Ухвала
від 27.02.2014 по справі 2-а-6794/11
КРАСНОПЕРЕКОПСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

Справа № 2-а-6794/11

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"27" лютого 2014 р.

Красноперекопського міськрайонного суду Автономної Республіки Крим

в складі: судді Шевченко О.В.

при секретарі: Бєлковій Н.М.

за участю заявника- ВДВС Красноперекопського МРУЮ в АР Крим - Лутай О.А.

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за поданням відділу державної виконавчої служби Красноперекопського міськрайонного управління юстиції АР Крим про зміну порядку та способу виконання рішення за адміністративним позовом ОСОБА_2 до Управління пенсійного фонду України у Красноперекопському районі АР Крим про зобов'язання вчинити певні дії , -

встановив

24 лютого 2014 року Відділ державної виконавчої служби Красноперекопського міськрайонного управління юстиції АР Крим (далі ВДВС Красноперекопського МРУЮ в АР Крим) в порядку ст. 263 КАС України, звернувся до суду з заявою про зміну способу та порядку виконання судового рішення Красноперекопського міськрайонного суду Автономної Республіки Крим № 2а-67974/11 від 06 вересня 2011 року за позовом ОСОБА_2 до Управління пенсійного фонду України у Красноперекопському районі АР Крим про зобов'язання вчинити певні дії, просить встановити спосіб та порядок виконання рішення суду, а саме: стягнути з Управління пенсійного фонду України у Красноперекопському районі АР Крим (пл. героїв Перекопу, 1а, м. Красноперекопськ, АР Крим, ЄДРПО 22300375) на користь ОСОБА_2 (АДРЕСА_1, ІПН НОМЕР_1) підвищення до пенсії, встановленого ст. 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» виходячи з розміру мінімальної пенсії за віком, встановленого ч 1 ст. 28 Закону України « Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» за період з 01.05.2011 року по 18.06.2011 року, з урахуванням виплачених сум, у розмірі 287 грн 04 коп.

Посилаючись на те, що 15.11.2013 року державним виконавцем на підставі ст..ст.17,19,20,25 Закону України «Про виконавче провадження» винесено постанову про відкриття виконавчого провадження. Копії постанови направлені сторонам виконавчого провадження, боржнику - для виконання, стягувачу - для відома.

У листі від 12.02.2013 року Управління пенсійного фонду України у Красноперекопському районі АР Крим вказує, що згідно з постановою про відкриття виконавчого провадження, ОСОБА_2 було здійснено перерахунок згідно з резолютивною частиною рішення, у сумі 287,04 грн. Згідно ст. 7 Закону України «Про соціальний захист дітей війни», виплата недоплаченої щомісячної державної соціальної допомоги здійснюється за рахунок грошових коштів з Державного бюджету України.

Виплату недоплаченої щомісячної державної допомоги за вказаний період згідно постанови суду буде зроблено згідно з виділеними коштами з Державного бюджету України. Таким чином, згідно постанови державного виконавця про відкриття виконавчого провадження, ОСОБА_2 було здійснено перерахунок та сума недоплаченої щомісячної державної соціальної допомоги включена до відомості та буде виплачена після фінансування.

Враховуючи, що боржник не відмовляється в самостійному порядку виконати рішення суду, однак по незалежним від нього причинам не може цього зробити, а також у зв'язку з тим, що державний виконавець має право звертати стягнення на грошові кошти боржника по виконавчим провадженням тільки в тому разі, коли виконавчим документом передбачено стягнення грошових коштів, а не обов'язок боржника виконати відповідні дії, у зв'язку з чим, державний виконавець вимушений звернутися до суду про зміну порядку та способу виконання рішення суду.

У судовому засіданні заявник - представник Відділу державної виконавчої служби Красноперекопського міськрайонного управління юстиції АР Крим - Лутай А.О. підтримав подання.

Заінтересована особа - ОСОБА_2, Управління ПФУ в Красноперекопському районі АР Крим в судове засідання не з'явилися, з не відомих причин, про час та місце розгляду подання сповіщалася належним чином.

Вислухавши представника заявника представника ВДВС Красноперекопського МРУЮ АР Крим - Лутай А.О.,, дослідивши матеріали справи, суд вважає, що подання підлягає задоволенню.

Відповідно до ст. 263 КАС України - за наявності обставин, що ускладнюють виконання судового рішення (відсутність коштів на рахунку, відсутність присудженого майна в натурі, стихійне лихо тощо), державний виконавець може звернутися до адміністративного суду, що видав виконавчий лист, із поданням, а сторона виконавчого провадження - із заявою про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.

Відповідно до ч.2 ст. 263 КАС України , суд розглядає питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця або сторони виконавчого провадження, що звернулися із поданням (заявою), та осіб, які беруть участь у справі, та у виняткових випадках може відстрочити або розстрочити виконання, змінити чи встановити спосіб і порядок виконання рішення. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду. У разі прийняття рішення про відстрочення чи розстрочення виконання постанови в адміністративній справі суд змінює строк подання суб'єктом владних повноважень звіту про виконання такої постанови.

Встановлено, що постановою Красноперекопського міськрайонного суду Автономної Республіки Крим № 2а-6794/11 від 06 вересня 2011 року позов ОСОБА_2 до Управління пенсійного фонду України у Красноперекопському районі АР Крим про зобов'язання вчинити певні дії задоволено, зобов'язано Управління пенсійного фонду України у Красноперекопському районі АР Крим здійснити підвищення пенсії ОСОБА_2 відповідно до статті 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни», до розміру 30 відсотків мінімальної пенсії за віком, що обчислюються з прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність за Законом України від 20.10.2009 року «Про встановлення прожиткового мінімуму», за період з 01.05.2011 року по 18.06.2011 року у розмірі 287 грн 04 коп.

15 листопада 2011 року судом видано виконавчий лист № 2а-6794/11, яким зобов'язано Управління Пенсійного фонду України в Красноперекопському районі АР Крим нарахувати та виплатити ОСОБА_2 підвищення до пенсії, встановленого ст. 6 закону України «Про соціальний захист дітей війни», виходячи з розміру мінімальної пенсії за віком, встановленого ч 1 ст. 28 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» за період з 01.05.2011 року по 18.06.2011 року з урахуванням виплачених сум.

15 листопада 2013 року державним виконавцем Відділу державної виконавчої служби Красноперекопського міськрайонного управління юстиції АР Крим по зазначеному виконавчому листу відкрито виконавче провадження.

Згідно листа від 05 лютого 2014 року № 731/08-05 Управління Пенсійного фонду України в Красноперекопському районі АР Крим повідомило Відділ державної виконавчої служби Красноперекопського міськрайонного управління юстиції АР Крим, що згідно з постановою про відкриття виконавчого провадження, ОСОБА_2 було здійснено перерахунок згідно з резолютивною частиною рішення, у сумі 287,04 грн. Згідно ст. 7 Закону України «Про соціальний захист дітей війни», виплата недоплаченої щомісячної державної соціальної допомоги здійснюється за рахунок грошових коштів з Державного бюджету України.

Таким чином постанова суду виконано частково в частині нарахування коштів в сумі 278 грн 04 коп. за виконавчим листом № 2а-6794/11, виданого 15.11.2011 року у розмірі 278 грн. 04 коп., але виплата не здійснена в зв'язку з відсутністю бюджетних коштів.

В той же час, державний виконавець позбавлений можливості самому організувати виконання рішення без участі боржника у зв'язку з формулюванням рішення зобов'язання "виплатити", тоді як застосування вимоги "стягнути" дозволить виконати рішення.

Проте Порядок виконання судових рішень про стягнення з Державного бюджету України коштів, боржником за якими є державний орган (підприємство, установа, організація), визначено Законом України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень" від 05.06.2012 року № 4901-VІ.

Таким чином, боржником, який є державним органом, виконана зобов'язальна частина постанови суду про нарахування пенсії, та також встановлено існування обставин, що роблять неможливим виконання боржником в повному обсязі постанови суду.

Згідно статті 2 Закону України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень" встановлено, що держава гарантує виконання судових рішень про стягнення коштів та зобов'язання вчинити певні дії щодо майна, боржником за яким є: державний орган. При цьому судові рішення у справах, пов'язаних із соціальними виплатами, які мають зобов'язальний характер щодо проведення виплат, не належать до зазначених у статті 2 вказаного Закону рішень.

Відповідно до статті 2 Закону України від 5 червня 2012 року № 4901-VI «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень» держава гарантує виконання рішення суду про стягнення коштів та зобов'язання вчинити певні дії щодо майна, боржником за яким є, зокрема, державний орган.

Водночас судові рішення у справах, пов'язаних із соціальними виплатами, які мають зобов'язальний характер щодо проведення таких виплат, не належать до зазначених у згаданій статті видів рішень, що унеможливлює їх виконання без зміни його способу.

Згідно з частиною першою статті 263 Кодексу адміністративного судочинства України за наявності обставин, що ускладнюють виконання судового рішення (відсутність коштів на рахунку, відсутність присудженого майна в натурі, стихійне лихо тощо), державний виконавець може звернутися до адміністративного суду першої інстанції, незалежно від того, суд якої інстанції видав виконавчий лист, із поданням, а особа, яка бере участь у справі, та сторона виконавчого провадження - із заявою про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення.

Ця норма не містить виключного переліку обставин, що є підставою для вирішення питання про зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення.

Підставою для зміни чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення є обставини, що роблять виконання судового рішення неможливим.

Таким чином, зміни у правовому регулюванні порядку виконання судових рішень, боржником за якими є державний орган, яким не передбачено виконання рішень зобов'язального характеру, унеможливлюють їх виконання. Така обставина є підставою для зміни чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення.

Під зміною способу і порядку виконання рішення слід розуміти вжиття адміністративним судом нових заходів для реалізації рішення. Ці заходи повинні забезпечити виконання конкретного судового рішення і не поширюватися на відносини, які виникли після його ухвалення.

У цій категорії справ зміна способу і порядку виконання рішення можлива шляхом зміни зобов'язання здійснити виплати на стягнення цих виплат. Така зміна можлива лише у разі виконання боржником зобов'язальної частини рішення про нарахування соціальних виплат.

Аналогічна позиція викладена в ухвалі Вищого адміністративного суду України від 25 липня 2013 року за реєстраційним № 32608729.

За таких обставин, суд вважає за необхідне, що для повного та всебічного захисту прав позивача слід задовольнити подання ВДВС Красноперекопського МРУЮ в АР Крим про заміну способу та порядку виконання постанови Красноперекопського міськрайонного суду Автономної Республіки Крим № 2а-6794/11 від 06.09.2011 року.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 6, 168, 186,263 КАС України, суд

УХВАЛИВ:

Подання відділу державної виконавчої служби Красноперекопського міськрайонного управління юстиції в АР Крим про встановлення порядку та способу виконання рішення суду по адміністративній справі за позовною заявою ОСОБА_2 до Управління пенсійного фонду України у Красноперекопському районі АР Крим про зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити.

Встановити спосіб та порядок виконання постанови суду, а саме: стягнути з Управління пенсійного фонду України у Красноперекопському районі АР Крим (пл. Героїв Перекопу, 1а, м. Красноперекопськ, АР Крим, ЄДРПО 22300375) на користь ОСОБА_2 (АДРЕСА_1, ІПН НОМЕР_1) підвищення до пенсії, встановленого ст. 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» у розмірі 30 відсотків мінімальної пенсії за віком, згідно до статті 21 Закону України «Про державний бюджет України на 2011 рік» від 23.12.2010 року, за період з 01.05.2011 року по 18.06.2011 року, з урахуванням виплачених сум, у розмірі 287 грн 04 коп.

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Красноперекопський міськрайонний суд в порядку та строки, передбачені ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України .

Суддя: О. В. Шевченко

СудКрасноперекопський міськрайонний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення27.02.2014
Оприлюднено03.03.2014
Номер документу37361765
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-6794/11

Ухвала від 15.08.2011

Адміністративне

Іванківський районний суд Київської області

Слободян Н. П.

Ухвала від 15.08.2011

Адміністративне

Іванківський районний суд Київської області

Слободян Н. П.

Ухвала від 02.01.2020

Адміністративне

Володимирецький районний суд Рівненської області

Іванків О.В.

Ухвала від 02.01.2020

Адміністративне

Володимирецький районний суд Рівненської області

Іванків О.В.

Постанова від 01.09.2011

Адміністративне

Селидівський міський суд Донецької області

Хацько Н. О.

Ухвала від 01.12.2011

Адміністративне

Шаргородський районний суд Вінницької області

Славінська Н. Л.

Постанова від 28.10.2011

Адміністративне

Славутицький міський суд Київської області

Орел А. С.

Ухвала від 15.08.2011

Адміністративне

Ірпінський міський суд Київської області

Линник В. Я.

Постанова від 05.10.2011

Адміністративне

Ірпінський міський суд Київської області

Линник В. Я.

Постанова від 03.10.2011

Адміністративне

Тальнівський районний суд Черкаської області

Міщенко К. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні