752 від 13 березня 2012 року про проведення перевірки своєчасності сплати узгоджених податкових зобов'язань до бюджету.

Листом від 13 січня 2014 року вих.№13/01/14-1 ТОВ «МХ Девелопмент» повідомило позивача про оскарження в адміністративному порядку вказаних податкових повідомлень-рішень.

З'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення, щодо їх задоволення, оцінивши, відповідно до статті 86 Кодексу адміністративного судочинства України, докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору в межах заявлених вимог, суд дійшов наступних висновків.

Згідно зі статтею 36-1 Закону України «Про прокуратуру» від 05 листопада 1991 року №1789-ХІІ представництво прокуратурою інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні прокурорами від імені держави процесуальних та інших дій, спрямованих на захист у суді інтересів громадянина або держави у випадках, передбачених законом.

Підставою представництва в суді інтересів держави є наявність порушень або загрози порушень інтересів держави.

Статтею 67 Конституції України передбачено обов'язок кожного сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Підпунктом 16.1.4. пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI (далі - Податковий кодекс), який діє на час звернення прокурора з даними вимогами та існування спірних правовідносин щодо несплати податку у повному об'ємі, визначено, що платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Відповідно до підпункту 14.1.137 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу орган стягнення - державний орган, уповноважений здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах повноважень, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.

Підпунктом 19-1.1.2 пункту 19-1.1 статті 19-1 Податкового кодексу на контролюючі органи покладено функції контролю за своєчасністю подання платниками податків та платниками єдиного внеску передбаченої законом звітності (декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків, зборів, платежів), своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків, зборів, платежів.

Згідно з пунктом 41.5 статті 41 Податкового кодексу органами стягнення є виключно органи державної податкової служби, які уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах їх повноважень, а також державні виконавці в межах своїх повноважень.

Згідно з підпунктом 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Пунктом 54.1 статті 54 Податкового кодексу визначено, що крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.

У пункті 46.1 статті 46 Податкового кодексу передбачено, що податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Відповідно до пункту 49.1 статті 49 Податкового кодексу податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків.

За пунктом 49.2 статті 49 Податкового кодексу платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді.

Як встановлено судом, ТОВ «МХ Девелопмент» перебуває на обліку в Броварській ОДПІ та є платником податків і зборів.

30 січня 2012 року товариством до податкового органу подано податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності), за якою визначено річну суму земельного податку у розмірі 9076грн. 12коп., з якої щомісячна плата складає 756грн. 34коп.

Відповідачем на розгляд суду надано копії квитанцій про щомісячну сплату визначеного податку, в зв'язку з чим є наявним висновок про сплату зазначеного зобов'язання.

Таким чином, є необґрунтованими вимоги прокурора стосовно стягнення з ТОВ «МХ Девелопмент» суми в розмірі 9076грн. 12коп. відповідно до податкової декларації від 30 січня 2012 року №447.

Також не має належного обґрунтування вимога про стягнення з відповідача 2153грн. 59коп. відповідно до розрахунку земельного податку від 25 січня 2011 року №376, адже згідно з вказаним розрахунком нараховано податку за поточний рік у розмірі 5168грн. 63коп. Провівши обчислення суми, заявленої прокурором до стягнення є висновок про відсутність сплати товариством земельного податку з серпня по грудень 2011 року (430грн. 72коп. за серпень + 430грн. 72коп. за вересень + 430грн. 72коп. за жовтень + 430грн. 72коп. за листопад + 430грн. 71коп. за грудень = 2153грн. 59коп.).

Однак, як зазначалось судом вище ТОВ «МХ Девелопмент» надано на розгляд копію квитанції №3-В від 07 грудня 2011 року про сплату 2151грн. 44коп. земельного податку з юридичних осіб з серпня по грудень 2011 року . Зазначене вказує на відсутність підстав для стягнення з відповідача цієї суми, заявленої в позові, в судовому порядку.

Згідно з пунктом 102.1. статті 102 Податкового кодексу контролюючий орган, крім випадків, визначених пунктом 102.2 цієї статті, має право самостійно визначити суму грошових зобов'язань платника податків у випадках, визначених цим Кодексом, не пізніше закінчення 1095 дня, що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації та/або граничного строку сплати грошових зобов'язань, нарахованих контролюючим органом, а якщо така податкова декларація була надана пізніше, - за днем її фактичного подання. Якщо протягом зазначеного строку контролюючий орган не визначає суму грошових зобов'язань, платник податків вважається вільним від такого грошового зобов'язання, а спір стосовно такої декларації та/або податкового повідомлення не підлягає розгляду в адміністративному або судовому порядку.

У разі подання платником податку уточнюючого розрахунку до податкової декларації контролюючий орган має право визначити суму податкових зобов'язань за такою податковою декларацією протягом 1095 днів з дня подання уточнюючого розрахунку.

Відповідно до пункту 102.4. статті 102 Податкового кодексу у разі якщо грошове зобов'язання нараховане контролюючим органом до закінчення строку давності, визначеного у пункті 102.1 цієї статті, податковий борг, що виник у зв'язку з відмовою у самостійному погашенні такого грошового зобов'язання, може бути стягнутий протягом наступних 1095 календарних днів з дня виникнення податкового боргу. Якщо платіж стягується за рішенням суду, строки стягнення встановлюються до повного погашення такого платежу або визначення боргу безнадійним.

Відповідно до пункту 56.1 статті 56 Податкового кодексу рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку.

У разі коли платник податків вважає, що контролюючий орган неправильно визначив суму грошового зобов'язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству або виходить за межі повноважень контролюючого органу, встановлених цим Кодексом або іншими законами України, він має право звернутися до контролюючого органу вищого рівня із скаргою про перегляд цього рішення (пукт 56.2 статті 56 Податкового кодексу).

Згідно з пунктом 56.15 статті 56 Податкового кодексу скарга, подана із дотриманням строків, визначених пунктом 56.3 цієї статті, зупиняє виконання платником податків грошових зобов'язань, визначених у податковому повідомленні-рішенні (рішенні), на строк від дня подання такої скарги до контролюючого органу до дня закінчення процедури адміністративного оскарження.

Протягом зазначеного строку податкові вимоги з податку, що оскаржується, не надсилаються, а сума грошового зобов'язання, що оскаржується, вважається неузгодженою.

Так, судом встановлено, що 13 січня 2014 року ТОВ «МХ Девелопмент» звернулось до Головного управління Міністерства доходів та зборів України у Київській області та Броварської ОДПІ із скаргою вих.№13/01/14, в якій просив скасувати складені позивачем податкові повідомлення-рішення №№0000571501 та 0000581501 від 04 квітня 2012 року та акт №99/47/1503/34925752 від 13 березня 2012 року про проведення перевірки своєчасності сплати узгоджених податкових зобов'язань до бюджету.

Тобто, зважаючи на наведено є наявним висновок про те, що суми грошового зобов'язання у розмірі 401574грн. 36коп. та 43грн. 07коп., які заявлені прокурором в даному позові, є неузгодженими, а тому вимоги даної заяви в цій частині є передчасними та задоволенню не підлягають.

Згідно з підпунктом 14.1.162 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на суми грошових зобов'язань, не сплачених у встановлені законодавством строки.

Порядок, строки, розміри, підстави нарахування, сплати, стягнення пені визначені главою 12 Податкового кодексу.

Так, прокурором у позові зазначено про нарахування пені ТОВ «МХ Девелопмент» у розмірі 374404грн. 68коп. Разом з тим, в обґрунтування вказаного не наведено жодного доводу та розрахунку зазначеної суми, підстав виникнення останньої тощо.

Відповідно до частини 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

У позові не наведено доводів, які б свідчили про правомірність та обґрунтованість заявлених позовних вимог.

Таким чином, враховуючи вище вказане та вимоги, зокрема, статей 11, 50, 162 Кодексу адміністративного судочинства України, суд дійшов висновку про відсутність правових підстав для задоволення даного позову.

Керуючись статтями 7, 9, 11, 69-72, 86, 128, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України Окружний адміністративний суд міста Києва

ПОСТАНОВИВ:

Броварському міжрайонному прокурору Київської області в інтересах держави в особі Броварської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Київській області у задоволенні позову відмовити у повному обсязі.

Постанова набирає законної сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя (підпис) О.В. Пісоцька

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення03.02.2014
Оприлюднено25.02.2014
Номер документу37283792
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/19755/13-а

Постанова від 03.02.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пісоцька О.В.

Ухвала від 13.12.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пісоцька О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні