cpg1251
Україна
Донецький окружний адміністративний суд
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
03 лютого 2014 р. Справа №П/805/78/14
приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
час прийняття постанови: 10 год. 00 хв.
Донецький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Зінченка О.В.,
при секретарі судового засідання Усові Д.В.,
з участю представників:
позивача - не з'явився,
відповідача - не з'явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Кредитної спілки «Новий Світ Надії» про стягнення штрафних санкцій у сумі 5 100,00 грн.,-
В С Т А Н О В И В:
У січні 2014 року Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (далі - позивач, Нацкомфінпослуг) звернулась до Донецького окружного адміністративного суду із адміністративним позовом до Кредитної спілки «Новий Світ Надії» (далі - відповідач, Кредитна спілка «Новий Світ Надії») про стягнення штрафних санкцій у сумі 5 100,00 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач вказує, що відповідно до пункту 1 Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого Указом Президента України від 23 листопада 2011 року № 1070 (далі - Положення) є органом, уповноваженим здійснювати державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг. Керуючись положенням про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги, затвердженого розпорядженням Нацкомфінпослуг від 20 листопада 2012 № 2319 позивачем складено Акт № 94/15/3 від 14 червня 2013 року про правопорушення законодавства про фінансові послуги Кредитною спілкою «Новий Світ Надії», згідно якого установлено, що відповідачем не надано до Нацкомфінпослуг звітні дані за 9 місяців 2012 року, за 2012 рік та за І квартал 2013 року, у зв'язку з чим позивачем на підставі зазначеного акту винесена Постанова про застосування штрафних санкцій за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг № 112/15/13 від 03 липня 2013 року, якою до відповідача за порушення абзацу 2 частини 1 статті 22 Закону України «Про кредитні спілки», абзацу 2 підпункту 2.2.2 пункту 2.2 розділу II Порядку складання та подання звітності кредитними спілками та об'єднаними кредитними спілками до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 25 грудня 2003 року № 177, а також порушення абзаців 1, 4 підпункту 2.2.3 пункту 2.2 розділу II вищезазначеного Порядку, застосовані штрафні санкції у розмірі 5 100,00 грн. Позивач зауважує, що листом від 03 липня 2013 року (вих. № 4659/15-8/15) вищезазначену Постанову надіслано на адресу відповідача, але станом на час подання адміністративного позову документів, які б підтверджували її оскарження, або виконання до Нацкомфінпослуг не надходило, з урахуванням викладеного, позивач звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з даним адміністративним позовом та просив стягнути штрафні санкції у розмірі 5 100,00 грн.
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 09 січня 2014 року відкрито провадження в даній адміністративній справі, та призначено її до розгляду на 10 год. 00 хв. 03 лютого 2014 року.
Через канцелярію Донецького окружного адміністративного суду від позивача надійшло клопотання про розгляд даної адміністративної справи без участі його представників, заявлені позовні вимоги підтримав, просив суд задовольнити адміністративний позов у повному обсязі (арк. справи 22-30).
Відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців - Кредитна спілка «Новий світ Надії» зареєстрована за адресою: 87230, Донецька область, смт. Новий Світ, Старобешівський район, вул. Енергетична, 55 А (арк. справи 13).
Частиною 4 статті 33 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі - КАС України) передбачено, що у разі ненадання особами, які беруть участь у справі, інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або судове повідомлення надсилаються: юридичним особам та фізичним особам - підприємцям - за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців. У разі відсутності осіб, які беруть участь у справі, за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручене їм належним чином.
Оскільки ухвала направлена відповідачу рекомендованим листом за адресою його реєстрації, а саме: 87230, Донецька область, смт. Новий Світ, Старобешівський район, вул. Енергетична, 55 А, але була повернута на адресу суду, суд вважає, що вжив всі залежні від нього заходи для повідомлення відповідача про розгляд даної адміністративної справи. За таких обставин суд вважає, що Кредитна спілка «Новий світ Надії» отримала копію ухвали про відкриття провадження у даній адміністративній справі та була повідомлена про дату, час і місце судового розгляду справи.
У зв'язку з вищевикладеним, суд вважає за можливе розглянути адміністративну справу за відсутністю сторін на підставі наявних у справі доказів.
Перевіривши матеріали справи, вирішивши питання чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, суд приходить до висновку про те, що адміністративний позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до пункту 1 Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого Указом Президента України від 23 листопада 2011 року № 1070, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (Нацкомфінпослуг), є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України, а також органом, уповноваженим здійснювати державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг у межах, визначених законодавством.
Пунктом 2 даного Положення встановлено, що Нацкомфінпослуг у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами та дорученнями Президента України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства.
Таким чином, позивач - Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг є суб'єктом владних повноважень та здійснює у даних правовідносинах повноваження, надані йому вищевказаними нормативно-правовими актами.
Відповідач - Кредитна спілка «Новий світ Надії» (ЄДРПОУ 26040681, адреса: 87230, Донецька область, смт. Новий Світ, Старобешівський район, вул. Енергетична, 55 А) є юридичною особою, зареєстроване 06 вересня 2001 року, що підтверджується відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (арк. справи 13).
Як встановлено судом та вбачається з матеріалів адміністративної справи, 14 червня 2013 року головним спеціалістом відділу пруденційного нагляду за кредитними установами та бюро кредитних історій департаменту регулювання та нагляду за кредитними установами Науменко Л.В., відповідно до Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого Указом Президента України від 23 листопада 2011 року № 1070/2011, Положення про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги, затвердженого розпорядженням Нацкомфінпослуг від 20 листопада 2012 № 2319, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18 грудня 2012 року за №2112/22424, проведено перевірку звітних даних Кредитної спілки «Новий Світ Надії» (код ЄДРПОУ 26040681, місцезнаходження: 87230, Донецька область, Старобешівський район, Новий Світ, Енергетична, буд. 55-А) за 9 місяців 2012 року, за 2012 рік та за I квартал 2013 року. За результатами згаданої перевірки складено Акт № 94/15/3 від 14 червня 2013 року про правопорушення Кредитною спілкою «Новий Світ Надії» законодавства про фінансові послуги (арк. справи 6-7), яким установлені наступні порушення:
- статті 14 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг», щодо зобов'язання надавати звітність відповідно до вимог законів та нормативно-правових актів державних органів з питань регулювання діяльності фінансових послуг;
- абзацу 2 частини 1 статті 22 закону України «Про кредитні спілки», щодо не подання кредитною спілкою уповноваженому органу фінансової звітності та інших звітних даних в обсягах, формах та у строки, встановлені уповноваженим органом;
- підпункту 2.2.2 пункту 2.2 розділу 2 Порядку складання та подання звітності кредитними спілками та об'єднаними кредитними спілками до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 25 грудня 2003 року № 177, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19 січня 2004 року за № 69/8668, щодо неподання звітних даних у строки, встановлені Нацкомфінослуг.
У висновках згаданого акту перевірки також вказано, що станом на 14 червня 2013 року звітні дані Кредитної спілки «Новий Світ надії» за 9 місяців 2012 року, за 2012 рік та за 1 квартал 2013 року до позивача не надходили.
Суд зазначає, що відповідно до пункту 1 частини 1 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» фінансова установа - юридична особа, яка відповідно до закону надає одну чи декілька фінансових послуг, а також інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг, у випадках, прямо визначених законом, та внесена до відповідного реєстру в установленому законом порядку. До фінансових установ належать банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії та інші юридичні особи, виключним видом діяльності яких є надання фінансових послуг, а у випадках, прямо визначених законом, - інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг.
Статтею 14 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» встановлено, що фінансова установа зобов'язана вести облік своїх операцій та надавати звітність відповідно до вимог законів та нормативно-правових актів державних органів з питань регулювання діяльності фінансових установ та ринків фінансових послуг.
Відповідно до статті 1 Закону України «Про кредитні спілки» кредитна спілка - це неприбуткова організація, заснована фізичними особами на кооперативних засадах з метою задоволення потреб її членів у взаємному кредитуванні та наданні фінансових послуг за рахунок об'єднаних грошових внесків членів кредитної спілки, є фінансовою установою, виключним видом діяльності якої є надання фінансових послуг, передбачених цим Законом.
Відповідно до статті 22 згаданого Закону кредитна спілка зобов'язана вести оперативний і бухгалтерський облік результатів своєї діяльності відповідно до законодавства України, а також статистичну звітність та подавати її в установлених порядку та обсязі органам статистики. Кредитна спілка подає Уповноваженому органу фінансову звітність та інші звітні дані в обсягах, формах та у строки, встановлені Уповноваженим органом, а також надає на запити Уповноваженого органу необхідні пояснення щодо звітних даних. Голова правління несе персональну відповідальність за достовірність та повноту фінансової звітності та інших звітних даних. Достовірність і повнота річної звітності кредитної спілки повинна бути підтверджена незалежним аудитором (аудиторською фірмою), визначеним загальними зборами кредитної спілки. Аудиторський висновок подається Уповноваженому органу та представляється загальним зборам кредитної спілки.
Результати фінансової діяльності кредитної спілки визначаються на підставі річної звітності, включаючи баланс та звіт про доходи і витрати. Звітність про фінансово-господарську діяльність за рік підлягає затвердженню загальними зборами членів кредитної спілки.
З урахуванням викладеного, кредитна спілка подає Уповноваженому органу фінансову звітність та інші звітні дані в обсягах, формах та у строки, встановлені Уповноваженим органом, а також надає на запити Уповноваженого органу необхідні пояснення щодо звітних даних.
Підпунктом 2.2.2 пункту 2.2 розділу 2 Порядку складання та подання звітності кредитними спілками та об'єднаними кредитними спілками до Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 25 грудня 2003 року №177, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України від 19 січня 2004 року за №69/8668, визначено, що звітним періодом для складання форм звітних даних, які надаються до Нацкомфінпослуг, є календарний рік. Форми звітних даних складаються щокварталу наростаючим підсумком з початку звітного періоду. Кредитні спілки складають звітні дані станом на кінець останнього дня кварталу (року).
Звітні дані за квартал подаються не пізніше 25-го числа місяця, що настає за звітним кварталом, звітні дані за рік - не пізніше 20 лютого року, наступного за звітним роком.
У разі, якщо остання дата подання звітності випадає на неробочий день, термін подання переноситься на перший після вихідного робочий день.
У разі, якщо останній день подання форм звітних даних є неробочим, термін подання продовжується до першого, після неробочого, робочого дня включно.
У разі надання звітності безпосередньо до Нацкомфінпослуг датою подання є дата реєстрації паперових форм звітності у Нацкомфінпослуг. При надходженні звітності поштою дата подання визначається за поштовим штемпелем підприємства (відділення) зв'язку, що обслуговує відправника. При невиконані цих умов звітні дані вважаються поданими несвоєчасно.
Статтею 39 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» передбачено, що у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону.
Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, обирає та застосовує заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення, враховуючи наслідки порушення та наслідки застосування таких заходів.
Згідно пункту 3 частини 1 статті 40 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг», національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, може накладати штрафи в розмірах, передбачених статтями 41 та 43 цього Закону у якості заходу впливу.
Частиною другою зазначеної статті встановлено, що порядок та умови застосування заходів впливу встановлюються законами України та нормативно-правовими актами національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг.
Як вбачається з матеріалів адміністративної справи, вказаний вище акт від 14 червня 2013 року № 94/15/3 про правопорушення Кредитною спілкою «Новий Світ Надії» законодавства про фінансові послуги направлявся позивачем на адресу відповідача, згідно якого останнього було повідомлено про розгляд справи - 03 липня 2013 року об 11 год. 00 хв. за адресою: 01001, м. Київ, вул. Б. Грінченка, буд. 3, каб. 736, а також зауважено, що дана справа повинна розглядатись за участю уповноваженого представника Кредитною спілкою «Новий Світ Надії» (арк. справи 5). Даний акт отримано уповноваженою особою відповідача 21 червня 2013 року, про що свідчить її підпис на рекомендованому повідомленні про вручення поштового відправлення (арк. справи 8).
Відповідно до пункту 2 частини 1 статті 41 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» передбачено застосування національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, штрафних санкцій за ненадання, несвоєчасне надання або надання завідомо недостовірної інформації 2 - у розмірі від 100 до 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Суд зазначає, що відповідно до частини 6 статті 42 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» вбачається, що рішення про накладення штрафу оформляється постановою.
Враховуючи вищевикладене, а також те, що Нацкомфінпослуг самостійно обирає і застосовує заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення законодавства про фінансові послуги, позивачем прийнято Постанову від 03 липня 2013 року № 112/15/3 про застосування штрафної санкції у сумі 5 100,00 грн. за неподання звітних даних за 9 місяців 2012 року, за 2012 рік та за 1 квартал 2013 року, яка також була отримана уповноваженою особою відповідача 16 липня 2013 року (арк. справи 12).
При цьому, згідно частини 3 статті 41 зазначеного Закону, штрафи, накладені національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, стягуються у судовому порядку.
Частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Відповідачем будь-які докази оскарження в судовому чи адміністративному порядку постанови від 03 липня 2013 року № 112/15/3 про застосування штрафної санкції у сумі 5 100,00 грн. в частині неподання звітних даних за 9 місяців 2012 року, за 2012 рік та за 1 квартал 2013 року суду не надані, а судом такі обставини не встановлені. Так само будь-які докази сплати штрафних санкцій відповідачем суду не надано.
З урахуванням вищевикладеного, а також беручі до уваги те, що відповідач у встановлений законом строк не сплатив суму фінансової санкції, визначену йому постановою про застосування штрафної санкції, у зв'язку з чим, враховуючи наведені норми законодавства, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Кредитної спілки «Новий Світ Надії» про стягнення штрафних санкцій у сумі 5 100,00 грн., підлягають задоволенню у повному обсязі.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, відповідно до статті 94 КАС України, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.
З огляду на наведене, керуючись статтями 2, 7-12, 69-72, 87-98, 122-163, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Кредитної спілки «Новий Світ Надії» про стягнення штрафних санкцій у сумі 5 100,00 грн., - задовольнити повністю.
Стягнути з Кредитної спілки «Новий світ Надії» ( ЄДРПОУ 26040681, адреса: 87230, Донецька область, смт. Новий Світ, Старобешівський район, вул. Енергетична, 55 А) в дохід Державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 «Находження до загального фонду державного бюджету», код бюджетної класифікації за доходами 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції», символ звітності 106) штраф у сумі 5 100,00 грн. (п'ять тисяч сто грн. 00 коп.).
Постанова прийнята у нарадчій кімнаті та проголошено її вступну та резолютивну частини 03 лютого 2014 року.
Повний текст постанови складений 07 лютого 2014 року.
Постанова набирає законної сили після закінчення строків подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Зінченко О.В.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.02.2014 |
Оприлюднено | 28.02.2014 |
Номер документу | 37356133 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Зінченко О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні