Постанова
від 24.02.2014 по справі 801/1297/14
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ПОСТАНОВА

Іменем України

24 лютого 2014 року 12:08 Справа №801/1297/14

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі

головуючого судді Яковлєва С.В.

за участю секретаря Баценко А.О.,

розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Прокурора м. Керчі, діючого в інтересах держави в особі Керченської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в АР Крим

до Державного підприємства "Керченський судноремонтний завод"

про стягнення заборгованості у сумі 1593846,36 грн.

за участю представників:

від прокурора - Блохіна Г.В., посвідчення № 015162 від 12.02.2013 року;

від позивача - не з'явився;

від відповідача - не з'явився;

Суть спору: До Окружного адміністративного суду АР Крим надійшов адміністративний позов Прокурора м. Керчі (далі позивач), діючого в інтересах держави в особі Керченської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в АР Крим до Державного підприємства "Керченський судноремонтний завод" ( далі відповідач) про стягнення заборгованості у сумі 1593846,36 грн.

Ухвалою суду від 10.02.2014 року відкрито провадження у справі.

Представник прокурора у судовому засіданні, яке відбулося 24.02.2014 року, наполягав на задоволенні адміністративного позову з підстав, викладених у позовній заяві.

Позивач та відповідач явку своїх представників не забезпечили, про час, день та місце розгляду справи повідомлені належним чином, про причини неявки суд не повідомили.

Суд, враховуючі ненадання позивачем або відповідачем клопотання про відкладення розгляду справи та неможливість розгляду справи за його відсутності, керуючись ст. 128 КАС України, ухвалив продовжити розгляд справи на підставі наявних доказів.

Розглянувши матеріали справи, дослідивши надані докази, суд

ВСТАНОВИВ:

Відповідач зареєстрований в якості юридичної особи - 13.12.1991 року, що підтверджується витягом з ЄДРПОУ, та є платником податків та зборів, передбачених ст. 9 Податкового кодексу України.

Пунктом 4.1.1 статті 4 Податкового кодексу України встановлено, що кожна особа зобов'язана сплачувати встановлені цім Кодексом, законами з питань митної справи податки та збори, платником яких вона є згідно з положеннями цього Кодексу.

Відповідно до п. 46.1 ст. 46 Податкового кодексу України податкова декларація, розрахунок - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Податкова декларація, згідно зі ст. 49 цього Кодексу подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків. Платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді.

Згідно з п. 203.1 ст. 203 Податкового кодексу України податкова декларація з податку на додану вартість подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Матеріали справи свідчать про те, що у квітні 2013 року Керченською ОДПІ проведено камеральну перевірку з питання своєчасності сплати відповідачем податку на додану вартість за червень 2012 року, за результатами якої встановлено порушення п.п. 16.1.4 п.16.1 ст.16, п.57.1 ст.57 під.203.2 ст.203 Податкового Кодексу України в частині сплати відповідачем сум податкового зобов'язання з податку на додану вартість, зазначеного у податковій декларації за травень 2012 року та № 9042104796 від 20.07.2012 року з затримкою сплати більше 30 календарних днів.

Після вивчення результатів вказаної перевірки, Керченською ОДПІ 25.04.2013 року прийнято податкове повідомлення-рішення № 0000961502, в якому визначено суму штрафних санкцій в розмірі 7 581,05 грн.,

Судом встановлено, що у червні 2013 року Керченською ОДПІ проведено камеральну перевірку з питання своєчасності сплати відповідачем податку на додану вартість за червень, липень 2012 року, за результатами якої встановлено порушення п.п. 16.1.4 л.16.1 ст.16, п.57.1 ст.57 п. 203.2 ст.203 Податкового кодексу України в частині сплати ним сум податкового зобов'язання з податку на додану вартість, зазначених у податковій декларації № 9042104796 від 20.07.2012 року та № 9050512883 від 20.08.2012 року з затримкою сплати більше 30 календарних днів.

За результатами перевірки та виявлених порушень Керченською ОДПІ

04.07.2013 року прийнято податкове повідомлення-рішення № 0001451502 про

застосування штрафних санкцій в сумі 25217,85 грн.

У листопаді 2013 року Керченською ОДПІ проведено позапланову невиїзну перевірку відповідача з питання реальності здійснення фінансово-господарської діяльності та достовірності визначення показників податкової звітності по податку на прибуток, на додану вартість по взаємовідносинам з ТОВ «ПК Індустрія».

У ході перевірки встановлено порушення п. 198.1, п.198.6 ст.198

Податкового Кодексу України щодо завищення суми податкового кредиту, що

привело до заниження податкових зобов'язань на загальну суму ПДВ 259,00 грн. за

червень 2012 року та прийнято податкове повідомлення-рішення № 0003042202 від 28.11.13 року щодо несвоєчасної сплати податкового зобов'язання з податку на додану вартість на суму 388,5 тис. грн. де штрафні санкції 129,5 тис. грн., заборгованість за основним платежем 259,00 тис. грн.

Матеріали справи свідчать про те, що згідно поданої відповідачем до Керченської ОДПІ 20.05.2013 року податкової декларації з податку на додану вартість № 9029387754 зі строком сплати на 30.05.2013 року, підприємством самостійно визначено суму податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет в розмірі 298258,00 грн., 18.06.2013 року відповідачем до Керченської ОДПІ подано податкову

декларацію з податку на додану вартість № 9036053518 зі строком сплати на

50.06.2013 року, де самостійно визначено суму податку на додану вартість, яка підлягає

нарахуванню та сплаті в бюджет в розмірі 169533,00 грн.

Крім того, не сплачена відповідачем заборгованість з податку на додану вартість за податковою декларацією від 17.07.2013 № 9042701775 зі строком

сплати на 30.07.2013 року, де підприємством самостійно визначено суму податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет в розмірі 285 406,00 грн. та згідно податкової декларації з податку на додану вартість від 19.08.2013 року

№ 9051206847 зі строком сплати на 30.08.2013 року, підприємством самостійно

визначено, однак не сплачено суму податку на додану вартість, в розмірі 187701,00 грн.

Відповідачем на адресу позивача направлено податкові декларації від 12.09.2013 року № 9057836327, від 18.10.2013 року № 9057836327 на суму 144 047,00 грн.; від 11.11.2013 року № 9071939504 на суму 142 464,00 грн. від 17.12.2013 № 9081158459 на суму 39 782,00 грн.

Всього заборгованість відповідача з податку на додану вартість на

підставі поданих декларацій складає 1364 809,00 грн. Пеня, врахована в картці особового рахунку підприємства за період з 31.07.2012 по 29.07.2013 року складає 22020,80 грн.

Загальна сума заборгованості відповідачем з податку на додану вартість

становить 1420017,20 грн., з яких несплачена сума податку 1364 809,00 грн.,

штрафні санкції 33187,40 грн., пеня 22020,80 грн.

Згідно зі статтею 269 Податкового кодексу України платниками податку, передбаченого ст. 9 Податкового кодексу України - плата за землю, є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв); землекористувачі. Об'єктами оподаткування (ст. 270 Податкового кодексу України) є: земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні; земельні частки (паї), які перебувають у власності.

Відповідно до ст. 288 Податкового кодексу України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.

Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний орган державної податкової служби про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни.

Платником орендної плати є орендар земельної ділянки.

Об'єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду.

Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.

П. 285.1 ст. 285 Податкового кодексу України передбачено, що базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік.

Платники плати за землю (крім фізичних осіб) (п. 286.2 ст. 286 Кодексу) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

Згідно з п. 287.3. ст. 287 Податкового кодексу України податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Матеріали справи свідчать про те, що відповідачем до податкового органу подано податкову декларацію з земельного податку від 24.01.2013 року № 9002111496, в якій визначено суми податку за землю в розмірі 12072,13 грн. щомісячно.

Судом встановлено, що у травні 2013 року ДПІ м. Керчі проведено камеральну перевірку податкової звітності відповідача за результатами якої встановлено порушення терміну сплати самостійно визначеного грошового зобов'язання по земельному податку протягом строків, визначених п. 287.3 ст.287 Податкового Кодексу України.

На підставі виявлених порушень вимог Податкового Кодексу України

30.05.2013 року Керченською ОДПІ нараховані штрафні санкції та прийнято

податкове повідомлення-рішення №0001811501 від 30.05.2013 року на суму 416,72

грн. Загальна сума заборгованості відповідача із земельного

податку складає 97069,28 грн., з яких заборгованість за поданими деклараціями

- 96652,56 грн., штрафна санкції 416,72 грн.

Відповідно до поданої відповідачем 24.01.2013 року податкової декларації з орендної плати за землю № 9002108134 підприємством визначено розмір помісячної суми орендної плати за землю, яка становить 874,38 грн. щомісячно. Визначені в декларації суми податку з орендної плати за землю зі строком сплати на: 30.05.2013 в сумі 874,38 грн., 30.06.2013 в сумі 874,38 грн., 30.07.2013 в сумі 874,38 грн., 30.08.2013 в сумі 874,38 грн., 30.09.2013 в сумі 874,38 грн., 30.10.2013 в сумі 874,38 грн., 30.11.2013 в сумі 374,38 грн., 30.12.2013 в сумі 874,38 грн. самостійно не сплачені, у зв'язку із чим виникла заборгованість з орендної плати за землю в сумі 6 995,04 грн., яка станом на 22.01.2014 не сплачена. Загальна сума заборгованості відповідача з орендної плати за землю складає

6995,04 грн.

Відповідно до п. 268,1 ст.268 Податкового Кодексу України туристичний збір - це місцевий збір, кошти від якого зараховуються до місцевого бюджету.

Згідно п. 268.7.1 ст.268 Податкового Кодексу України сума туристичного збору, обчислена відповідно до податкової декларації за звітний додатковий) квартал, сплачується у строки, визначені для квартального звітного податкового) періоду.

Судом встановлено, що відповідачем до податкового органу надано податкову декларацію з туристичного збору за 1 квартал 2013 року № 9027155862 від 13.05.2013 року. Згідно вказаної декларації відповідачем нарахована сума туристичного збору в розмірі 108,9 тис. грн.

Відповідно до п.323.1 ст.323 Податкового Кодексу України платниками збору за спеціальне використання води є суб'єкти господарювання незалежно від форми власності: юридичні особи, їх філії, відділення представництва, інші відокремлені підрозділи без утворення юридичної особи, постійні представництва нерезидентів, а також фізичні особи - підприємці,які використовують воду, отриману шляхом забору води з водних об'єктів та/або від первинних або інших водокористувачі, та використовують воду для потреб гідроенергетики, водного транспорту і рибництва.

Згідно п.328.3 ст.328 Податкового Кодексу України податкові декларації збору подаються платниками збору органам доходів та зборів у строки, визначені для квартального податкового (звітного) періоду, за місцем податкової реєстрації.

Згідно поданої відповідачем податкової декларації по збору за спеціальне використання води № 9041080843 від 11.07.2013 року сума збору склала 693,62 грн.

Матеріали справи свідчать про те, що відповідно до поданого відповідачем розрахунку зі сплати частини чистого прибутку № 9046377589 від 30.07.2013 року, що підлягає сплаті до державного бюджету державними унітарними підприємствами та їх об'єднаннями за 1 півріччя 2013 року частина чистого прибутку, що підлягає сплаті становить 68945,00 грн.

Крім того, відповідно до поданої відповідачем податкової декларації з екологічного податку № 904269431 б від 17.06.2013 року підприємством нараховано податкове зобов'язання за розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи об'єктах в сумі 13,39 грн., пеня, нарахована в картці особового рахунку підприємства за період з 20.08.2012 року по 23.10.2013 року становить 4,74 грн.

Таким чином позивач звернувся до суду про стягнення з відповідача 1593846,36 грн. податкової заборгованості.

Пунктом 14.1.175. статті 14 Податкового кодексу України встановлено, що податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Таким чином, грошове зобов'язання платника податку становиться податковим боргом з моменту його узгодження у порядку, визначеному Податковим кодексом.

Згідно з п.п. 59.1, 59.3, 59.4 ст. 59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Податкова вимога може не надсилатися, якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує одного неоподатковуваного мінімуму доходів громадян.

Податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання.

Податкова вимога повинна містити відомості про факт виникнення грошового зобов'язання та права податкової застави, розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою, обов'язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк, попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави, а також про можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.

Податкова вимога надсилається також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Відповідно до п. 95.2 статті 95 Податкового кодексу України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.

Позивачем 28.01.2014 року направлено вимогу про сплату боргу № 1011/10/15-2 на загальну суму 1593846,36 грн.

Згідно з п.п. 20.1.18 п. 20.1. ст. 20 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

Аналізуючи всі зазначені положення Податкового кодексу, суд вважає, що податкові органи мають право звертатися до суду про стягнення коштів за податковим боргом виключно після дотримання всіх умов, визначених ст. ст. 59, 95 Податкового кодексу України, яких дотримано позивачем.

За таких обставин, приймаючи до уваги вищевикладене, суд вважає, що позовні вимоги про стягнення з відповідача 1593846,36 грн. належить задовольнити.

Під час судового засідання, яке відбулось 24.02.2014 року були оголошені вступна та резолютивна частини постанови. Відповідно до ст. 163 КАСУ постанову складено 26.02.2014 року.

На підставі викладеного, керуючись статтями 160-163,167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити.

2. Стягнути з Державного підприємства "Керченський судноремонтний завод" (98330, АР Крим, м. Керч, вул.. Кірова, 22, ЄДРПОУ 01124997, р/р 26004010308227, 26005020308227 в ПАТ «ВТБ Банк» м. Київ, бульвар Т.Шевченка/вул. Пушкіна,8/26 МФО 321767, р/р 26027303322611 в філії «Кримське центральне відділення ПАТ ПІБ м. Сімферополь, вул. Севастопольська, 10, МФО 324430, р/р 260060100067, 260070200067 в ПАТ Банк «Морський», м. Севастополь, вул. Брестська,18А, МФО 324742, р/р 26003300417872 в філії КР АР Ощадбанк м. Сімферополь, вул. Київська, 55а, МФО 324805, р/р 26002962503314 в ПАТ «ПУМБ», м. Донецьк, вул. Університетська, 2а, МФО 334851, р/р 26004013890901, 26049013890900 в АТ «УкрСиббанк» м. Харків, проспект Московський, 60, МФО 351005, р/р 26009310086001, 26043310086001 в філії АБ «Південний» м. Ялта, вул. Гоголя, 24, МФО 384522, р/р 2600604004182 в кримській філії АБ «Експерес-Банк» м. Сімферополь, вул. Леніна, 15/1, МФО 384674) на користь Керченської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в АР Крим (98300, АР Крим, м. Керч, вул. Борзенко, 40, ЄДРПОУ 38710311) податкову заборгованість в сумі 1593846,36 грн. (один мільйон п'ятсот дев'яносто три тисячі вісімсот сорок шість гривень 36 коп.), а саме: податок на додану вартість в сумі 1420017,20 грн. на р/р 31118029700019 ГУ ДКСУ в АРК м. Сімферополь, МФО 824026, отримувач УК у м. Керчі 14010100, ЕДРПОУ 37978388; податок на землю в сумі 97069,28 грн. на р/р 33216811700019 ГУ ДКСУ в АРК м. Сімферополь, МФО 824026, отримувач УК в м. Керчі 13050100, ЕДРПОУ 37978388; податок з орендної плати за землю в сумі 6995,04 грн. на р/р 33215812700019 ГУ ДКСУ в АРК м. Сімферополь, МФО 824026, отримувач УК в м. Керчі 13050200, ЕДРПОУ 37978388; заборгованість з туристичного збору в сумі 108,09 грн. на р/р 33215890700019 ГУ ДКСУ в АРК м. Сімферополь, МФО 824026, отримувач УК в м. Керчі 18030100, ЕДРПОУ 37978388; заборгованість зі збору за спеціальне використання води в сумі 693,62 грн. на р/р 33112357700019 ГУ ДКСУ в АРК м. Сімферополь, МФО 824026, отримувач УК в м. Керчі 13020100, ЕДРПОУ 37978388; заборгованість з частини чистого прибутку підприємств в сумі 68 945,00 грн. на р/р 31118074700019 в ГУ ДКСУ в АРК м. Сімферополь, МФО 824026, отримувач УК в м. Керчі 21010100, ЕДРПОУ 37978388; заборгованість зі збору за розміщення відходів в спеціально відведених місцях в сумі 18,13 грн. на р/р 33116364700019 в ГУ ДКСУ в АРК м. Сімферополь, МФО 824026, отримувач УК в м. Керчі 19010301, ЕДРПОУ 37978388.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Яковлєв С.В.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення24.02.2014
Оприлюднено03.03.2014
Номер документу37349119
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/1297/14

Постанова від 24.02.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Яковлєв С.В.

Ухвала від 17.02.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Яковлєв С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні