Постанова
від 13.02.2014 по справі 805/395/14
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

13 лютого 2014 р. Справа № 805/395/14

приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

Час прийняття: 9-55 год.

Донецький окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Волгіної Н.П.,

розглянувши у порядку письмового провадження в приміщенні Донецького окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовом Мар'їнського міжрайонного прокурора в інтересах держави в особі Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Відкритого акціонерного товариства "Мар'їнська харчосмакова фабрика" про стягнення фінансової санкції, -

В С Т А Н О В И В:

Мар'їнський міжрайонний прокурор звернувся до Донецького окружного адміністра-тивного суду в інтересах держави в особі Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку із позовною заявою про стягнення з Відкритого акціонерного товариства "Мар'їнська харчосмакова фабрика" в доход державного бюджету України фінансових санкцій у розмірі 85 000,00 грн згідно постанови про накладення санкцій № 320-ДО-1-Е від 4 липня 2013 року.

Позовні вимоги обґрунтовані наступним.

Відкрите акціонерне товариство "Мар'їнська харчосмакова фабрика" (далі - відповідач, Товариство) не виконало розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери № 984-ДО-1-Е від 29 грудня 2012 року, видане на підставі п. 10 ст. 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", згідно якого Товариство повинно було у термін до 30 квітня 2012 року (включно) усунути вказані в розпорядженні порушення, а саме: скликати загальні збори акціонерів товариства з включенням до порядку денного питання про затвердження результатів фінансово-господарської діяльності товариства за 2011 рік. 3 червня 2013 року був складений акт про правопорушення на ринку цінних паперів № 320-ДО-1-Е. У зв'язку із наявністю на час прийняття спірною постанови іншої постанови про накладення на відповідача штрафних санкцій за аналогічне правопорушення (№ 61-ДО-1-Е від 20 травня 2013 року), має місце повторність правопорушення. Згідно з абз. 2 п. 8 ч. 1 ст. 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" Комісія застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за повторне протягом року невиконання або несвоєчасного виконання рішень Комісії або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Комісії щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від п'яти тисяч до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Враховуючи вищевикладене на підставі п. 14 ст. 8, ст. ст. 9, 11, 12 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" та пункту п. 5 розділу II, розділу XVII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16 жовтня 2012 року № 1470, уповноваженою особою Комісії була винесена постанова № 320-ДО-1-Е від 4 липня 2013 року, про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів, якою було застосовано фінансову санкцію у розмірі 85 000,00 гривень.

Фінансову санкцію відповідач повинен був сплатити до Державного бюджету України не пізніше як через 15 днів з дня отримання ним постанови шляхом перерахування коштів до управління Державного казначейства в м. Донецьку та надіслати на адресу позивача повідомлення про сплату штрафу протягом 5 робочих днів. Однак, фінансову санкцію у розмірі 85 000,00 грн відповідач до теперішнього часу не сплатив.

Як зазначено у позові, діями відповідача порушуються інтереси Держави, оскільки сума фінансових санкції не надійшла до Державного бюджету України. Згідно ст. 11 Закону № 448 у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Комісії (а.с. 2-5).

Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи Відкрите акціонерне товариство "Мар'їнська харчосмакова фабрика" повідомлялось судом належним чином (а.с. 24, 27). Причини неявки представника відповідача суду не повідомлені.

Прокурор Хейфець Р.В. та представник позивача Мітасьова О.В. до суду з'явились, не заперечували проти розгляду справи в порядку письмового провадження у зв'язку із неявкою представника відповідача.

Відповідно до п. 6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України якщо не має перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у порядку письмового провадження у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Враховуючи, що перешкод для розгляду справи, передбачених ст. 128 КАС України не має (відсутня потреба заслуховування свідка чи експерта), відповідача в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся судом належним чином, прокурор та представник позивача не заперечували проти розгляду справи у порядку письмового провадження, суд вважає за можливе розглянути справу у порядку письмового провадження.

Дослідивши матеріали справи, дослідивши та проаналізувавши зібрані по справі докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального і процесуального права, які врегульовують спірні правовідносини, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав та мотивів.

Як встановлено під час розгляду справи, Відкрите акціонерне товариство "Мар'їнська харчосмакова фабрика" (код ЄДРПОУ 00375875) зареєстроване як юридична особа 22 березня 1994 року, місцезнаходження: 85600, Донецька область, Мар'їнський район, м. Мар'їнка, вул. Октября, буд. 39. Перебуває на обліку в Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України (а.с. 6-7).

29 грудня 2012 року уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у відношенні Відкритого акціонерного товариства "Мар'їнська харчосмакова фабрика" прийнято Розпорядження № 984-ДО-1-Е про усунення порушень законодавства про цінні папери, а саме скликати загальні збори акціонерів товариства з включенням до порядку денного питання про затвердження результатів фінансово-господарської діяльності товариства на 2011 рік.

20 травня 2013 року Донбаським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку прийнята Постанова про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів, якою зобов'язано керівника (або уповноваженого представника) відповідача з'явитися у Донбаське територіальне управління Комісії 3 червня 2013 року для підписання акту про правопорушення на ринку цінних паперів та надання письмових пояснень (а.с. 8).

25 травня 2013 року цю постанову направлено на адресу відповідача (а.с. 9).

Уповноваженою особою позивача 3 червня 2013 року на підставі рішення Комісії № 1239 від 11 вересня 2012 року "Про надання повноважень уповноваженої особи Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку посадовим особам Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку" у відношенні Відкритого акціонерного товариства "Мар'їнська харчосмакова фабрика" складено Акт № 320-ДО-1-Е про правопорушення на ринку цінних паперів (зворотній бік а.с. 10).

3 червня 2013 року позивачем прийнята Постанова про розгляд 4 липня 2013 року справи про правопорушення на ринку цінних паперів (а.с. 10).

4 липня 2013 року уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у відношенні Відкритого акціонерного товариства "Мар'їнська харчосма-кова фабрика" прийнята постанова про накладення фінансової санкції в розмірі 85 000,00 грн за правопорушення на ринку цінних паперів № 320-ДО-1-Е за повторне протягом року невиконання розпорядження уповноваженої особи Комісії, а саме - не скликання загальних зборів акціонерів товариства з включенням до порядку денного питання про затвердження результатів фінансово-господарської діяльності товариства на 2011 рік (а.с. 12).

У зв'язку із несплатою відповідачем фінансової санкції прокурор звернувся до суду із даним позовом (а.с. 2-5).

При прийнятті рішення по справі суд керується наступним.

Згідно ст. 1 Закону України "Про прокуратуру" від 5 листопада 1991 року № 1789-XII (далі - Закон № 1789-XII, Закон України "Про прокуратуру"), прокурорський нагляд за додержанням і правильним застосуванням законів Кабінетом Міністрів України, міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади, органами державного і господарського управління та контролю, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, місцевими Радами, їх виконавчими органами, військовими частинами, політичними партіями, громадськими організаціями, масовими рухами, підприємствами, установами і організаціями, незалежно від форм власності, підпорядкованості та приналежності, посадовими особами та громадянами здійснюється Генеральним прокурором України і підпорядкованими йому прокурорами.

Відповідно до ч. 2 ст. 20 Закону № 1789-XII при виявленні порушень закону прокурор у межах своєї компетенції має право вносити подання та звертатися до суду в передбачених законом випадках.

Таким чином, позивач у справі - Мар'їнський міжрайонний прокурор - є суб'єктом владних повноважень, органом державної влади, який виконує владні управлінські функції, надані йому чинним законодавством, та який звернувся до суду на підставі та в порядку, передбаченому діючим законодавством.

Відповідно до преамбули Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" 30 жовтня 1996 року № 448/96-ВР (далі - Закон № 448/96-ВР) цей Закон визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні.

Згідно зі ст. 1 цього Закону державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.

У відповідності до ст. 5 Закону № 448/96-ВР державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку.

Статтею 6 цього Закону встановлено, що Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку є державним органом, підпорядкованим Президенту України і підзвітним Верховній Раді України. До системи цього органу входять Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку, її центральний апарат і територіальні органи. Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.

Таким чином, позивач по справі - Донецьке територіальне управління Державної комісії цінних паперів та фондового ринку, є суб'єктом владних повноважень та здійснює у даних правовідносинах повноваження, надані йому Законом.

У відповідності до ст.ст. 5, 6 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" № 448/96-ВР від 30 жовтня 1996 року (далі - Закон № 448/96-ВР) та Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо національних комісій, що здійснюють державне регулювання монополій, у сфері зв'язку та інформатизації, ринків цінних паперів і фінансових послуг" № 3610-VI від 7 липня 2011 року, державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, яка реалізує повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.

Частиною 2 ст. 32 Закону України «Про акціонерні товариства» від 17 вересня 2008 року № 514-VI акціонерне товариство зобов'язане щороку скликати загальні збори (річні загальні збори). Річні загальні збори товариства проводяться не пізніше 30 квітня наступного за звітним року. До порядку денного річних загальних зборів обов'язково вносяться питання, передбачені п.п. 11, 12 і 24 . 2 ст. 33 цього Закону. До компетенції загальних зборів входять, зокрема, затвердження річного звіту товариства (п. 11 ч. 2 ст. 33 Закону України «Про акціонерні товариства»).

Як встановлено під час розгляду справи за невиконання вищевказаних вимог законодавства (не скликання загальних зборів акціонерів товариства з включенням до порядку денного питання про затвердження результатів фінансово-господарської діяльності товариства за 2011 рік), 29 грудня 2012 року позивачем було прийнято розпорядження № 984-ДО-1-Е, відповідно до якого відповідача було зобов'язано в термін до 30 квітня 2013 року усунути порушення законодавства про цінні папери та скликати загальні збори акціонерів товариства з включенням до порядку денного питання про затвердження результатів фінансово-господарської діяльності товариства на 2011 рік (а.с. 31).

Суду не надано доказів на оскарження відповідачем цього розпорядження.

Згідно з п. 8 ч. 1 ст. 11 Закону № 448/96-ВР Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Відповідно до положень ст. 12 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" санкції застосовуються Головою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, членом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, уповноваженими комісії посадовими особами після розгляду документів, що підтверджують факт правопорушення.

У зв'язку із невиконанням відповідачем даного розпорядження 20 травня 2013 року позивачем прийнята постанова № 61-ДО-1-Е про накладення штрафної санкції в розмірі 85 000, грн (а.с. 32-33).

Відповідно до п.п. 2-5 розділу XVIII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16 жовтня 2012 року № 1470, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 5 листопада 2012 року за № 1855/22167, які набули чинності з 1 січня 2013 року, штраф має бути сплачений юридичною особою не пізніше ніж через п'ятнадцять днів з дати отримання ним постанови. Юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до державного бюджету. Документ, який підтверджує сплату штрафу, протягом п'яти робочих днів надсилається до уповноваженого підрозділу Комісії.

Суду не надано доказів на оскарження відповідачем постанови № 61-ДО-1-Е та доказів на підтвердження виконання відповідачем станом на час розгляду справи розпорядження позивача № 984-ДО-1-Е.

Згідно з п. 8 ч. 1 ст. 11 Закону № 448/96-ВР Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за повторно протягом року невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від п'яти до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

20 травня 2013 року Донбаським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку прийнята постанова про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів, якою зобов'язано керівника (або уповноваженого представника) відповідача з'явитися у Донбаське територіальне управління Комісії 3 червня 2013 року для підписання акту про правопорушення на ринку цінних паперів та надання письмових пояснень (а.с. 8).

25 травня 2013 року цю постанову направлено на адресу відповідача (а.с. 9).

Уповноваженою особою позивача 3 червня 2013 року на підставі рішення Комісії № 1239 від 11 вересня 2012 року "Про надання повноважень уповноваженої особи Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку посадовим особам Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку" у відношенні Відкритого акціонерного товариства "Мар'їнська харчосмакова фабрика" складено Акт № 320-ДО-1-Е про правопорушення на ринку цінних паперів (зворотній бік а.с. 10).

3 червня 2013 року позивачем прийнята постанова про розгляд 4 липня 2013 року справи про правопорушення на ринку цінних паперів (а.с. 10).

4 липня 2013 року уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у відношенні Відкритого акціонерного товариства "Мар'їнська харчосма-кова фабрика" прийнята постанова про накладення фінансової санкції в розмірі 85 000,00 грн за правопорушення на ринку цінних паперів № 320-ДО-1-Е за повторне протягом року невиконання розпорядження уповноваженої особи Комісії, а саме - не скликання загальних зборів акціонерів товариства з включенням до порядку денного питання про затвердження результатів фінансово-господарської діяльності товариства на 2011 рік (а.с. 12).

Відповідно до ч. 3 ст. 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" у разі не сплати встановленого Законом строку примусове стягнення штрафу здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку. Аналогічні приписи містяться і у Правилах розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, відповідно до п. 5 Розділу ХVІІІ яких у разі несплати штрафу юридичною особою в термін, установлений пунктом п.2 цих Правил, штраф стягується в судовому порядку.

Суду не надано доказів на оскарження відповідачем спірної постанови № 320-ДО-1-Е від 4 липня 2013 року та доказів на підтвердження сплати товариством штрафу, накладеного цією постановою.

Згідно зі ст. 159 КАС України судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.

Відповідно до ч. 1 ст. 69 та ч. 1 ст. 70 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування.

Згідно зі ст. 86 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Враховуючи встановлені судом обставини, беручі до уваги досліджені судом докази, суд дійшов висновку про доведеність позивачем заявлених позовних вимог.

Відповідно, позовна заява є такою, що підлягає задоволенню в повному обсязі.

Згідно ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного, керуючись ст. 2, ст. 7-11, 17-20, 69-72, 86, 94, 98, 99, 158-163, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

Позовну заяву Мар'їнського міжрайонного прокурора в інтересах держави в особі Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Відкритого акціонерного товариства "Мар'їнська харчосмакова фабрика" про стягнення фінансових санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів - задовольнити в повному обсязі.

Стягнути з Відкритого акціонерного товариства "Мар'їнська харчосмакова фабрика" (код ЄДРПОУ 00375875) на користь Державного бюджету України фінансову санкцію в загальній сумі 85 000 (вісімдесят п'ять тисяч) гривень 00 копійок, застосовану позивачем постановою № 320-ДО-1-Е від 4 липня 2013 року.

Постанова прийнята у нарадчій кімнаті, її вступна та резолютивна частини проголошені в судовому засіданні 13 лютого 2014 року в присутності прокурора та представника позивача.

Постанова може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд в порядку, визначеному ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення.

У разі застосування судом ч. 3 ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст постанови складений 18 лютого 2014 року.

Суддя Волгіна Н.П.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.02.2014
Оприлюднено03.03.2014
Номер документу37349147
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/395/14

Постанова від 13.02.2014

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Волгіна Н.П.

Ухвала від 13.01.2014

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Волгіна Н.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні