Ухвала
від 19.02.2014 по справі 826/15612/13-а
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251 КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 826/15612/13-а ( у 2-х томах) Головуючий у 1-й інстанції: Смолій І. В. Суддя-доповідач: Старова Н.Е.

У Х В А Л А

Іменем України

19 лютого 2014 року м. Київ

Київського апеляційний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Старової Н. Е.

суддів: Файдюка В. В., Чаку Є. В.

розглянувши у письмовому провадженні апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Оболонському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ОБОЛОНІУС» (далі позивач, Товариство) до Державної податкової інспекції у Оболонському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві (далі відповідач, ДПІ) про визнання дій протиправними, зобов`язання вчинити дії, -

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю «ОБОЛОНІУС» звернулося до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом до Державної податкової інспекції у Оболонському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві про визнання протиправними дій відповідача щодо складання Акт № 444/3-26-54-22-04-38615721 від 02.09.2013 р. "Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ "ОБОЛОНІУС" (код ЄДРПОУ 38615721) щодо підтвердження господарських взаємовідносин із платниками податків за період з 01.04.2013 року по 31.07.2013 року»; визнання протиправними дії відповідача по формуванню в акті № 444/3-26-54-22-04-38615721 від 02.09.2013 р. висновків про відсутність реальності здійснення господарських операцій із зазначеними платниками податків за період з 01.04.2013 року по 31.07.2013 року; визнання протиправними дії відповідача щодо коригування показників податкової звітності з податку на додану вартість ТОВ "ОБОЛОНІУС" (код ЄДРПОУ 38615721) за період з 01.04.2013 року по 31.07.2013 року; зобов'язання відповідача поновити показники податкової звітності з податку на додану вартість ТОВ "ОБОЛОНІУС" (код ЄДРПОУ 38615721) за період з 01.04.2013 року по 31.07.2013 року.

Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 28.11.2013 року позов задоволено.

Не погоджуючись з прийнятим судовим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить постанову суду першої інстанції скасувати, та ухвалити нове судове рішення, яким в задоволенні позовних вимог відмовити повністю.

Справа розглянута відповідно до вимог п. 2 ч. 1 ст. 197 КАС України.

Заслухавши суддю-доповідача, дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню.

Як встановлено судом першої інстанції, посадовими особами Державної податкової інспекції в Оболонському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві проведено зустрічну звірку ТОВ «ОБОЛОНІУС» по фінансово-господарським взаємовідносинам з контрагентами постачальниками та контрагентами покупцями за період з 01.04.2013 по 31.07.2013 року, за наслідками якої складено Акт № 444/26-54-22-04-38615721 від 02.09.2013 р.

Згідно Акту перевірки, встановлено висновок про неможливість підтвердити реальність проведених господарських відносин із платниками податків з 01.04.2013 по 31.07.2013 року з урахуванням сутності таких відносин, відповідності змісту операцій, що зафіксовані в документах, реальним обставинам. Також, було встановлено відсутність у Позивача об'єктів оподаткування з придбання товарів, робіт, послуг у постачальників та по операціях з продажу їх підприємствам-покупцям за період з 01.04.2013 по 31.07.2013 року у розумінні пункту 185.1 ст. 185 ПК України.

Висновки Акту перевірки ґрунтуються на тому, що зустрічну звірку провести неможливо, оскільки підприємство не знаходиться за податковою адресою: м. Київ, вул. Петра Панча, 4.

Вважаючи дії відповідача щодо проведення зустрічної звірки позивача, за результатами якої складено Акт та відображену в ньому інформацію протиправними, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Колегія суддів не вбачає порушень судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, на які посилається апелянт, та вважає, що судом надана їм правильна правова оцінка на підставі законодавства, яке регулює спірні правовідносини.

З аналізу вимог п. 73.5 ст. 73 Податкового кодексу України, Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затвердженої Кабінетом Міністрів України № 1232 від 27.12.2010 року, Методичних рекомендацій щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затверджених Наказом ДПА України № 236 від 22.04.2011 року, колегія суддів вбачає, що зустрічна звірка проводиться лише у разі отримання від суб'єкта господарювання інформації, визначеної у запиті.

Слід зазначити, що Податковим кодексом України чітко визначені вимоги щодо оформлення запиту.

Так, згідно із п. 73.3 ст. 73 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій, завдань, та її документального підтвердження.

Такий запит підписується керівником (заступником керівника) контролюючого органу і повинен містити перелік інформації, яка запитується, та документів, що її підтверджують, а також підстави для надіслання запиту.

Письмовий запит про подання інформації надсилається платнику податків або іншим суб'єктам інформаційних відносин, зокрема, у разі проведення зустрічної звірки.

Однак, з матеріалів справи не вбачається жодного доказу на підтвердження факту надіслання відповідачем на адресу позивача відповідного запиту.

Крім того, з метою впровадження єдиного порядку направлення запитів на проведення зустрічних звірок, а також оформлення, передачі та накопичення матеріалів зустрічних звірок органами державної податкової служби наказом Державної податкової адміністрації України № 236 від 22 квітня 2011 року, затверджено Методичні рекомендації щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок (далі - Методичні рекомендації).

Відповідно до пункту 4.4 Методичних рекомендацій визначено, що у разі встановлення фактів, що не дають змогу провести зустрічну звірку суб'єкта господарювання, зокрема у зв'язку із зняттям з обліку, встановленням відсутності суб'єкта господарювання та/або його посадових осіб за місцезнаходженням (податковою адресою), відповідальний підрозділ не пізніше двох робочих днів від дати надходження запиту складає Акт про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання (додаток 3), реєструє його у Журналі реєстрації довідок про результати проведення зустрічної звірки (актів про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, неявки для підписання, відмови від писання Довідки про результати проведення зустрічної звірки) та вживає відповідних заходів, передбачених актами ДПС України.

Виходячи з наведеного, вбачається, що податковим органом під час проведення зустрічної звірки та складення Акту не здійснювалося співставлення бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що є порушенням вимог чинного законодавства, оскільки зустрічна звірка можлива лише за результатами такого співставлення.

Суд також звертає увагу, що складання податковим органом довідки про проведення зустрічної звірки (у разі отримання від платника податків інформації, визначеної у запиті, та її документального підтвердження) або акта про неможливість проведення зустрічної звірки (у разі неподання платником податків інформації, визначеної у запиті, та її документального підтвердження) здійснюється виключно у разі дотримання податковим органом законодавчо визначеної процедури інформування такого платника податків про необхідність подання інформації та її документального підтвердження шляхом надіслання рекомендованим поштовим відправленням або вручення під розписку відповідного запиту.

З огляду на нехтування податковим органом зазначеної вимоги, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про протиправність дій відповідача щодо складання Акта.

Оскільки позивачем надано переконливі докази реальності господарських відносин, зазначених в Акті пеервірки, а відповідачем, у відповідності до ч. 2 ст. 71 КАС України, не доведена, зокрема, вироком суду стосовно позивача та його контрагентів, нікчемність укладених між ними правочинів, колегія суддів вважає висновки Акту перевірки, помилковими та викладеними з порушенням норм податкового права.

Як вбачається з матеріалів справи, відповідачем, на підставі висновків Акта про неможливість проведення зустрічної звірки, скориговано показники податкової звітності з податку на додану вартість ТОВ "ОБОЛОНІУС" (код ЄДРПОУ 38615721) за період з 01.04.2013 року по 31.07.2013 року, тобто змінено фактичні дані, задекларовані Товариством у податкових деклараціях з податку на додану вартість за вказаний період, що суперечить загальним засадам оподаткування та нормам Податкового кодексу України.

З урахуванням того, що висновки Акта про неможливість проведення зустрічної звірки не можуть бути підставою для внесення змін до податкової звітності з податку на додану вартість та, приписи чинного податкового законодавства, які виключають можливість застосування до платника негативних правових наслідків (зокрема, у вигляді вилучення з електронної бази даних задекларованих ним показників) до моменту донарахування платникові податків податкового зобов'язання та його узгодження, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про визнання протиправними дій ДПІ, що виявились у коригуванні показників податкової звітності позивача з податку на додану вартість за період з 01.04.2013 року по 31.07.2013 року, зобов`язання відповідача поновити в інформаційних базах даних показники податкової звітності позивача з податку на додану вартість за вказані періоди.

Судова колегія апеляційної інстанції не вбачає порушень судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, на які посилається відповідач в апеляційній скарзі, та вважає, що судом першої інстанції повно встановлені обставини справі, яким надана правильна правова оцінка на підставі законодавства, яке врегульовує спірні правовідносини.

Доводи апеляційної скарги ДПІ, не спростовують висновки суду першої інстанції, викладені у постанові від 28 листопада 2013 року не можуть бути підставою для її скасування.

За таких обставин, у відповідності до ст. 200 КАС України, апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а постанову суду першої інстанції - без змін.

Керуючись статтями 186, 195, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, суд, -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Оболонському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві залишити без задоволення, а постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 28 листопада 2013 року - без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України в порядку і строки, визначені ст. 212 КАС України.

Головуючий суддя:

Судді:

.

Головуючий суддя Старова Н.Е.

Судді: Файдюк В.В.

Чаку Є.В.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.02.2014
Оприлюднено03.03.2014
Номер документу37343057
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/15612/13-а

Ухвала від 19.02.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Старова Н.Е.

Постанова від 28.11.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Смолій І.В.

Ухвала від 16.10.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Смолій І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні