Апеляційний суд Кіровоградської області
№ провадження 33/781/104/14 Головуючий у суді І-ї інстанції Загреба І.В.
Категорія - 163-1 Доповідач у суді ІІ-ї інстанції Іванов Д. Л.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26.02.2014 року м. Кіровоград
Суддя апеляційного суду Кіровоградської області Іванов Д.Л., за участю особи притягнутої до адміністративної відповідальності ОСОБА_3 та його представника ОСОБА_4, розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Кіровограді в порядку апеляційного перегляду адміністративну справу за апеляційною скаргою ОСОБА_3 на постанову Кіровського районного суду м. Кіровоград від 30 січня 2014 року в справі про притягнення:
ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_3,громадянина України, з середньою освітою, одруженого, на утриманні має двох неповнолітніх дітей, директора ПП «Кіровоградський митний термінал», який проживає в АДРЕСА_1,
до адміністративної відповідальності за ч.1 ст. 163-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення, -
ВСТАНОВИВ:
Як вбачається з протоколу про адміністративне правопорушення серії АА № 693226 від 14 січня 2014 року, складеного головним державним ревізором - інспектором відділу контролю за валютними операціями у сфері ЗЕД управління податкового аудиту Кіровоградської ОДПІ Головного управління Міндоходів у Кіровоградській області Руденко Ю.В., директору ПП «Кіровоградський митний термінал» ОСОБА_3поставлено за провину порушення встановленого порядку ведення податкового обліку за червень, липень та серпень 2013 року, що призвело до заниження податку на додану вартість в розмірі 142 500, 00 грн.
Постановою судді Кіровського районного суду м. Кіровоград від 30 січня 2014 року ОСОБА_3визнано винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 163-1 КУпАП та накладено адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 85, 00 грн..
В апеляційній скарзі ОСОБА_3 просить скасувати постанову суду, а провадження в справі закрити за відсутністю у його діях складу адміністративного правопорушення, вказуючи на неповноту та необ'єктивність у з'ясуванні фактичних обставин справи, що вплинуло на законність та обгрунтованість прийнятого судом рішення.
В судовому засіданні ОСОБА_3 та його представник ОСОБА_4 апеляційну скаргу підтримали повністю, просили суд її задовольнити і крім обставин, викладених в скарзі пояснили, що рішенням окружного адміністративного суду Кіровоградської області від 24 лютого 2014 року податкове повідомлення-рішення № 0000042205 про застосування до їх підприємства фінансових санкцій, яке було видано на підставі акту перевірки № 3/11-23-22-05/36793637 від 14 січня 2014 року визнано протиправним і скасовано, тобто факти викладені в акті перевірки та протоколі про адміністративне правопорушення визнані судом такими, що не відповідають дійсності.
Заслухавши пояснення ОСОБА_3 та його представника, зваживши доводиапеляційної скарги, а також дослідивши матеріали адміністративної справи, апеляційний суд дійшов до висновку, про те, що апеляційна скарга ОСОБА_3 підлягає задоволенню за таких підстав.
Згідно диспозиції ч. 1 ст.163-1 КУпАП відповідальність за вказане правопорушення настає у разі порушення керівниками підприємств та іншими посадовими особами, встановленого законом порядку ведення податкового обліку.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 КУпАП адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
За змістом ст. 245 КУпАП, завданнями провадження у справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, повне і об'єктивне з'ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.
Відповідно до ст. 251 КУпАП доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Згідно ст. 280 КУпАП орган ( посадова особа ) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов'язаний з'ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом'якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, а також з'ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Однак, вказані вимоги закону при розгляді справи судом першої інстанції були порушені.
Як вбачається з матеріалів справи, приводом для притягненняМіщенка В.І.до адміністративної відповідальності стали результати невиїзної позапланової перевірки ПП «Кіровоградський митний термінал» з питань дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинах з ТОВ «НТЦ-М.В.М.»за червень 2013 року, ТОВ «Альфа-Інкс» за липень та серпень 2013 року.
Згідно акту № 3/11-23-22-05/36793637 від 14 січня 2014 року (а.с. 2-9) в основу висновків даної перевірки покладені акти про неможливість проведення зустрічної звірки контрагентів ПП «Кіровоградський митний термінал», тобто ТОВ «НТЦ-М.В.М.», ТОВ «Альфа-Інкс» із - за їх відсутності за податковою адресою, а також дані інформаційної бази ДПС України щодо співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту у розрізі контрагентів вказаних підприємств, які вказують про фіктивність їх фінансово - господарської діяльності.
При оформленні протоколу про адміністративне правопорушення стосовно ОСОБА_3 та під час розгляду справи судом першої інстанції не враховано, що в Україні задекларовано і діють принципи свободи договору, презумпції правомірності правочину, а також доведеності пред'явленого обвинувачення на принципах всебічного, повного та об'єктивного з'ясування обставин кожної справи.
Згідно норм нині діючого цивільного законодавства України (ст. ст. 203, 215, 228, 234 ЦК України) правочин є недійсним, якщо його недійсність прямо встановлена законом (нікчемний правочин) або визнана судом.
Матеріали справи не містять рішення суду з приводу визнання не чинними або фіктивними угоди, укладені між ПП «Кіровоградський митний термінал»,ТОВ «НТЦ-М.В.М.» та ТОВ «Альфа-Інкс» протягом перевіряємого періоду.
Фактичні обставини справи свідчать про те, що правомірність та законність акту перевірки № 3/11-23-22-05/36793637 від 14 січня 2014 року, який став приводом для притягнення ОСОБА_3 до адміністративної відповідальності за порушення встановленого порядку ведення податкового обліку, перевірені Кіровоградським окружним адміністративним судом за позовом ПП «Кіровоградський митний термінал», який задоволено в повному обсязі, податкове повідомлення-рішення № 0000042205 від 27 січня 2014 року визнано за рішенням суду протиправним і скасовано .
Відповідно до п.56.22 ст.56 Податкового кодексу України, якщо платник податків оскаржує рішення податкового органу в адміністративному порядку до контролюючих органів та/або до суду, обвинувачення особи в ухиленні від сплати податків не може ґрунтуватися на такому рішенні контролюючого органу до закінчення процедури адміністративного оскарження або до остаточного вирішення справи судом.
Висновки суду першої інстанції про наявність в діях ОСОБА_3 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.163-1 КУпАП та доведеність його вини є передчасними, оскількифакти викладені в акті перевірки № 3/11-23-22-05/36793637 від 14 січня 2014 рокувизнані судом такими, що не відповідають дійсності.
Відповідно до п. 1 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочате, а розпочате підлягає закриттю, за відсутністю складу адміністративного правопорушення.
Отже, аналізуючи зібрані у справі докази в їх сукупності та взаємозв'язку, апеляційний суд дійшов до висновку про відсутність у діях ПП «Кіровоградський митний термінал» ОСОБА_3 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 163-1 КУпАП.
З огляду на викладене постанова районного суду про притягнення ОСОБА_3 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 163-1 КУпАП підлягає скасуванню, а провадження по справі - закриттю за відсутністю в його діях складу вказаного правопорушення.
Керуючись п.1 ст.247, ст. 294 Кодексу України про адміністративні правопорушення,-
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу ОСОБА_3 - задовольнити.
Постанову Кіровського районного суду м. Кіровоградвід 30 січня 2014 року про притягнення ОСОБА_3 до адміністративної відповідальності за ч.1 ст.163-1 КУпАП з накладенням адміністративного стягнення у виді штрафу в розмірі 85,00 грн.-скасувати, а провадження в справі закрити за відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.
Постанова набирає законної сили негайно є остаточною й оскарженню не підлягає.
Суддя апеляційного суду
Кіровоградської області Д.Л. Іванов
Суд | Апеляційний суд Кіровоградської області |
Дата ухвалення рішення | 26.02.2014 |
Оприлюднено | 28.02.2014 |
Номер документу | 37364759 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Апеляційний суд Кіровоградської області
Іванов Д. Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні