Ухвала
від 19.02.2014 по справі 2а-1467/12/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 лютого 2014 року Справа № 89714/12/9104

Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:

головуючого - судді - Мікули О.І.,

суддів - Курильця А.Р., Кушнерика М.П.,

розглянувши в порядку письмового провадження в м.Львові апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Галицькому районі м. Львова на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 06 квітня 2012 року у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Галицькі технології" до Державної податкової інспекції у Галицькому районі м. Львова про скасування податкового повідомлення-рішення, -

в с т а н о в и в :

20 лютого 2012 року позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Галицькі технології" звернулось в суд з позовом до відповідача - Державної податкової інспекції у Галицькому районі м.Львова, в якому просив (з врахуванням заяви про збільшення позовних вимог, а.с.29-30) визнати протиправним та скасувати наказ № 112 від 07 лютого 2012 року про проведення позапланової виїзної документальної перевірки ТОВ "Галицькі технології", визнати протиправними дії щодо складання акта про неможливість проведення позапланової виїзної перевірки № 22/23-409/20993276 від 13 лютого 2012 року, акту про непредставлення документів для перевірки № 21/23-409/20993276 від 13 лютого 2012 року, скасувати податкове повідомлення - рішення № 0000122341 від 15 лютого 2012 року.

Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 06 квітня 2012 року позов задоволено повністю. Визнано протиправним та скасовано наказ Державної податкової інспекції у Галицькому районі м. Львова № 112 від 07 лютого 2012 року про проведення позапланової виїзної документальної перевірки ТОВ «Галицькі технології». Визнано протиправними дії Державної податкової інспекції у Галицькому районі м. Львова щодо складення актів про неможливість проведення позапланової виїзної перевірки від 13 лютого 2012 року за № 22/23-409/20993276 та про непредставлення документів для перевірки від 13 лютого 2012 року № 21/23-409/20993276. Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Галицькому районі м. Львова від 15 лютого 2012 року № 0000122341.

Не погоджуючись з вказаним рішенням суду, відповідач оскаржив його в апеляційному порядку. Вважає, що оскаржувана постанова прийнята з неповним з'ясуванням обставин, що мають значення для справи, з порушенням норм матеріального і процесуального права та підлягає скасуванню, покликаючись на те, що судом першої інстанції не надано належної правової оцінки тому факту, що дії відповідача є правомірними, оскільки останній діяв у межах своїх повноважень та відповідно до вимог Податкового Кодексу України. Оскаржувані наказ про проведення позапланової виїзної документальної перевірки ТОВ «Галицькі технології», акти про неможливість проведення позапланової виїзної перевірки та про непредставлення документів для перевірки та податкове повідомлення- рішення № 0000122341 прийняті правомірно. Просить скасувати оскаржувану постанову та прийняти нову, якою відмовити в задоволенні позовних вимог.

Особи, які беруть участь у справі, в судове засідання не прибули, про дату, час і місце апеляційного розгляду повідомлені належним чином, а тому суд, відповідно до положень п.2 ч.1 ст.197 КАС України, вважає можливим проведення розгляду справи в їхній відсутності в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами та на основі наявних у ній доказів.

Перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги в їх сукупності, суд дійшов висновку, що апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, а оскаржувану постанову - без змін з наступних підстав.

Свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи №762512 серії А00 та Довідкою АА №499393 з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (ЄДРПОУ) підтверджується, що ТОВ "Галицькі технології" зареєстроване як юридична особа виконавчим комітетом Львівської міської ради 14 січня 1994 року, ідентифікаційний код 20793267 (а.с.6-7). На момент виникення спірних правовідносин ТОВ "Галицькі технології" перебувало на податковому обліку у ДПІ у Галицькому районі м.Львова, що підтверджується Довідкою про взяття на облік платника податків №10961 від 23 червня 2006 року (а.с.8).

Судом першої інстанції встановлено, що ДПІ у Галицькому районі м. Львова на підставі п.п.20.1.6 п.20.1 ст.20 та пп.73.3, 73.5 ст.73 Податкового Кодексу України надіслало ТОВ "Галицькі технології" лист від 12 січня 2012 року № 413/23-420/15 про надання інформації та її документального підтвердження (а.с.9). Податковий орган просив надати інформацію, згідно з додатком, та її документальне підтвердження для підтвердження реальності та повноти відображення в бухгалтерському та податковому обліку із відповідним відображенням у податкових деклараціях (розрахунках, звітах тощо) результатів операцій щодо господарських відносин з ТОВ «Лугпромстройсантехмонтаж».

07 лютого 2012 року ДПІ у Галицькому районі м. Львова прийнято наказ № 112 про проведення позапланової документальної перевірки ТОВ "Галицькі технології" з питань дотримання законодавства у сфері оподаткування під час здійснення фінансово-господарських взаєморозрахунків за грудень 2010 року з ТОВ «Лугпромстройсантехмонтаж». Термін проведення перевірки - 5 робочих днів: з 07 по 13 лютого 2012 року (а.с.19).

Вказаний наказ виданий на підставі допису начальника відділу перевірок ризикових операцій управління податкового контролю та відповідно до п.п.78.1.1 п. 78.1 ст.75 ст.78 ПК України.

07 лютого 2012 року ДПІ у Галицькому районі м. Львова видано направлення на проведення позапланової перевірки № 147, з яким ознайомлений керівник підприємства ОСОБА_1, що підтверджується відповідною розпискою (а.с.12).

Згідно з журналом реєстрації перевірок ТОВ "Галицькі технології" старший державний податковий ревізор інспектор ДПІ у Галицькому районі м. Львова Іваночко І.В. вручила під розписку посадовим особам позивача наказ про проведення перевірки та направлення, про що зроблено відповідний запис в журналі та поставила підпис про вручення.

ДПІ у Галицькому районі м. Львова скерувало на адресу ТОВ "Галицькі технології-" вимогу від 08 лютого 2012 року № 2000/23-420 про надання документів по взаємовідносинах з ТОВ «Лугпромстройсантехмонтаж».

13 лютого 2012 року складено акт № 21/23-409/20993276 про непредставлення документів для перевірки, в якому зазначено, що перевіряючі здійснили вихід за юридичною адресою (м.Львів, вул. Каліча Гора, 20/10).

Крім того, 13 лютого 2012 року ДПІ у Галицькому районі м. Львова складено акт № 22/23-409/20793267 про неможливість проведення позапланової перевірки, у зв'язку з непредставленням відповідних документів.

15 лютого 2012 року на підставі вищевказаного акту ДПІ у Галицькому районі м. Львова винесено податкове повідомлення-рішення №0000122341 про нарахування позивачу штрафних санкцій в розмірі 510 грн. згідно з п. 121.1 ст.121 ПК України (а.с.11).

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що оскаржувані рішення податкового органу прийняті неправомірно, з порушенням встановлених чинним податковим законодавством вимог. Відповідач не довів правомірності прийнятих ним рішень та не надав доказів на обґрунтування власних заперечень.

Такий висновок суду першої інстанції, на думку колегії суддів, відповідаює нормам матеріального права та фактичним обставинам справи і є правильним, виходячи з наступного.

П.73.3 ст.73 ПК України передбачено право органів державної податкової служби звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій, завдань, та її документального підтвердження.

Такий запит підписується керівником (заступником керівника) органу державної податкової служби і повинен містити перелік інформації, яка запитується, та документів, що її підтверджують, а також підстави для надіслання запиту. Письмовий запит про подання інформації надсилається платнику податків або іншим суб'єктам інформаційних відносин за наявності хоча б однієї з таких підстав: 1) за результатами аналізу податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку, виявлено факти, які свідчать про порушення платником податків податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби; 2) для визначення рівня звичайних цін на товари (роботи, послуги) під час проведення перевірок; 3) в інших випадках, визначених цим Кодексом.

Платники податків та інші суб'єкти інформаційних відносин відповідно до п. 73.3 ст. 73 ПК України зобов'язані подавати інформацію, визначену у запиті органу державної податкової служби, та її документальне підтвердження протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження запиту (якщо інше не передбачено цим Кодексом).

Як вбачається з матеріалів справи, ДПІ у Галицькому районі м. Львова направляло позивачу два листи про надання інформації: № 413/23-420/15 від 12 січня 2012 року та № 2000/23-420 від 08 лютого 2012 року, однак оскаржуваний наказ № 112 видано 07 лютого 2012 року, тобто до закінчення встановленого п.73.3 ПК України місячного строку, протягом якого позивач повинен надати інформацію, визначену у запиті.

Таким чином, наказ ДПІ в Галицькому районі м.Львова № 112 від 07 лютого 2012 року про проведення позапланової документальної перевірки ТОВ "Галицькі технології" з питань дотримання законодавства у сфері оподаткування під час здійснення фінансово-господарських взаєморозрахунків за грудень 2010 року з ТОВ «Лугпромстройсантехмонтаж» прийнято з порушенням встановленої чинним податковим законодавством процедури, а тому є протиправним. Доводи апелянта в цій частині є безпідставними та не спростовують висновків суду першої інстанції.

Колегія суддів також погоджується з висновком суду першої інстанції про протиправність прийняття актів про неможливість проведення позапланової виїзної перевірки від 13 лютого 2012 року за № 22/23-409/20993276 та про непредставлення документів для перевірки від 13 лютого 2012 року № 21/23-409/20993276, з наступних підстав.

Відповідно до 85.6 ст.86 ПК України у разі відмови платника податків або його законних представників надати копії документів посадовій (службовій) особі органу державної податкової служби така особа складає акт у довільній формі, що засвідчує факт відмови, із зазначенням посади, прізвища, імені, по батькові платника податків (його законного представника) та переліку документів, які йому запропоновано подати. Зазначений акт підписується посадовою (службовою) особою органу державної податкової служби та платником податків або його законним представником. У разі відмови платника податків або його законного представника від підписання зазначеного акта в ньому вчиняється відповідний запис.

Як вбачається з актів про неможливість проведення позапланової виїзної перевірки від 13 лютого 2012 року за № 22/23-409/20993276 та про непредставлення документів для перевірки від 13 лютого 2012 року № 21/23-409/20993276 відповідний запис не було вчинено, що свідчить про порушення податковим органом вищевказаних вимог щодо оформлення результатів перевірок.

Колегія суддів також погоджується з висновком суду першої інстанції про протиправність прийняття податкового повідомлення - рішення № 0000122341 від 15 лютого 2012 року, оскільки податковим органом не доведено склад податкового правопорушення, визначеного п.121.1 ст.121 ПК України, таким чином відсутні законні підстави нарахування позивачу штрафних (фінансових) санкцій.

Ч.2 ст.71 КАС України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладаються на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Разом з тим, ДПІ у Галицькому районі м. Львова не доведено правомірність вчинених дій щодо перевірки дотримання ТОВ "Галицькі технології" законодавства у сфері оподаткування та прийнятих на підставі цих дій рішень.

Аналізуючи вищенаведені законодавчі приписи та фактичні обставини справи, колегія суддів прийшла до переконання про те, що доводи апеляційної скарги є безпідставними та не спростовують висновків суду першої інстанції.

З врахуванням вищенаведеного колегія суддів вважає, що суд першої інстанції дійшов правильного висновку про підставність позовних вимог, правильно і повно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, тому відповідно до ч.1 ст.200 КАС України апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, а постанову суду - без змін.

Керуючись ст.ст. 195, 197, 198, 200, 205, 206, 254 КАС України, суд,-

у х в а л и в :

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Галицькому районі м. Львова залишити без задоволення, а постанову Львівського окружного адміністративного суду від 06 квітня 2012 року у справі № 2а-1467/12/1370 - без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, що беруть участь у справі, та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий О.І. Мікула

Судді А.Р. Курилець

М.П. Кушнерик

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.02.2014
Оприлюднено25.02.2014
Номер документу37295697
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1467/12/1370

Ухвала від 16.02.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Вербицька О.В.

Ухвала від 19.02.2014

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Мікула О.І.

Ухвала від 21.02.2012

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кравчук Володимир Миколайович

Ухвала від 21.02.2012

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кравчук Володимир Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні