ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
ПОСТАНОВА
Іменем України
26 лютого 2014 року о 10:40 Справа №801/1407/14
Окружний адміністративний суд АР Крим у складі головуючого суддіЦиганової Г.Ю., при секретарі судового засідання Лоза М.С., розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Управління пенсійного фонду України в м. Саках та Сакському районі АР Крим
до Комбінату "Чорноморський" Державного агентства резерву України
про стягнення
Суть спору: Управління пенсійного фонду України в м. Саках та Сакському районі АР Крим (далі позивач) звернулось до Окружного адміністративного суду АР Крим із позовною заявою до Комбінату "Чорноморський" Державного агентства резерву України (далі відповідач) про стягнення заборгованості за листопад, грудень 2013 року, січень 2014 року у розмірі 1344,12 грн.
Позов мотивовано наявністю у відповідача заборгованості по відшкодуванню фактичних витрат на виплату і доставку пенсії, призначеної на пільгових умовах.
Ухвалами суду від 14.02.2014 року відкрито провадження у справі, після закінчення підготовчого провадження праву призначено до судового розгляду.
Представник позивача у судове засідання не з'явився, про час, дату та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, надіслав письмове клопотання про розгляд справи за його відсутністю , пояснює, що заборгованість частково погашена, у зв'язку з чим позивач зменшив позовні вимоги та просить стягнути з відповідача 1336,54 грн.
Відповідач у судове засідання не з'явився, про час, дату та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином.
Приймаючи до уваги, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, суд вважає можливим на підставі статей 122, 128 КАС України розглядати справу за відсутності представника позивача і відповідача.
Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд -
ВСТАНОВИВ:
Відповідач являється юридичною особою, ідентифікаційний код 14373348, зареєстрований як платник збору на обов'язкове державне пенсійне страхування в Управлінні Пенсійного фонду України в м. Саках та Сакському районі АР Крим (а.с.4-6).
Контроль за правильним нарахуванням, своєчасним та повним перерахуванням та надходженням страхових внесків, інших платежів, здійснюється органами Пенсійного фонду. Відповідно до пункту 7 частини 1 статті 64 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" виконавча дирекція Пенсійного фонду та її територіальні органи мають право стягувати з платників страхових внесків несплачені суми страхових внесків.
Згідно з пунктом 1 частини 1 статті 14 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" страхувальниками визнаються роботодавці підприємства, установи і організації, створені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, об'єднання громадян, профспілки, політичні партії (у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ, організацій, об'єднань громадян, профспілок, політичних партій, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами), фізичні особи - підприємці та інші особи (включаючи юридичних та фізичних осіб - підприємців, які обрали особливий спосіб оподаткування (єдиний податок, фіксований сільськогосподарський податок), які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, або за договорами цивільно-правового характеру, - для осіб, зазначених у пунктах 1, 10, 15 статті 11 цього Закону.
Частиною 1 статті 15 Закону України "Про загальнообов'язкове пенсійне страхування" визначено, що платниками страхових внесків є страхувальники, зазначені у статті 14 Закону України "Про загальнообов'язкове пенсійне страхування".
Статтею 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" №1788-XI від 05.11.1991 року, зі змінами та доповненнями, визначені категорії працівників, які мають право на пенсію за віком на пільгових умовах.
Законом України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" №400/97-ВР від 26.06.1997 року, зі змінами та доповненнями, передбачено, що платники збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, передбачені статтею 1 цього Закону, повинні сплачувати збір на обов'язкове державне пенсійне страхування у розмірах, встановлених статті 4 цього Закону, що визначається у відсотковому відношенні від об'єкта оподаткування, який передбачений статтею 2 цього Закону.
Зокрема, відповідно до вимог Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування", суб'єкти підприємницької діяльності, незалежно від форм власності, повинні сплачувати збір на обов'язкове державне пенсійне страхування у 100% розмірі від об'єкта оподаткування, яким є фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів "б" - "з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого статтею 26 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування".
Порядок покриття витрат на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пункту "а" ст.13 Закону "Про пенсійне забезпечення", встановлено п.2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове пенсійне страхування".
Так, згідно з цим пунктом підприємства та організації з коштів, призначених на оплату праці, вносять до Пенсійного фонду плату, що покриває фактичні витрати на виплату і доставку пенсій особам, які були зайняті повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком №1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, крім тих, що були безпосередньо зайняті повний робочий день на підземних роботах (включаючи особовий склад гірничорятувальних частин) з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників за списком робіт і професій, затвердженим Кабінетом Міністрів України, починаючи з дня набрання чинності цим Законом, у розмірі 20 відсотків з наступним збільшенням її щороку на 10 відсотків до 100-відсоткового розміру відшкодування фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій до набуття права на пенсію за віком відповідно до цього Закону.
Отже, відповідно до положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" підприємства та організації зобов'язані відшкодовувати Пенсійному фонду України фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пункту "а" ст.13 Закону №1788. Тобто, зазначені виплати здійснюються платником податку до Пенсійного фонду України аналогічно відшкодуванню фактичних витрат на виплату і доставку пенсій за списком №2 (п. "б" ст.13 Закону України "Про пенсійне забезпечення").
Розмір сум до відшкодування витрат Пенсійного фонду України на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, на поточний рік визначається у повідомленнях, які формуються працівниками Пенсійного фонду України, а підприємства щомісяця до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду визначену у повідомленні місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах (пп. 6.4, пп. 6.8 п. 6 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої постановою Пенсійного фонду №21-1 від 19.12.2003).
Суд встановив, що на адресу відповідача позивачем 08.11.2013 року, 09.12.2013 року та 10.01.2014 року, рекомендованою кореспонденцією, було направлено та отримано відповідачем розрахунки фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах ОСОБА_1 та ОСОБА_2 (відповідно до пунктів "б"- "з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення") з листопада 2013 року по січень 2014 року на суму 1344,12 грн.
Пунктом 6.8 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої постановою правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003р. №21-1 передбачено, що підприємства щомісяця до 25 числа вносять до Пенсійного фонду зазначену в повідомленні місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах.
Відповідачем не надано в порядку, встановленому ст. 71 КАС України, доказів сплати ним заборгованості з фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій з листопада 2013 року по січень 2014 року у повному обсязі; матеріалами справи підтверджується несплата заборгованості у розмірі 1336,54 грн. та вона має бути стягнута на користь позивача.
Відповідно до ч.4 ст.94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
В судовому засіданні 26.02.2014 року оголошено вступну і резолютивну частини постанови, постанову у повному обсязі складено 27.02.2014 року.
Керуючись ст.ст.94, 158-163, ст.167 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1.Адміністративний позов задовольнити повністю.
2.Стягнути з Комбінату "Чорноморський" Державного агентства резерву України (96540, АР Крим, Сакський район, с. Кар'єрне, ідентифікаційний код 14373348) на користь Управління Пенсійного фонду України в м. Саках та Сакському районі АР Крим (ідентифікаційний код 38006150) заборгованість з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій з листопада 2013 року по січень 2014 року у розмірі 1336,54 грн. (Одна тисяча триста тридцять шість гривень 54 копійки).
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Циганова Г.Ю.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 26.02.2014 |
Оприлюднено | 03.03.2014 |
Номер документу | 37363708 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Циганова Г.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні