Постанова
від 18.02.2014 по справі 801/416/14
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ПОСТАНОВА

Іменем України

18 лютого 2014 року (о 10:31) Справа №801/416/14

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Кірєєва Д.В., за участю секретаря Цатурян С.О. за участю представників сторін:

від позивача - Кліндухов П.В., посвідчення НОМЕР_2, довіреність № б/н від 01.08.2013;

від відповідача - Мустафаєва Е.Т., посвідчення НОМЕР_1, довіреність № 06-08/13 від 08.01.2014;

розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Дочірнього підприємства "БігБорд"

до Інспекції з питань захисту прав споживачів в АР Крим Державної інспекції України з питань захисту прав споживачів

про визнання протиправним та скасування рішення № 290 від 03.12.2013 року.

Суть спору: Дочірнє підприємство "БігБорд" (далі - позивач) звернулось до Окружного адміністративного суду АР Крим з позовом до Інспекції з питань захисту прав споживачів в АР Крим Державної інспекції України з питань захисту прав споживачів (далі - відповідач) про визнання незаконним та скасування рішення № 290 від 03.12.2013 року.

Представник позивача у судовому засіданні 18.02.2014 року підтримав позовні вимоги в повному обсязі.

Представник відповідача у судовому засіданні 18.02.2014 року проти задоволення позову заперечував з підстав, викладених у письмових запереченнях на адміністративний позов.

Розглянувши матеріали справи, дослідивши надані докази, заслухавши пояснення представників сторін, суд

ВСТАНОВИВ:

18.12.2012 року ДП "БігБорд" звернулось до Управління архітектури і містобудування м. Сімферополь з заявою для отримання дозволу на розміщення зовнішньої реклами на території м. Сімферополь, у тому числі за адресою: вул. Дм. Ульянова - пров. Гавена (а.с.9-10).

21.10.2013 року Інспекцією з питань захисту прав споживачів в АР Крим складено протокол за порушення законодавства про рекламу, відповідно до якого при здійсненні контролю в м. Сімферополь на відкритій місцевості по вул. Дмитра Ульянова та провулок Гавена, встановлено розміщення рекламного носія (бігборд) з інформацією, спрямованою на формування та/або підтримання інтересу споживачів реклами до товару. За змістом: "Потужний засіб при головному болю NUROFEN forte самолікування може бути шкідливим для вашого здоров'я". Дана зовнішня реклама поширена з ознакою порушення ч. 1 ст. 16 Закону України "Про рекламу" (без дозволу на розміщення зовнішньої реклами, виданого Виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради), тому що присутні порушення вимог пункту 44 Постанови Кабінету Міністрів України № 2067 від 29.12.2003 р. "Про затвердження типових правил розміщення зовнішньої реклами": "Спеціальні конструкції повинні маркуватися із зазначенням на каркасі спеціальної конструкції власника конструкції, номера дозволу та терміну його дії". (а.с. 36).

На адресу позивача Інспекцією з питань захисту прав споживачів в АР Крим направлено вимогу № 02-03/2556 від 21.10.2013 про зобов'язання надати документально підтверджену інформацію щодо вартості розповсюдженої реклами відповідно до п. 5 ст. 27 Закону України "Про рекламу" (договір на розповсюдження, акт виконаної роботи, рахунок, платіжне доручення та ін.) або зазначення причини неможливості надання такої інформації; договір на виготовлення реклами та погоджений макет даного зображення; копію свідоцтва про державну реєстрацію та свідоцтва про сплату податку; дозвіл на розміщення зовнішньої реклами, виданий Виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради; пояснення за фактом даного порушення та інформацію про усунення порушення до 10.11.2013 р (а.с. 35).

25.10.2013 року позивачем надіслані на адресу відповідача пояснення відносно порушення Закону України "Про рекламу" та копії опису документів, отриманих Управлінням архітектури та містобудування від 18.12.2012 року, свідоцтва про державну реєстрацію, дозволів на розміщення зовнішньої реклами (а.с. 39-40).

Інспекцією з питань захисту прав споживачів в АР Крим 03.12.2013 прийнято рішення № 290 про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу, згідно з яким вирішено накласти штрафні санкції у відповідності з Постановою Кабінету Міністрів України № 693 від 26.05.2004 р. "Про порядок накладення штрафів за порушення законодавства про рекламу, відповідно до ч. 7 ст. 27 Закону України "Про рекламу" на ДП "БігБорд", як на розповсюджувача, винного у недотриманні встановлених законом вимог порядку розміщення реклами, у зв'язку з неможливістю встановлення вартості розповсюдженої реклами з порушенням Закону України "Про рекламу", в розмірі 200 н.м.д.г., що становить 3 400 грн. (а.с. 7-8).

Рішення Інспекції з питань захисту прав споживачів в АР Крим № 290 від 03.12.2013 р. про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу надіслано позивачу листом з повідомленням від 13.12.2013 року № 424.

Зазначене рішення № 290 від 03.12.2013 року позивач оскаржив до суду в межах строку передбаченого ст. 99 КАС України.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги належить задовольнити з наступних підстав.

Відповідно до ч. 1 Закону України "Про рекламу" від 03.07.1996 р. № 270/96-ВР (далі - Закон № 270) реклама - інформація про особу чи товар, розповсюджена в будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо таких особи чи товару;

зовнішня реклама - реклама, що розміщується на спеціальних тимчасових і стаціонарних конструкціях, розташованих на відкритій місцевості, а також на зовнішніх поверхнях будинків, споруд, на елементах вуличного обладнання, над проїжджою частиною вулиць і доріг.

Частиною 2 ст. 26 Закону № 270 визначено, що на вимогу органів державної влади, на які згідно із законом покладено контроль за дотриманням вимог законодавства про рекламу, рекламодавці, виробники та розповсюджувачі реклами зобов'язані надавати документи, усні та/або письмові пояснення, відео- та звукозаписи, а також іншу інформацію, необхідну для здійснення ними повноважень щодо контролю.

Згідно частини 6 статті 27 Закону України "Про рекламу" за неподання або подання завідомо недостовірної інформації щодо вартості розповсюдженої реклами та/або виготовлення реклами та/або вартості розповсюдження реклами центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, необхідної для здійснення ними передбачених цим Законом повноважень, на рекламодавців, виробників реклами та розповсюджувачів реклами накладається штраф у розмірі 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Частиною 7 статті 27 Закону України "Про рекламу" передбачено, що у разі неможливості встановлення вартості реклами, розповсюдженої з порушенням вимог цього Закону, на рекламодавців та розповсюджувачів реклами рішенням центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, накладається штраф у розмірі до 300 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Судом встановлено, що позивачем інформацію щодо вартості розповсюдженої реклами відповідно до п. 5 ст. 27 Закону України "Про рекламу" (договір на розповсюдження, акт виконаної роботи, рахунок, платіжне доручення та ін.) до Інспекції з питань захисту прав споживачів в АР Крим надано не було.

Враховуючи вищевикладене, суд зазначає, що Рішенням Інспекції з питань захисту прав споживачів в АР Крим № 290 від 03.12.2013 року за порушення ч. 1 ст. 16 Закону України "Про рекламу" на Дочірнє підприємство "БігБорд" накладено штраф в межах, передбачених законодавством про рекламу.

Відповідно до ч. 1 ст. 16 Закону № 270 розміщення зовнішньої реклами у населених пунктах проводиться на підставі дозволів, що надаються виконавчими органами сільських, селищних, міських рад, а поза межами населених пунктів - на підставі дозволів, що надаються обласними державними адміністраціями, а на території Автономної Республіки Крим - Радою міністрів Автономної Республіки Крим, в порядку, встановленому цими органами на підставі типових правил, що затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Згідно з п. 3 Типових правил розміщення зовнішньої реклами, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2003 р. № 2067 (далі - Правила) зовнішня реклама розміщується на підставі дозволів та у порядку, встановленому виконавчими органами сільських, селищних, міських рад відповідно до цих Правил.

Пунктом 5 Правил визначено, що для регулювання діяльності з розміщення зовнішньої реклами сільська, селищна, міська рада може утворювати відділ, управління, інший виконавчий орган або покладати відповідні функції на існуючий відділ, управління (далі - робочий орган).

Відповідно до п. 9 Правил для одержання дозволу заявник подає робочому органу заяву за формою згідно з додатком 1, до якої додаються: фотокартка або комп'ютерний макет місця (розміром не менш як 6 х 9 сантиметрів), на якому планується розташування рекламного засобу, та ескіз рекламного засобу з конструктивним рішенням; копія свідоцтва про державну реєстрацію заявника як юридичної особи або фізичної особи - підприємця.

Згідно з п. 10 Правил за наявності документів, передбачених пунктом 9 цих Правил, заява протягом трьох днів з дати її надходження реєструється робочим органом в журналі реєстрації заяв та дозволів на розміщення зовнішньої реклами (далі - журнал реєстрації), який ведеться за формою згідно з додатком 2. Журнал повинен бути прошитий, а його сторінки пронумеровані. На останній сторінці журналу робиться запис про кількість сторінок, який засвідчується підписом керівника робочого органу, скріпленим печаткою.

Робочий орган протягом п'яти днів з дати реєстрації заяви перевіряє місце розташування рекламного засобу, зазначене у заяві, на предмет наявності на це місце пріоритету іншого заявника або надання на заявлене місце зареєстрованого в установленому порядку дозволу. Після перевірки місця керівник робочого органу приймає рішення про встановлення за заявником пріоритету на заявлене місце або про відмову у встановленні пріоритету. У разі прийняття рішення про встановлення пріоритету робочий орган видає заявнику для оформлення два примірники дозволу за формою згідно з додатком 3 та визначає заінтересовані органи (особи), з якими необхідно їх погодити.

У разі прийняття рішення про відмову у встановленні пріоритету робочий орган протягом трьох днів надсилає заявникові вмотивовану відповідь із зазначенням дати встановлення пріоритету іншого заявника на заявлене місце розташування рекламного засобу або дати і номера рішення виконавчого органу ради про надання дозволу на заявлене місце іншій особі та повертає всі подані заявником документи.

Пріоритет заявника на місце розташування рекламного засобу встановлюється строком на три місяці з дати прийняття керівником робочого органу відповідного рішення.

Строк встановлення пріоритету на місце розташування рекламного засобу може бути продовжений керівником робочого органу не більш як на три місяці у разі: продовження строку оформлення дозволу у зв'язку з потребою виконання архітектурно-планувальних робіт та розроблення проектно-технічної документації; письмового звернення заявника щодо продовження строку оформлення дозволу. У разі продовження строку оформлення дозволу з підстав, передбачених абзацами третім і четвертим цього пункту, робочий орган письмово повідомляє про це заявника (п. 11 Правил).

Пунктом 13 Правил визначено, що протягом строку, зазначеного у пункті 11 цих Правил, заявник оформлює обидва примірники дозволу та подає їх робочому органу разом із супровідним листом, в якому зазначається реєстраційний номер заяви. У разі прийняття керівником робочого органу рішення про встановлення пріоритету заявника на місце розташування рекламного засобу, яке перебуває в комунальній власності, заявник протягом трьох днів укладає договір на тимчасове користування цим місцем.

Згідно з п. 14 Правил під час подання заяви або оформлених примірників дозволу представник робочого органу в присутності заявника перевіряє комплектність документів, додержання вимог до їх оформлення та видає заявнику довідку з описом поданих документів за формою згідно з додатком 4. Перелік документів для надання дозволу є вичерпним.

З пункту 16 Правил вбачається, що Дозвіл погоджується з власником місця або уповноваженим ним органом (особою) і спеціально уповноваженим органом з питань містобудування та архітектури.

На вимогу робочого органу дозвіл погоджується з: Державтоінспекцією - у разі розміщення зовнішньої реклами на перехрестях, біля дорожніх знаків, світлофорів, пішохідних переходів та зупинок транспорту загального користування; відповідним центральним або місцевим органом виконавчої влади у сфері охорони культурної спадщини та об'єктів природно-заповідного фонду - у разі розміщення зовнішньої реклами на пам'ятках історії та архітектури, в межах зон охорони таких пам'яток і в межах об'єктів природно-заповідного фонду; утримувачем інженерних комунікацій - у разі розміщення зовнішньої реклами в межах охоронних зон цих комунікацій.

Зазначені в абзацах першому, третьому - п'ятому цього пункту органи та особи погоджують дозвіл протягом п'яти робочих днів з дати звернення заявника.

Перелік органів та осіб, з якими погоджується дозвіл, є вичерпним. Погодження дійсне протягом строку дії дозволу.

Відповідно до п. 19 Правил робочий орган протягом не більш як п'ятнадцяти робочих днів з дати одержання належним чином оформлених двох примірників дозволу розглядає заяву, готує і подає виконавчому органу ради пропозиції та проект відповідного рішення.

Виконавчий орган ради протягом п'яти робочих днів з дати одержання зазначених пропозицій приймає рішення про надання дозволу або про відмову у його наданні.

У разі прийняття рішення про надання дозволу керівник робочого органу протягом п'яти робочих днів підписує обидва примірники дозволу та скріплює їх печаткою робочого органу.

Перший примірник дозволу видається заявникові, а другий - залишається робочому органу для обліку та контролю. Видача дозволу реєструється в журналі реєстрації. Рішення про відмову у наданні дозволу надсилається робочим органом заявникові протягом п'яти днів з дати його прийняття (пункт 20 Правил).

Пунктом 21 Правил визначено, що робочий орган протягом десяти днів з дати реєстрації дозволу надає органам державної податкової служби інформацію про розповсюджувачів зовнішньої реклами, яким надано дозвіл.

Відповідно до п. 24 Правил виданий у встановленому порядку дозвіл є підставою для розміщення зовнішньої реклами та виконання робіт, пов'язаних з розташуванням рекламного засобу.

Пунктом 44 Правил встановлено, що рекламні засоби забезпечуються маркуванням із зазначенням на каркасі рекламного засобу найменування розповсюджувача зовнішньої реклами, номера його телефону, дати видачі дозволу та строку його дії.

На виконання вимог Типових правил розміщення зовнішньої реклами, позивачем дозвіл № 2222 на розміщення зовнішньої реклами на території міста Сімферополя узгоджено із власником (розпорядником, користувачем) місця розташування рекламної конструкції, департаментом бюджету, фінансів та економіки, державтоінспекцією, утримувачем інженерних комунікацій.

Протягом 10 робочих днів з дати подачі заявки, позивач не отримав від дозвільного органу ані дозволів на розміщення зовнішньої реклами ані рішення про відмову у їх видачі.

Згідно з ч. 1 ст. 4-1 Закону України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" від 096.09.2005 р. № 2806-IV порядок видачі документів дозвільного характеру або відмови в їх видачі, переоформлення, видачі дублікатів, анулювання центральними органами виконавчої влади, їх територіальними (регіональними, місцевими) органами встановлюється Кабінетом Міністрів України за поданням відповідного дозвільного органу, погодженим з уповноваженим органом, якщо інше не передбачено міжнародними договорами, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України.

Порядок видачі документів дозвільного характеру або відмови в їх видачі, переоформлення, видачі дублікатів, анулювання, видача або відмова у видачі яких законами України віднесена до повноважень органів місцевого самоврядування, встановлюється їх рішенням за погодженням з територіальними (місцевими) органами центральних органів виконавчої влади, що здійснюють регулювання у відповідній сфері, та територіальними органами уповноваженого органу, а у випадках, передбачених законом, - на підставі типових порядків, затверджених Кабінетом Міністрів України.

Такі порядки мають передбачати, зокрема, вичерпний перелік документів, які суб'єкту господарювання необхідно подати для одержання документа дозвільного характеру.

Строк видачі документів дозвільного характеру становить десять робочих днів, якщо інше не встановлено законом.

Постановою Кабінету Міністрів України від 27.01.2010 р. № 77 "Деякі питання застосування принципу мовчазної згоди" встановлено, що в разі ненадання у визначений законом строк суб'єкту господарювання документа дозвільного характеру або рішення про відмову у його видачі суб'єкт господарювання має право провадити дії щодо здійснення господарської діяльності без одержання документа дозвільного характеру через 10 робочих днів з дня закінчення строку, встановленого для видачі документа дозвільного характеру або прийняття рішення про відмову в його видачі, на підставі копії опису прийнятих документів з відміткою про дату їх прийняття.

Згідно з Довідкою АА № 234120 з Єдиного реєстру підприємств та організацій України, Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців основним видом діяльності Дочірнього підприємства "БігБорд" є рекламні агентства (а.с. 53, 54-56).

Постановою Залізничного районного суду м. Сімферополя АР Крим від 25.11.2013 року у справі № 122/21659/13-а за позовом Дочірнього підприємства "БігБорд" до виконавчого комітету Сімферопольської міської ради, відділу Реклами Сімферопольської міської ради про визнання протиправним та скасування рішення виконавчого комітету Сімферопольської міської ради, зобов'язання вчинити певні дії, залишеною без змін ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 27.01.2014 р., позов задоволено, визнано протиправним та скасовано рішення виконавчого комітету Сімферопольської міської ради від 16.08.2013 року № 1338 в частині відмови у видачі Дочірньому підприємству "БігБорд" дозволів на розміщення зовнішньої реклами за наступними адресами: вул. Бєспалова (р-он онкодиспансенра); вул. Дм. Ульянова - вул. Зенітна; вул. Дм. Ульянова - пров. Гавена; вул. Генерала Васильєва, 34а (р-он газової АЗС, р-он фірми "Гала"). Зобов'язано відділ реклами Сімферопольської міської ради, виконавчий комітет Сімферопольської міської ради прийняти рішення про встановлення за ДП "БігБорд" пріоритету на заявлені місця та видати дозволи на розміщення зовнішньої реклами для погодження за наступними адресами: вул. Бєспалова (р-он онкодиспансенра); вул. Дм. Ульянова - вул. Зенітна; вул. Дм. Ульянова - пров. Гавена; вул. Генерала Васильєва, 34а (р-он газової АЗС, р-он фірми "Гала").

Під час розгляду справи № 122/21659/13-а судом встановлено, що 07.11.2011 року ДП "БігБорд" звернулось до управління архітектури та містобудування м. Сімферополя із заявкою на видачу дозволів на розміщення зовнішньої реклами по м. Сімферополю на рекламних конструкціях форматом 3х6 м строком на п'ять років зокрема за адресою вул. Дм. Ульянова - пров. Гавена.

З аналогічними заявками ДП "БігБорд" зверталось до Сімферопольської міської ради 25.04.2012 року та до Управління архітектури та містобудування 13.06.2012 року.

02.10.2012 року між виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради в особі першого заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Ткачева С.Ю., діючого на підставі Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" та розпорядження міського голови від 26.07.2011 року № 251-р відповідно до змін, внесених розпорядженням міського голови від 30.01.2012 року № 19-р, з однієї сторони, та ДП "БігБорд" в особі директора Смірнова Б.В., діючого на підставі Статуту, зареєстрованого виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради АР Крим 29.08.2003 року, реєстраційний № 1 882 107 0004 003406 з іншої сторони, був укладений договір про тимчасове користування місцями розташування засобів зовнішньої реклами на період дії пріоритету. Цей договір був укладений на період з 02.10.2012 року по 02.01.2013 року. Виконком надав ДП "Біг Борд" у тимчасове користування місце розташування зовнішньої реклами зокрема по вул. Дм. Ульянова - пров. Гавена.

18.12.2012 року ДП "БігБорд" звернулось до Управління архітектури та містобудування м. Сімферополя з документами для отримання дозволів на розміщення зовнішньої реклами на території м. Сімферополя за вказаними вище адресами, у тому числі вул. Дм. Ульянова - пров. Гавена.

В порушення строків, передбачених Законом України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" лише 16.08.2013 року рішенням виконавчого комітету Сімферопольської міської ради № 1338 "Про розміщення зовнішньої реклами на території м. Сімферополя", ДП "БігБорд" було відмовлено у наданні дозволів на розміщення зовнішньої реклами на території м. Сімферополя (дозвіл № 2222 вул. Дм. Ульянова - пров. Гавена). Підставою для відмови вказано наступне: на підставі ч. 1 п. 3.17 Порядку розміщення зовнішньої реклами в м. Сімферополі, оформлення наданих документів не відповідає встановленим вимогам (У порушення встановлених вимог щодо порядку оформлення документів: рекламні засоби встановлені до видачі відповідного дозволу; відсутня оплата за користування місцями розташування рекламних засобів).

Суд зазначає, що рішенням Залізничного районного суду м. Сімферополя АР Крим від 25.11.2013 року у справі № 122/21659/13-а за позовом Дочірнього підприємства "БігБорд" до виконавчого комітету Сімферопольської міської ради, відділу Реклами Сімферопольської міської ради про визнання протиправним та скасування рішення виконавчого комітету Сімферопольської міської ради, зобов'язання вчинити певні дії, яке набрало законної сили, встановлено, що документи для одержання дозволу на розміщення зовнішньої реклами на території міста Сімферополя позивач надав у повному обсязі, у зв'язку з чим суд зобов'язав Відділ реклами Сімферопольської міської ради, виконавчий комітет Сімферопольської міської ради видати дозволи на на розміщення зовнішньої реклами для погодження, у тому числі за адресою: вул. Дм. Ульянова - пров. Гавена.

Частиною 1 ст. 72 КАС України встановлено, що обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

Частиною 5 ст. 124 Конституції України визначено, що судові рішення ухвалюються судами іменем України і є обов'язковими до виконання на всій території України.

Відповідно до ст. 129 Конституції України обов'язковість рішень суду є однією з основних засад судочинства, а відповідно до ст. 7 КАС України - принципом здійснення правосуддя в адміністративних справах.

Відповідно до ст. 14 КАС України постанови та ухвали суду в адміністративних справах, що набрали законної сили, є обов'язковими до виконання на всій території України.

Згідно з ч. 2 ст. 8 КАС України суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського Суду з прав людини.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з ч. 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності субєктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з меитою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5)добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Суд зазначає, що на час прийняття рішення № 290 від 03.12.2013 року про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу відповідач був обізнаний про наявність постанови Залізничного районного суду м. Сімферополя АР Крим від 25.11.2013 року у справі № 122/21659/13-а, що підтверджується листом ДП "БігБорд" від 02.12.2013 р. вих. № 55, яке отримано відповідачем 02.12.2013 р. (вхід. № 3209).

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про те, що під час прийняття спірного рішення № 290 від 03.12.20134 року Інспекція з питань захисту прав споживачів в АР Крим діяла з порушенням приписів ст. 19 Конституції України.

Таким чином, рішення № 290 від 03.12.2013 року про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу прийнято Інспекцією з питань захисту прав споживачів в АР Крим протиправно у зв'язку з чим підлягає скасуванню.

Відповідно до частини 1 статті 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України.

У судовому засіданні 18.02.2014 року оголошена вступна та резолютивна частина постанови, згідно зі ст. 160 КАСУ постанова складена у повному обсязі 24.02.2014 року.

Керуючись ст. ст. 94, 158-163, 167 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити.

2. Визнати протиправним та скасувати рішення Інспекції з питань захисту прав споживачів в Автономній Республіці Крим № 290 від 03.12.20134 року про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу.

3. Стягнути з Державного бюджету України на користь Дочірнього підприємства "БігБорд" (ЄДРПОУ 32624374) витрати зі сплати судового збору у сумі 182,70 грн. (сто вісімдесят дві грн. сімдесят коп.).

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Кірєєв Д.В.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення18.02.2014
Оприлюднено24.02.2014
Номер документу37289728
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/416/14

Постанова від 18.02.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кірєєв Д.В.

Ухвала від 29.01.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кірєєв Д.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні