Справа № 815/4100/13-а
У Х В А Л А
19 лютого 2014 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
Судді - Бутенко А.В.
при секретарі - Філімоненко А.О.
за участю сторін:
представник позивача - Зубков А.В.,
представник відповідача та заявника - Приймак І.В.,
представник 2-го відповідача - Боровець Ю.В.,
представник ВПВР УДВС ГУЮ в Од. обл.- не з'явився.
розглянувши у відкритому судовому засіданні заяву Південної митниці Міндоходів про встановлення способу і порядку виконання постанови Одеського окружного адміністративного суду від 21.06.2013 року у справі 815/4100/13-а за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Водолій-Логістик» до Південної митниці Державної митної служби України, Південної митниці Міндоходів і зборів України, Головного управління Державної казначейської служби України в Одеській області про визнання протиправним та скасування рішення про коригування митної вартості товарів № 500060001/2013/610048/2 від 17.05.2013 року, картки відмови в прийняті митної декларації № 500050000/2013/00265 від 17.05.2013 року та зобов'язання Південної митниці Міндоходів України повернути суму надмірно сплаченого мита та податку на додану вартість на загальну суму 750145,94 грн.,
ВСТАНОВИВ:
21.06.2013 року Одеський окружний адміністративний суд виніс постанову по справі №815/4100/13-а, якою задовольнив позов ТОВ «Водолій-Логістик» до Південної митниці Державної митної служби України, Південної митниці Міндоходів і зборів України, Головного управління Державної казначейської служби України в Одеській області про визнання протиправним та скасування рішення про коригування митної вартості товарів № 500060001/2013/610048/2 від 17.05.2013 року, картки відмови в прийняті митної декларації № 500050000/2013/00265 від 17.05.2013 року та зобов'язання Південної митниці Міндоходів України повернути суму надмірно сплаченого мита та податку на додану вартість на загальну суму 750145,94 грн.
Ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 30.10.2013 у справі № 815/4100/13-а апеляційну скаргу Південної митниці Міндоходів і зборів України залишено без задоволення, а постанову Одеського окружного адміністративного суду від 21.06.2013 - без змін.
Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 21.11.2013 у справі № К/800/57613/13 відмовлено у відкритті касаційного провадження за касаційною скаргою Південної митниці Міністерства доходів і зборів України на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 21.06.2013 та ухвалу Одеського апеляційного адміністративного суду від 30.10.2013.
08 лютого 2014 року до суду надійшла заява Південної митниці Міндоходів про встановлення способу і порядку виконання постанови Одеського окружного адміністративного суду від 21.06.2013 року у справі 815/4100/13-а, шляхом повернення Головним управлінням Державної казначейської служби України в Одеській області з Державного бюджету України товариству з обмеженою відповідальністю «Водолій-Логістик» надмірно сплаченого мита та податку на додану вартість на загальну суму 75145,94 грн.
Відповідно до ч. 1 ст.263 КАС України за наявності обставин, що ускладнюють виконання судового рішення (відсутність коштів на рахунку, відсутність присудженого майна в натурі, стихійне лихо тощо), державний виконавець може звернутися до адміністративного суду першої інстанції, незалежно від того, суд якої інстанції видав виконавчий лист, із поданням, а особа, яка бере участь у справі, та сторона виконавчого провадження - із заявою про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.
У судовому засіданні 19.02.2014 року представники сторін не заперечували проти задоволення заяви про встановлення способу виконання рішення шляхом повернення Головним управлінням Державної казначейської служби України в Одеській області з Державного бюджету України товариству з обмеженою відповідальністю «Водолій-Логістик» надмірно сплаченого мита та податку на додану вартість на загальну суму 75145,94 грн.
Дослідивши матеріали справи, суд вважає, що заява підлягає задоволенню з таких підстав.
Частиною 2 статті 45 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 № 2456-VI передбачено, що центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, веде бухгалтерський облік усіх надходжень Державного бюджету України та за поданням органів, що контролюють справляння надходжень бюджету, здійснює повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до бюджету.
Підпунктами 1, 5 пункту 9 розділу VI "Прикінцеві та перехідні положення" Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 № 2456-УІ встановлено, що до законодавчого врегулювання безспірного списання коштів бюджету та відшкодування збитків, завданих бюджету безспірне списання коштів державного бюджету (місцевих бюджетів) здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, за черговістю надходження таких рішень, щодо видатків бюджету - в межах відповідних бюджетних призначень та наданих бюджетних асигнувань.
Списання коштів з бюджету за рішенням суду щодо повернення платнику податків надмірно та/або помилково сплачених податків і зборів (обов'язкових платежів) та інших доходів бюджету провадиться у межах надмірно та/або помилково сплачених ним до бюджету коштів.
Відповідно до п. 1 Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 № 845 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 30.01.2013 № 45) зазначено, що цей Порядок визначає механізм виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників (далі - рішення про стягнення коштів), прийнятих судами, а також іншими державними органами (посадовими особами), які відповідно до закону мають право приймати такі рішення.
Згіно з п.3 зазначеного Порядку, рішення про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників виконуються на підставі виконавчих документів виключно органами Казначейства у порядку черговості надходження таких документів (про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів - з попереднім інформуванням Мінфіну, про стягнення коштів боржників - у межах відповідних бюджетних призначень, наданих бюджетних асигнувань (залишків коштів на рахунках підприємств, установ, організацій).
Пунктом 16 Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 № 845 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 30.01.2013 № 45) встановлено, що органи Казначейства за судовими рішеннями про стягнення надходжень бюджету здійснюють безспірне списання коштів державного та місцевих бюджетів для повернення надмірно та/або помилково сплачених податків і зборів.
Відповідно до пункту 17 Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 № 845 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 30.01.2013 № 45) стягувачі, на користь яких прийняті судові рішення про стягнення надходжень бюджету, подають до органу Казначейства, на рахунки в якому зараховані надходження бюджету, документи, зазначені у пункті 6 цього Порядку, крім випадків, передбачених пунктом 23 цього Порядку.
Пунктом 6 цього Порядку передбачено, що у разі прийняття рішення про стягнення коштів стягувач подає органові Казначейства в установлений зазначеним органом спосіб:
заяву про виконання такого рішення із зазначенням реквізитів банківського рахунка, на який слід перерахувати кошти, або даних про перерахування коштів у готівковій формі через банки або підприємства поштового зв'язку, якщо зазначений рахунок відсутній;
оригінал виконавчого документа;
судові рішення про стягнення коштів (у разі наявності);
оригінал або копію розрахункового документа (платіжного доручення, квитанції тощо), який підтверджує перерахування коштів до відповідного бюджету.
До заяви можуть додаватися інші документи, які містять відомості, що сприятимуть виконанню рішення про стягнення коштів (довідки та листи органів, що контролюють справляння надходжень бюджету, або органів місцевого самоврядування, рішення органів досудового розслідування та прокуратури тощо).
Судом встановлено, що надана Товариством з обмеженою відповідальністю "Водолій-Логістик" фінансова гарантія у сумі 75 145,94 грн. була перерахована Південною митницею Міндоходів до Державного бюджету України, що підтверджується копіями відповідних документів, які додані до заяви Південної митниці Міндоходів про встановлення способу і порядку виконання постанови Одеського окружного адміністративного суду від 21.06.2013 року у справі 815/4100/13-а.
Згідно з ч.1 ст. 36 Закону України „Про виконавче провадження", за наявності обставин, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим, державний виконавець за власною ініціативою або за заявою сторін, а також самі сторони мають право звернутися до суду, який видав виконавчий документ, із заявою про відстрочку або розстрочку виконання, а також про встановлення або зміну способу і порядку виконання.
05.02.2014 року до Південної митниці Міндоходів надійшла постанова старшого виконавця Відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції в Одеській області від 29.01.2014 про відкриття виконавчого провадження з виконання виконавчого листа № 815/4100/13-а, виданого Одеським окружним адміністративним судом 21.11.2013 про зобов'язання Південної митниці Міндоходів та зборів України повернути через Головне управління Державної казначейської служби України в Одеській області на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Водолій-Логістик" суму надмірно сплачених платежів у сумі 75145,94 грн.
Таким чином, оскільки виконавчий лист № 815/4100/13-а, виданий Одеським окружним адміністративним судом 21.11.2013 стосується повернення на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Водолій-Логістик" суми надмірно сплачених платежів, які були перераховані до Державного бюджету України, то його виконання можливо здійснити органами Казначейства , а не органами державної виконавчої служби відповідно до Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженого постановою КМУ від 03.08.2011 № 845 (у редакції постанови КМУ від 30.01.2013 №45).
З урахуванням викладеного, суд робить висновок про необхідність встановлення способу виконання постанови Одеського окружного адміністративного суду від 21.06.2013 року у справі 815/4100/13-а, шляхом повернення Головним управлінням Державної казначейської служби України в Одеській області з Державного бюджету України товариству з обмеженою відповідальністю «Водолій-Логістик» надмірно сплаченого мита та податку на додану вартість на загальну суму 75145,94 грн.
На підставі викладеного, керуючись ст.263 КАС України, ч.1 ст. 36 Закону України „Про виконавче провадження", суд -
УХВАЛИВ :
Заяву Південної митниці Міндоходів про встановлення способу і порядку виконання постанови Одеського окружного адміністративного суду від 21.06.2013 року у справі 815/4100/13-а за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Водолій-Логістик» до Південної митниці Державної митної служби України, Південної митниці Міндоходів і зборів України, Головного управління Державної казначейської служби України в Одеській області про визнання протиправним та скасування рішення про коригування митної вартості товарів № 500060001/2013/610048/2 від 17.05.2013 року, картки відмови в прийнятті митної декларації № 500050000/2013/00265 від 17.05.2013 року та зобов'язання Південної митниці Міндоходів України повернути суму надмірно сплаченого мита та податку на додану вартість на загальну суму 75145,94 грн. - задовольнити.
Встановити спосіб і порядок виконання постанови Одеського окружного адміністративного суду від 21.06.2013 року у справі №815/4100/13-а, шляхом повернення Головним управлінням Державної казначейської служби України в Одеській області з Державного бюджету України товариству з обмеженою відповідальністю «Водолій-Логістик» надмірно сплаченого мита та податку на додану вартість на загальну суму 75145,94 грн.
Ухвала набирає законної сили після закінчення строків подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги ухвала набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Ухвала суду може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Одеський окружний адміністративний суд протягом п'яти днів з дня отримання ухвали.
Повний текст ухвали виготовлений та підписаний 21.02.2014 року.
Суддя Бутенко А.В.
-інше.
Встановити спосіб і порядок виконання постанови Одеського окружного адміністративного суду від 21.06.2013 року у справі №815/4100/13-а, шляхом повернення Головним управлінням Державної казначейської служби України в Одеській області з Державного бюджету України товариству з обмеженою відповідальністю «Водолій-Логістик» надмірно сплаченого мита та податку на додану вартість на загальну суму 75145,94 грн.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.02.2014 |
Оприлюднено | 03.03.2014 |
Номер документу | 37376262 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Бутенко А. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні