ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 лютого 2014 року Справа № 2а-2457/10/0370
Волинський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Волдінера Ф.А.,
при секретарі судового засідання Ковальчук М.Ю.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Луцьку адміністративну справу за позовом Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі Відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Західному регіоні" до сільськогосподарського приватного підприємства "Промінь" про стягнення штрафу,
ВСТАНОВИВ:
Державне підприємство "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі Відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Західному регіоні" звернулося з адміністративним позовом до сільськогосподарського приватного підприємства "Промінь" про стягнення штрафу у розмірі 1190 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що постановою Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Волинській області від 29 вересня 2009 року №03/10-0020 накладено штраф у розмірі 1190 грн. Зазначена постанова оскаржувалася в судовому порядку, однак в судові засідання позивач не з'явився, не повідомив про причини неявки, клопотання про розгляд справи за відсутності його представника не надав, а тому ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 22 листопада 2013 року у справі № 2615/10/0370 позовну заяву залишено без розгляду. Оскільки, відповідач добровільно не сплатив накладені штрафні санкції Держенергонагляд у Західному регіоні просить суд стягнути з сільськогосподарського приватного підприємства "Промінь" до Державного бюджету України 1190 грн.
В судове засідання представник позивача не прибув, проте позивач подав до суду письмове клопотання про розгляд справи за відсутності його представника, позовні вимоги підтримує.
Представник відповідача в судове засідання на виклик суду для участі в розгляді справи не з'явився, хоча належним чином повідомлявся про час, дату та місце його проведення, що підтверджується повідомленням про вручення рекомендованого поштового відправлення від 01.02.2014 року. Про причини неявки суд не повідомив, клопотання про відкладення розгляду справи та заперечень на позов не подавав.
Згідно частини четвертої статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
Як передбачено частиною першою статті 41 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Дослідивши письмові докази, суд приходить до висновку, що адміністративний позов слід задовольнити повністю з таких мотивів та підстав.
Суд, оцінивши дослідивши письмові докази, дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню повністю з таких підстав.
Судом встановлено, що 29 вересня 2009 року постановою державного інспектора з енергетичного нагляду Державної інспекції з енергетичного нагляду у Волинській області Дрозда А.П. № 03/10-0020 на підставі акту перевірки № 03/10-0019 від 29 вересня 2009 року на сільськогосподарське приватне підприємство "Промінь" накладено штраф у розмірі 1190 грн. за несвоєчасне виконання припису від 08 травня 2009 року.
Як вбачається з даних автоматизованої системи документообігу Волинського окружного адміністративного суду "Діловодство спеціалізованого суду" сільськогосподарське приватне підприємство "Промінь" оскаржувало вищезазначену постанову в судовому порядку, однак ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 22 листопада 2013 року у справі №2615/10/0370 за позовом сільськогосподарського приватного підприємства "Промінь" до Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Волинській області про скасування постанови про накладення штрафу за порушення законодавства про електроенергетику від 29 вересня 2009 року №03/10-0020 адміністративний позов залишено без розгляду. Зазначена ухвала в апеляційному порядку не оскаржувалася, а тому набрала законної сили.
З зазначеного слідує, що постанова про накладення штрафу 29 вересня 2009 року №03/10-0020 на даний момент є чинною та в судовому оскарженні не перебуває.
Відповідно до частини третьої статті 27 Закону України "Про електроенергетику", за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики, та порушення умов ліцензій - штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Кабінетом Міністрів України постановою від 21 липня 1999 року №1312 затверджено Положення про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання (далі - Положення).
Як зазначено у пункті 3 Положення, накладати на суб'єктів господарювання штрафи мають право державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії.
У пункті 10 положення визначено, що суб'єкт господарювання сплачує штраф за порушення законодавства в галузі електроенергетики протягом 30 днів з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення, а за порушення законодавства у сфері теплопостачання - у 15-денний строк з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення. У разі несплати штрафу у зазначений термін він стягується в судовому порядку.
Доказів сплати вищезазначеної заборгованості відповідач суду не надав.
Право Держенергонагляду у Західному регіоні на звернення до суду з позовами про стягнення накладених санкцій закріплено у пункті 4.11 Положення про відокремлений підрозділ "Держенергонагляд у Західному регіоні" Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" (а.с.19).
Оскільки матеріалами справи підтверджена наявність у сільськогосподарського приватного підприємства "Промінь" заборгованості зі сплати штрафних санкцій у розмірі 1190 грн., які накладені постановою 29 вересня 2009 року №03/10-0020, а на день розгляду справи доказів сплати заборгованості підприємством не надано, тому суд дійшов висновку, що вимоги Відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Західному регіоні" Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" є обґрунтованими, а позов таким, що підлягає задоволенню.
Відповідно до частини першої статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).
У частині другій цієї ж статті передбачено, що якщо судове рішення ухвалене на користь сторони - суб'єкта владних повноважень, суд присуджує з іншої сторони всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати, пов'язані із залученням свідків та проведенням судових експертиз.
Оскільки судове рішення ухвалене на користь суб'єкта владних повноважень, тому за правилами статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України сплачений позивачем судовий збір у розмірі 11,90 грн. не повертається з Державного бюджету України та не стягується з сільськогосподарського приватного підприємства "Промінь".
Керуючись статтями 160, 162, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі Закону України "Про енергетику", Положення про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання, яке затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 1999 року №1312, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з сільськогосподарського приватного підприємства "Промінь" (45660, Волинська область, Луцький район, село Промінь, вулиця Перемоги, будинок 24, ЄДРПОУ 30630318) на користь Державного бюджету штраф у розмірі 1190 (одна тисяча сто дев'яносто) гривень.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Ф.А. Волдінер
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.02.2014 |
Оприлюднено | 25.02.2014 |
Номер документу | 37298928 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Димарчук Тетяна Миколаївна
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Волдінер Фелікс Арнольдович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Димарчук Тетяна Миколаївна
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Димарчук Тетяна Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні