cpg1251
ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25 лютого 2014 року Справа № 906/1049/13
Вищий господарський суд України у складі колегії суддів:
Ткаченко Н.Г. - головуючого, Катеринчук Л.Й., Коробенка Г.П. (доповідач) розглянувши матеріали касаційної скаргитовариства з обмеженою відповідальністю "Офіс Хаус" на постановуРівненського апеляційного господарського суду від 11.12.2013р. у справігосподарського суду Житомирської області за позовомтовариства з обмеженою відповідальністю "Офіс Хаус" доЖитомирської міської ради про визнання недійсним рішення за участю представників сторін:
позивача: Удод І.М. (представник за дов. від 13.06.2013р. №б/н),
відповідача: Гриценко Я.А. (представник за дов. від 22.01.2013р. № 26/77)
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Офіс Хаус" звернулося до господарського суду Житомирської області з позовом до Житомирської міської ради про визнання недійсним рішення Житомирської міської ради "Про затвердження нових розмірів річної орендної плати та приведення у відповідність договорів оренди земельних ділянок несільськогосподарського призначення" від 24.01.2013 р. № 498 в частині підпункту 1.17. пункту 1 щодо затвердження нової нормативної грошової оцінки земельної ділянки.
Рішенням господарського суду Житомирської області від 01.10.2013р. у справі № 906/1049/13 позов задоволено.
Постановою Рівненського апеляційного господарського суду від 11.12.2013р. рішення господарського суду Житомирської області від 01.10.2013 р. у справі № 906/1049/13 скасовано та прийнято нове рішення про відмову в задоволенні позову.
Не погоджуючись з прийнятою постановою, ТОВ "Офіс Хаус" звернулось з касаційною скаргою до Вищого господарського суду України, в якій просить її скасувати, а рішення суду першої інстанції залишити в силі, мотивуючи скаргу тим, що оскаржувана постанова постановлена з порушенням норм матеріального права, а саме: ст. 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", ст. 22 Закону України "Про порядок висвітлення діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування в Україні засобами масової інформації", ст. 23 Закону України "Про оцінку земель".
Колегія суддів, приймаючи до уваги межі перегляду справи в касаційній інстанції, проаналізувавши на підставі фактичних обставин справи застосування норм матеріального та процесуального права при винесенні оспорюваного судового акту, знаходить необхідним в задоволенні касаційної скарги відмовити, враховуючи наступне.
Як вбачається з матеріалів справи, 27.02.2006р. між Житомирською міською радою (орендодавець) та ЗАТ "Офіс Хаус", правонаступником якого є ТОВ "Офіс Хаус" (орендар) укладено договір оренди земельної ділянки, (надалі - Договір), відповідно до умов якого орендодавець на основі рішення 28 сесії Житомирської міської ради від 09.12.2005р. № 584 надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку загальною площею 0,1369 га ля іншої комерційної діяльності, яка знаходиться за адресою: м. Житомир, вул. Київська, № 79 терміном на 10 років. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить - 437 078,27 грн.(п.3 договору). Орендна плата вноситься позивачем у грошовій формі, розмір якої становить: 10 489,88 грн. в рік( п. 5 договору)
Відповідно до п.8 Договору, розмір орендної плати щорічно переглядається у разі зміни розмірів земельного податку, підвищення цін, тарифів, у тому числі внаслідок інфляції, погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини позивача, що підтверджено документами, та в інших випадках, визначених законом.
Судом встановлено, що оспорюваним рішенням Житомирської міської ради від 24.01.2013р. № 498 "Про затвердження нових розмірів річної орендної плати та приведення у відповідність договорів оренди земельних ділянок несільськогосподарського призначення" у зв'язку з введенням в дію з 01.01.2008р. нових розмірів плати за землю для юридичних осіб та фізичних осіб-суб'єктів підприємницької діяльності відповідно до рішень Житомирської міської ради від 05.09.2007р. №369 "Про затвердження матеріалів коригування технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок міста", від 29.09.2005р. № 557 "Про затвердження Положення про порядок встановлення розмірів та справляння орендної плати за земельні ділянки в м. Житомирі", від 21.11.2007р. № 456 "Про введення в дію нових розмірів плати за земельні ділянки та приведення у відповідність діючих договорів оренди у місті Житомирі" затверджено нові розміри нормативної грошової оцінки та орендної плати за використання земельними ділянками на умовах оренди в м. Житомирі землекористувачам згідно переліку. Зокрема, підпунктом 1.17 пункту 1, для ЗАТ "Офіс Хаус" (договір оренди земельної ділянки площею 0,1369 га по вул.Київській, 79 від 14.03.2006р. № 040620900149) встановлено: нормативна грошова оцінка становить 1 625 911,59 грн.; орендна плата становить 77 230, 80 грн. в рік. Коефіцієнт співвідношення орендної плати до земельного податку при цьому становить 4,750.
Рішення Житомирської міської ради 19 сесії 6 скликання від 24.01.2013р. № 498 в засобах масової інформації не опубліковано.
Спір виник з тих підстав, що, як вважає позивач, публікації в газеті "Місто" № 41 (559) від 11.10.2007р., № 17 (587) від 24.04.2008р., № 30 (600) від 24.07.2008р. за своїм змістом є інформуванням землекористувачів, у тому числі ЗАТ "Офіс Хаус" про необхідність проведення перерахунків щорічного розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності по діючим договорам оренди земельних ділянок, та не є офіційним оприлюдненням повних текстів рішень Житомирської міської ради від 05.09.2007р. № 369 та від 21.11.2007р. №456, що тягне за собою визнання недійсним рішення Житомирської міської ради від 24.01.2013р. № 498 в частині підпункту 1.17 пункту 1 щодо затвердження нової нормативної грошової оцінки земельної ділянки.
В ході перегляду справи судом апеляційної інстанції встановлено, що рішення Житомирської міської ради від 05.09.2007р. № 369 "Про затвердження матеріалів коригування технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок міста Житомира" та від 21.11.2007р. № 456 "Про введення в дію нових розмірів плати за земельні ділянки та приведення у відповідність діючих договорів оренди у місті Житомирі", щодо затвердження матеріалів коригування технічної документації з нормативно-грошової оцінки земельних ділянок міста Житомира, введення в дію відкоригованої грошової оцінки земельних ділянок міста Житомира та затвердження середньої базової вартості одного квадратного метра земель у місті Житомирі у розмірі 102,38грн., мають ознаки регуляторного акту та є рішеннями нормативно-правового характеру, оскільки підлягають неодноразовому застосуванню серед невизначеного кола осіб - суб'єктів земельних відносин щодо земельних ділянок, розташованих у м. Житомирі, та розповсюджуються на власників земельних ділянок, сторін договорів оренди земельних ділянок державної та комунальної власності тощо. Відповідно, зазначені рішення Житомирської міської ради підлягають офіційному оприлюдненню.
Про зазначені рішення Житомирською міською радою було повідомлено у газеті "Місто" (друкований засіб масової інформації відповідних органів державної влади), у яких повністю висвітлені зазначені рішення Житомирської міської ради від 05.09.2007р. № 369 та від 21.11.2007р. № 456, що є доказом опублікування рішень у встановленому законодавством порядку.
В свою чергу, як правильно зазначає суд апеляційної інстанції, оспорюване рішення Житомирської міської ради від 24.01.2013р. № 498 "Про затвердження нових розмірів річної орендної плати та приведення у відповідність договорів оренди земельних ділянок несільськогосподарського призначення" не має ознак регуляторного акту, оскільки підлягає застосуванню серед визначеного кола осіб, а тому офіційне оприлюднення не вимагається.
Судом встановлено, що про зазначене рішення органу місцевого самоврядування № 498 ТОВ "Офіс Хаус" було повідомлено листом виконавчого комітету від 22.02.2013р. № 15/1471.
За таких обставин, оскільки рішення Житомирської міської ради від 05.09.2007р. № 369 та від 21.11.2007р. № 456 відповідають вимогам чинного законодавства щодо порядку їх оприлюднення, в матеріалах справи відсутні докази їх скасування чи визнання недійсними, висновок суду апеляційної інстанції про відмову в позові про визнання недійсним рішення Житомирської міської ради від 24.01.2013р. № 498, який ґрунтується на нормах матеріального права, зокрема Законів України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності", "Про порядок висвітлення діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування в Україні засобами масової інформації", "Про оцінку земель", "Про місцеве самоврядування в Україні", "Про оренду землі", Податкового та Цивільного кодексів України, колегія суддів визнає правомірним та обґрунтованим.
З огляду на викладене, доводи касаційної скарги не спростовують висновків викладених в оскаржуваній постанові і не можуть бути підставою для її зміни чи скасування, оскільки вона відповідає чинному законодавству України і обставинам справи.
Керуючись ст. 111 5 , 111 7 , 111 8 , 111 9 - 111 11 Господарського процесуального кодексу України, Вищий господарський суд України, -
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні касаційної скарги відмовити.
Постанову Рівненського апеляційного господарського суду від 11.12.2013р. у справі №906/1049/13 залишити без змін.
Головуючий суддя : Н.Г. Ткаченко
Судді: Л.Й. Катеринчук
Г.П. Коробенко
Суд | Вищий господарський суд України |
Дата ухвалення рішення | 25.02.2014 |
Оприлюднено | 28.02.2014 |
Номер документу | 37370556 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Вищий господарський суд України
Коробенко Г.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні