Постанова
від 20.02.2014 по справі 820/12741/13-а
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251 Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

20 лютого 2014 р. № 820/12741/13

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Бідонька А.В,

при секретарі судового засідання - Тайцеві А.Л.

за участю:

представника позивача - Голяк С.М.

представника третьої особи - Задорожної В.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Харківського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Московському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Промфінінвест", третя особа Реєстраційна служба Харківського міського управління юстиції про скасування державної реєстрації змін до установчих документів-,

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Державна податкова інспекція у Московському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Промфінінвест", третя особа Реєстраційна служба Харківського міського управління юстиції, в якому просив суд скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів Товариства з обмеженою відповідальністю "Тоговий дім "Промфінінвест" (код ЄДРПОУ 31565512), про внесення даних про зміну юридичної адреси Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Промфінінвест".

Представник позивача в судове засідання прибув, заявлені позовні вимоги підтримав у повному обсязі та просив їх задовольнити.

Представник відповідача, повідомлений належним чином про дату, час та місце розгляду справи, до суду не прибув, причини неявки не повідомив, клопотань про відкладення розгляду справи або її розгляд за своєї відсутності не надав.

Представник третьої особи в судове засідання прибув, заперечував проти задоволення позовних вимог .

Дослідивши матеріали справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок наявних у справі доказів у їх сукупності, суд встановив наступне.

Судом встановлено, що при проведенні працівниками Державної податкової інспекції у Московському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області перевірки щодо наявності Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Промфінінвест" за адресою реєстрації встановлено, що за даною адресою підприємство не значиться, що підтверджується довідкою про встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків №240/0702-10 від 06.09.2013 року.

Вирішуючи спір по суті, суд зазначає, що питання державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців її скасування врегульовані Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців", ч.1 ст.4 якого визначено, що державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.

У відповідності до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України та законами України.

Частиною 3 статті 6 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суб'єкти владних повноважень мають право звернутися до адміністративного суду виключно у випадках, передбачених Конституцією та законами України.

Пунктом 67.2 ст. 67 Податкового кодексу України встановлено право податкових органів на звернення до суду з вимогами про припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; відміни державної реєстрації припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; скасування державної реєстрації змін до установчих документів.

Статтею 4 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців визначено як засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.

Згідно з ч.1 ст. 6 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" державний реєстратор на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці проводить державну реєстрацію змін до установчих документів юридичних осіб та державну реєстрацію зміни імені або місця проживання фізичних осіб - підприємців.

Статтею 29 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" передбачено порядок державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи.

Відповідно до ч.1 ст.19 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", у разі якщо зміна відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, не пов'язана із змінами, що вносяться до установчих документів юридичної особи, або не підлягає державній реєстрації, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), подає (надсилає поштовим відправленням з описом вкладення) державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи юридичної особи заповнену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов до висновку, що зазначений вище Закон розділяє поняття та процедуру зміни відомостей про юридичну особу в Єдиному державному реєстрі, які не пов'язані із змінами, що вносяться до установчих документів юридичної особи, та проведення державної реєстрації змін до установчих документів. При цьому чинним законодавством (зокрема, Податковим кодексом України) не передбачено право органів державної податкової служби на звернення до суду з вимогою щодо скасування змін до Єдиного державного реєстру, які не опосередковані змінами до установчих документів.

Вказаний висновок також зазначений в ухвалі Вищого адміністративного суду України від 21.06.2012 року по справі № К/9991/46219/11.

У зв"язку з тим, що державної реєстрації змін до установчих документів здійснено не було, підстави для звернення податкового органу до суду про скасування державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах, відповідно до п.67.2 ст.67 Податкового кодексу України, відсутні.

Дослідивши зміст Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців суд встановив, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Промфінінвест" зареєстровано як суб'єкт господарювання - юридична особа, 01.12.2005 року Печерською районною у місті Києві державною адміністрацією, про що зроблено запис № 10701200000015412.

13.06.2013 року до Єдиного державного реєстру внесено до відомостей про юридичну особу, що не пов"язані зі змінами в установчих документах, а саме внесено зміни до відомостей про місцезнаходження Товариство з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Промфінінвест", про що зроблено запис №10701070016015412 від 13.06.2013 року.

Статтею 31 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" передбачено вичерпний перелік підстав для скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи: у разі постановлення судового рішення щодо скасування рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи, або про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи суд у день набрання законної сили судовим рішенням надсилає його державному реєстратору для внесення запису про судове рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи. Державний реєстратор у строк, що не перевищує двох робочих днів з дати надходження судового рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, вносить до Єдиного державного реєстру запис щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо інше не встановлено судовим рішенням, та в той же день повідомляє органи статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України про внесення такого запису.

Представник позивача не надав доказів скасування рішення засновників товариства або уповноваженого органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи, або про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів, чи існування спору з цих питань.

Також, суд звертає увагу, що державний реєстратор не встановлює прав і обов'язків для суб'єктів господарювання і не проводить реєстраційні дії від власного імені. Права і обов'язки сторони набувають на підставі рішення власника, а реєстраційні дії проводяться державним реєстратором тільки після прийняття відповідного рішення власника і доданих до нього правовстановлюючих документів.

Відповідно до ст. 8 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" відповідальність за відповідність установчих документів чинному законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи. Тому державний реєстратор не наділений повноваженнями визнавати недійсним рішення загальних зборів учасників Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Промфінінвест" про затвердження змін до статуту і відповідальність за законність прийнятого рішення покладається на засновника.

Суд також зазначає, що відповідно до ч.2 ст. 81 Цивільного кодексу України юридична особа приватного права створюється на підставі установчих документів відповідно до статті 87 цього Кодексу.

Суд звертає увагу на те , що положення ст. 87 ЦК України, які визначають порядок складання і затвердження установчих документів та положення ст. 88 ЦК України, що встановлюють вимоги до змісту установчих документів, не передбачають внесення до статуту суб'єкта господарювання відомостей про місцезнаходження цього суб'єкта.

Стаття 57 Господарського кодексу України також не містить вимог про включення до змісту установчих документів, якими в розумінні наведеної норми права є рішення про утворення або засновницький договір, а у випадках, передбачених законом, статут (положення) суб'єкта господарювання, відомостей про місцезнаходження суб'єкта господарювання.

Враховуючи викладене суд вважає, що зміна місцезнаходження Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Промфінінвест" не пов'язана із внесенням змін до установчих документів даної особи, а внесення спірного запису про зміну місцезнаходження не є державною реєстрацією змін до установчих документів відповідача.

У зв"язку з наведеним суд вважає, що позовні вимоги Державної податкової інспекції у Московському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області є необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.

Відповідно до ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа судові витрати з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 9, 11, 71, 72, 94, 160- 163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

У задоволенні адміністративного позову Державної податкової інспекції у Московському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Промфінінвест", третя особа Реєстраційна служба Харківського міського управління юстиції про скасування державної реєстрації змін до установчих документів - відмовити.

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова суду першої інстанції, якщо інше не встановлено цим Кодексом, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова чи ухвала суду не набрала законної сили.

Суддя Бідонько А.В.

Повний текст постанови виготовлений 25.02.2014 року .

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.02.2014
Оприлюднено26.02.2014
Номер документу37308317
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/12741/13-а

Ухвала від 23.04.2014

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Бегунц А.О.

Постанова від 20.02.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бідонько А.В.

Ухвала від 11.12.2013

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бідонько А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні