Справа № 496/6748/13-п
3/496/63/14
П О С Т А Н О В А
Іменем України
24.02.2014 року місто Біляївка
Суддя Біляївського районного суду Одеської області Калінюк Р.Б., розглянувши матеріали, які надійшли від Державної фінансової інспекції в Одеській області про притягнення до адміністративної відповідальності:
ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, мешкає в АДРЕСА_1, перебуває на посаді начальнику відділу організації та кадрової роботи Біляївської районної ради Одеської області, голова комітету конкурсних торгів,
за ч.1 ст.164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення, -
В С Т А Н О В И В:
До суду надійшов протокол про адміністративне правопорушення серії ДФІ №15-1210/2013 відносно ОСОБА_1 із якого вбачається наступне.
Старшим державним фінансовим інспектором відділу інспектування органів державної влади Держфінінспекції в Одеській області Ніколаєнко Юрієм Вікторовичем при проведенні ревізії фінансово-господарської діяльності Біляївської районної ради виявлено порушення законодавства про здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти а саме: здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти, пропозиції конкурсних торгів усіх учасників крім конкурсної пропозиції TOB "ІНВЕСТ МОНТАЖ" не відхилено як такі, що не відповідають умовам документації конкурсних торгів, конкурсні торги не відмінені через допущення до оцінки пропозицій менше ніж двох учасників; порушення виявлено під час ревізії фінансово-господарської діяльності Біляївської районної ради за період з 01.04.2012 року по завершений звітний період 2013 року. Суму матеріальної шкоди встановити неможливо в зв'язку із відсутністю механізму встановлення матеріальної шкоди.
В протоколі зазначено, що це є порушенням п.3 ч.1 ст.29, п.1 ст.30 Закону України "Про здійснення державних закупівель" від 01.06.2010 року №2289-VI зі змінами і передбачає відповідальність згідно з частиною 1 статті 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення. Зазначене порушення допущено ОСОБА_1, начальником відділу організаційної та кадрової роботи Біляївської районної ради, головою комітету з конкурсних торгів.
Із витягу з акту №08-76/43 від 04.11.2013 року ревізії фінансово-господарської діяльності Біляївської районної ради за період з 01.04.2012 року по завершений період 2013 року вбачається наступне.
Ревізією застосування тендерних процедур при закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти встановлено, що на підставі рішення сесії Біляївської районної ради від 08.02.2013 року №413-VІ утворено комітет з конкурсних торгів Біляївської районної ради.
Ревізією дотримання вимог законодавства в частині складу комітету з конкурсних торгів порушень не встановлено.
Ревізією наявності відповідних свідоцтв про навчання або підвищення кваліфікації у членів комітету з конкурсних торгів порушень не встановлено, голова і секретар комітету мають відповідні свідоцтва про проходження навчання.
Комітет створений для проведення тендерних процедур на предмет закупівлі робіт з капітального ремонту будівлі стаціонару та дитячого відділення Біляївської районної лікарні.
Ревізією дотримання вимог законодавства щодо затвердження та оприлюднення Річних планів державних закупівель 2013 році порушень не встановлено.
Ревізією повноти застосування передбачених законодавством процедур закупівлі та правильності вибору необхідної процедури закупівлі за 9 місяців 2013 року встановлено наступне.
Закупівлю робіт з капітального ремонту будівлі стаціонару та дитячого відділення Біляївської районної лікарні внесено до річного плану Замовника на 2013 рік з очікуваною вартістю 1908211,08 гривень.
Відповідно до річного плану, джерелом фінансування вищезазначених торгів визначено кошти місцевого бюджету в сумі 331647,09 гривень та кошти гранту Євросоюзу в сумі 1576563,99 гривні (КЕКВ 3210), процедурою закупівлі визначено відкриті торги.
Відповідно протоколу оцінки пропозицій конкурсних торгів від 07.08.2013 року в конкурсі приймало участь 6 підприємств: TOB "Альтернативні енергетичні системи" ЄДРПОУ 38156219; TOB "ЮжСпецмонтаж" ЄДРПОУ 30542625; TOB "Укрстройсервіс" ЄДРПОУ 37810459; TOB "Південьсантехмонтаж" ЄДРПОУ 34994344; TOB "Інвестмонтаж" ЄДРПОУ 35050500; TOB "Світоч" ЄДРПОУ 23991803.
Переможцем торгів було визнано TOB "Альтернативні енергетичні системи", з яким укладено договір на виконання вищезазначених робіт від 27.08.2013 року №01/2013 та сплачено 30.09.2013 року авансовий платіж у розмірі 438518,00 гривень.
При цьому, відділом моніторингу ризикових операцій та державних закупівель Держфінінспекції в Одеській області здійснено аналіз процедури відкритих торгів за предметом "Капітальний ремонт будівлі стаціонару та дитячого відділення Біляївської районної лікарні за адресою: м. Біляївка, вул. Московська, 32, Біляївського району Одеської області, 67600", проведених Біляївською районною радою Одеської області на предмет встановлення ризиків та порушень законодавства про державні закупівлі.
Відповідно висновку відділу моніторингу ризикових операцій та державних закупівель Держфінінспекції в Одеській області від 02.09.2013 року встановлено:
- порушення ч.2 ст.21 Закону про закупівлі, п.6.1 Інструкції щодо заповнення форми оголошення про проведення відкритих торгів, затвердженої наказом Міністерства економіки України 26.07.2010 року №922 (далі - Інструкція №922) в оголошенні про проведення торгів №145798, опублікованого у ВДЗ №50/1 (793/1) від 27.06.2013 року замовником не вказано обсяги закупівлі.
- в порушення ч.5 ст.28 Закону про закупівлі у п.1 розд.5 Документації, конкурсних торгів визначено, що оцінка пропозицій конкурсних торгів здійснюється на підставі трьох критеріїв оцінки: "Ціна (80 балів)", "Умови оплати (10 балів)" та "Гарантійне обслуговування (10 балів)". При цьому, Законом про закупівлі чітко визначено, що інші критерії оцінки (крім "ціни") застосовуються у разі здійснення закупівлі, яка має складний або спеціалізований характер (у тому числі консультаційних послуг, наукових досліджень, експериментів або розробок, дослідно-конструкторських робіт).
Перевіркою відповідності конкурсних пропозицій вимогам документації конкурсних торгів та законодавству встановлено, що конкурсні пропозиції TOB "Южспецмонтаж", TOB "Альтернативні енергетичні системи", TOB "Південьсантехмонтаж", Фірма "СВІТОЧ" у вигляді TOB, TOB "Укрстрой сервіс" не відповідають умовам документації конкурсних торгів, а саме:
TOB "Южспецмонтаж"
В порушення п.2 розділу 3 Документації конкурсних торгів у конкурсній пропозиції зазначеного учасника відсутній розрахунок вартості машино-години власної будівельної техніки, вартості оренди машино-години орендованої будівельної техніки, яка буде застосовуватися для виконання замовлення (за його наявності).
В порушення п.7 розділу 3 та Додатку №8 до Документації конкурсних торгів конкурсна пропозиція Учасника не відповідає кількісним вимогам до предмета закупівлі, встановленим Замовником у Додатку №8 до цієї Документації.
Так, у локальному кошторисі №2-1-1 у позиції 37 міститься розцінка С111-1867-1 додатковий комплект кріплень на плоскій покрівлі - 1 шт., тоді як згідно технічної специфікації до предмета закупівлі, що міститься у Додатку №8, вказаних додаткових комплектів передбачено у кількості 12 шт.
TOB "Альтернативні енергетичні системи"
В порушення п.1 додатку №2 до Документації конкурсних торгів у конкурсній пропозиції Учасника міститься довідка з ДПІ про відсутність заборгованості з обов'язкових платежів від 17.07.2013 року №10449/9/19, термін дії якої до 26.07.2013 року (дата розкриття конкурсних пропозицій - 30.07.2013 року).
В порушення п.2 розділу 3 Документації конкурсних торгів у конкурсній пропозиції зазначеного учасника відсутній розрахунок вартості машино-години власної будівельної техніки, вартості оренди машино-години орендованої будівельної техніки, яка буде застосовуватися для виконання замовлення (за його наявності).
TOB "Південьсантехмонтаж"
В порушення п.1 додатку №2 до Документації конкурсних торгів у конкурсній пропозиції Учасника міститься довідка з відомостями про підприємство, у якій не зазначено форму власності та юридичний статус Учасника.
В порушення п.2 розділу 3 Документації конкурсних торгів у конкурсній пропозиції зазначеного учасника відсутній розрахунок вартості машино-години власної будівельної техніки, вартості оренди машино-години орендованої будівельної техніки, яка буде застосовуватися для виконання замовлення (за його наявності).
Фірма "Світоч" у вигляді TOB
В порушення п.1 додатку №2 до Документації конкурсних торгів у конкурсній пропозиції Учасника міститься довідка з ДРІ про відсутність заборгованості з обов'язкових платежів від 17.07.2013 року №10447/9/19-0013, термін дії якої - 10 днів до 26.07.2013 року (дата розкриття конкурсних пропозицій - 30.07.2013 року).
В порушення п.1 додатку №2 до Документації конкурсних торгів у конкурсній пропозиції Учасника міститься копії 2-х аналогічних договорів, які укладені у 2013 році та які ще не виконані.
В порушення п.2 розділу 3 Документації конкурсних торгів у конкурсній пропозиції зазначеного учасника відсутній розрахунок вартості машино-години власної будівельної техніки, вартості оренди машино-години орендованої будівельної техніки, яка буде застосовуватися для виконання замовлення (за його наявності).
TOB "Укрстрой сервіс"
В порушення п.2 розділу 3 Документації конкурсних торгів у конкурсній пропозиції зазначеного учасника відсутній розрахунок вартості машино-години власної будівельної техніки, вартості оренди машино-години орендованої будівельної техніки, яка буде застосовуватися для виконання замовлення (за його наявності).
В порушення п.3 ч.1 ст.29 Закону про закупівлі пропозиції конкурсних торгів усіх учасників крім конкурсної пропозиції TOB "Інвест монтаж" не відхилено як такі, що не відповідають умовам документації конкурсних торгів та в порушення ч.1 ст.30 Закону закупівлі конкурсні торги не відмінені через допущення до оцінки пропозицій менше ніж двох учасників.
Перевіркою дотримання порядку розгляду та оцінки конкурсних пропозицій, визначення переможця, акцепту конкурсної пропозиції переможця торгів встановлено, що в порушення ч.4 ст.28 Закону Замовником проведено оцінку конкурсних пропозицій TOB "Южспецмонтаж", TOB "Альтернативні енергетичні системи", TOB "Південьсантехмонтаж", Фірма "Світоч" у вигляді TOB, TOB "Укрстрой сервіс", які повинні були бути відхилені, та визначено переможця торгів, що зазначено у Протоколі оцінки пропозицій конкурсних торгів від 25.07.2013 року.
В порушення ч.5 ст.28 Закону про закупівлі оцінку пропозицій конкурсних торгів проведено на підставі трьох критеріїв оцінки: "Ціна (80 балів)", "Умови оплати (10 балів)" та "Гарантійне обслуговування (10 балів)".
В судовому засіданні ОСОБА_1 свою вину у вчиненні вказаного правопорушення не визнала та пояснила, що будь-яких порушень законодавства при проведенні закупівлі товарів, робіт та послуг за Державні кошти тендерним комітетом допущено не було.
Старший державний фінансовий інспектор відділу інспектування органів державної влади Держфінінспекції в Одеській області Ніколаєнко Ю.В. в судовому засіданні зазначив, що при проведенні закупівлі товарів, робіт та послуг за Державні кошти тендерним комітетом дійсно були допущені порушення, зазначені в протоколі та доданих документах.
Головний державний фінансовий інспектор Держфінінспекції в Одеській області Беспалий О.А. в судовому засіданні зазначив, що за завданням Держфінінспекції України було проведено моніторинг документів по процедурі тендерних закупівель, внаслідок чого були встановлені порушення, які були підставою для відміни торгів з розірванням договору з переможцем.
Судом встановлено, що відповідно до ст.164-14 КУпАП, до адміністративної відповідальності притягається особа, яка вчинила наступне порушення: здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг за державні котити без застосування визначених законом процедур; застосування процедур закупівлі з порушенням законодавства здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти, в тому числі оформлення документації конкурсних торгів (кваліфікаційної документації) з порушенням законодавства про здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти; оцінка пропозицій конкурсних торгів (кваліфікаційних пропозицій за критеріями та методикою оцінки для визначення найкращої пропозиції конкурсних торгів (кваліфікаційної пропозиції), що міститься у документації конкурсних торгів (кваліфікаційній документації); укладення з учасником, що став переможцем торгів, договору про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти за цінами і обсягами, які не відповідають вимогам документації конкурсних торгів (кваліфікаційної документації); неоприлюднення або порушення порядку оприлюднення інформації щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти відповідно до вимог законодавства; неподання в установленому порядку звіту про результати здійснення процедури закупівлі товарів, робіт і послуг; відображення недостовірних відомостей у звіті про результати здійснення зазначеної процедури; непроходження навчання чи підвищення кваліфікації з питань організації та здійснення процедур закупівель відповідно до вимог закону; ненадання інформації, документів та матеріалів у випадках, передбачених законом.
Здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти регулюється Законом України "Про здійснення державних закупівель".
Пунктом 1 ст.2 зазначеного Закону передбачено, що цей Закон застосовується до всіх замовників та закупівель товарів, робіт та послуг, які повністю або частково здійснюються за рахунок державних коштів, за умови, що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 100 тисяч гривень (у будівництві - 300 тисяч гривень), а робіт - 1 мільйон гривень, крім закупівель за процедурою електронного реверсивного аукціону, умови застосування якої встановлені розділом VIII-1 цього Закону, у тому числі на технічне обслуговування, іншу оплатну підтримку на майбутнє об'єкта закупівлі чи виплат, пов'язаних з використанням об'єктів права інтелектуальної власності.
У відповідності з вказаним Законом, для організації та проведення процедур закупівлі товарів, робіт та послуг за державні кошти створюється Комітет з конкурсних торгів.
Комітет з конкурсних торгів діє на засадах колегіальності та неупередженості членів комітету з конкурсних торгів. Членство в комітеті з конкурсних торгів не має створювати протиріччя між інтересами замовника та учасника чи між інтересами учасників процедури закупівлі, наявність якого може вплинути на об'єктивність та неупередженість прийняття рішень щодо вибору переможця процедури закупівлі.
Склад комітету з конкурсних торгів та положення про комітет конкурсних торгів затверджуються рішенням замовника (генерального замовника). До складу комітету з конкурсних торгів не можуть входити посадові особи та представники учасників, члени їх сімей, а також народні депутати України, депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим та депутати міської, районної у місті, районної, обласної ради.
Керівництво роботою комітету з конкурсних торгів здійснює його голова. Голова комітету з конкурсних торгів організовує роботу комітету і несе персональну відповідальність за виконання покладених на комітет функцій. Комітет з конкурсних торгів: планує проведення процедур закупівель; складає та затверджує річний план державних закупівель; здійснює вибір процедури закупівлі; проводить процедури закупівель, попередню кваліфікацію учасників; забезпечує рівні умови для всіх учасників, об'єктивний та чесний вимір переможця; забезпечує складання, затвердження та зберігання відповідних документів з питань державних закупівель, визначених цим Законом; здійснює інші дії, передбачені цим Законом.
Рішення комітету з конкурсних торгів оформляється Протоколом, який підписується усіма членами комітету, присутніми на засіданні комітету з конкурсних торгів. У разі відмови члена комітету з конкурсних торгів підписати протокол, про це зазначається у протоколі із зазначенням причин відмови.
Члени комітету з конкурсних торгів несуть персональну відповідальність за прийняті ними рішення відповідно до законів України.
Документація конкурсних торгів по даній закупівлі розроблена на виконання вимог Закону України "Про здійснення державних закупівель" (далі Закон). Поряд з тим, в рамках реалізації Грантової угоди між Європейським Союзом, представленим Делегацією Європейського Союзу в Україні та Біляївської районною радою Одеської області (Договір ENPI/2012/309-844), необхідно забезпечити дотримання правил Реалізація проектів Програм Прикордонного Співробітництва (далі ППС), Європейського Інструменту Сусідства та Партнерства (далі ЄІСП), які здійснюються відповідно до Закону України "Про ратифікацію Рамкової угоди між Урядом України і Комісією Європейського Співтовариства" від 03.09.2008 року (далі Рамкова Угода).
Відповідно до Угод про фінансування спільних операційних програм ППС, які підписані ЄС та урядом України, партнерам проекту дозволяється використовувати національні правила щодо закупівель (для організації конкурсних торгів, підготовки конкурсної документації та ін.), хоча вони повинні бути адаптовані до європейських правил. Висновки щодо узгодженості українського законодавства з європейськими правилами надані для кожної з процедур та правил закупівель у Практичному посібнику з контрактних процедур для зовнішньої допомоги Європейської Комісії (далі PRAG), які відображені в Інструкції, затвердженій Координаційною радою проекту "Підвищення енергетичної ефективності Біляївської районної лікарні" в рамках реалізації Програми Європейського Союзу "Підтримки реалізації енергетичної стратегії України в галузі енергоефективності та поновлювальних джерел енергії".
Щодо питання закупівель, які мають складний або спеціалізованим характер (застосування інших критеріїв оцінки, крім ціни), Міністерством економічного розвитку і торгівлі України надано роз'яснення (лист від 15.12.2010 року щодо надання методологічної допомоги), де зазначено, що Закон не містить визначення поняття "закупівля, що має складний або спеціалізований характер", тож віднесення закупівлі до даного типу проводиться замовником самостійно, але з документальним обґрунтуванням.
Дана закупівля робіт з "Капітального ремонту будівлі стаціонару та дитячого відділення Біляївської районної лікарні за адресою: м. Біляївка. вул. Московська, 32, Біляївського району Одеської області" є лише частиною проекту IEEBRH (заходи 3, 4, 5 з 12 Грандового Контракту ENPI /2012/309-844), який є експериментальним та моніторинг реалізації даного проекту буде здійснюватися європейськими партнерами на протязі 5 років. На сьогодні, в Україні реалізуються 2 аналогічних проекти (Яворівська районна рада Львівської області та Біляївська районна рада Одеської області) в рамках Програми Європейського Союзу "Підтримка реалізації Енергетичної стратегії України в галузі енергоефективності та поновлювальних джерел енергії", які носять спеціалізований характер та є експериментальними в підтримці заходів з підвищення енергоефективності в малих містах України. Також, згідно до вимог PRAG, необхідно забезпечити дотримання правил "походження" та "національності", які не передбачаються українським законодавством, щодо закупівель, але учасники проекту повинні їх додержуватися.
Однією з вимог PRAG для процедури закупівлі робіт зазначено, що найбільш економічно вигідний тендер, який пропонує найкраще співвідношення ціна-якість та рекомендовано уникати лише такого критерію як ціна. Тому, згідно до вищевказаних вимог європейського законодавства - оцінка пропозицій конкурсних торгів була встановлена за критеріями: "ціни - 80%", "умовами оплати - 10%" та "гарантійного обслуговування - 10%". Зазначені правила не передбачені українським законодавством, але оферент (ініціатор угоди) зобов'язаний їх додержуватися згідно встановлених норм Європейського Союзу.
В оголошенні про проведення відкритих торгів №145798, опублікованому у Інформаційному бюлетені "Вісник Державних Закупівель" №50/1 (793/1) віл 27.06.2013 року, не було вказано обсяги закупівлі, так як згідно до п.6 Інструкції щодо заповнення форми оголошення про проведення відкритих торгів (Наказ Мінекономіки №922 від 26.07.2010 року) - "замовник зазначає інформацію про кількість товару, місце поставки товарів або обсяг і місце виконання робіт чи надання послуг, строк поставки товарів, виконання робіт або надання послуг, а також за необхідності технічні та інші параметри предмета закупівлі". В даній закупівлі, яка передбачає комплекс проведення робіт (згідно технічного завдання), а саме: заміна вікон, утеплення стін, встановлення сонячних колекторів та інше - не можливо визначити єдину одиницю виміру та зазначити обсяг закупівлі спільним показником. Дана інформація детально була висвітлена у Додатку 8 Документації конкурсних торгів - "Технічна специфікація (завдання) до предмета закупівлі".
Щодо надання оригіналів довідок з ДПІ про відсутність заборгованості з обов'язкових платежів до бюджету усіх рівнів, то в Додатку 2 до Документації конкурсних торгів зазначено, що дані довідки повинні бути чинними на дату їх подання, а не дату розкриття пропозицій конкурсних торгів. Також, згідно до Закону та п.1 Розділу 5 Документації конкурсних торгів, замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. З даного питання, комітет з конкурсних торгів звернувся до Біляївської ДПІ в Одеській області та у телефонному режимі отримав підтвердження про відсутність заборгованості з обов'язкових платежів до бюджетів усіх рівнів ТОВ "Альтенерго" та TOB "Світоч".
Щодо надання розрахунку вартості експлуатації будівельних машин і механізмів (з економічним обґрунтуванням вартості машино-години власної будівельної техніки, вартості оренди машино-години будівельної техніки, яка буде застосовуватися для виконання замовлення), то згідно до п.2 Розділу 3 Документації конкурсних торгів - даний розрахунок надається у разі його наявності. Тому, даний розрахунок надали лише ті учасники (TOB "Інвест монтаж ") торгів, які будуть використовувати не тільки ручну працю, але й будівельні машини та механізми.
Щодо не зазначення форми власності та юридичного статусу ТОВ "Південьсантехмонтаж", то в пропозиції учасника в п.6 вказано приватна власність, а юридичний статус підтверджено Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
Щодо відповідності кваліфікаційним критеріям, згідно до п.6 Розділу Документації конкурсних торгів - наявність документально підтверджено досвіду аналогічних договорів (згідно до Додатку 2 ДКТ), TOB "Світоч" надали копії 2-х аналогічних договорів за останні 3 роки, довідку про виконання аналогічних договорів (згідно до Додатку 7 ДКТ ), що відповідає вимогам ДКТ Додатково, комітет з конкурсних торгів звернувся до фірми ПП Бестал, які підтвердили виконання договірних умов TOB "Світоч" та виконання аналогічних робіт на високому професійному рівні.
Згідно до ст.29 Закону, всі пропозиції конкурсних торгів учасники відповідають умовам Документації конкурсних торгів, затвердженої рішенням комітету з конкурсних торгів Біляївської районної ради (Протокол №6 під 27.06.2013 року), тому пропозиції не були відхилені та допущені до оцінки.
27.08.2013 року було укладено договір №01/2013 на виконання робіт з капітального ремонту будівлі стаціонару та дитячого відділення Біляївської районної лікарні, про що зазначено в оголошені про результати торгів та опубліковано у Інформаційному бюлетені "Вісник Державних Закупівель" №69 (812), від 02.09.2013 року, № оголошення 166605. Складено звіт про результати проведення процедури відкритих торгів, який затверджено рішенням комітету від 05.09.2013 року (Протокол №14). Згідно до ст.10 Закону, даний звіт оприлюднений на веб-порталі уповноваженого органу через мережу Інтернет "Кабінет замовника" 05.09.2013 року.
Судом також встановлено, що відповідно до ст.2 Закону України "Про здійснення державних закупівель", після оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі кожна фізична/юридична особа має право безоплатно отримати документацію конкурсних торгів.
Документація конкурсних торгів (ДКТ) - документація, що розробляється та затверджується замовником, оприлюднюється для вільного доступу та безоплатно надається замовником під час проведення торгів фізичним/юридичним особам. Стандартна ДКТ затверджена наказом Мінекономіки України - Наказ №919 від 26.07.2010 року.
Згідно до п.2 Розділу 3 Документації конкурсних торгів по даній закупівлі, до ціни пропозиції конкурсних торгів необхідно подати підтвердні розрахунки за статтями витрат договірної ціни відповідно до Державних будівельних норм з урахуванням змін та доповнень (Зміна №6 до ДБН Д.1.1-1-2000 "Правила визначення вартості будівництва" від 15.04.09 року №9/11-523), у тому числі: "розрахунок вартості експлуатації будівельних машин і механізмів (з економічним обґрунтуванням вартості машино-години власної будівельної техніки, вартості оренди машино-години будівельної техніки, яка буде застосовуватися для виконання замовлення (за його наявності)", тобто, даний розрахунок надається лише у разі його наявності.
Вищезазначений розрахунок надав лише один учасник торгів (TOB "Інвест монтаж"), який під час проведення робіт з капітального і ремонту запланував використовувати будівельні машини та механізми (автомобільний кран, автомобільні вишки, під'ємні люльки, лебідки та інш.) та, відповідно, у вартість своєї пропозиції учасник включив витрати по експлуатації машин та механізмів.
Всі інші учасники конкурсних процедур (п'ять), не надали розрахунок вартості експлуатації будівельних машин і механізмів та не включали у вартість своєї пропозиції дані витрати, так як висотні роботи планували проводити із застосування "будівельних лісів".
Переможець торгів TOB "Альтенерго", який на сьогоднішній день виконує свої договорні зобо'язання по капремонту будівлі стаціонару та дитячого відділення Бліяївської ЦРЛ - використовує полегшені металевотрубчасті будівельні ліси під час монтажних робіт по заміні вікон та в подальшому - для обшивки зовнішніх стін будівель плитами утеплення.
Тож, всі пропозиції конкурсних торгів учасників відповідають умовам Документації конкурсних торгів, та відсутні підстави щодо відхилення пропозицій згідно до ст.29 Закону. А так як до оцінки допущені всі 6 учасників, а це більше ніж два, тому відсутні підстави щодо відміни торгів згідно абз.7 ч.1 ст. 30 Закону.
Дана процедура була проведена у відповідності до норм Закону, про що свідчить відсутність зауважень до проведеної процедури від Міністерства економічного розвитку та торгівлі України, яке є Уповноваженим органом по здійсненню контролю у сфері державних закупівель згідно до ст.7 Закону. Процедура конкурсних торгів була завершена та 27.08.2013 року укладено договір №01/2013, який чинний на сьогодні та виконуються відповідні роботи.
Диспозиція частини 1 статті 164-14 КУпАП викладена наступним чином.
Здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти без застосування визначених законом процедур; застосування процедур закупівлі з порушенням законодавства про здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти, в тому числі оформлення документації конкурсних торгів (кваліфікаційної документації) з порушенням законодавства про здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти, оцінка пропозицій конкурсних торгів (кваліфікаційних пропозицій) не за критеріями та методикою оцінки для визначення найкращої пропозиції конкурсних торгів (кваліфікаційної пропозиції), що міститься у документації конкурсних торгів (кваліфікаційній документації), укладення з учасником, що став переможцем торгів, договору про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти за цінами і обсягами, які не відповідають вимогам документації конкурсних торгів (кваліфікаційної документації); неоприлюднення або порушення порядку оприлюднення інформації щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти відповідно до вимог законодавства, неподання в установленому порядку звіту про результати здійснення процедури закупівлі товарів, робіт і послуг, відображення недостовірних відомостей у звіті про результати здійснення зазначеної процедури; непроходження навчання чи підвищення кваліфікації з питань організації та здійснення процедур закупівель відповідно до вимог закону; ненадання інформації, документів та матеріалів у випадках, передбачених законом.
Із викладених вище обставин вбачається, що в діях ОСОБА_1 відсутня подія і склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.164-14 КУпАП.
Пунктом 1 частини 1 статті 247 КУпАП встановлено, що провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.
Водночас, судом встановлено, що відповідно до ч.3 ст.38 КУпАП, адміністративне стягнення за вчинення правопорушення, передбаченого статтею 164-14 цього Кодексу, може бути накладено протягом трьох місяців з дня виявлення, але не пізніше двох років з дня його вчинення.
Таким чином суд вважає посилання ОСОБА_3 щодо сплину строку притягнення її до адміністративної відповідальності неспроможними.
Керуючись п.1 ч.1 ст.247, ст.283, ст.284, ст.294 КУпАП, -
П О С Т А Н О В И В:
Провадження в справі про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 за ч.1 ст.164-14 КУпАП - закрити за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.
На постанову може бути подана апеляційна скарга чи протест прокурора до апеляційного суду Одеської області через Біляївський районний суд протягом 10-ти днів з дня винесення постанови.
Суддя: Р.Б.Калінюк
Строк пред'явлення постанови до виконання
згідно Закону України "Про виконавче провадження"
Постанова набрала законної сили
. "___"
Суд | Біляївський районний суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 24.02.2014 |
Оприлюднено | 03.03.2014 |
Номер документу | 37354622 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Біляївський районний суд Одеської області
Калінюк Р. Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні