Постанова
від 19.02.2014 по справі 827/3169/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

ПОСТАНОВА

Іменем України

19 лютого 2014 рокуСправа №827/3169/13-а

Суддя Окружного адміністративного суду міста Севастополя Гавура О.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Балаклавському районі Головного управління Міндоходів у м. Севастополі до Приватного підприємства "Марія" про стягнення заборгованості,

ВСТАНОВИВ:

Державна податкова інспекція у Балаклавському районі Головного управління Міндоходів у м. Севастополі звернулася до суду з адміністративним позовом до Приватного підприємства "Марія" про стягнення заборгованості з орендної плати за землю за 2011- 2013 роки в розмірі 119265,60 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані порушенням відповідачем вимог діючого законодавства, що виразилося у порушенні порядку та строків сплати орендної плати за землю.

Представник позивача у судове засідання не з'явився, до початку розгляду справи надав до суду заяву про розгляд справи у його відсутність, позовні вимоги підтримав у повному обсязі.

Відповідач в судове засідання не з'явився, про причини неявки суд не повідомив, письмові заперечення проти позову з посиланням на докази, якими вони обґрунтовуються та витребувані документи не надав, про час та місце судового розгляду повідомлений у встановленому законом порядку за адресою, зазначеною у позові та у свідоцтві про державну реєстрацію фізичної особи-підприємця.

У відповідності до ч. 6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Розглянувши матеріали справи, дослідивши інші докази в межах позовних вимог, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ч. 2 закону України «Про державну податкову службу України» завдання органів державного податкового законодавства, правильністю і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фонді податкових зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, встановлених законодавством.

Згідно зі ст. 4 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» податкова адміністрація є центральним органом виконавчої влади. Державні податкові інспекції у районах міста підпорядковуються відповідним державним податковим адміністраціям.

Відповідно до п. п. 1,2 ст.10 цього Закону одним із завдань податкової адміністрації є контроль за своєчасністю, достовірністю та повнотою обчислення і сплати податків та зборів; забезпечення обліку платників податків, правильністю обчислення та своєчасність надходження податків.

Судом встановлено, що Приватне підприємство «Марія» (далі - ПП «Марія») зареєстровано як юридична особа 12.06.2003 року (код ЄДРПОУ 32520980), зареєстровано як платник податків в органах Державної податкової служби та перебуває на обліку у ДПІ Балаклавському районі ГУ Міндоходів у м. Севастополі (далі - ДПІ у Балаклавському районі ГУ Міндоходів у м. Севастополі).

Згідно п. 15.1 ст. 15 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) платниками податків визначаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи, на яких згідно законам України покладений обов'язок сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі).

Відповідно до п.п. 16.1.4 ст. 16 Кодексу платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Відповідно до ч. 1 ст. 206 Земельного кодексу України використання землі в Україні є платним. Об'єктом плати за землю є земельна ділянка. Плата за землю справляється відповідно до закону.

Згідно пп. 269.1.2 ст. 269 Кодексу платниками податку за землю є землекористувачі.

Відповідно до п.п. 270.1.1 ст. 270 Кодексу об'єктами оподаткування є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні.

Згідно пунктів 288.1 - 288.3 ст. 288 Кодексу підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Платником орендної плати є орендар земельної ділянки. Об'єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду.

27.01.2011 року між Інкерманською міською радою та ПП «Марія» укладений договір оренди земельної ділянки загальною площею 0,9 га, яка розташована в межах м. Інкерман.

Відповідно до п. 288.7 ст. 288 Кодексу податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285 - 287 цього розділу.

Згідно п. 286.2 ст. 286 Кодексу платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і до 20 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій.

Згідно з ч. 1 ст. 96 Земельного кодексу України, землекористувачі зобов'язані своєчасно сплачувати земельний податок або орендну плату.

Так, згідно з п. 287.3 ст. 287 Кодексу податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначена у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий періоді який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Як вбачається з матеріалів справи, 27.01.2011 вх. № 942 відповідачем до ДПІ у Балаклавському районі ГУ Міндоходів у м. Севастополі було подано податкову декларацію з орендної плати на землю на 2011 рік, відповідно до якої річне податкове зобов'язання з орендної плати за землю складало 36351,12 грн., де щомісячний платіж - 3029,26 грн.

Але, ПП «Марія» суму податкового зобов'язання з орендної плати за землю за лютий-грудень 2011 року у загальному розмірі 30292,60 гри. (3029,26грн. X 10 = 30292,60 грн.) не сплатило.

Крім того, 21.02.2013 вх. № 13-2391 відповідачем до ДПІ у Балаклавському районі м. Севастополя було подано податкову декларацію з орендної плати на землю на 2012 рік, відповідно до якої річне податкове зобов'язання з орендної плати за землю складало 48438,00 грн., де щомісячний платіж - 4036,50 грн.

Відповідач, в порушення строків, встановлених п. 287.3 ст. 287 ПК України, суму податкового зобов'язання з орендної плати за землю за січень-грудень 2012 року у загальному розмірі 48438,00 гри. (4036,50грн. X 12 = 48438 грн.) не сплатив.

Також, 21.02.2013 вх. № 13-2393 відповідачем до ДПІ у Балаклавському районі м. Севастополя було подано податкову декларацію з орендної плати на землю на 2013 рік, відповідно до якої річне податкове зобов'язання з орендної плати за землю складало 48438,00 грн., де щомісячний платіж -4036,50 грн.

ПП «Марія», суму податкового зобов'язання з орендної плати за землю за січень-жовтень 2013 року у загальному розмірі 40363,00 грн. (4036,50грн. X 10 = 40365,00 грн.) не сплатило.

14.08.2013 року ДПІ у Балаклавському районі ГУ Міндоходів у м. Севастополі була проведена невиїзна позапланова документальна перевірка ПП «Марія» з питань своєчасності подання податкової декларації на 2012 рік, за результатами якої складений акт № 94/261/1500/32520980 від 14.08.2013р. та винесено податкове повідомлення-рішення № 0001721500 від 14.08.2013 року на суму 170,00 грн.

Під час перевірки встановлено порушення п. 286.2 ст. 286 Податкового кодексу України передбачено, що платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

Згідно з пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Кодексу податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Відповідно до п. 59.1 ст. 59 Кодексу Позивачем 05.05.2011 року на адресу платника була надіслана податкова вимога № 97, яка отримана ним 21.06.2011 згідно із поштовим повідомленням.

Таким чином, відповідач має заборгованість перед бюджетом зі сплати орендної плати за землю у розмірі 119095,60 грн., по штрафних (фінансових) санкцій з орендної плати за землю - 170, 00 грн.

Враховуючи викладене, суд вважає позовні вимоги позивача щодо стягнення заборгованості з ПП «Марія» є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Керуючись статями 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов - задовольнити.

Стягнути на користь бюджету з Приватного підприємства "Марія" кошти у рахунок погашення податкового боргу з орендної плати за землю за 2011- 2013 роки у розмірі 119265,60 грн. на р/р 33214812700002, одержувач Балаклавський місцевий бюджет, код платежу: *;147; 13050200, ЄДРПОУ 37963282, банк УДК м. Севастополя, МФО 824509.

Постанова може бути оскаржена до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд міста Севастополя шляхом подачі апеляційної скарги протягом 10 днів з дня отримання копії постанови, з надсиланням копії скарги до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя (підпис)

З оригіналом згідно

Постанова не набрала чинності

Суддя О.В. Гавура

СудОкружний адміністративний суд міста Севастополя
Дата ухвалення рішення19.02.2014
Оприлюднено03.03.2014
Номер документу37347689
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —827/3169/13-а

Постанова від 19.02.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Гавура О.В.

Ухвала від 20.12.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Гавура О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні