cpg1251
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 лютого 2014 року м. Полтава Справа № 816/299/14
Полтавський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Гіглави О.В.,
за участю:
секретаря судового засідання - Дрижирук М.І.,
представника позивача - Луговської С.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Кременчуцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Полтавській області до Приватного підприємства "Інгул - 11" про стягнення коштів з розрахункових рахунків платника податків, -
В С Т А Н О В И В:
21 січня 2014 року Кременчуцька об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Полтавській області звернулась до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Приватного підприємства "Інгул - 11" про стягнення коштів з розрахункових рахунків платника податків у розмірі 5719,64 грн.
В обґрунтування своїх позовних вимог позивач посилався на несплату відповідачем в строки, визначені податковим законодавством, узгодженої суми грошового зобов'язання (з урахуванням сум штрафних та фінансових санкцій) у загальному розмірі 5719,64 грн, у тому числі заборгованості зі сплати штрафних санкцій за порушення законодавства про патентування, норм регулювання обігу готівки та застосування реєстраторів у сфері торгівлі та громадського харчування в сумі 342,00 грн, адміністративних штрафів та інших санкцій у сумі 5000,00 грн та збору за провадження торгівельної діяльності (роздрібна торгівля) в сумі 377, 64 грн.
Представник позивача в судовому засідання позовні вимоги підтримав, просив суд їх задовольнити.
Відповідач явку свого уповноваженого представника в судове засідання не забезпечив. Судова повістка направлялася судом відповідачу за адресою: вул. Касьяна, буд. 43/16, м. Кобеляки, Полтавська область, 39200, яка внесена до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, та повернулась до суду з відміткою пошти від 18.02.2014 "за закінченням терміну зберігання". З огляду на положення частини 8 статті 35, абзацу 2 частини 3 статті 167 Кодексу адміністративного судочинства України судова повістка вважається врученою відповідачу.
За таких обставин суд вважає за можливе провести розгляд справи за даної явки.
Розглянувши подані позивачем документи, заслухавши пояснення представника позивача, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що ПП "Інгул - 11" (ідентифікаційний код 37948002) 22.11.2011 зареєстроване в якості юридичної особи, номер запису про державну реєстрацію 15661020000000691. Як платник податків ПП "Інгул - 11" взяте на облік у Кременчуцькій ОДПІ 23.11.2011 за №14787.
Відповідно до підпункту 19 1 .1.2 пункту 19 1 .1 статті 19 1 Податкового кодексу України контролюючі органи виконують, зокрема, такі функції: контролюють своєчасність подання платниками податків та платниками єдиного внеску передбаченої законом звітності (декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків, зборів, платежів), своєчасність, достовірність, повноту нарахування та сплати податків, зборів, платежів.
Податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи (пункт 61.1 статті 61 Податкового кодексу України).
08.07.2013 працівниками Кременчуцької ОДПІ проведено фактичну перевірку щодо дотримання ПП "Інгул - 11" вимог законодавства під час провадження діяльності, пов'язаної з виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів за місцем здійснення торгівельної діяльності - магазину "Чарка", що розташований за адресою: м. Кобеляки, вул. Касьяна, 43/16.
В ході проведення перевірки працівниками Кременчуцької ОДПІ встановлено, що в порушення вимог чинного законодавства ПП "Інгул - 11" не забезпечено:
- проведення розрахункової операції на повну суму покупки з використанням розрахункової книжки, а саме, при продажу 1 пляшки горілки "Мороша" по ціні 31,50 грн розрахункова квитанція не виписувалася та не видавалася;
- виконання щоденного друку фіскального звітного чеку Z-звіту, а саме, за 15.01.2013, записи в розділі 3,4 КОРО про ремонти РРО відсутні;
- відповідність суми готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, які зазначені в розрахункових квитанціях, виписаних з початку робочого дня, сума невідповідності, із врахуванням покупки, становить 34,25 грн;
- відповідно до контрольних стрічок (Z-звіту електронного журналу, роздрукованого на РРО Міні 500.02 МЕ, заводський номер ПБ 57302276, фіскальний номер 1613000907) здійснювалася реалізація алкогольних напоїв за цінами, нижчими від мінімальних роздрібних цін, а саме: - 01.03.2013 чек РРО №8242 горілка "Хлібний Дар" ємністю 1 л по ціні 59,00 грн, 07.03.2013 чек РРО 8278 горілка "Хлібний Дар" ємністю 1 л по ціні 59,00 грн, 15.03.2013 чек РРО №8321 горілка "Хлібний Дар" ємністю 0,7 л по ціні 42,00 грн.
На час проведення перевірки відсутня остання довідка про опломбування РРО, РРО відсутній та знаходиться в сервісному центрі на ремонті.
За результатами проведеної перевірки складено акт №0256/16/31/22/37948002 від 09.07.2013, примірник якого було вручено продавцю магазину "Чарка" Паліївець І.В., про свідчить підпис останньої в акті.
Відповідно до пункту 10 статті 18 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" від 19.12.1995 №481/95-ВР Кабінету Міністрів України надано право встановлювати мінімальні оптово-відпускні та роздрібні ціни на алкогольні напої.
Розмір мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв визначений у постанові Кабінету Міністрів України від 30.10.2008 №957 "Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв".
Відповідно до положень статті 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" за порушення норм цього Закону щодо виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами посадові особи і громадяни притягаються до відповідальності згідно з чинним законодавством. До суб'єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів, зокрема, у разі оптової або роздрібної торгівлі коньяком, алкогольними напоями, горілкою, лікеро-горілчаними виробами та вином за цінами, нижчими за встановлені мінімальні оптово-відпускні або роздрібні ціни на такі напої - 100 відсотків вартості отриманої партії товару, розрахованої виходячи з мінімальних оптово-відпускних або роздрібних цін, але не менше 5000 гривень.
Згідно з пунктами 1, 9, 13 статті 3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" від 06.07.1995 №265/95-ВР суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані:
- проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок;
- щоденно друкувати на реєстраторах розрахункових операцій (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг) фіскальні звітні чеки і забезпечувати їх зберігання в книгах обліку розрахункових операцій;
- забезпечувати відповідність сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті реєстратора розрахункових операцій, а у випадку використання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня.
Пунктами 1, 4 статті 17 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" визначено, що за порушення вимог цього Закону до суб'єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних органів доходів і зборів застосовуються фінансові санкції у таких розмірах:
- у разі встановлення протягом календарного року в ході перевірки факту: проведення розрахункових операцій з використанням реєстраторів розрахункових операцій або розрахункових книжок на неповну суму вартості проданих товарів (наданих послуг); непроведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій з фіскальним режимом роботи; невідповідності суми готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, зазначеній у денному звіті, а в разі використання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня; нероздрукування відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, або проведення її без використання розрахункової книжки на окремому господарському об'єкті такого суб'єкта господарювання: - двадцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі невиконання щоденного друку фіскального звітного чеку або його незберігання.
Відповідно до підпункту 54.3.3 пункту 54.3 статті 54 Податкового кодексу України контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов'язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган.
На підставі акту перевірки №0256/16/31/22/37948002 від 09.07.2013 Кременчуцькою ОДПІ 22.07.2013 прийняті рішення №0004802203/63 про застосування до відповідача фінансових санкцій в сумі 5000,00 грн та податкове повідомлення-рішення форми "С" №0004792203/62, яким до відповідача застосовано штрафні (фінансові) санкції у сумі 342,00 грн.
Відповідно до пункту 57.3 статті 57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу. У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов'язання платник податків зобов'язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.
Згідно з пунктом 58.3 статті 58 цього Кодексу податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) платнику податків, якщо його передано посадовій особі такого платника податків під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення.
У разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.
Вказані рішення були направлені на адресу відповідача рекомендованим листом з повідомленням про вручення, проте даний лист повернувся на адресу відправника з відміткою пошти від 20.08.2013 "за закінчення терміну зберігання". З огляду на положення Податкового кодексу України рішення про застосування фінансових санкцій №0004802203/63 від 22.07.2013 та податкове повідомлення-рішення №0004792203/62 від 22.07.2013 вважаються врученими відповідачу 20.08.2013.
Відповідно до пункту 57.3 статті 57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу. У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов'язання платник податків зобов'язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.
Рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку (пункт 56.1 статті 56 зазначеного Кодексу).
Матеріали справи не містять доказів оскарження відповідачем рішення про застосування фінансових санкцій №0004802203/63 від 22.07.2013 та податкового повідомлення-рішення №0004792203/62 від 22.07.2013 чи доказів сплати останнім сум нарахованих фінансових санкцій в сумі 5000,00 грн та штрафу в розмірі 342,00 грн.
Підстави, порядок та строки справляння збору за провадження деяких видів підприємницької діяльності визначаються статтею 267 Податкового кодексу України.
Платниками збору є суб'єкти господарювання (юридичні особи та фізичні особи - підприємці), їх відокремлені підрозділи, які отримують в установленому цією статтею порядку торгові патенти та провадять такі види підприємницької діяльності: а) торговельна діяльність у пунктах продажу товарів; б) діяльність з надання платних побутових послуг за переліком, визначеним Кабінетом Міністрів України; в) торгівля валютними цінностями у пунктах обміну іноземної валюти; г) діяльність у сфері розваг (крім проведення державних грошових лотерей) (підпункт 267.1.1 пункту 267.1 статті 267 Податкового кодексу України).
Як слідує з матеріалів справи, на підставі заявки на придбання торгового патенту від 29.12.2011 ПП "Інгул - 11" видано торговий патент серія ТПБ №435482 на провадження торгівельної діяльності (роздрібна торгівля) у період з 01.01.2012 по 31.12.2016. Згідно вказаної заявки визначено терміни сплати збору: - у разі щомісячної сплати останній день сплати 15.12, 15.01, 15.02, 15.03, 15.04, 15.05, 15.06, 15.07, 15.08, 15.09, 15.10, 15.11; - у разі щоквартальної сплати останній день сплати 15.12, 15.03, 15.06, 15.09.
Судом встановлено, що за відповідачем рахується заборгованість зі сплати збору за провадження торгівельної діяльності (роздрібна торгівля), що виник у зв'язку з несплатою останнім плати за користування торговим патентом по строку сплати станом на 15.11.2013 - 229,00 грн., станом на 15.12.2013 - 229,00 грн. За рахунок наявної у відповідача переплати в розмірі 80,36 грн, заборгованість зі сплати збору за провадження торгівельної діяльності (роздрібна торгівля) частково погашена та становить 377,64 грн.
Відповідно до підпункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
З огляду на викладене, станом на момент розгляду справи за відповідачем рахується податковий борг у загальному розмірі 5719,64 грн, у тому числі заборгованість зі сплати штрафних санкцій за порушення законодавства про патентування, норм регулювання обігу готівки та застосування реєстраторів у сфері торгівлі та громадського харчування в сумі 342,00 грн, адміністративних штрафів та інших санкцій у розмірі 5000,00 грн та збору за провадження торгівельної діяльності (роздрібна торгівля) в сумі 377, 64 грн.
У разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення (пункт 59.1 статті 59 Податкового кодексу України).
Відповідно до вимог вказаної правової норми Кременчуцькою ОДПІ виставлено відповідачу податкову вимогу №134-22 від 04.10.2013, яка направлялася на адресу відповідача рекомендованим листом з повідомленням про вручення, проте вказаний лист повернувся до контролюючого органу з відміткою пошти від 20.10.2013 "за закінченням терміну зберігання". З огляду на положення пункту 58.3 статті 58 та пункт 59.1 статті 59 Податкового кодексу України, податкова вимога №134-22 від 04.10.2013 вважається врученою платнику податків.
Згідно інформації Кременчуцької ОДПІ від 20.02.2014 №133/16-03-10-25, сума податкового боргу відповідача по податковій вимозі №134-22 від 04.10.2013 шляхом погашення боргу не переривалась.
Докази повної оплати чи погашення відповідачем в інший спосіб спірної суми боргу в матеріалах справи відсутні. Натомість, наявні у матеріалах справи облікові картки особового рахунку відповідача по штрафних санкціях за порушення законодавства про патентування, норм регулювання обігу готівки та застосування реєстраторів у сфері торгівлі та громадського харчування, адміністративних штрафах та інших санкціях та збору за провадження торгівельної діяльності (роздрібна торгівля) свідчать про наявність у відповідача податкового боргу в загальній сумі 5719,64 грн.
Підпунктом 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України встановлено, що контролюючі органи мають право звертатись до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Згідно довідки позивача №1/10/1613 від 08.01.2014 ПП "Інгул - 11" має відкриті розрахункові рахунки у відповідних банківських установах.
Відповідно до частини 1 статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно із частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги Кременчуцької ОДПІ є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
На підставі викладеного, керуючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Кременчуцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Полтавській області до Приватного підприємства "Інгул- 11" про стягнення коштів з розрахункових рахунків платника податків задовольнити.
Стягнути з розрахункових рахунків Приватного підприємства "Інгул-11" (ідентифікаційний код 37948002) кошти на погашення заборгованості зі сплати:
- штрафних санкцій за порушення законодавства про патентування, норм регулювання обігу готівки та застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі та громадського харчування у розмірі 342 (триста сорок дві) гривні 00 (нуль) копійок на р/р 31112104700160, банк одержувача: ГУДКС України у Полтавській області, МФО 831019, код одержувача 38012473, одержувач - державний бюджет;
- адміністративних штрафів та інших санкцій у розмірі 5000 (п'ять) тисяч 00 (нуль) копійок на р/р 31110106700160, банк одержувача: ГУДКС України у Полтавській області, МФО 831019, код одержувача 38012473, одержувач - державний бюджет;
- збору за провадження торгівельної діяльності (роздрібна торгівля), сплачений юридичними особами, у розмірі 377 (триста сімдесят сім) гривень 64 (шістдесят чотири) копійки на р/р 34110515700161, банк одержувача: ГУДКС України у Полтавській області, МФО 831019, код одержувача 38012473, одержувач - Кобеляцька міська рада.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня проголошення постанови з одночасним надісланням її копії до суду апеляційної інстанції. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Повний текст постанови складено 25 лютого 2014 року.
Суддя О.В. Гіглава
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.02.2014 |
Оприлюднено | 26.02.2014 |
Номер документу | 37315426 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
О.В. Гіглава
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні