Постанова
від 26.02.2014 по справі 812/200/14
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

10.1

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

Іменем України

26 лютого 2014 рокуЛуганськСправа № 812/200/14

Суддя Луганського окружного адміністративного суду Матвєєва В.В., розглянувши у порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Управління пенсійного фонду України в м. Алчевську Луганської області до Приватного підприємства «Алчевськ Будас» про стягнення заборгованості за несплату фінансових санкцій та пені в розмірі 1652,10 грн.,-

ВСТАНОВИВ:

15 січня 2014 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Управління пенсійного фонду України в м. Алчевську Луганської області до Приватного підприємства «Алчевськ? Будас» про стягнення з?аборгованості за несплату фінансових санкцій та пені в розмірі 1652,10 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що відповідач зареєстрований в УПФУ в м. Алчевську Луганської області платником страхових внесків та є платником єдиного внеску. В порушення Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» відповідач не своєчасно сплачує страхові внески, у зв'язку з чим позивачем були винесені рішення про застосування фінансових санкцій та нарахування пені за несплату або несвоєчасну сплату страхових внесків №1128 від 06.12.2010, №326 від 24.02.2011, №327 від 24.02.2011, №149 від 13.07.2012. Зазначені рішення не виконані та у встановленому законом порядку не оскаржені. Станом на 04.12.2013 заборгованість відповідач по сплаті фінансових санкцій та пені за період з 01.12.2010 по 27.07.2012 становить 1652,10 грн.

У зв'язку з несплатою відповідачем в добровільному порядку фінансових санкцій та пені позивач звернувся з позовом до суду.

Ухвалою від 17 січня 2014 року справу призначено до розгляду у порядку скороченого провадження.

Ухвала про відкриття скороченого провадження направлена відповідачу на адресу: 94220, Луганська область, м. Алчевськ, вул. Гмирі, 26а/6.

25.02.2014 на адресу суду повернувся конверт з відміткою «за закінченням терміну зберігання» (а. с. 25).

Відповідно до положень ч. 11 ст. 35 КАС України, у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Відповідно до вимог ст. 35 КАС України, юридична особа повідомлена про час та місце слухання справи, якщо судова повістка доставлена за адресою, внесеною до відповідного державного реєстру.

У зв'язку з цим, суд позбавлений можливості повідомити відповідача про розгляд даної справи за іншою адресою.

З огляду на вищезазначене, суддя вважає, що вжив всі залежні від нього заходи для повідомлення відповідача належним чином для реалізації ним права судового захисту своїх прав та інтересів.

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст. ст. 69-72 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя прийшов до наступного.

Встановлено та підтверджено матеріалами справи, що Приватне підприємство «Алчевськ Будас» зареєстроване в якості юридичної особи виконавчим комітетом Алчевської міської ради Луганської області 25.06.2008 за №13841020000002280 (а. с. 4), про що внесено запис до ЄДР підприємств та організацій України (а. с. 5), є платником страхових внесків та перебуває на обліку в УПФУ в м. Алчевську Луганської області.

У зв'язку з несвоєчасною сплатою відповідачем страхових внесків УПФУ в м. Алчевську Луганської області по відношенню до відповідача були прийняті рішень про застосування фінансових санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску №1128 від 06.12.2010 на суму 161,15 грн. за період з 20.07.2010 по 15.11.2010, з яких штраф - 73,92 грн., пеня - 87,23 грн. (а. с. 8-9); №149 від 13.07.2012 на суму 1022,27 грн. за період з 22.11.2010 по 11.04.2012, з яких штраф - 89,13 грн., пеня - 933,14 грн. (а. с. 11-12); №326 від 24.02.2011 на суму 488,76 грн. за період з 20.09.2010 до 20.01.2011, з яких штраф - 249,57 грн., пеня - 239,19 грн. (а. с. 13-14); №327 від 24.02.2011 на суму 209,51 грн. за період з 20.07.2010 по 15.12.2010, з яких штраф - 84,48 грн., пеня - 125,03 грн. (а. с. 19-20). Вказані рішення були отримані уповноваженою особою підприємства 13.12.2010, 28.02.2011, 23.07.2012 (а. с. 10, 15, 18), у встановленому законом порядку протягом 10 робочих днів з дня їх отримання не оскаржені, фінансові санкції в добровільному порядку не сплачені.

У зв'язку з частковою сплатою боржником заборгованості в розмірі 329,59 грн., станом на 04.12.2013 заборгованість відповідача по сплаті фінансових санкцій та пені становить 1652,10 грн., що підтверджується карткою особового рахунку за період з 01.12.2010 по 22.10.2013 (а. с. 6) та розрахунком заборгованості (а. с. 19).

Правовідносини, пов'язані зі сплатою страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування регулюються Конституцією України, Законом України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» від 09.07.2003 № 1058 (далі - Закон № 1058), який визначає принципи, засади і механізми функціонування системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, призначення, перерахунку і виплати пенсій, надання соціальних послуг з коштів Пенсійного фонду, що формуються за рахунок страхових внесків роботодавців, бюджетних та інших джерел, передбачених цим Законом, а також регулює порядок формування Накопичувального пенсійного фонду та фінансування за рахунок його коштів видатків на оплату договорів страхування довічних пенсій або одноразових виплат застрахованим особам, членам їхніх сімей та іншим особам, передбаченим цим Законом.

Відповідно до Прикінцевих положень Закону № 2464, стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, здійснюється фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості або застосування штрафних санкцій.

Як вбачається з матеріалів справи, борг по сплаті застосованих фінансових санкцій та пені у відповідача виник до 01.01.2011, тому в даному випадку потрібно застосовувати норми Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» від 09.07.2003 року № 1058-IV (із змінами) (далі - Закон № 1058-ІV).

Згідно з п. 5 ст. 14 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» страхувальниками є роботодавці - підприємства, установи і організації, створені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, об'єднання громадян, профспілки, політичні партії (у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ, організацій, об'єднань громадян, профспілок, політичних партій, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами).

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» (що діяв на момент виникнення спірних правовідносин), застрахована особа - фізична особа, яка відповідно до цього Закону підлягає загальнообов'язковому державному пенсійному страхуванню і сплачує (сплачувала) та/або за яку сплачуються чи сплачувалися у встановленому законом порядку страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.

Згідно з ч. 3 ст. 11 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» загальнообов'язковому державному пенсійному страхуванню підлягають: фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності, у тому числі ті, які обрали особливий спосіб оподаткування (фіксований податок, єдиний податок, фіксований сільськогосподарський податок), та члени сімей зазначених фізичних осіб, які беруть участь у провадженні ними підприємницької діяльності.

Загальнообов'язкове державне пенсійне страхування здійснюється за принципами: обов'язковості страхування осіб, які працюють на умовах трудового договору (контракту) та інших підставах, передбачених законодавством, а також осіб, які забезпечують себе роботою самостійно, фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності.

Частиною 3 статті 15 Закону №1058-ІV передбачено, що страхувальники набувають статусу платників страхових внесків до Пенсійного фонду з дня взяття їх на облік територіальним органом Пенсійного фонду.

Відповідно до п. 6 ч. 2 ст. 17, п. 6. ст. 20 Закону №1058-ІV, страхувальники зобов'язані нараховувати, обчислювати і сплачувати у встановлені строки та в повному обсязі страхові внески до Пенсійного фонду України.

Відповідно до п. 2 ч. 9 ст. 106 Закону №1058-ІV, виконавчі органи Пенсійного фонду застосовують до страхувальників фінансові санкції за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками або територіальними органами Пенсійного фонду, накладається штраф у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум.

Одночасно на суми своєчасно не сплачених (не перерахованих) страхових внесків і фінансових санкцій нараховується пеня в розмірі 0,1 відсотка зазначених сум коштів, розрахована за кожний день прострочення платежу.

Згідно ч. 14 ст. 106 Закону №1058-ІV, рішення органу Пенсійного фонду про нарахування пені або накладення штрафу, передбачених частинами дев'ятою і десятою цієї статті, є виконавчим документом.

Згідно ч. 15 ст. 106 Закону №1058-ІV, строк давності щодо стягнення недоїмки, пені та штрафів не застосовується.

Матеріалами справи підтверджено, що за відповідачем ПП «Алчевськ Будас» рахується заборгованість по сплаті фінансових санкцій та пені у розмірі 1652,10 грн., яка станом на 04.12.2013 в добровільному порядку не сплачена (а. с. 9, 12, 14, 17).

Статтею 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки та збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Суддя вважає, що позов Управління пенсійного фонду України в м. Алчевську Луганської області до Приватного підприємства «Алчевськ Будас» про стягнення заборгованості за несплату фінансових санкцій та пені в розмірі 1652,10 грн. є доведеним та підлягає задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 4, 6, 9, 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», ст. ст. 2, 17, 87, 94, 98, 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Управління пенсійного фонду України в м. Алчевську Луганської області до Приватного підприємства «Алчевськ Будас» про стягнення заборгованості за несплату фінансових санкцій та пені в розмірі 1652,10 грн. - задовольнити повністю.

Стягнути з Приватного підприємства «Алчевськ Будас» (юридична адреса: 94220, Луганська область, м. Алчевськ, вул. Гмирі, 26а/6, код 35785405) на користь Управління пенсійного фонду України в м. Алчевську Луганської області (місцезнаходження: 94204, Луганська область, м. Алчевськ, вул. Ленінградська, 43, р/р25605301727 у ЛОУ Ощадбанку України, МФО 304665, ід. код 21792347) заборгованість зі сплати фінансових санкцій та пені за період з 01.12.2010 по 27.07.2012 у розмірі 1652,10 грн. (одна тисяча шістсот п'ятдесят дві гривні десять копійок), з яких заборгованість по фінансовим санкціям - 438,16 грн. (чотириста тридцять вісім гривень шістнадцять копійок), пеня - 1213,94 грн. (одна тисяча двісті тринадцять гривень дев'яносто чотири копійки).

Постанова підлягає негайному виконанню.

Постанова за результатами скороченого провадження може бути оскаржена сторонами в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку також іншими особами у зв'язку з тим, що суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси чи обов'язки.

Строк для подання апеляційної скарги стороною або іншою особою, яка брала участь у справі, обчислюється з моменту отримання копії постанови.

Апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

У разі оскарження в апеляційному порядку постанови, прийнятої у скороченому провадженні, ухвала суду апеляційної інстанції по такій справі є остаточною і оскарженню не підлягає.

Постанову складено у повному обсязі 26 лютого 2014 року о 10 год. 05 хв.

Суддя В.В. Матвєєва

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.02.2014
Оприлюднено28.02.2014
Номер документу37358541
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/200/14

Постанова від 26.02.2014

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

В.В. Матвєєва

Ухвала від 17.01.2014

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

В.В. Матвєєва

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні