Україна
Донецький окружний адміністративний суд
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
28 січня 2014 р. Справа № 805/17721/13-а
приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
Суддя Донецького окружного адміністративного суду Ушенко С.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, до Кредитної спілки «Міжрегіональна кредитна спілка» про стягнення штрафних санкцій у розмірі 5 100,00 грн., -
В С Т А Н О В И В:
Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, звернулась до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до Кредитної спілки «Міжрегіональна кредитна спілка» про стягнення штрафних санкцій у розмірі 5 100,00 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідачем в порушення вимог законодавства про фінансові послуги не подано до Нацкомфінпослуг звітні дані за 9 місяців 2012 року, 2012 рік та за 1 квартал 2013 року, внаслідок чого позивачем складено акт про правопорушення законодавства про фінансові послуги № 118/15/3 від 14.06.2013 року. На підставі зазначеного акту за результатами розгляду справи позивачем винесено постанову про застосування штрафних санкції у розмірі 5 100,00 грн. за правопорушення, вчинене на ринку фінансових послуг, № 136/15/3 від 03.07.2013 року. Оскільки відповідач у встановлений законом строк штраф не сплатив, позивач звернувся до суду з позовними вимогами про його стягнення.
Представники сторін, належним чином повідомлені про дату, час та місце розгляду справи, в судове засідання не з'явились, але через канцелярію суду від представника позивача надійшло письмове клопотання щодо здійснення розгляду справи без його участі.
Згідно ч. 6 ст. 128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Оскільки, всі особи, які беруть участь у справі, належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, не прибули у судове засідання і у суду відсутня потреба заслухати свідка чи експерта, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження.
Суд, розглянувши матеріали справи, оцінивши наявні докази за своїм внутрішнім переконанням, встановив наступне.
Згідно із пп. 10 п. 1 ст. 1 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» (далі - Закон № 2664) державне регулювання ринків фінансових послуг - здійснення державою комплексу заходів щодо регулювання та нагляду за ринками фінансових послуг з метою захисту інтересів споживачів фінансових послуг та запобігання кризовим явищам.
Відповідно до ч. 1 ст. 21 Закону № 2664 державне регулювання ринків фінансових послуг здійснюється, зокрема, щодо інших ринків фінансових послуг - національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг.
Згідно ч. 1 ст. 23 цього Закону національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України.
Також, за приписами п. 1.5 Положення про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги, затвердженого Розпорядженням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг від 20.11.2012 № 2319, Нацкомфінпослуг як колегіальний орган або уповноважені особи Нацкомфінпослуг обирають і застосовують заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення законодавства про фінансові послуги, враховуючи наслідки порушення та застосування таких заходів.
Таким чином, позивач у справі є органом владних повноважень, якому чинним законодавством України надані владні управлінські функції у сфері державного регулювання на ринку цінних паперів.
Відповідач - Кредитна спілка «Міжрегіональна кредитна спілка», є юридичною особою, внесений до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (ЄДРПОУ 26443829).
Як вбачається з матеріалів справи, позивачем відповідно до Положення про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги, затвердженого Розпорядженням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг від 20.11.2012 № 2319, проведено перевірку звітних даних відповідача за 09 місяців 2012 року, 2012 рік та 1 квартал 2013 року, в результаті чого встановлено порушення останнім вимог ст. 14 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг», абз. 2 ч. 1 ст. 22 Закону України «Про кредитні спілки», пп. 2.2.2 п. 2.2 розділу 2 Порядку складання та подання звітності кредитними спілками та об'єднаними кредитними спілками до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого Розпорядженням Держфінпослуг від 25.12.2003р. № 177. За результатами проведеної перевірки позивачем складено відповідний акт № 118/15/3 від 14.06.2013 року, який направлено на адресу відповідача.
03.07.2013 року позивачем на підставі п. 3 ч. 1 ст. 40, п. 2 ч. 1 ст. 41, ч. 1 ст. 42 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг», п.2.4, п. 4.18 абз. 2 п. 4.21 Положення про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги, затвердженого Розпорядженням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг від 20.11.2012 №2319, винесено постанову № 136/15/3 від 03.07.2013 року про застосування до відповідача штрафних санкції у розмірі 5 100,00 грн. за правопорушення, вчинене на ринку фінансових послуг, яка надіслана відповідачеві (а.с. 11-13).
Доказів оскарження вищезазначеної постанови або доказів сплати вищезазначеної суми штрафних санкцій відповідачем до суду не надано.
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» від 12.07.2001 № 2664-III, в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин (надалі - Закон України N 2664-III), фінансова установа - це юридична особа, яка відповідно до закону надає одну чи декілька фінансових послуг, а також інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг, у випадках, прямо визначених законом, та внесена до відповідного реєстру в установленому законом порядку. До фінансових установ належать банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії та інші юридичні особи, виключним видом діяльності яких є надання фінансових послуг, а у випадках, прямо визначених законом, - інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг.
Частиною 1 ст. 14 цього Закону передбачено, що фінансова установа зобов'язана вести облік своїх операцій та надавати звітність відповідно до вимог законів та нормативно-правових актів державних органів з питань регулювання діяльності фінансових установ та ринків фінансових послуг.
Згідно п. 4.1 Порядку складання та подання звітності кредитними спілками та об'єднаними кредитними спілками до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого Розпорядженням Держфінпослуг від 25.12.2003р. № 177, державний нагляд за своєчасністю, повнотою та правильністю подання звітних даних здійснює Нацкомфінпослуг.
Відповідно до п. 4.2 цього Порядку за неподання, несвоєчасне подання інформації або подання недостовірної інформації до Нацкомфінпослуг кредитна спілка несе відповідальність відповідно до чинного законодавства.
За приписами ч. 1 ст. 39 Закону України N 2664-III у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, Уповноважений орган застосовує заходи впливу відповідно до закону.
Згідно п. 3 ч. 1 ст.40 Закону України N 2664-III Нацкомфінпослуг має право накладати штрафи в розмірах, передбачених статями 41 і 43 цього Закону.
Відповідно до п.2 ч.1 ст. 41 Закону України N 2664-III уповноважений орган застосовує до учасників ринків фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг) штрафні санкції за: неподання, несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації - у розмірі від 100 до 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Як вбачається з ч. 3 ст. 41 Закону України N 2664-III штрафи, накладені національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, стягуються у судовому порядку.
Таким чином, оскільки відповідачем не надано доказів сплати зазначеної суми штрафу, накладеного на нього постановою про накладення штрафних санкцій за правопорушення, вчинене на ринку фінансових послуг, суд, враховуючи наведені норми законодавства, вважає за необхідне стягнути з відповідача на користь Державного бюджету України суму штрафних санкцій у розмірі 5 100,00 грн.
З урахуванням приписів ст. 94 КАС України документально підтверджені судові витрати у вигляді сплати судового збору підлягають стягненню на користь позивача.
Керуючись ст. ст. 8, 9, 10, 11, 69-71, 94, 159, 160, 161, 162, 163, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, до Кредитної спілки «Міжрегіональна кредитна спілка» про стягнення штрафних санкцій у розмірі 5 100,00 грн. - задовольнити у повному обсязі.
Стягнути з Кредитної спілки «Міжрегіональна кредитна спілка» на користь Державного бюджету України (на рахунок територіального управління ДКС України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 «Надходження до загального фонду державного бюджету», код 21081100 «адміністративні штрафи та інші санкції», символ звітності 106, ) штрафні санкції у розмірі 5 100 (п'ять тисяч сто) грн. 00 коп. згідно постанови про застосування штрафних санкції за правопорушення, вчинене на ринку фінансових послуг, № 136/15/3 від 03.07.2013 року.
Стягнути на користь Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, судові витрати у вигляді сплаченого судового збору у сумі 57 (п'ятдесят сім) грн. 35 коп.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня проголошення постанови апеляційної скарги. У разі застосування судом частини третьої ст.160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У випадку подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя Ушенко С. В.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.01.2014 |
Оприлюднено | 27.02.2014 |
Номер документу | 37335540 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Ушенко С. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні