Постанова
від 25.02.2014 по справі 812/807/14
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

8.2.3

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

Іменем України

25 лютого 2014 рокуЛуганськСправа № 812/807/14

Суддя Луганського окружного адміністративного суду Шембелян В.С., розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Краснодонської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Луганській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Лугпромресурси" про стягнення суми податкового боргу з орендної плати за землю в розмірі 34093,03 грн.,-

ВСТАНОВИВ:

06 лютого 2014 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Краснодонської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Луганській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Лугпромресурси" про стягнення суми податкового боргу з орендної плати за землю в розмірі 34093,03 грн.

В обґрунтування позовних вимог зазначено наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю „Лугпромресурси" зареєстроване виконавчим комітетом Луганської міської ради 23.03.2007 року і внесено в Єдиний державний реєстр підприємств та організацій України під номером № 13821230000012743.

Відповідно до Статуту ТОВ „Лугпромресурси" має самостійний баланс, рахунки в банках, печатку, штамп, бланки із своїм найменуванням.

Відповідач є платником місцевих податків та зборів та перебуває на податковому обліку в Краснодонській ОДПІ за неосновним місцем обліку.

ТОВ „Лугпромресурси" має заборгованість перед бюджетом з орендної плати за землю Сімейкинська с/p у розмірі 34 093 грн. 03 коп., котра складається з: основний борг - 33 651 грн. 70 коп. штрафна санкція -441 грн. 33 коп.

Заборгованість ТОВ „Лугпромресурси" по вказаному податку виникла та утворилась внаслідок несплати сум узгоджених податкових зобов'язань.

Сума основного податкового боргу з орендної плати за землю Сімейкінська с/р в розмірі 33651 грн. 70 коп. стягується за період з липня по листопад 2013 року та складається з податкової декларації №9001984204 від 24.01.2013 року.

Сума штрафної санкції з орендної плати за землю в розмірі 441 грн. 33 коп. складається з суми податкового повідомлення-рішення №0003571501 від 10.06.2013 року, яке винесене на підставі проведеної камеральної перевірки №550 від 13.05.2013 року. В ході перевірки встановалено, що відповідачем порушено п.57.1 та п.57.3 ст.57 Податкового кодексу України - було порушено термін сплати самостійно визначених зобов'язань з орендної плати за землю, а саме несвоєчасно сплачено орендну плату за землю за жовтень 2012 року в розмірі 4 413,30 грн., в зв'язку з чим в порядку ст. 126 Податкового кодексу України нараховано штрафну санкцію в розмірі 441 грн. 33 коп.(при затримці в оплаті самостійно визначених зобов'язень до 30 календарних днів - 10% від суми несвоєчасно сплачених податкових зобов'язень, де сума складає 4 413,30 грн., а 10% - це 4 413,30 грн./10 = 441 грн. 33 коп.).

За таких обставин позивач просить стягнути з відповідача в судовому порядку суму податкового боргу з земельного податку в розмірі 34093,03 грн.

Ухвалою від 07 лютого 2014 року справу призначено до розгляду у порядку скороченого провадження.

Ухвала про відкриття скороченого провадження направлена відповідачу на адресу: 91058, Луганська область, м. Луганськ, вул. Коцюбинського, 27/832 та отримана особисто повноваженою особою, про що свідчить підпис на поштовому повідомленні, повернутому до суду (а.с. 24).

У встановлений судом строк відповідачем не подано ані заперечень проти позову, ані заяви про визнання позовних вимог.

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.69-72 КАС України, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю „Лугпромресурси" зареєстроване виконавчим комітетом Луганської міської ради 23.03.2007 року і внесено в Єдиний державний реєстр підприємств та організацій України під номером № 13821230000012743 (а.с.4,5,6).

Відповідач перебуває на податковому обліку в Краснодонський об'єднаній державній податковій інспекції ГУ Міндоходів у Луганській області за неосновним місцем обліку.

Стаття 67 Конституції України передбачає, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Пунктом 20.1.28 ст. 20 Податкового кодексу України, визначено, що органи державної податкової служби, окрім іншого, мають право стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом.

Таким чином, позивач є органом державної влади, уповноваженим здійснювати функцію контролю за визначенням та сплатою платником податків, повноваження якого на звернення до суду із позовом про стягнення податкового боргу прямо визначені законодавством України.

01 січня 2011 року набув чинності Податковий Кодекс України, який встановлює перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства..

Статтею 14 Податкового кодексу України наведено перелік основних понять, які використовуються у Податковому кодексі України, зокрема:

- грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.39 пункту 14.1);

- податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (підпункт 14.1.156 пункту 14.1);

- податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання (підпункту 14.1.175 пункту 14.1).

Згідно із статтею 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний: вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів (підпункт 16.1.2 пункту 16.1 статті 16); подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів (підпункт 16.1.3 пункту 16.1 статті 16); сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи (підпункт 16.1.4 пункту 16.1 статті 16).

Згідно із пунктом 54.1 статті 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.

Платник податків відповідно до пункту 57.1 статті 57 Податкового кодексу України зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Статтею 36 Податкового кодексу України передбачено, що податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи. Податковий обов'язок виникає у платника за кожним податком та збором.

Розділом ХІІІ Податкового кодексу України врегульовані питання, пов'язані з обчисленням та сплатою плати за землю.

Відповідно до ст. 269 Податкового кодексу України платниками податку (плата за землю) є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв), землекористувачі.

Підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Платником орендної плати є орендар земельної ділянки. Об'єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду. Податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285-287 цього розділу (ст. 288 ПК України).

Згідно п.285.1 ст.285 ПК України базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік.

Пунктом 286.1. статті 286 Податкового кодексу України передбачено, що підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру. Центральні органи виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері земельних відносин та у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно щомісяця, але не пізніше 10 числа наступного місяця, а також за запитом відповідного органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки подають інформацію, необхідну для обчислення і справляння плати за землю, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі. (п. 286.2 ст.286 Податкового кодексу України)

Відповідно до п.п. 287.1, 287.3, 287.4 ст.287 ПК України власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою, податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця. Податкове зобов'язання з плати за землю, визначене у новій звітній податковій декларації, у тому числі за нововідведені земельні ділянки, сплачується власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Товариством з обмеженою відповідальністю «Лугпромресурси» подано до Краснодонської об'єднаної державної податкової інспекції ГУ Міндоходів у Луганській області податкову декларацію з земельного податку за 2013 рік, з самостійно визначеною сумою податку що підлягає сплаті до бюджету в загальному розмірі за рік на суму 80764,04 грн., щомісячно сума податку яка підлягає сплаті згідно зазначеної декларації становить 6730,34 грн. (а.с.13-14). Таким чином, відповідач узгодив податкове зобов'язання з земельного податку, подавши органу державної податкової служби податкову декларацію.

Судом встановлено, що внаслідок несплати відповідачем за період з липня по листопад 2013 року включно узгодженого податкового зобов'язання з земельного податку, за останнім виник податковий борг у розмірі 33651,70 грн.

Сума штрафної санкції з орендної плати за землю в розмірі 441 грн. 33 коп. складається з суми податкового повідомлення-рішення №0003571501 від 10.06.2013 року (а.с.15), яке винесене на підставі проведеної акту камеральної перевірки №550 від 13.05.2013 року (а.с.16-17). В ході перевірки встановалено, що відповідачем порушено п.57.1 та п.57.3 ст.57 Податкового кодексу України - було порушено термін сплати самостійно визначених зобов'язань з орендної плати за землю, а саме несвоєчасно сплачено орендну плату за землю за жовтень 2012 року в розмірі 4 413,30 грн., в зв'язку з чим в порядку ст. 126 Податкового кодексу України нараховано штрафну санкцію в розмірі 441 грн. 33 коп.(при затримці в оплаті самостійно визначених зобов'язень до 30 календарних днів - 10% від суми несвоєчасно сплачених податкових зобов'язень, де сума складає 4 413,30 грн., а 10% - це 4 413,30 грн./10 = 441 грн. 33 коп.).

Сума заборгованості підтверджується зворотнім боком облікової картки відповідача як платника податків (а.с.18) та розрахунком суми податкового боргу (а.с.11).

Відповідно до ст. 59 Податкового кодексу України Краснодонською об'єднаною державною податковою інспекцією направлено податкову вимогу форми «Ю» від 20.11.2012 року №145 (а.с.12)

Податкова вимога вважається надісланою (врученою) боржнику, якщо її передано посадовій особі боржника під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення. Зазначена податкова вимога надіслана відповідачу рекомендованим листом з повідомленням та отримана уповноваженою особою, що підтверджено копією поштового повідомлення (а.с.12).

Факту оскарження відповідачем вищезазначеної податкової вимоги судом на час розгляду справи не встановлено, а тому вони вважаються узгодженими.

Даних про добровільну сплату відповідачем наявного податкового боргу або про відкликання податкових вимог суд на час розгляду справи не має.

Підпунктами 87.1 та 87.2 статті 87 Податкового кодексу України визначено, що джерелами самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів. Джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.

Пунктом 95.1.статті 95 Податкового кодексу України передбачено, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини. (пункт 95.3 статті 95 Податкового кодексу України)

За таких обставин, з урахуванням того, що сума податкового боргу яка рахується за Товариством з обмеженою відповідальністю «Лугпромресурси» з земельного податку в розмірі 34093,03 грн. підтверджена матеріалами справи, у добровільному порядку не сплачена, тому суд приходить до висновку про задоволення адміністративного пазову в повному обсязі.

Відповідно до статті 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись статтями 71, 94, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Краснодонської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Луганській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Лугпромресурси" про стягнення суми податкового боргу з орендної плати за землю в розмірі 34093,03 грн. задовольнити повністю.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Лугпромресурси" (91058, Луганська область, м. Луганськ, вул. Коцюбинського, 27/832, код 31856550) суму податкового боргу з земельного податку в розмірі 34093,03 грн. (тридцять чотири тисячі дев'яносто три гривні 03 коп.) з них: суму основного боргу за період з липня по листопад 2013 року в розмірі 33651,70 грн. (тридцять три тисячі шістсот п'ятдесят одна гривня 70 коп.) та суму штрафної санкції за жовтень 2013 року в розмірі 441,33 грн. (чотириста сорок одна гривня 33 коп.) на р/р 33211812700139, отримувач: Краснодонське УДКСУ Луганської області, код одержувача 37907322, Банк: ГУ ДКСУ в Луганській області, МФО 804013) з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків.

Постанова підлягає негайному виконанню.

Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.

Постанова за результатами скороченого провадження може бути оскаржена сторонами в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку також іншими особами у зв'язку з тим, що суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси чи обов'язки.

Строк для подання апеляційної скарги стороною або іншою особою, яка брала участь у справі, обчислюється з моменту отримання копії постанови.

Апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

У разі оскарження в апеляційному порядку постанови, прийнятої у скороченому провадженні, ухвала суду апеляційної інстанції по такій справі є остаточною і оскарженню не підлягає.

Суддя В.С. Шембелян

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.02.2014
Оприлюднено28.02.2014
Номер документу37349894
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/807/14

Постанова від 25.02.2014

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

В.С. Шембелян

Ухвала від 07.02.2014

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

В.С. Шембелян

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні