ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
ПОСТАНОВА
Іменем України
23 січня 2014 р. (17:20) Сімферополь Справа №801/11510/13-а
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Петренко В.В., за участю секретаря Коваленко Х.С., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом
Інспекції з питань захисту прав споживачів АР Крим
до фізичної особи-підприємця ОСОБА_2
про стягнення,
за участю представників сторін:
від позивача - Мустафаєва Ельнара Талятівна, довіреність №06-0813 від 08.01.2014 року, посвідчення №46;
від відповідача - не з'явився.
Суть спору: Інспекція з питань захисту прав споживачів АР Крим звернулась до Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим з адміністративним позовом до фізичної особи-підприємця ОСОБА_2 про стягнення заборгованості за порушення законодавства про рекламу у розмірі 2550,00грн.
У судовому засіданні, яке відбулося 23.01.2014 року представник позивача наполягав на задоволенні позовних вимог у повному обсязі.
Відповідач у судове засідання не з`явився, про день, час та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином, про що свідчить рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с.21), надав заперечення проти позову (а.с.22).
Приймаючи до уваги, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, суд вважає можливим на підставі статті 128 КАС України розглядати справу за відсутністю відповідача.
Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору, суд
ВСТАНОВИВ:
Регулювання відносин між споживачами товарів, робіт і послуг та виробниками і продавцями товарів, виконавцями робіт і надавачами послуг різних форм власності, встановлення прав споживачів, а також визначення механізму їх захисту та основ реалізації державної політики у сфері захисту прав споживачів передбачено Законом України "Про захист прав споживачів" (далі - Закон).
Відповідно до частини 1 статті 5 Закону держава забезпечує споживачам захист їх прав, надає можливість вільного вибору продукції, здобуття знань і кваліфікації, необхідних для прийняття самостійних рішень під час придбання та використання продукції відповідно до їх потреб, і гарантує придбання або одержання продукції іншими законними способами в обсязі, що забезпечує рівень споживання, достатній для підтримання здоров'я і життєдіяльності.
Засади рекламної діяльності в Україні, регулювання відносини, що виникають у процесі виробництва, розповсюдження та споживання реклами визначає Закон України "Про рекламу" від 03.07.1996, № 270/96-ВР (далі - Закон № 270).
Відповідно до статті 1 Закону № 270 під зовнішньою рекламою слід розуміти рекламу, що розміщується на спеціальних тимчасових і стаціонарних конструкціях, розташованих на відкритій місцевості, а також на зовнішніх поверхнях будинків, споруд, на елементах вуличного обладнання, над проїжджою частиною вулиць і доріг.
Відповідно до частини 1 статті 16 Закону № 270, розміщення зовнішньої реклами у населених пунктах проводиться на підставі дозволів, що надаються виконавчими органами сільських, селищних, міських рад, а поза межами населених пунктів - на підставі дозволів, що надаються обласними державними адміністраціями, а на території Автономної Республіки Крим - Радою міністрів Автономної Республіки Крим, в порядку, встановленому цими органами на підставі типових правил, що затверджуються Кабінетом Міністрів України. Під час видачі дозволів на розміщення зовнішньої реклами втручання у форму та зміст зовнішньої реклами забороняється. Розміщення зовнішньої реклами у межах смуги відведення автомобільних доріг проводиться відповідно до цього Закону за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері дорожнього господарства та управління автомобільними дорогами, або їх власниками та центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері безпеки дорожнього руху. Зовнішня реклама на територіях, будинках та спорудах розміщується за згодою їх власників або уповноважених ними органів (осіб). Стягнення плати за видачу дозволів забороняється.
Згідно з частиною 3 статті 16 Закону № 270, забороняється розташовувати засоби зовнішньої реклами: на пішохідних доріжках та алеях; у населених пунктах на висоті менш ніж 5 метрів від поверхні дорожнього покриття, якщо їх рекламна поверхня виступає за межі краю проїжджої частини; поза населеними пунктами на відстані менш ніж 5 метрів від краю проїжджої частини.
Згідно з пунктом 1 частини 2 Закону № 270 відповідальність за порушення законодавства про рекламу несуть рекламодавці, винні, зокрема у недотриманні встановлених законом вимог щодо змісту реклами.
Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, за поданням державних органів, зазначених у статті 26 цього Закону, або самостійно у випадках, передбачених цією статтею, крім тих, які віднесено виключно до компетенції Антимонопольного комітету України та які регулюються законодавством з питань авторського права та суміжних прав, накладають штрафи у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до частини 6 статті 27 Закону № 270, за неподання або подання завідомо недостовірної інформації щодо вартості розповсюдженої реклами та/або виготовлення реклами та/або вартості розповсюдження реклами центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, необхідної для здійснення ними передбачених цим Законом повноважень, на рекламодавців, виробників реклами та розповсюджувачів реклами накладається штраф у розмірі 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Судом встановлено, що посадовими особами Інспекції з питань захисту прав споживачів в АР Крим в ході здійснення контролю за дотриманням вимог законодавства про рекламу встановлено (фотофіксація), в м.Керч, на території магазину «ІНФОРМАЦІЯ_1» ФОП ОСОБА_2, який знаходиться за адресою: АДРЕСА_2, розміщена реклама з інформацією, яка направлена на формування та/або підтримання інтересу споживачів реклами товару, з відображенням торгівельних марок під якими випускається алкогольна продукція, а саме "Хлібний дар" та "Цельсій" (а.с.10-12).
За місцем реєстрації ФОП ОСОБА_2 (АДРЕСА_1) та на адресу знаходження магазину «ІНФОРМАЦІЯ_1» ФОП ОСОБА_2 АДРЕСА_2) Інспекцією направлено вимогу про надання інформації (вих. № 02 - 03 / 1163 від 23.05.2013р.) з встановленим терміном надання інформації до 15.06.2013р. Яке було отримано позивачем 27.05.2013р., що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с.9).
На адресу Інспекції інформації про вартість розповсюдженої реклами відповідно до ч. 2 ст. 26 Закону України «Про рекламу " не надійшло.
Листом Інспекції (вих. № 02-03/1494 від 27.06.2013р.) ФОП ОСОБА_2 повідомлений, що питання про накладення штрафних санкцій відповідно до ст. 27 Закону України «Про рекламу» за порушення вимог Закону України «Про рекламу» буде розглянуто на комісії Інспекції з питань захисту прав споживачів в АР Крим 09.07.2013р. в 14:00 за адресою: АР Крим, м. Сімферополь, вул. Київська, буд. 150, 4 поверх, каб. 418 (а.с.13).
На комісії Інспекції 09.07.2013р. було прийнято рішення № 192 про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу, відповідно до Постанови КМУ № 693 від 26.05.2004р. «Про порядок накладення штрафів за порушення законодавства про рекламу» , на ФОП ОСОБА_2 за порушення вимог ч. 6 ст. 27 Закону України "Про рекламу" у зв'язку з не наданням інформації щодо вартості розповсюдженої реклами спеціально уповноваженому територіальному органу виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів, необхідної для здійснення передбачених Законом України «Про рекламу » повноважень у розмірі 100 н. м. д. г., що складає (100 н . м. д. г. X 17 1700 грн. 00 коп.
Згідно ч. 7 ст. 27 Закону України «Про рекламу» на ФОП ОСОБА_2, як на розповсюджувача, що поширював рекламу самостійно і винного в недотриманні встановлених законом вимог порядку розміщення реклами, у зв'язку з неможливістю встановлення вартості розповсюдженої реклами з порушеннями вимог Закону України «Про рекламу» , у розмірі 50 н.м.д.г., що складає (50 н.м.д.г. X 17 грн.) 850 грн. 00 коп.
Разом штраф становить 2550 грн. 00 коп.
Рішення про накладення штрафу надіслано відповідачу листом з повідомленням від 12.07.2013 року №254.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Рішення Інспекції з питань захисту прав споживачів в АР Крим від 09.07.2013 №192 відповідачем не оскаржувалось.
Штрафні санкції в розмірі 2550,00 грн. за порушення законодавства про рекламу, на дату розгляду справи відповідачем не погашені.
На підставі вищевикладеного, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
Під час судового засідання, яке відбулось 23.01.2014 року були оголошені вступна та резолютивна частини постанови. Відповідно до ст. 160 КАС України постанову складено у повному обсязі 27.01.2014 року.
Керуючись ст.ст. 71, 160-163, 167 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1.Адміністративний позов задовольнити.
2. Стягнути з фізичної особи-підприємця ОСОБА_2 (ІПН НОМЕР_1) заборгованість штрафу за порушення законодавства про рекламу в розмірі 2550,00грн. (дві тисячі п'ятсот п'ятдесят гривень) в Державний бюджет м. Керч: 21081100, ОКПО 37978388, р/р 31116106700019, МФО 824026, ГУ ДКСУ України в АР Крим, м. Сімферополь.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Суддя підпис В.В.Петренко
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 23.01.2014 |
Оприлюднено | 28.02.2014 |
Номер документу | 37356147 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Петренко В.В.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Петренко В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні