Копія
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Ухвала
Іменем України
Справа № 2а-14143/12/0170/3
19.02.14 м. Севастополь
Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Санакоєвої М.А.,
суддів Цикуренка А.С. ,
Іщенко Г.М.
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Алушті Головного управління Міндоходів в АР Крим на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Трещова О.Р. ) від 09.12.13 у справі № 2а-14143/12/0170/1
до Державної податкової інспекції у м. Алушті АР Крим Державної податкової служби (вул. Леніна, буд. 22а, м. Алушта, Автономна Республіка Крим, 98500)
про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,
ВСТАНОВИВ:
Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 09.12.13 позовні вимоги Державного підприємства "Айвазовське" до Державної податкової інспекції у м. Алушті АР Крим Державної податкової служби про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення - задоволені.
Визнано протиправним і скасовано податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції в м. Алушті Автономної Республіки Крим Державної податкової служби від 26.11.2012 року №0001931502 про збільшення Державному підприємству "Айвазовське" (ЄДРПОУ 04792883) суми грошового зобов'язання з податку на додану вартість за вересень 2012 року у розмірі 40152 грн., у тому числі за основним платежем 26768 грн. та за штрафними санкціями 13384 грн.
Стягнуто з Державного бюджету України на користь Державного підприємства "Айвазовське" (ЄДРПОУ 04792883) судовий збір у розмірі 401,52 грн.
Не погодившись з зазначеною постановою суду, відповідач звернувся з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 09.12.13 та прийняти нове рішення.
Апеляційна скарга мотивована порушенням судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права.
Відповідно до пункту 2 частини першої статті 197 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції може розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на основі наявних у ній доказів, у разі неприбуття жодної з осіб, які беруть участь у справі, у судове засідання, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання.
У судове засідання сторони, їх представники не з'явились, про дату, час та місце апеляційного розгляду справи повідомлені в встановленому законом порядку.
Судова колегія, керуючись положеннями пункту 2 частини першої статті 197 Кодексу адміністративного судочинства України, визнає за можливе перейти до письмового провадження по справі.
Колегія суддів, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, підтверджується матеріалами справи, що Державне підприємство "Айвазовське" надало до Державної податкової інспекції м. Алушта АР Крим ДПС декларацію з податку на додану вартість за вересень 2012 року, в якій відобразило податкове зобов'язання в розмірі - 27797 гривень, податковий кредит в розмірі 1029 гривень та позитивне значення різниці між сумою податкового зобов'язання та податкового кредиту поточного звітного періоду в розмірі 26768 гривень, залишок від'ємного значення попереднього звітного (податкового) періоду, що включається до складу податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду у розмірі 1206758 грн., залишок від'ємного значення, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду у розмірі 1179990 грн.
Позивачем у вересні 2012 року надана довідка про залишок суми від'ємного значення попередніх податкових періодів, в якій зазначена сума, що підлягає бюджетному відшкодуванню в розмірі 1179990 гривень.
Судом встановлено, що головним державним податковим ревізором-інспектором відділу адміністрування податку на додану вартість, акцизного податку, контролю за правомірністю бюджетного відшкодування податку на додану вартість управління оподаткування юридичних осіб Єфремовою В.С проведено камеральну перевірку податкової звітності з податку на додану вартість за вересень 2012 року ДП "Айвазовське".
За результатами перевірки складений акт перевірки від 09.11.2012 року № 949/15-2/04792883, яким встановлені порушення позивачем п. 200.1 ст. 200 розділу V Податкового кодексу України, ч. 4.6.8 п.п.4.6 п.4 розділу V Порядку заповнення та подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 25.11.2011 року №1492, зареєстрованого в Міністерстві Юстиції України 20.12.2011 року за №1490/20228 (далі - Порядок №1492).
В Акті перевірки зазначено, що відповідальними особами ДП "Айвазовське" у періоді, що перевірявся, є керівник ДП "Айвазовське" Пястолов В.П. та головний бухгалтер Цикаленко А.І.
Судом встановлено, що при проведенні перевірки використані наступні документи: податкова декларація з податку на додану вартість за вересень 2012 року № ДПІ 9063533739 від 12.10.2012 року.
Перевірку проведено з урахуванням Акту планової виїзної перевірки з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.10.2010 р. по 31.03.2012 р. № 592/23/04792883 від 16.07.2012 р.; Акту камеральної перевірки за період липень 2012р. № 690/1502/4792883 від 28.08.2012р. та Акту камеральної перевірки за період серпень 2012 р. № 743/15-2/04792883 від 21.09.2012р.
В акті перевірки зазначено, що порушення виразилося у завищенні суми залишку від`ємного значення, який після бюджетного відшкодування включається до податкового кредиту наступного податкового періоду (рядок 24 декларації), яке було зменшено на 1179990 грн., в результаті чого занижено суму, що за результатами звітного (податкового) періоду підлягає сплаті платником податку до бюджету у розмірі 26768 грн.
16.11.2012 року позивачем до ДПІ в м. Алушті АР Крим подані заперечення на акт камеральної перевірки від 09.11.2012 р. № 949/15-2/04792883.
22.11.2012 року ДПІ в м. Алушті надано відповідь на заперечення та повідомлено позивача про те, що за результатами камеральної перевірки та розгляду заперечень до акту збільшується сума податкових зобов'язань у розмірі 26768 грн., зменшується сума, що підлягала зарахуванню до складу податкового кредиту наступного податкового періоду у розмірі 1179990 грн.
На підставі Акту камеральної перевірки відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення від 26.11.2012 року №0001931502 про збільшення позивачу суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 40152 грн. у тому числі за основним платежем 26768 грн., за штрафними санкціями 13384 грн.
В ході апеляційного розгляду справи судом перевірено правомірність висновків відповідача щодо порушення позивачем вимог податкового законодавства, та встановлено наступне.
Відповідно до п.200.1. ст.200 ПК України, сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.
У п. 200.2 ст. 200 ПК України встановлено, що при позитивному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені цим розділом.
При від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу), а в разі відсутності податкового боргу - зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (п.200.3. ст.200 ПК України).
У п.200.4. ст.200 ПК України визначено, що якщо в наступному податковому періоді сума, розрахована згідно з пунктом 200.1 цієї статті, має від'ємне значення, то:
а) бюджетному відшкодуванню підлягає частина такого від'ємного значення, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, а в разі отримання від нерезидента послуг на митній території України - сумі податкового зобов'язання, включеного до податкової декларації за попередній період за отримані від нерезидента послуги отримувачем товарів/послуг;
б) залишок від'ємного значення попередніх податкових періодів після бюджетного відшкодування включається до складу сум, що відносяться до податкового кредиту наступного податкового періоду.
Відповідно до ч. 4.6.6. п.п. 4.6 п.4 розділу V Порядку заповнення та подання податкової звітності з податку на додану вартість №1492, залишок від'ємного значення після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду (відображається у рядку 24 декларації поточного звітного (податкового) періоду та переноситься до рядка 21.2 декларації наступного звітного (податкового) періоду).
Згідно з ч.4.6.7. п.п. 4.6 п.4 розділу V Порядку № 1492, рядок 21.3 передбачений для відображення збільшення або зменшення залишку від'ємного значення, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду (рядок 24) за результатами камеральної чи документальної перевірки, проведеної органом державної податкової служби.
Відповідно до ч. 4.6.8. п.п. 4.6 п.4 розділу V Порядку № 1492, у рядку 25 декларації вказується сума податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню за підсумками поточного звітного (податкового) періоду, з урахуванням залишку від'ємного значення попереднього звітного (податкового) періоду
Підставою для донарахування податкових зобов'язань у розмірі 26768 грн. стали матеріали планової виїзної перевірки з питань дотримання вимог податкового законодавства ДП "Айвазовське" за період з 01.10.2010 р. по 31.03.2012 р., за результатами якої складено акт № 592/23/04792883 від 16.07.2012 р., акт камеральної перевірки за період липень 2012р. № 690/1502/4792883 від 28.08.2012р. та акт камеральної перевірки за період серпень 2012 р. № 743/15-2/04792883 від 21.09.2012р.
Судом встановлено, що позивачем до ДПІ у м. Алушті АР Крим 15 жовтня 2009 року були надані уточнюючі розрахунки податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок за травень 2008 року та за липень 2008 року.
Як вбачається з матеріалів справи, уточнюючи розрахунки податкових зобов'язань з податку на додану вартість за травень та липень 2008 року буди надані відповідачу лише у жовтні 2009 року, оскільки до ДП "Айвазовське" надійшли податкові накладні :
- № 422 від 31.07.2008 р. на загальну суму 11156803,20 грн., в т.ч. ПДВ 1859467,20 грн. (постачальник - TOB "Проектно-будівельне підприємство "Азовінтзкс");
- № 442 від 31.05.2008 р. на загальну суму 4192962,00 грн., в т.ч. ПДВ 698827,00 грн. (постачальник - TOB "Проектно-будівельне підприємство "Азовінтзкс").
Оскільки податкові накладні №442 та №422 надійшли до ДП "Айвазовське" лише в вересні 2009 року, їх показники з ПДВ на підставі Уточнюючих розрахунків були на законних підставах відображені в декларації з ПДВ за жовтень 2009 р.. в рядку 23 якої задекларовані як залишок від'ємного значення попереднього звітного (податкового) періоду, що включається до складу податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду у розмірі 2558294, що відповідає загальній сумі ПДВ за податковими накладними №422 та №442.
З урахуванням позитивного значення різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду (позитивне значення суми рядків 18 і 19) у рядку 20 Декларації (43336 = 45298(ряд.9) - 1962(ряд.17) та залишку від'ємного значення попереднього звітного (податкового) періоду, що включається до складу податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду у рядку 23 Декларації (2558294), ДП "Айвазовське" було обґрунтовано відображено у рядку 24 Декларації за жовтень 2009 р. у сумі 2514958 (2 558 294 - 43 336 = 2 514 958) (рядок 23 - рядок 20, позитивне значення) як залишок від'ємного значення попереднього податкового періоду за вирахуванням суми податку, яка підлягає сплаті до бюджету за підсумками поточного звітного періоду, та у рядку 26 Декларації як залишок від'ємного значення, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду (рядок 24 - рядок 25), значення якого переноситься до рядка 23.2 податкової декларації наступного звітного періоду.
Проте, ДПІ у м. Алушта уточнюючі розрахунки податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок № 29918 від 15.10.2009 року до декларації на додану вартість за травень 2008 р. та № 29919 від 15.10.2009 р. до декларації з податку на додану вартість за липень 2008 року не були прийняті як податкова звітність, а було їм надано статус "до відома".
Судом встановлено, що позивач звернувся до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом про визнання неправомірними дії відповідача щодо неприйняття як податкової звітності уточнюючих розрахунків до декларацій про податок на додану вартість.
Постановою Окружного адміністративного суду АР Крим від 29.07.2010 року у справі № 2а-3754/10/10/0170, залишеною без змін ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 25.11.2010 року, позовні вимоги задоволені, визнані протиправними дії Державної податкової інспекції в м. Алушті АР Крим щодо неприйняття як податкової звітності та надання статусу "до відома" уточнюючих розрахунків податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок № 29918 від 15.10.2009 року та № 29919 від 15.10.2009 року до декларацій з податку на додану вартість за травень 2008 року та за липень 2008 року Державного підприємства "Айвазовське"; зобов'язано Державну податкову інспекцію в м. Алушті АР Крим прийняти уточнюючі розрахунки податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок № 29918 від 15.10.2009 року та № 29919 від 15.10.2009 року до декларацій з податку на додану вартість за травень 2008 року, за липень 2008 року Державного підприємства "Айвазовське" як податкову звітність, що заповнена та подана з дотриманням правил її заповнення та подання .
Разом з тим, відповідач не врахував постанову суду по справі № 2а-3754/10/10/0170 та не врахував у подальшому суму від'ємного значення з ПДВ за вказаними уточнюючими розрахунками.
Позивач звернувся до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом про визнання неправомірним та скасування податкового повідомлення рішення ДПІ у м. Алушті АР Крим № 0001172301/0 від 31.12.2010 року про зобов'язання позивача сплатити податок на додану вартість у розмірі 452 100,00 грн. у тому числі за основним платежем 301400грн., за штрафними санкціями 150700 грн. за актом планової виїзної перевірки ДП "Айвазовське" з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.10.2008 р. по 30.09.2010 р. № 1765/23/04792883 від 22.12.2010 року.
Постановою Окружного адміністративного суду АР Крим від 26.04.2011 року у справі № 2а-1343/11/17/0170, залишеною без змін ухвалою Севастопольського апеляційного суду від 29.02.2011 року, адміністративний позов задоволено, визнано неправомірним та скасовано податкове повідомлення - рішення Державної податкової інспекції в м. Алушті АР Крим № 0001172301/0 від 31.12.2010 року.
Судом встановлено, що Акт планової виїзної перевірки ДП "Айвазовське" з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.10.2008 р. по 30.09.2010 р. № 1765/23/04792883 від 22.12.2010 року., був врахований під час проведення перевірок ДП "Айвазовське", які в подальшому оформлені Актами перевірок № 592/23/04792883 від 16.07.2012 р. за період з 01.10.2010р. по 31.03.2012р.; №690/1502/4792883 від 28.08.2012р. за липень 2012 року; № 743/15-2/04792883 від 21.09.2012р. за серпень 2012 року, які в свою чергу враховані під час проведення перевірки за вересень 2012 року.
Як підтверджується матеріалами справи, ДПІ в м. Алушті АР Крим ДПС було проведено планову виїзну документальну перевірку Державного підприємства "Айвазовське" з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.10.2010р. до 31.03.2012р., валютного та іншого законодавства за період з 01.10.2010р. до 31.03.2012р., за результатами якої складено акт №592/23/04792883 від 16.07.2012р.
Згідно висновків акту перевірки №592/23/04792883 від 16.07.2012р, встановлено завищення ДП "Айвазовське" залишку від'ємного значення ПДВ ряд.23 (21), 23.2.(21.1.), 24(22), 26(24) декларації у т.ч. по періодам: 10.2010р. - на 2257 224грн., 11.2010р. - на 2257 224грн., 12.2010р. - на 2257224грн., 01.2012р. на 1368413грн., 02.2012р. - на 1361247грн., 03.2012р. - на 1343134грн.
Як вбачається із акту перевірки №592/23/04792883 від 16.07.2012р., перевіркою враховані висновки попередньої виїзної перевірки (акт від 22.12.2010р. №1765/23/04792883), якою встановлено завищення ДП "Айвазовське" залишку від'ємного значення ПДВ ряд.26 декларації за вересень 2010року на 2257224 грн.
Судом встановлено, що на підставі акту перевірки №592/23/04792883 від 16.07.2012р. було прийнято податкове повідомлення-рішення від 17.09.2012р. за №0000222200 про зменшення ДП "Айвазовське" розміру від'ємного значення податку на додану вартість у розмірі 1326678грн.
Позивач звернувся до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом про визнання неправомірним та скасування податкового повідомлення рішення ДПІ у м. Алушті АР Крим № 000222200 від 17.09.2012р.
Постановою Окружного адміністративного суду АР Крим від 15.11.2012 року у справі № 2а-12357/12/0170/11, залишеною без змін ухвалою Севастопольського апеляційного суду від 17.07.2013року, адміністративний позов задоволено, визнано протиправним і скасовано податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції в м. Алушті Автономної Республіки Крим Державної податкової служби №0000222200 від 17.09.2012р.
Судом встановлено, що ДПІ в м. Алушті АР Крим ДПС було проведено камеральну перевірку Державного підприємства "Айвазовське" за липень 2012 рок, за результатами якої складено акт №690/15-2/04792883 від 28.08.2012 року.
Перевірку проведено з урахуванням планової виїзної перевірки з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.10.2010 року по 31.03.2012 року (акт №592/23/04792883 від 16.07.2012р.), при проведені якої були враховані висновки попередньої планової виїзної перевірки (від 22.12.2010р. №1765/23/04792883) щодо встановленого завищення залишку від'ємного значення ПДВ ряд. 26 декларації за вересень 2010р. на 2257224 грн. та встановлено завишення залишку від'ємного значення ПДВ ряд. 23 (21), 23.2 (21.1), 24 (22), 26 (24) по декларації за березень 2012 року у розмірі 1343134,00 грн.
Платником не відображено зменшення залишку від'ємного значення у сумі 1250688,0 грн., що призвело до заниження податкових зобов'язань у сумі 21993,00 грн. та за результатами перевірки по акту № 690/15-2/04792883 від 28.08.2012 р. зменшена сума, що підлягала зарахуванню до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду у розмірі 1228695,00грн., і збільшена сума податкових зобов'язань у розмірі 21993,00 грн.
Судом встановлено, що на підставі акту перевірки №690/15-2/04792883 від 28.08.2012 року було прийнято податкове повідомлення-рішення від 19.09.2012 р. №0001551502 про стягнення податкових зобов'язань за основним платежем у розмірі 21993,00 грн. та штрафних санкцій у розмірі 10996,5 грн.
Позивач звернувся до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом про визнання неправомірним та скасування податкового повідомлення рішення ДПІ у м. Алушті АР Крим № 19.09.2012 р. №0001551502.
Постановою Окружного адміністративного суду АР Крим від 05.11.2012 року у справі № 2а-11844/12/6/0170, залишеною без змін ухвалою Севастопольського апеляційного суду від 18.04.2013 року, адміністративний позов задоволено, визнано протиправним і скасовано податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції в м. Алушті Автономної Республіки Крим Державної податкової служби №0001551502 від 19.09.2012 року.
Як свідчать матеріали справи, ДПІ в м. Алушті АР Крим ДПС 21.09.2012 р. було складено акт № 743/15-2/04792883 про результати камеральної перевірки даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість за серпень 2012 р.
Камеральну перевірку даних, задекларованих позивачем у податковій звітності з ПДВ за серпень 2012 р. було проведено з урахуванням Акту планової виїзної перевірки з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.10.2010 р. по 31.03.2012 р. №592/23/04792883 від 16.07.2012 р. та Акту камеральної перевірки за період липень 2012 р. № 690/1502/4792883 від 28.08.2012 р., згідно з якими встановлено, що платником не відображено зменшення залишку від`ємного значення у сумі 1206758 грн., що призвело до заниження податкових зобов'язань у сумі 21937,00 грн.
Судом встановлено, що у Декларації з ПДВ за період липень 2012 р. позивач у рядку 24 "Залишок від`ємного значення, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду" визначив залишок від'ємного значення у розмірі 1228695,00 грн.
Разом з тим, у Декларації з ПДВ за період серпень 2012 р. у рядку 21 "Залишок від`ємного значення попереднього звітного (податкового) періоду, що включається до складу податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду" позивач визначив суму 1228695,00 грн.
Значення рядка 18 "Позитивне значення різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду" Декларації з ПДВ за період серпень 2012 р. визначено позивачем у розмірі 21937,00 грн.
У Декларації з ПДВ за період серпень 2012 р. позивач в рядку 22 "Залишок від`ємного значення попереднього звітного (податкового) періоду, за вирахування суми податку, яка підлягає сплаті до бюджету за підсумками поточного звітного (податкового) періоду (рядок 21 - рядок 18)" визначив залишок від`ємного значення у розмірі 1 206 758,00 грн. (1228695,00 грн. - 21937,00 грн. = 1206758,00 грн.).
У рядку 24 Декларації за період серпень 2012 р. "Залишок від'ємного значення, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду" позивачем була визначена сума у розмірі 1206758,00 грн.
Отже, судом встановлено, що залишок від'ємного значення у Декларації з ПДВ за серпень 2012 р. було сформовано позивачем на підставі показників Декларації з ПДВ за липень 2012 р.
Висновок податкового органу про не відображення платником зменшення залишку від'ємного значення на суму 1206758 грн. у серпні, що призвело до заниження податкових зобов'язань у сумі 21937,00 грн., ґрунтується на даних камеральної перевірки позивача за серпень 2012 р., проведеної з урахуванням Акту планової виїзної перевірки з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.10.2010 р. по 31.03.2012 р. №592/23/04792883 від 16.07.2012 р. та Акту камеральної перевірки за період липень 2012 р. № 690/1502/4792883 від 28.08.2012 р.
На підставі акту перевірки №743/15-2/04792883 від 21.09.2012 року було прийнято податкове повідомлення-рішення від 08.10.2012 р. № 0001691502 про збільшення суми грошового зобов'язання з ПДВ на загальну суму 32905,50 грн., у тому числі за основним платежем на суму 21937 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями на суму 10 968,5 грн.
Позивач звернувся до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом про визнання неправомірним та скасування податкового повідомлення рішення ДПІ у м. Алушті АР Крим № 08.10.2012 р. № 0001691502.
Постановою Окружного адміністративного суду АР Крим від 10.06.2013 року у справі № 2а-12238/12/0170/3, залишеною без змін ухвалою Севастопольського апеляційного суду від 09.10.2013року, адміністративний позов задоволено, визнано протиправним і скасовано податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції в м. Алушті Автономної Республіки Крим Державної податкової служби №0001691502 від 08.10.2012 року.
Таким чином, постанова Окружного адміністративного суду АР Крим від 15.11.2012 року по справі № 2а-12357/12/0170/11 набрала законної сили 17.07.2013 року.
Постанова Окружного адміністративного суду АР Крим від 05.11.2012 року по справі № 2а-11844/12/6/0170 набрала законної сили 18.04.2013 року.
Постанова Окружного адміністративного суду АР Крим від 10.06.2013 року по справі № 2а-12238/12/0170/3 набрала законної сили 09.10.2013 року.
Відповідно до ч.1 ст. 69 Кодексу адміністративного судочинства України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Згідно із ст. 138 Кодексу адміністративного судочинства України, предметом доказування є обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги чи заперечення або які мають інше значення для вирішення справи та які належить встановити при ухваленні судового рішення у справі.
Частиною 2 ст. 255 КАС України визначено, що обставини, які були встановлені постановою, що набрала законної сили, в одній адміністративній справі не можуть оспорюватися в іншій судовій справі за участю тих самих сторін.
Аналогічне правило встановлено ч. 1 ст. 72 КАС України, а саме: обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
Враховуючи викладене, колегія суддів не бере до уваги висновки планової виїзної документальної перевірки ДП "Айвазовське" з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.10.2010р. до 31.03.2012р., за результатами якої складено акт №592/23/04792883 від 16.07.2012р., камеральної перевірки даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість за липень 2012р., проведеної 28.08.2012 року Державною податковою інспекцією у м. Алушті АР Крим Державної податкової служби, за результатами якої складено акт № 690/1502/4792883 та камеральної перевірки даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість за серпень 2012р., за результатами якої складено акт № 743/15-2/04792883 від 21.09.2012р.
При цьому, судова колегія враховує висновки по справі № 2а-3754/10/10/0170 та № 2а-1343/11/17/0170, які підтверджують правомірність визначення позивачем від'ємного значення з податку на додану вартість, яке враховувалося також і в декларації за вересень 2012 року.
Перевіряючи правомірність прийняття Державною податковою інспекцією у м. Алушті АР Крим Державної податкової служби податкового повідомлення - рішення від 26 листопада 2012 року № 0001931502, судом встановлено наступне.
Як підтверджується матеріалами справи, позивачем в жовтні 2012 року подано декларацію з податку на додану вартість за вересень 2012 року, у якій він самостійно визначив залишок від'ємного значення, який після бюджетного відшкодування включається до податкового кредиту наступного податкового періоду (рядок 24 декларації) в розмірі 1179990,00 грн., визначений позивачем як різниця між залишком від'ємного значення попереднього звітного (податкового) періоду, за вирахуванням суми податку, яка підлягає сплаті до бюджету за підсумками поточного звітного (податкового) періоду (рядок 22) та сумою, що підлягає бюджетному відшкодуванню (рядок 23).
При цьому, збільшення або зменшення залишку від'ємного значення за результатами перевірки податкового органу (рядок 21.3) позивачем не відображено.
Відповідно до п.п.62.1.3 п.62.1 ст.62 ПК України, податковий контроль здійснюється шляхом перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.
Підпунктом 20.1.4 п.20.1 ст.20 ПК України визначено, що органи державної податкової служби мають право проводити перевірки платників податків (крім Національного банку України) в порядку, встановленому цим Кодексом.
Таким чином, саме ПК України встановлює порядок дій посадових осіб при проведенні перевірок, їх види, підстави їх проведення та порядок оформлення результатів перевірок.
Право на проведення органами державної податкової служби камеральних перевірок встановлено п.75.1 ст.75 ПК України, при цьому зазначено, що камеральні перевірки проводяться органами держаної податкової служби в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом.
Як передбачено п.75.1.1 ст.75 ПК України, камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні органу державної податкової служби виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків.
Камеральна перевірка проводиться посадовими особами органу державної податкової служби без будь-якого спеціального рішення керівника такого органу або направлення на її проведення. Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком. Згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов'язкова.
Порядок оформлення результатів камеральної перевірки здійснюється відповідно до вимог статті 86 цього Кодексу.
Згідно з п.86.2 ст.86 ПК України, за результатами камеральної перевірки у разі встановлення порушень складається акт у двох примірниках, який підписується посадовими особами такого органу, які проводили перевірку, і після реєстрації в органі державної податкової служби вручається або надсилається для підписання протягом трьох робочих днів платнику податків у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу.
Відповідно до п.46.1 ст.46 ПК України, податкова декларація, розрахунок це документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.
Крім того, листом ДПА України від 21.06.2011 року №17197/7/15-0617 "Щодо оформлення Акта про результати камеральної перевірки податкової декларації (розрахунку) щодо окремих загальнодержавних та місцевих податків і зборів", зазначено, що під час камеральних перевірок аналізуються розбіжності, виявлені за результатами електронної обробки (звірки) податкової звітності з податку на додану вартість та обробки даних Єдиного реєстру податкових накладних, реєстрів виданих та отриманих податкових накладних, зокрема:
1) розбіжності при заповненні податкової декларації з податку на додану вартість:
- арифметико-логічні помилки при заповненні податкової декларації з податку на додану вартість (додатків);
- даних податкової декларації з податку на додану вартість та додатками до неї;
2) розбіжності між даними податкової декларації з податку на додану вартість та реєстром виданих та отриманих податкових накладних;
3) розбіжності між даними реєстрів виданих та отриманих податкових накладних та даними митних органів;
4) розбіжності між даними реєстру виданих та отриманих податкових накладних та Єдиного реєстру податкових накладних;
5) розбіжності між податковими зобов'язаннями та податковим кредитом контрагентів (по заниженню податкових зобов'язань; по завищенню податкового кредиту) за даними розшифровок;
6) розбіжності за результатами співставлення даних реєстрів виданих та отриманих податкових накладних контрагентів (у виданих податкових накладних; в отриманих податкових накладних);
7) розбіжності за результатами обробки даних Єдиного реєстру податкових накладних.
Аналіз наведених норм, дає судовій колегії право на висновок, що предметом дослідження камеральної перевірки можуть бути лише данні податкових декларацій (розрахунків) платника податків, зокрема правильність відображення у відповідних рядках та стовпцях податкової декларації показників як результатів проведених розрахунків (арифметичних дій) та/або методологія проведення цих розрахунків. При цьому, будь-які дослідження документів, які були підставою для таких розрахунків при проведенні камеральної перевірки не проводяться, оскільки це є предметом документальної перевірки. У разі, якщо предметом дослідження мають бути документи по проведеним операціям, то така перевірка не може відноситися до категорії камеральної перевірки.
Колегія суддів вважає необхідним зазначити, що під час здійснення камеральної перевірки податкової звітності позивача з податку на додану вартість за вересень 2012 року, відповідачем використано акт планової виїзної документальної перевірки ДП "Айвазовське" з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.10.2010р. до 31.03.2012р., за результатами якої складено акт № 592/23/04792883 від 16.07.2012 р. також акт камеральної перевірки за період липень 2012р. № 690/1502/4792883 від 28.08.2012р. та акт камеральної перевірки за період серпень 2012 р. № 743/15-2/04792883 від 21.09.2012р.
Під час проведення камеральної перевірки посадовими особами відповідача не перевірялись данні податкової декларації (розрахунків) платника податків, складання підсумків, неправильність застосування ставок податків і податкових пільг.
Зокрема, у акті перевірки не встановлено методології проведення розрахунків, які призвели до завищенні суми залишку від`ємного значення, який після бюджетного відшкодування включається до податкового кредиту наступного податкового періоду.
Разом з тим, в Акті перевірки фактично надається правова оцінка господарським правовідносинам позивача щодо розгляду його адміністративних позовів судами та щодо висновків перевірок податковими органами додержання позивачем вимог податкового законодавства.
Отже, відповідач при проведенні камеральної перевірки вийшов за межі предмету такої перевірки та обставин, які перевіряються під час проведення камеральної перевірки.
Оскільки предметом камеральної перевірки є правильність складання податкових декларацій, колегія суддів зазначає, що документами, які мають відношення до такої перевірки, є саме податкові декларації (розрахунки), а у разі, якщо при проведенні камеральної перевірки виявлено порушення податкового законодавства, відповідач має право призначити та провести документальну (виїзну, невиїзну або планову чи позапланову) перевірку позивача з дослідженням та оцінкою всіх первинних документів за спірними відносинами, а сама перевірка повинна проводитись у т.ч. на підставі наказу керівника ДПІ та направлення на перевірку.
Також, слід зазначити, що всі попередні податкові повідомлення-рішення № 0001172301/0 від 31.12.2010 року, №0000222200 від 17.09.2012р., №0001551502 від 19.09.2012 р., № 0001691502 від 08.10.2012 р. були оскаржені до суду, а тому є неузгодженими і не могли враховуватись при перевірці декларації за вересень 2012 року.
З огляду на зазначене, судова колегія погоджується з висновками суду першої інстанції про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 26.11.2012 року №0001931502 про збільшення позивачу суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість за вересень 2012 року у розмірі 40152 грн., у тому числі за основним платежем 26768 грн. за штрафними санкціями 13384грн.
Зважаючи на наведене, колегія суддів дійшла висновку, що правова оцінка, яку дав суд першої інстанції обставинам справи, не суперечить чинному законодавству.
Судове рішення не може бути скасовано чи змінено з підстав, що наведені в апеляційній скарзі.
Згідно статті 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи і ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись статтями 195,196, пунктом 1 частини першої статті 198, п.1 частини першої статті 205, статтями 200, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Алушті Головного управління Міндоходів в АР Крим - залишити без задоволення.
Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 09.12.13 у справі № 2а-14143/12/0170/1 - залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення їх копій особам, які беруть участь у справі.
Ухвалу може бути оскаржено до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.
Головуючий суддя підпис М.А.Санакоєва
Судді підпис А.С. Цикуренко
підпис Г.М. Іщенко
З оригіналом згідно
Головуючий суддя М.А.Санакоєва
Суд | Севастопольський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.02.2014 |
Оприлюднено | 26.02.2014 |
Номер документу | 37299798 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Санакоєва Майя Анзорівна
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Санакоєва Майя Анзорівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Трещова О.Р.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Трещова О.Р.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Трещова О.Р.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні