ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
ПОСТАНОВА
Іменем України
18 лютого 2014 року (13:06) Справа №801/11320/13-а
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі голосуючого судді Алексєєвої Т.В., при секретарі судового засідання Могильної А.С., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Кримського територіального управління національної комісії з цінних паперів та фондового ринку
до Відкритого акціонерного товариства Ленінський ремонтно-механічний завод "Металіст"
про стягнення
за участі:
представника позивача - Ніколаішвілі В.Я., довіреність № 01 від 08.01.2014, посвідчення № 0017;
представник відповідача - не з'явився;
Обставини справи: Кримське територіальне управління національної комісії з цінних паперів та фондового ринку звернулось до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом до Відкритого акціонерного товариства Ленінський ремонтно-механічний завод "Металіст" про стягнення заборгованості з фінансових санкцій - штрафу на загальну суму 85000,00 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем не сплачуються у встановлені законодавством строки штрафні санкції в розмірі 85000,00 грн., застосовані постановою Кримського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 113-КР-1-Е від 06.06.2013р. про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, що й стало підставою для звернення до суду.
Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав з підстав, наведених у позові, та просив їх задовольнити у повному обсязі.
Відповідач у судове засідання не з'явився, письмових заперечень на позов суду не надав, про час, день та місце розгляду справи сповіщений належним чином - судовою повісткою, яка направлена рекомендованою кореспонденцією, але конверт повернувся з відміткою пошти "про закінчення терміну зберігання" (а.с. 47-48), відповідно до ч. 11 ст. 35 КАС України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Приймаючи до уваги, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, враховуючи, що адміністративна справа має бути розглянута і вирішена протягом розумного строку, суд вважає можливим, на підставі ч. 6 ст. 71, ст. 128 КАС України, розглядати справу за наявними у ній матеріалами.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши представників сторін, суд -
ВСТАНОВИВ:
Відкрите акціонерне товариство Ленінський ремонтно-механічний завод "Металіст" зареєстроване у якості юридичної особи, що підтверджується випискою з Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб-підприємців (а.с. 16).
У відношенні ВАТ «Ленінський ремонтно-механічний завод «Металіст» виявлено порушення вимог частини 2 статті 20 Закону України «Про акціонерні товариства» від 27.09.2008 року №514-УІ (зі змінами та доповненнями), а саме, нездійснення емітентом до 30.04.2011 року переведення випуску акцій документарної форми існування у бездокументарну, та порушення вимог пункту 5 розділу XVII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про акціонерні товариства», а саме, не приведення до 30.04.2011 року статуту та внутрішніх положень товариства у відповідність із нормами Закону України «Про акціонерні товариства».
З метою усунення товариством порушень законодавства, на підставі пункту 10 статті 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» Кримським територіальним управлінням було винесено розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери № 06-АР від 11.01.2012 р. з терміном виконання до 12.07.2012 р. та інформуванням про виконання цього розпорядження до 30.07.2012 р. Зазначене розпорядження товариством не виконано.
Пунктом 8 статті 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» передбачена відповідальність юридичних осіб за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів
За невиконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери №06-АР від 11.01.2012 р. на ВАТ "Ленінський ремонтно-механічний завод "Металіст" постановою №355-КР-1-Е про накладення санкції за правопорушення на ринку ціних паперів від 21.12.2012 була накладена фінансова санкція - штраф у розмірі 1 000 оподатковуваних податком мінімумів доходів громадян - 17 000 гривень.
У зв'язку з тим що, порушення так і не усунуто, Кримським територіальним управлінням винесено нове Розпорядження №159-КР-1-Е про усунення порушень закодавства про цінні папери від 21.12.2012 р. з терміном виконання до 03.09.2012 р. та повідомленням про виконання розпорядження до 10.05.2013 року (а.с. 9).
Вказане розпорядження відповідачем не виконано.
14.05.2013 Кримським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку винесено постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів відносно ВАТ "Ленінський ремонтно-механічний завод "Металіст" (а.с. 6), яку було направлено адресу відповідача 15.05.2013 року (а.с. 7).
29.05.2013 начальником Кримського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку відносно ВАТ "Ленінський ремонтно-механічний завод "Металіст" складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів № 358-КР-1-Е, яким встановлено факт невиконання товариством повторно протягом року розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери.
Постановою про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів №02/02/1047 від 29.05.2013 розгляд справи призначено на 06.06.2013 о 11:00 годині у ямському територіальному управлінні Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку по вул. Севастопольській, 43-6, м. Сімферополь, про що повідомлено відповідача (а.с. 10).
06.06.2013 начальником Кримського територіального управління Національної комісії з них паперів та фондового ринку винесено постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів № 113-КР-1-Е, якою за невиконання повторно протягом року розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери уповноваженої особи Комісії на ВАТ «Ленінський ремонтно-механічний завод «Металіст» накладено фінансову санкцію - штраф у розмірі 5000 неоподаткованих податком мінімумів доходів громадян - 85000,00 грн. (а.с. 12).
Дана постанова направлена відповідачу 08.06.2013 рекомендованим листом (а.с. 15).
Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначено Законом України від 30.10.1996р. № 448/96-ВР "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", із змінами на час виникнення спірних правовідносин (далі Закон № 448).
Відповідно до статті 1 Закону № 488 державне регулювання ринку цінних паперів здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.
Державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством (частина 1 статті 5 Закону № 488).
Частиною 2 статті 6 Закону № 488 визначено, що Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.
У статті 7 Закону № 488 наведені завдання Державної комісії України з цінних паперів та фондового ринку, з яких зокрема, захист прав інвесторів шляхом застосування заходів щодо запобігання і припинення порушень законодавства на ринку цінних паперів, застосування санкцій за порушення законодавства у межах своїх повноважень.
Відповідно до пункту 10 частини 1 статті 8 Закону № 488 Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства.
Згідно з пунктом 8 частини 1 статті 11 Закону № 488 Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від п'яти до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Порядок та строки розгляду Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку (далі - Комісія) справ про порушення громадянами, посадовими особами та юридичними особами вимог законодавства на ринку цінних паперів визначають Правила розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій,затверджені рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку України від 16.10.2012р. № 1470 (далі Правила № 1470)
Метою цих Правил є забезпечення дотримання учасниками ринку цінних паперів вимог законодавства на ринку цінних паперів, захисту прав учасників ринку цінних паперів ( п. 2 розділу І Загальні положення Правил № 1470).
Згідно з п. 1 розділу VII. Постанова у справі про правопорушення на ринку цінних паперів щодо юридичних осіб Правил № 470 розглянувши справу про правопорушення, уповноважена особа приймає рішення у справі. Рішення уповноваженої особи у справі оформлюється у вигляді постанови.
Відповідно до п. 9 розділу VII. Постанова у справі про правопорушення на ринку цінних паперів щодо юридичних осіб Правил № 1470 контроль за виконанням рішення про накладення санкцій територіальним органом Комісії здійснює керівник територіального органу.
Статтею 11 Закону № 448 передбачено, що рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді. У разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Частиною ч. 1 ст. 71 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 КАС України.
Відповідач у порядку, передбаченому ст. 71 КАС України, не надав доказів оскарження постанови Кримського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 113-КР-1-Е від 06.06.2013р., або доказів сплати заборгованості в розмірі 85000,00 грн.
Виходячи з меж заявлених позовних вимог, аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи є обґрунтованими, та відповідно такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
У судовому засіданні, яке відбулось 18.02.2014 року, було проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Відповідно до ч. 3 ст. 160 КАС України постанову складено у повному обсязі 24.02.2014 року.
Керуючись ст. ст. ст. 158-159, 161-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити у повному обсязі.
2. Стягнути з Відкритого акціонерного товариства Ленінський ремонтно-механічний завод "Металіст"(98200, АР Крим, Ленінський район, смт. Леніно, вул. Фрунзе, 5, ЭДРПОУ 38040961) заборгованість зі сплати фінансових санкцій за рішенням Кримського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 113-КР-1-Е від 06.06.2013р. про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів у розмірі 85000,00 грн. (вісімдесят п'ять тисяч грн. 00 коп.).
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Алексєєва Т.В.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 18.02.2014 |
Оприлюднено | 03.03.2014 |
Номер документу | 37352348 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Алексєєва Т.В.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Алексєєва Т.В.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Алексєєва Т.В.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Алексєєва Т.В.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Алексєєва Т.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні