Постанова
від 11.02.2014 по справі 820/13997/13-а
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

11 лютого 2014 р. № 820/13997/13-а

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді - Панова М.М.,

за участю:

секретаря судового засідання - Каряки С.Г.,

представників сторін:

позивача - ОСОБА_1, ОСОБА_2,

відповідача - Губська В.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Харкові адміністративну справу за позовом

Фізичної особи - підприємця ОСОБА_4 до Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області про скасування податкових повідомлень-рішень, вимоги та рішення, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Фізична особа - підприємець ОСОБА_4, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області, в якому просив суд скасувати податкові повідомлення -рішення Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області № 0005221702 від 24.12.2013р., № 0005231702 від 24.12.2013р.; скасувати вимогу про сплату боргу (недоїмки) ДПІ у Дзержинському районі м. Харкова від 06.12.2013 р. № Ф-6 щодо сплати суми недоїмки з єдиного соціального внеску в сумі 77840,57 грн.; скасувати рішення про застосування штрафних санкцій за донарахування територіальним органом доходів і зборів або платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску ДПІ у Дзержинському районі м. Харкова від 24.12.2013 р. № 0005241702 про застосування штрафних санкцій у сумі 3938,47 грн.

Представники позивача у судовому засіданні позов підтримали та просили задовольнити в повному обсязі з підстав та мотивів викладених у позовній заяві.

Представник відповідача у судовому засіданні проти позову заперечував та просив відмовити в повному обсязі. В обгрунтування заперечень зазначив, що відповідач при прийнятті спірного рішення діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб що передбачені Конституцією та законами України.

Суд заслухавши представників позивача, представника відповідача, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності, вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що ДПІ у Дзержинському районі м. Харкова була проведена документальна планова виїзна перевірка ФО-П ОСОБА_4 щодо своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків і зборів за період з 01.01.2011р. по 31.12.2012р., дотримання законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками, правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, виконання вимог валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2011р. по 31.12.2012р.

За результатами перевірки складено акт №1782/1702 від 06.12.2013 року, в якому зафіксовані порушення неналежне ведення неналежне ведення обліку доходів та витрат, чим порушено Порядок ведення Книги обліку доходів та витрат затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 26 вересня 2001 року № 1269 та п. 177.10 ст. 177 розділу IV Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755- VI ;п.167.1 ст. 167, п. 177.2 п. 177.4,ст. 177 Податкового Кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-УІ із змінами та доповненнями, в результаті чого у 2011 році було занижено податок з доходів фізичних осіб у розмірі 50685,87 грн. у 2011 році; п. 198.4. ст. 198 Податкового Кодексу України від 02.12.2010 № 2755- VI, в результаті чого занижено податок на додану вартість у сумі 63891,00 грн. у 2011 році; ст.4 та ст. 7 Закону України від 08.07.2010 року №2464-ІУ «Про збір та облік єдиного внеску на загальнооб'язкове державне соціальне страхування», заниження суми чистого доходу за 2011-2012 рік на загальну суму - 423842,38 грн., ст. 9 Закону України від 08.07.2010 року №2464-ІУ «Про збір та облік єдиного внеску на загальнооб'язкове державне соціальне страхування» - заниження сум страхових внесків від суми чистого доходу за 2011 - 2012 роки, внаслідок чого було донараховано єдиного соціального внеску на суму-77840,57 грн.

На підставі акту перевірки відповідачем прийняті: податкове повідомлення-рішення від 24.12.2013р. № 0005221702 про збільшення суми грошового зобов'язання з податку з доходів фізичних осіб у сумі 50685,87 грн. та штрафних (фінансових) санкцій у сумі 12671,47 грн. (на загальну суму 63357,34 грн.);

- податкове повідомлення-рішення від 24.12.2013р. № 0005231702 про збільшення суми грошового зобов'язання з податку на додану вартість у сумі 63891,00 грн. та штрафних (фінансових) санкцій у сумі 31945,50 грн. (на загальну суму 95836,50 грн.);

- вимога про сплату боргу (недоїмки) від 06.12.2013 р. № Ф-6 щодо сплати суми недоїмки з єдиного соціального внеску в сумі 77840,57 грн.;

- рішення про застосування штрафних санкцій за донарахування територіальним органом доходів і зборів або платником своєчасно не нарахованого единого внеску від 24.12.2013 р. № 0005241702 про застосування штрафних санкцій у сумі 3938,47 грн.

В мотивувальні частині акту перевірки висновки якого покладені в основу оскаржуваних рішень зазначено, що в ході проведення перевірки встановлено, що ФО- П ОСОБА_4 мав фінансово-господарські взаємовідносини з ПП "Протекс АГ", код ЄДРПОУ 34015450, а саме на адресу ФО-П ОСОБА_4 було надано маркетингові послуги (згідно договору від 01.11.2010 року № 1/11, предмет договору дослідження ринку продажу, пошук потенційних клієнтів) та клінінгові послуги (прибирання приміщень згідно договору від 05.05.2011 року № 5/05), які було внесено до складу валових витрат у 2011 році на загальну суму 309130,20 грн., без ПДВ, відповідно до банківських виписок за 2011 рік. До перевірки були надані акти виконаних робіт (не в повному обсязі) ПП "Протекс АГ", код ЄДРПОУ 34015450, в яких ПП "Протекс АГ" виконав роботу по дослідження ринку оренди офісних приміщень у м. Харкові та пошуку потенційних клієнтів, але не надано звіти щодо надання послуг, які в свою чергу, повинні надаватися ФО-П ОСОБА_4, у зв'язку з підтвердженням, що роботи виконанні ПП "Протекс АГ", код ЄДРПОУ 34015450, у повному обсязі, згідно умов договору про надання послуг. Перевіркою неможливо з'ясувати чи пов'язані надані послуги з фінансово-господарською діяльністю, що не дає змогу вважати дійсне використання вищезазначених послуг у межах господарської діяльності платника податків. Також, перевіркою встановлено, що контрагенти, пошук яких здійснював ПП "Протекс АГ" на замовлення ФО-П ОСОБА_4, а саме: ТОВ "ВОГА" (код 32335705); ТОВ "СДМ-ГРУПП" (код 32337105); ТОВ "АРІЙ ТЕХНОЛОДЖІЗ" (код 36373629), ТОВ "ТАНДЕМ" (код 30655945); ТОВ "ВІКТОРІЯ-ФЕЛІЗ" (код 31146326); ТОВ "СОФТЕНЖІ" (код 35635593); ПП "КАЙЛАШ ПРАСАТ" (код 35702114); ТОВ "Синергія 2010" (код 37364547), вже мали правові відносини з ФО-П ОСОБА_4 (актом попередньої планової документальної перевірки за період з 01.10.2008 р. по 31.12.2010 р. № 5791/1702/НОМЕР_1 від 06.12.2011 р. було встановлено фінансово-господарські відносини з цими підприємствами. Відповідно до акту перевірки неможливо з'ясувати, що ПП "Протекс АГ", код ЄДРПОУ 34015450 виконувався ряд фактичних дій з метою знаходження оптимального контрагента, готового придбати послуги з оренди, а ФО-П ОСОБА_4 продовжував здійснювати господарські взаємовідносини з контрагентами з яким раніш вже перебував у правових стосунках.

На підставі наведеного відповідачем встановлено завищення ФО-П ОСОБА_4 витрат з податку з доходів фізичних осіб у розмірі 309130,20 грн. за 2011 рік, завищення податкового кредиту з податку на додану вартість у сумі 63891,00 грн. у січні-листопаді 2011 року, внаслідок чого донараховано єдиний соціальний внесок на суму - 77840,57 грн., штрафні санкції.

Не погодившись із вказаними висновками акту перевірки, ФО-П ОСОБА_4 подав до ДНІ у Дзержинському районі м. Харкова письмові заперечення до акту перевірки (вих. № б/н від 12.12.2013 року) та підтверджуючи документи, які не були прийняті до уваги відповідачем при проведенні перевірки. За результатами розгляду заперечень відповідно до листа вих. № 8835/10/20-30- 17-02-11 від 19.12.2013 р. ДПІ у Дзержинському районі м. Харкова висновки акту залишено без змін.

Між ФО-П ОСОБА_4 (замовником) та ПП "Протекс АГ" (виконавцем) були укладені Договір від 01.11.2010 р. № 1/11 та додаткові угоди до нього від 02.11.2010 р. № 1, від 05.01.2011 р.№ 1, від 20.01.2011 р.№2, від 01.02.2011 р.№3.

Відповідно до п. 1.1 Договору від 01.11.2010 р. № 1/11 (в редакції додаткової угоди № 1 від 02.11.2010 р.) виконавець зобов'язується надати поетапно послуги з пошуку потенційних клієнтів, зацікавлених в продажу/оренді складських та офісних приміщень, вказаних замовником, а саме: проведення бесід з потенційним клієнтом (особистих, телефонних) з метою продажу/оренди складських та торговельних офісних приміщень замовника; визначення мотивації людей при купівлі/оренді та процесі прийняття рішення, використовувані покупцями; визначення наскільки споживачі чутливі до зміни цін на об'єкт; визначення демографічних, психологічних і поведінкових характеристик потенційних клієнтів (орендарів / покупців); дослідження реакції клієнтів на об'єкт і його потенціал; аналіз об'єктів, що пропонують конкуренти, і визначення адекватності ціни; виїзд з клієнтом на об'єкт, показ площ. Пунктом 3.2 Договору від 01.11.2010 р. № 1/11 (в редакції додаткової угоди № 1 від 02.11.2010 р.) передбачено, що проведена робота підтверджується звітами, які є невід'ємною частиною Договору. В звіті виконавець зазначає перелік потенційних клієнтів, з якими була проведена робота з продажу/здачі в оренду приміщень замовника.

Виконання ПП "Протекс АГ" (виконавцем) зазначених послуг підтверджується Звітами: - від 31.01.2011р. б/н на суму 8700,00 грн., в т.ч. ПДВ 1450,00 грн.; - від 31.01.2011р. б/н на суму 10600,00 грн., в т.ч. ПДВ 1766,67 грн.; - від 31.01.2011р. б/н на суму 20660,00 грн., в т.ч. ПДВ 3443,33 грн.; - від 28.02.2011р. б/н на суму 10500,00 грн., в т.ч. ПДВ 1750,00 грн.; - від 28.02.2011р. б/н на суму 19800,00 грн., в т.ч. ПДВ 3300,00 грн.; - від 28.02.2011р. б/н на суму 2700,00 грн., в т.ч. ПДВ 450,00 грн.; - від 28.02.2011р. б/н на суму 5200,00 грн., в т.ч. ПДВ 866,67 грн.

На підставі цих звітів сторони Договору від 01.11.2010 р. № 1/11 складали акти здачі- приймання виконаних робіт: - від 31.01.2011р. б/н на суму 8700,00 грн., в т.ч. ПДВ 1450,00 грн.; - від 31.01.2011р. б/н на суму 10600,00 грн., в т.ч. ПДВ 1766,67,00 грн.; - від 1.01.2011р. б/н на суму 20660,00 грн, в т.ч. ПДВ 3443,33 грн.; - від 28.02.2011р. б/н на суму 5200,00 грн, в т.ч. ПДВ 866,67 грн.; - від 28.02.2011р. б/н на суму 2700,00 грн, в т.ч. ПДВ 450,00 грн.; - від 28.02.2011р. б/н на суму 19800,00 грн, в т.ч. ПДВ 3300,00 грн.; - від 28.02.2011р. б/н на суму 10500,00 грн, в т.ч. ПДВ 1750,00 грн.

Суми ПДВ з вартості послуг, що отримані ФО-П ОСОБА_4 за Договором від 01.11.2010 р. № 1/11 були включені до складу податкового кредиту на підставі наданих ПП "Протекс АГ" податкових накладних: - від 31.12.2010 р. №14 на суму 10800,00 грн, в т.ч. ПДВ 1800,00 грн.; -від 31.12.2010 р. №15 на суму 10200,00 грн, в т.ч. ПДВ 1700,00 грн.; -від 31.01.2011 р. №1 на суму 8700,00 грн, в т.ч. ПДВ 1450,00 грн.; - від 31.01.2011 р. №4 на суму 10600,00 грн, в т.ч. ПДВ 1766,67 грн.; - від 31.01.2011 р. №5 на суму 20660,00 грн, в т.ч. ПДВ 3443,33 грн.; - від 28.02.2011р. № 1 на суму 5200,00 грн, в т.ч. ПДВ 866,67 грн.; - від 28.02.2011р. № 3 на суму 2700,00 грн, в т.ч. ПДВ 450,00 грн.; - від 28.02.2011р. № 4 на суму 19800,00 грн, в т.ч. ПДВ 3300,00 грн.; - від 28.02.2011р. № 5 на суму 10500,00 грн, в т.ч. ПДВ 1750,00 грн.

Оплата наданих послуг за Договором від 01.11.2010 р. № 1/11 здійснена ФО-П ОСОБА_4 в повному обсязі, що підтверджується банківськими виписками від 18.01.2011р. 07.02.2011р., 17.02.2011р., 24.02.2011р., 28.02.2011р..; 09.03.2011р., 15.03.2011р., 24.03.2011р., 31.03.2011р.„ 15.04.2011р. 20.04.2011р.„ 10.05.2011р., 19.05.2011р.„ 24.05.201р. 02.06.2011р., 27.07.2011р.

Між ФО-П ОСОБА_4 (замовником) та ПП "Протекс АГ" (виконавцем) були укладені Договір від 01.03.2011 р. № 1/03 та додаткові угоди до нього від 02.03.2011 р. № 1, від 03.03.2011 р. № 2, від 16.04.2011 р. № 3.

Відповідно до п. 1.1 Договору від 01.03.2011 р. № 1/03 (в редакції додаткової угоди № 1 від 02.03.2011р.) виконавець зобов'язується надати замовнику поетапно послуги з пошуку потенційних клієнтів, зацікавлених в продажу/оренді складських та офісних приміщень, вказаних замовником, а саме: проведення бесід з потенційним клієнтом (особистих, телефонних) з метою продажу/оренди складських та торговельних офісних приміщень замовника; визначення мотивації людей при купівлі/оренді та процесі прийняття рішення, використовувані покупцями; визначення наскільки споживачі чутливі до зміни цін на об'єкт; визначення демографічних, психологічних і поведінкових характеристик потенційних клієнтів (орендарів/покупців); дослідження реакції клієнтів на об'єкт і його потенціал; аналіз об'єктів, що пропонують конкуренти, і визначення адекватності ціни. Пунктом 3.2 Договору від 01.03.2011 р. № 1/03 (в редакції додаткової угоди № 1 від 02.03.2011р.) передбачено, що проведена робота з пошуку потенційних покупців/орендарів підтверджується звітами, які є невід'ємною частиною договору та в яких зазначається перелік потенційних клієнтів, з якими була проведена робота з продажу/здачі в оренду приміщень замовника.

Виконання ПП "Протекс АГ" (виконавцем) зазначених послуг з пошуку потенційних клієнтів підтверджується Звітами: - від 20.04.2011р. б/н на суму 13460,00 грн, в т.ч. ПДВ 2243,33 грн.; - від 29.04.2011р. б/н на суму 7000,00 грн, в т.ч. ПДВ 1666,67 грн.

На підставі цих звітів сторони Договору від 01.03.2010 р. № 1/03 складали акти здачі- приймання виконаних робіт: - від 20.04.2011р. б/н на суму 13460,00 грн, в т.ч. ПДВ 2243,33 грн.; - від 29.04.2011р. б/н на суму 7000,00 грн, в т.ч. ПДВ 1166,67 грн.

Також відповідно до додаткової угоди від 03.03.2011 р. № 2 до Договору від 01.03.2011 р. № 1/03 сторони вирішили домовитися, що виконавець виконає послуги з дослідження ринку продажу, - 9 оренди складських та торговельних, офісних приміщень у м. Харкові. За результатами дослідження виконавець виконає Звіт про дослідження. Звіт про дослідження буде виконаний двома етапами на загальну суму 45000,00 грн. Перший етап до 15.04.2011 року - виконавець виконає звіт аналізу ринку оренди та продажу комерційної нерухомості - офісів та складських приміщень у Червонозаводському, Комінтернівському та Московському районах м. Харкова. Другий етап - до 29.04.2011 року виконавець проведе аналіз цін в залежності від класу офісів. Після отримання звіту про дослідження сторони підписують акт здачі-приймання виконаних робіт, який є невід'ємною частиною договору.

Виконання ПП "Протекс АГ" (виконавцем) зазначених послуг з дослідження ринку продажу, оренди складських та торговельних, офісних приміщень у м. Харкові підтверджується відповідними Звітами про дослідження: - від 15.04.2011р. б/н на суму 22000,00 грн, в т.ч. ПДВ 3666,67 грн.; - від 29.04.2011р. б/н на суму 23000,00 грн, в т.ч. ПДВ 3833,33 грн.

На підставі зазначених звітів про дослідження сторони Договору від 01.03.2010 р. № 1/03 склали акти здачі-приймання виконаних робіт: - від 15.04.2011р. б/н на суму 22000,00 грн, в т.ч. ПДВ 3666,67 грн.; - від 20.04.2011р. б/н на суму 13460,00 грн, в т.ч. ПДВ 2243,33 грн.; - від 9.04.2011р. б/н на суму 23000,00 грн, в т.ч. ПДВ 3833,33 грн.; - від 29.04.2011р. б/н на суму 7000,00 грн, в т.ч. ПДВ 1166,67 грн.

Суми ПДВ з вартості послуг, що отримані ФО-П ОСОБА_4 за Договором від 01.03.2011 р. № 1/03 були включені до складу податкового кредиту на підставі наданих ПП "Протекс АГ" податкових накладних, а саме: - від 15.04.2011р. № 1 на суму 22000,00 грн, в т.ч. ПДВ 3666,67 грн.; - від 20.04.2011р. № 2 на суму 13460,00 грн, в т.ч. ПДВ 2243,33 грн.; ) - від 29.04.2011р. № 3 на суму 23000,00 грн, в т.ч. ПДВ 3833,33 грн.; - від 29.045011р. № 4 на суму 7000,00 грн, в т.ч. ПДВ 1166,67 грн.

Оплата наданих послуг за Договором від 01.03.2011 р. № 1/03 здійснена ФО-П ОСОБА_4 в повному обсязі, що підтверджується банківськими виписками за 09.03.2011 р., 15.03.2011 р. 24.03.2011 р., 27.07.2011 р.; та платіжними дорученнями №142 від 31.03.2011 р, №147 від 14.04.2011 р, №149 від 20.04.2011 р, №156 від 10.05.2011 р, №160 від 19.05.2011 р, №162 від 24.05.2011 р, №166 від 02.06.2011 р.

Між ФО-П ОСОБА_4 (замовником) та ПП "Протекс АГ" (виконавцем) були укладені Договір на надання клінінгових послуг від 05.05.2011 р. № 5/05, додаткові угоди до нього від 06.05.2011 р. № 1, від 06.05.2011 р. № 2, від 17.05.2011 р. № 3, від 01.06.2011 р. № 4, від 01.07.2011 р. № 5, від 08.07.2011 р. № 6, від 15.07.2011 р. № 7, від 23.07.2011 р. № 8, від 01.08.2011 р. №9, від 16.08.2011 р. № 10, від 31.08.2011 р. № 11, від 02.09.2011 р. № 12.

Відповідно до п. 1.1 Договору на надання клінінгових послуг від 05.05.2011 р. № 5/05 виконавець зобов'язується щомісячно надавати клінінгові послуги, а замовник зобов'язується щомісячно сплачувати за надані виконавцем послуги. Пунктом 1.3 Договору на надання клінінгових послуг від 05.05.2011 р. № 5/05 передбачено, що послуги включають в себе: сухе прибирання підлогових покриттів з використанням пилососів і ручного інвентарю; вологе прибирання підлогових покриттів з використанням пилососів і ручного інвентарю; видалення пилу з підвіконня, радіаторів опалення при наявності вільного доступу до них; видалення пилу з відкритих поверхонь столів, стелажів і тумбочок; видалення сміття з корзин для сміття і заміна поліетиленових пакетів; миття вікон, прибирання місць загального користування (коридор, санвузли, сходи та інше). Послуги надаються виконавцем за адресою: АДРЕСА_2 (п. 1.4 Договору на надання клінінгових послуг від 05.05.2011 р. № 5/05).

Об'єм послуг за цим договором та їх ціну сторони договору визначали у вищезазначених додаткових угодах до Договору на надання клінінгових послуг від 05.05.2011 р. № 5/05.

У додатках до кожної такої додаткової угоди до Договору на надання клінінгових послуг від05.05.2011 р. № 5/05, а саме: у додатках від 06.05.2011 р. № 1, від 17.05.2011 р. № 1, від 01.06.2011 р. № 1, від 01.07.2011 р.№ 1, від 08.07.2011 р. № 1, від 15.07.2011 р. № 1, від 23.07.2011 р. № 1, від 01.08.2011 р. № 1, від 16.08.2011 р. № 1, від 31.08.2011 р. № 1, від 02.09.2011 р. № 1 сторони позначали на плані будівлі приміщення, які підлягають прибиранню.

Виконання ПП "Протекс АГ" (виконавцем) зазначених послуг підтверджується актами здачі- приймання виконаних робіт: - від 16.05.2011р. б/н на суму 6300,00 грн., в т.ч. ПДВ 1050,00 грн.; - від 31.05.2011р. б/н на суму 6600,00 грн., в т.ч. ПДВ 1100,00 грн.; - від 30.06.2011р. б/н на суму 33000,00 грн., в т.ч. ПДВ 5500,00 грн.; - від 29.07.2011р. б/н на суму 13500,00 грн., в т.ч. ПДВ 2250,00 грн.; - від 29.07.2011р. б/н на суму 14520,00 грн., в т.ч. ПДВ 2420,00 грн.; - від 29.07.2011р. б/н на суму 24200,00 грн., в т.ч. ПДВ 4033,33 грн.; - від 29.07.2011р. б/н на суму 23480,00 грн., в т.ч. ПДВ 3913,33 грн.; - від 15.08.2011р. б/н на суму 20950,00 грн., в т.ч. ПДВ 3491,67 грн.; - від 31.08.2011р. б/н на суму 27050,00 грн., в т.ч. ПДВ 4508,33 грн.; - від 01.09.2011р. б/н на суму 5520,00 грн., в т.ч. ПДВ 920,00 грн.; - від 31.10.2011р. б/н на суму 31600,00 грн., в т.ч. ПДВ 5266,67 грн.

Суми ПДВ з вартості послуг, що отримані ФО-П ОСОБА_4 за Договором на надання клінінгових послуг від 05.05.2011 р. № 5/05 були включені до складу податкового кредиту на підставі наданих ПП "Протекс АГ" податкових накладних: - від 16.05.2011р. № 2 на суму 6300,00 грн., в т.ч. ПДВ 1050,00 грн.; - від 31.05.2011р. № 3 на суму 6600,00 грн, в т.ч. ПДВ 1100,00 грн.; - від 15.06.2011р. № 2 на суму 15200,00 грн, в т.ч. ПДВ 2533,33 грн.; - від 22.06.2011р. № 4 на суму 12000,00 грн, в т.ч. ПДВ 2000,00 грн, та розрахунку № 4 від 01.09.2011 р. коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної від 22.06.2011р. № 4 на суму 10000,00 грн, в т.ч. ПДВ 2000,00 грн.; - від 06.07.2011р. № 1 на суму 13000,00 грн, в т.ч. ПДВ 2166,67 грн.; - від 13.07.2011р. № 2 на суму 14000,00 грн, в т.ч. ПДВ 2333,33 грн.; -від 19.07.2011р. № з на суму 10000,00 грн, в т.ч. ПДВ 1666,67 грн.; - від 27.07.2341р. № 4 на суму 5800,00 грн, в т.ч. ПДВ 966,67 грн.; - від 29.07.2011р. № 5 на суму 10000,00 грн, в т.ч. ПДВ 1666,67 грн.; - від 29.07.2011р. № 6 на суму 2800,00 грн, в т.ч. ПДВ 466,67 грн.; - від 03.08.2011р. № 1 на суму 20000,00 грн, в т.ч. ПДВ 3333,33 грн.; - від 11.08.2011р. № 2 на суму 17000,00 грн, в т.ч. ПДВ 2833,33 грн.; - від 17.08.2011р. № 3 на суму 10000,00 грн, в т.ч. ПДВ 1666,67 грн.; - від 23.08.2011р. № 4 на суму 150,00 грн, в т.ч. ПДВ 25,00 грн.; - від 25.08.2011р. № 5 на суму 110,00 грн, в т.ч. ПДВ 18,33 грн.; - від 31.08.2011р. № 7 на суму 740,00 грн, в т.ч. ПДВ 123,33 грн.; - від 01.09.2011р. № 6 на суму 5520,00 грн, в т.ч. ПДВ 920,00 грн.; - від 18.10.2011р. № 1 на суму 10000,00 грн, в т.ч. ПДВ 1666,67 грн.; - від 18.10.2011р. № 2 на суму 18000,00 грн, в т.ч. ПДВ 3000,00 грн.; - від 20.10.2011р. № 3 на суму 100,00 грн, в т.ч. ПДВ 16,67 грн.; - від 31.Г0.2011р. № 4 на суму 1100,00 грн, в т.ч. ПДВ 183,33 грн.; - від 31.10.2011р. № 5 на суму 2400,00 грн,-в т.ч. ПДВ 400,00 грн.

Оплата наданих послуг за Договором на надання клінінгових послуг від 05.05.2011 р. № 5/05 здійснена ФО-П ОСОБА_4 в повному обсязі, що підтверджується банківськими виписками за 17.08.2011 р., 03.08.2011 р., 11.08.2011 р., 23.08.2011 р., 27.09.2011 р., 28.09.2011 р.; та платіжними дорученнями від 03.06.2011 р. № 168, від 14.06.2011 р. № 172, від 16.06.2011 р. № 173, від 21.06.2011 р. № 175, від 22.06.2011 р. № 178, від 06.07.2011 р. № 183, від 12.07.2011 р. № 185, від 19.07.2011 р. № 187, від 26.07.2011 р. № 192, від 26.07.2011 р. № 193, від 29.07.2011 р. № 194, від 18.10.2011 р. № 227, від 19.10.2011 р. № 228, від 31.10.2011 р. № 234, від 09.11.2011 р. № 240.

Зазначені вище первинні та інші документи по взаємовідносинам з ПП "Протекс АГ" були надані позивачем на податкову перевірку. Завірені копії цих документів ФО-П ОСОБА_4 надав відповідачу разом із запереченнями до акту перевірки (вих. № б/н від 12.12.2013 року), керуючись абз. 2 п. 44.7 ст. 44 Податкового кодексу України, відповідно до якого протягом п 'яти робочих днів з дня отримання акта перевірки платник податків має право надати до контролюючого органу, що призначив перевірку, документи, визначені в акті перевірки як відсутні.

Таким чином, є безпідставними та необгрунтованими посилання ДПІ у Дзержинському районі м. Харкова на ненадання на перевірку у повному обсязі актів здачі-приймання виконаних робіт та відсутність звітів про надання маркетингових послуг.

Відповідно до акту перевірки ФО-П ОСОБА_4 у 2011-2012 рр. здійснював діяльність, зокрема, зі здавання в суборенду нерухомого майна на загальній системі оподаткування.

Отже, отримані від ПП "Протекс АГ" послуги з пошуку потенційних клієнтів, маркетингові дослідження, послуги з прибирання безпосередньо пов'язані з фінансово- господарською діяльністю ФО-П ОСОБА_4, оскільки є складовою частиною діяльності позивача, що направлена на отримання доходу.

Що стосується посилань відповідача на те, що ПП "Протекс АГ" "не виконувався ряд фактичних дій з метою знаходження оптимального контрагента, готового придбати послуги з оренди, а ФО-П ОСОБА_4 продовжував здійснювати господарські взаємовідносини з контрагентами з яким раніш вже перебував у правових стосунках", то зазначене не відповідає дійсності. За результатами виконання ПП "Протекс АГ" у січні-квітні 2011 року послуг з пошуку зацікавлених у купівлі/оренді приміщень потенційних клієнтів, ФО-П ОСОБА_4 впродовж 2011 року було укладено договори оренди приміщень з 18 новими орендарями, з якими до цього ПП "Протекс АГ" було проведено відповідну роботу, а саме: ПРАТ "Міськдовідка", ТОВ "Євролюкс", "НІТРАЛАБС", ТОВ "Лакшмі груп", ТОВ "Актуальні технології"', ТОВ "Никевелис", ТОВ "КМАКС ТРЕЙД", ТОВ "Естеір капітал", ТОВ "АТП 2000", ТОВ "Терра АВТ", ТОВ "ЗВ'ЯЗОК-ІНФОРМ-ПРОЕКТ-КАСКАД", ТОВ "МОСТ АЙ ТІ", ТОВ "Завжди чисто плюс", ТОВ "ВОСТОКВНЕШТОРГ СТАЛЬСЕРВІС", ТОВ "ТБ "ОМІС", ТОВ "Статус Агро", ТОВ "ФЕСКО ДИСТРИБ'ЮШН ", ТОВ "РІКСІ".

Суд зазначає, що згідно з п. 177.2 ст. 177 Податкового кодексу України (у редакції, що діяла на час спірних правовідносин) об'єктом оподаткування доходів, отриманих фізичною особою - підприємцем від провадження господарської діяльності, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та негрошовій формі) і документально підтвердженими витратами, пов'язаними з господарською діяльністю такої фізичної особи - підприємця.

Відповідно до п. 177.4 ст. 177 Податкового кодексу України (у редакції, що діяла на час спірних правовідносин) до переліку витрат, безпосередньо пов'язаних з отриманням доходів, належать документально підтверджені витрати, що включаються до витрат виробництва обігу) згідно з розділом III цього Кодексу.

Згідно з п. 138.1 ст. 138 розділу III Податкового кодексу України (у редакції, що діяла на час спірних правовідносин) витрати, що враховуються при обчисленні об'єкта оподаткування, складаються із: витрат операційної діяльності, які визначаються згідно з пунктами 138.4, 138.6 - 138.9, 138.11 цієї статті; інших витрат, визначених згідно з пунктами 138.5, 138.10 - 38.12 цієї статті, пунктом 140.1 статті 140 і статтею 141 цього Кодексу; крім витрат, - зазначених у пунктах 138.3 цієї статті тау статті 139 цього Кодексу.

Підпунктом 138.10.1 пункту 138.10 статті 138 Податкового кодексу України (у редакції, що діяла на час спірних правовідносин) передбачено, що, зокрема, до складу загальновиробничих витрат включаються: витрати на утримання, експлуатацію та ремонт, страхування, оперативну оренду основних засобів, інших необоротних активів загальновиробничого призначення (пп. "г"); витрати на опалення, освітлення, водопостачання, водовідведення та інші послуги з утримання виробничих приміщень (пп. "д").

Згідно з пп. "г" пп. 138.10.3 п. 138.10 ст. 138 Податкового кодексу України (у редакції, що діяла на час спірних правовідносин) до витрат на збут, які включають витрати, пов'язані з реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, віднесено витрати на рекламу та дослідження ринку (маркетинг), на передпродажну підготовку товарів.

Пунктом 138.2 статті 138 розділу III Податкового кодексу України (у редакції, що діяла на час спірних правовідносин) встановлено, що витрати, які враховуються для визначення об'єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом II цього Кодексу.

Відповідно до пп. "а" п. 198.1 ст. 198 Податкового кодексу України (у редакції, що діяла на час спірних правовідносин) право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг.

Податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг (у разі здійснення контрольованих операцій - не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу) та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку (абз. 1-2 п. 198.3 ст. 198 Податкового кодексу України (у редакції, що діяла на час спірних правовідносин)).

Згідно з п. 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України (у редакції, що діяла на час спірних правовідносин) не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.

Згідно п. 4 ч. 1 ст. 4 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 08.07.2010 р. № 2464-УІ платниками єдиного соціального внеску є фізичні особи - підприємці, в тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування, та члени сімей цих осіб, які беруть участь у провадженні ними підприємницької діяльності.

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 7 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 08.07.2010 р. № 2464-УІ для платників, зазначених у пункті 4 (крім фізичних осіб - підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування) та 5 частини першої статті 4 цього Закону, - на суму доходу (прибутку), отриманого від їх діяльності, що підлягає обкладенню податком на доходи фізичних осіб, та на суму доходу, що розподіляється між членами сім'ї фізичних осіб - підприємців, які беруть участь у провадженні ними підприємницької діяльності. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску за кожну особу за місяць, у якому отримано дохід (прибуток).

Згідно з абз. 1 ч. 11 ст. 8 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 08.07.2010 р. № 2464-УІ єдиний внесок для платників, зазначених у пунктах 4 та 5 частини першої статті 4 цього Закону, встановлюється у розмірі 34,7 відсотка визначеної пунктами 2 та 3 частини першої статті 7 цього Закону бази нарахування єдиного внеску.

Таким чином, на підставі наданих на перевірку підтверджуючих документів, позивачем у 2011 році правомірно включено до складу витрат вартість отриманих від ПП "Протекс АГ" послуг та до складу податкового кредиту суми ПДВ з їх вартості.

Оскільки відсутнє завищення витрат по взаємовідносинам з ПП "Протекс АГ" у 2011 році, відповідачем неправомірно донараховано єдиний соціальний внесок та штрафні санкції за 2011 рік.

ФО-П ОСОБА_4 у 2011 році здійснював господарську діяльність на загальній системі оподаткування, зокрема, зі здавання в суборенду нерухомого майна.

Нерухоме майно, розташоване за адресою: м. Харків, площа Повстання, 7/8, що в подальшому передавалося в суборенду, було отримано позивачем в користування від ТОВ "ДІАБАЗ АГ" на підставі Договору оренди від 11.05.2009 р. № 11/05, акту здачі-приймання приміщень від 11.05.2009 р., додаткової угоди до договору оренди від 01.10.2009 р. № 1, акту здачі-приймання приміщень від 01.10.2009 р., додаткової угоди до договору оренди від 15.10.2009р. № 2, акту здачі-приймання приміщень від 15.10.2009 р., додаткової угоди до договору оренди від 01.01.2011 р. б/н, акту здачі-приймання приміщень від 01.01.2011 р.

За результатами виконання ПП "Протекс АГ" у січні-квітні 2011 року послуг з пошуку зацікавлених у купівлі/оренді приміщень потенційних клієнтів, ФО-П ОСОБА_4 впродовж - 2011 року було укладено договори оренди приміщень з 18 новими орендарями, з якими до цього ПП "Протекс АГ" було проведено відповідну роботу а саме: ПРАТ "Міськдовідка", ТОВ "Євролюкс",ТОВ "НІТРАЛАБС", ТОВ "Лакшмі груп", ТОВ "Актуальні технології-", ТОВ "Никевелис", ТОВ « КМАКС ТРЕЙД", ТОВ "Естеір капітал", ТОВ "АТП 2000", ТОВ "Терра АВТ", ТОВ "ЗВ'ЯЗОК- ІНФОРМ-ПРОЕКТ-КАСКАД", ТОВ "МОСТ АЙ ТІ", ТОВ "Завжди чисто плюс", ТОВ ВОСТОКВНЕШТОРГ СТАЛЬСЕРВІС", ТОВ "ТБ "ОМІС", ТОВ "Статус Агро", ТОВ "ФЕСКО дистриб'юшн", тов " «РІКСІ».

На підтвердження зазначеного позивач надає завірені копії наступних документів:

- договір оренди від 26.01.2011 р. № 24/01 з ПРАТ "Міськдовідка", акт приймання-передачі приміщень в оренду від 02.02.2011р.;

- договір оренди від 17.02.2011 р. № 17/02 з ТОВ "Євролюкс", акт приймання-передачі

- приміщень в оренду від 17.02.2011р.;

- договір оренди від 22.03.2011 р. № 22/03 з ТОВ "КМАКС ТРЕЙД", акт приймання-передачі

приміщень в оренду від 01.04.2011р.;

- договір оренди від 29.03.2011 р. № 29/03 з ТОВ "НІТРАЛАБС", акт приймання-передачі

- приміщень в оренду від 11.04.2011р.;

- договір оренди від 22.03.2011 р. № 1/04 з ТОВ "Лакшмі груп", акт приймання-передачі приміщень в оренду від 01.04.2011р.;

- договір оренди від 29.04.2011 р. № 29/04/11 з ТОВ "Актуальні технології", акт приймання- передачі приміщень в оренду від 29.04.2011р.;

- договір оренди від 01.06.2011 р. № 01/06/11 з ТОВ "Никевелис", акт приймання-передачі приміщень в оренду від 01.06.2011р.;

- договір оренди від 27.07.2011 р. № 27/07/11 з ТОВ "Естеір капітал", акт приймання- передачі приміщень в оренду від 27.07.2011р.;

- договір оренди від 01.08.2011 р. № 01/08/11 з ТОВ "Терра АВТ", акт приймання-передачі заміщень в оренду від 01.08.2011р.;

- договір оренди від 15.08.2011 р. № 15/08/11 з ТОВ "ЗВ'ЯЗОК-ІНФОРМ-ПРОЕКТ- -"АСКАД", акт приймання-передачі приміщень в оренду від 23.08.2011р.;

- договір оренди від 01.09.2011 р. № 01/09 з ТОВ "Завжди чисто плюс", акт приймання- передачі приміщень в оренду від 01.09.2011р.;

- договір оренди від 01.09.2011 р. № 01/09 з ТОВ "МОСТ АЙ ТІ", акт приймання-передачі приміщень в оренду від 01.09.2011р.;

- договір оренди від 01.09.2011 р. № 01/09 з ТОВ "Завжди чисто плюс", акт приймання- передачі приміщень в оренду від 01.09.2011р.;

- договір оренди від 26.09.2011 р. № 26/09 з ТОВ "ВОСТОКВНЕШТОРГ СТАЛЬСЕРВІС", приймання-передачі приміщень в оренду від 01.10.2011р.;

- договір оренди від 01.10.2011 р. № 02/10 з ТОВ "АТП 2000", акт приймання-передачі приміщень в оренду від 01.10.2011р.;

- договір оренди від 24.10.2011 р. № 25/10 з ТОВ "ТБ "ОМІС", акт приймання-передачі приміщень в оренду від 03.11.2011р.;

- договір оренди від 01.11.2011 р. № 11/11 з ТОВ "Статус Агро", акт приймання-передачі приміщень в оренду від 01.11.2011р.;

- договір оренди від 25.11.2011 р. № 25/11 з ТОВ "РІКСІ", акт приймання-передачі приміщень в оренду від 25.11.2011р.;

- договір оренди від 01.12.2011 р. № 01/11 з ТОВ "ФЕСКО ДИСТРИБ'ЮШН", акт приймання-передачі приміщень в оренду від 01.12.2011р.

Сплата орендної плати за вищезазначеними договорами підтверджується банківськими виписками за 14.01.2011, 24.01.2011, 04.02.2011, 18.02.2011, 28.02.2011, 03.03.2011, 17.03.2011, 14.04.2011, 19.04.2011, 04.05.2011, 03.06.2011, 09.06.2011, 21.06.2011, 30.06.2011, 06.07.2011, 12.07.2011, 27.07.2011, 03.08.2011, 02.08.2011, 10.08.2011, 25.08.2011, 14.09.2011, 30.09.2011, 27.09.2011, 05.10.2011, 12.10.2011, 25.10.2011, 31.10.2011, 03.11.2011, 07.11.2011, 11.11.2011, 18.11.2011, 22.11.2011, 29.11.2011, 01.12.2011, 05.12.2011, 13.12.2011, 15.12.2011, 27.12.2011, 28.12.2011.

Вказані первинні документи бухгалтерського та податкового обліку відповідають вимогам п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України, ч. 2 ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", п. 2.4 Розділу 2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24 травня 1995 р. № 88, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 5 червня 1995 р. за № 168/704.

Отже, вищенаведене свідчить про те, що позивач правомірно включив до витрат та податкового кредиту суми, які підтверджені первинними документами бухгалтерського та податкового обліку, у зв'язку з придбанням позивачем товарів (робіт, послуг), які в свою чергу були використані останнім в оподатковуваних операціях у межах господарській діяльності.

З цих же підстав відповідачем необгрунтовано було нараховано позивачу грошове зобов"язання з єдиного соціального внеску та штрафні санкції.

При зазначених обставинах, суд вважає вимоги позивача правомірними та такими, що ґрунтуються на положеннях діючого законодавства, належним чином обґрунтовані, підтверджені дослідженими у судовому засіданні доказами, а тому підлягають задоволенню у повному обсязі.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 9, 11, 71, 94, 159, 160-163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Фізичної особи - підприємця ОСОБА_4 до Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області про скасування податкових повідомлень-рішень, вимоги та рішення - задовольнити в повному обсязі.

Скасувати податкові повідомлення - рішення Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області № 0005221702 від 24.12.2013р., № 0005231702 від 24.12.2013р.

Скасувати вимогу про сплату боргу (недоїмки) ДПІ у Дзержинському районі м. Харкова від 06.12.2013 р. № Ф-6 щодо сплати суми недоїмки з єдиного соціального внеску в сумі 77840,57 грн.

Скасувати рішення про застосування штрафних санкцій за донарахування територіальним органом доходів і зборів або платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску ДПІ у Дзержинському районі м. Харкова від 24.12.2013 р. № 0005241702 про застосування штрафних санкцій у сумі 3938,47 грн.

Стягнути з Державного бюджету України (отримувач: УДКСУ у Червонозаводському районі м. Харкова, код 37999628, банк ГУДКСУ у Харківській області, МФО 851011, рахунок 31217206784011) на користь Фізичної особи - підприємця ОСОБА_4 (адреса: АДРЕСА_2, РНОКПП НОМЕР_1) 458 чотириста п"ятдесят вісім) грн. 80 коп. витрат зі сплати судового збору.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення протягом десяти днів з дня його проголошення, у разі застосування судом частини третьої статті 160 КАСУ, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст постанови складено 17 лютого 2014 року.

Суддя Панов М.М.

Дата ухвалення рішення11.02.2014
Оприлюднено24.02.2014
Номер документу37286450
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/13997/13-а

Ухвала від 08.04.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бухтіярова І.О.

Ухвала від 19.03.2014

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Ухвала від 05.03.2014

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Постанова від 11.02.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панов М.М.

Ухвала від 27.12.2013

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панов М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні