ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
"13" лютого 2014 р. м. Київ К/9991/46057/11
Колегія суддів Вищого адміністративного суду України у складі суддів:
Чалого С. Я.
Гончар Л.Я.
Конюшка К.В.
розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за касаційною скаргою Костянтинівської об'єднаної державної податкової інспекції Донецької області на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 13 травня 2011 року та ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 05 липня 2011 року у справі за позовом Костянтинівської об'єднаної державної податкової інспекції Донецької області до Державного реєстратора Костянтинівської районної державної адміністрації Донецької області, Державного реєстратора виконавчого комітету Краснолуцької міської ради Луганської області третя особа приватне підприємство "Сіріел 2009" про визнання неправомірним запису,-
в с т а н о в и л а :
Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 13 травня 2011 року залишеною без змін ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суду від 05 липня 2011 року відмовлено в позові Костянтинівської об'єднаної державної податкової інспекції Донецької області до Державного реєстратора Костянтинівської районної державної адміністрації Донецької області, Державного реєстратора виконавчого комітету Краснолуцької міської ради Луганської області третя особа приватне підприємство "Сіріел 2009" про визнання неправомірним запису стосовно місцезнаходження ПП "Сіріел 2009".
Не погоджуючись з рішенням суду першої та апеляційної інстанції, позивач звернувся з касаційною скаргою, в якій посилаючись на порушення норм матеріального та процесуального права, просить рішення судів скасувати, позов задовольнити.
Заслухавши доповідь судді Вищого адміністративного суду України та перевіривши доводи касаційної скарги, колегія суддів вважає, що касаційна скарга задоволенню не підлягає з наступних підстав.
Як встановлено судами та підтверджується наявними у справі матеріалами, приватне підприємство «Сіріел 2009» зареєстроване як юридична особа виконавчим комітетом Краснолуцької міської ради Луганської області 02.02.2009 року за номером 13801020000001103, включене до ЄДРПОУ за номером 36031159, місцезнаходження: 94518, Луганська область, м. Красний Луч, мікрорайон 3, будинок 31.
18.08.2010 року ПП «Сіріел 2009» подано реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи та реєстраційну картку на внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, зокрема, це зміни місцезнаходження Юридичної особи. На підставі поданих документів державним реєстратором виконкому Краснолуцької міської ради 18.08.2010 року внесено до Єдиного державного реєстру запис про державну реєстрацію зміни місцезнаходження ПП «Сіріел 2009» на адресу 82160, Донецька область, Костянтинівський район, с. Іванопілля, вул. Леніна, 17. В зв'язку з цим, облікова справа платника податків ПП «Сіріел 2009» надіслана до Костянтинівської ОДНІ у зв'язку зі зміною місцезнаходження юридичної особи.
01.09.2010 року реєстраційна справа підприємства взята на облік Костянтинівською районною державною адміністрацією.
З довідок Костянтинівської ОДПІ про встановлення фактичного місцезнаходження платника податків від 21 вересня 2010 року та від 10 лютого 2011 року вбачається, що по факту виходу за юридичною адресою 82160, Костянтинівський район, с. Іванопілля, вул. Леніна, 17 встановлено, що підприємство за юридичною адресою не знаходиться, за вказаною адресою знаходиться приватне домоволодіння.
Згідно довідки від 08 лютого 2010 року № 94 Костянтинівської ОДШ в ході обстеження за юридичною адресою ПП «Сіріел 2009» встановлено знаходження житлового будинку. Зовнішні ознаки господарської діяльності за даною адресою відсутні.
Так, відповідно до частини 1 статті 4 Закону «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» від 15.05.2003 року № 755 державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців це засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.
Частиною 3 статті 4 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» передбачено, що зміни до установчих документів юридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, та/або по батькові (далі - імені) або місця проживання фізичної особи - підприємця підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом.
З частини 1 статті 17 Закону України № 755 вбачається, що відомості про юридичну особу або фізичну особу - підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.
Відповідно до частини 2 статті 17 Закону України № 755 в Єдиному державному реєстрі містяться такі відомості щодо юридичної особи, зокрема, відомості щодо місцезнаходження юридичної особи.
За приписами частини 3 статті 8 Закону України № 755 установчі документи (установчий акт, статут або засновницький договір, положення) юридичної особи повинні містити відомості, передбачені законом. Відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи.
Частиною 1 статті 27 Закону України № 755 передбачено, що підставами для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи є: невідповідність відомостей, які вказані в реєстраційній картці на проведення державної реєстрації юридичної особи, відомостям, які зазначені в документах, що подані для проведення державної реєстрації юридичної особи; невідповідність установчих документів вимогам частини третьої статті 8 цього Закону; порушення порядку створення юридичної особи, який встановлено законом, зокрема: наявність обмежень на зайняття відповідних посад, встановлених законом щодо осіб, які зазначені як посадові особи органу управління юридичної особи; невідповідність відомостей про засновників (учасників) юридичної особи відомостям щодо них, які містяться в Єдиному державному реєстрі; наявність обмежень щодо вчинення засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженою ними особою юридичних дій, які встановлені абзацом четвертим частини другої статті 35 цього Закону; наявність в Єдиному державному реєстрі найменування, яке тотожне найменуванню юридичної особи, яка має намір зареєструватися; використання у найменуванні юридичної особи приватного права повного чи скороченого найменування органу державної влади або органу місцевого самоврядування, або похідних від цих найменувань, або історичного державного найменування, перелік яких встановлюється Кабінетом Міністрів України; встановлена іншими законами заборона використання у найменуванні юридичної особи певних термінів, абревіатур, похідних термінів. Відмова у проведенні державної реєстрації юридичної особи з інших підстав не допускається.
Стаття 14 Закону України № 755 регулює порядок передачі реєстраційних справ, а саме передача реєстраційних справ здійснюється в разі, зокрема, зміни місцезнаходження юридичної особи, зміни місця проживання фізичної особи - підприємця, якщо нове місцезнаходження юридичної особи або місце проживання фізичної особи - підприємця розташоване на території іншої адміністративно-територіальної одиниці.
Відповідно до пункту 12 статті 19 Закону України № 755 у разі надходження державному реєстратору від органу державної податкової служби повідомлення встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням державний реєстратор зобов'язаний надіслати рекомендованим листом протягом п'яти робочих днів з дати надходження зазначеного повідомлення юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки.
Згідно з пунктом 14 статті 19 Закону України № 755 у разі неподання юридичною особою протягом місяця з дати надходження їй відповідного повідомлення реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність підтвердження зазначених відомостей датою, яка встановлена для чергового подання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу. Якщо державному реєстратору повернуто рекомендованого листа, державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням.
Як вбачається з довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 07.04.2011 року державним реєстратором 30.03.2011 року внесено до Реєстру інформацію щодо відсутності юридичної особи за вказаною адресою.
Матеріалами справи підтверджується, що позивачем при зверненні до суду не надано доказів оскарження чи скасування рішення засновників ПП «Сіріел 2009» щодо зміни місцезнаходження підприємства, також ним не надано доказів місцезнаходження підприємства на території Краснолуцької міської ради, що могло б зумовити повернення реєстраційної справи виконавчому комітету Краснолуцької міської ради.
Відповідно до частини 2 статті 38 Закону України № 755 підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема є: наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.
Виходячи з вищенаведеного, колегія суддів вважає, що підстав для зміни або скасування зазначених судових рішень не вбачається, а доводи касаційної скарги висновків судів попередніх інстанцій не спростовують.
Відповідно до частини 1 статті 224 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо визнає, що суди першої та апеляційної інстанцій не допустили порушень норм матеріального і процесуального права при ухваленні судових рішень чи вчиненні процесуальних дій.
Керуючись ст. ст. 220, 222, 223, 224, 230, 231 КАС України, колегія суддів Вищого адміністративного суду України, -
у х в а л и л а:
Касаційну скаргу Костянтинівської об'єднаної державної податкової інспекції Донецької області залишити без задоволення, а постанову Донецького окружного адміністративного суду від 13 травня 2011 року та ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 05 липня 2011 року - без змін.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі і може бути переглянута з підстав, у строк та у порядку, визначених ст.ст. 235-244-2 КАС України.
Судді:
Суд | Вищий адміністративний суд України |
Дата ухвалення рішення | 13.02.2014 |
Оприлюднено | 25.02.2014 |
Номер документу | 37295781 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вищий адміністративний суд України
Чалий С.Я.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні