cpg1251 ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ 91016, м. Луганськ, пл. Героїв ВВв, 3а. Тел./факс 55-17-32, inbox@lg.arbitr.gov.ua
Р І Ш Е Н Н Я
25 лютого 2014 року Справа № 913/375/14
Провадження №1пд/913/375/14
За позовом прокурора Ленінського району м. Луганська в інтересах держави в особі позивача Луганської міської ради
до відповідача Спільного Українсько-Американського підприємства "Схід-Авто", м. Луганськ
про внесення змін до договору оренди землі
Суддя Зюбанова Н.М.
Секретар судового засідання Вороніна О.С.
У засіданні брали участь:
від позивача - Саркісян Я.Ш., за довіреністю від 23.08.13 № 01/03-31/5301/0/2-13;
від відповідача - Герасимова Т.І., за довіреністю від 19.02.2014 № 1 ;
за участю прокурора прокуратури Ленінського району м. Луганська Рузавіна Р.В.
Суть спору: про внесення змін до договору оренди землі від 13.06.2007 (державна реєстрація № 040740200135 від 19.06.2007) до п. 8 розділу "Орендна плата" щодо встановлення річної орендної плати у розмірі земельного податку з коефіцієнтом 3.
Розглянувши матеріали справи, вислухавши представників сторін та прокурора, суд дійшов до наступного.
Так, ст. 121 Конституції України передбачено, що на органи прокуратури України покладається представництво інтересів громадян або держави в судах у випадках, визначених законом.
Відповідно до ст. 20 Закону України "Про прокуратуру" при виявленні порушень закону прокурор у межах своєї компетенції має право звертатись до суду в передбачених законом випадках.
Статтею 36-1 Закону України "Про прокуратуру" визначено, що підставою представництва прокурором в суді інтересів держави є наявність порушень або загрози порушень інтересів держави. Представництво прокуратурою інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні прокурорами від імені держави процесуальних та інших дій, спрямованих на захист у суді інтересів громадянина або держави у випадках, передбачених законом.
За змістом ст. 2 ГПК України (у редакції Закону від 18.09.2012), яка регулює порушення справ у господарському суді, такі справи порушуються за позовними заявами прокурорів, які звертаються до господарського суду в інтересах держави.
Підставою звернення прокурора з даною позовною заявою до суду в інтересах держави є порушення відповідачем інтересів Луганської міської ради, як власника землі, у сфері орендних правовідносин.
Щодо обставин спору, то судом встановлено, що 26.02.2007 Луганською міською радою було прийняте рішення № 13/165 "Про передачу Спільному Українсько-Американському підприємству "Схід-Авто" земельних ділянок за адресою: вул. Газети Луганської правди (в районі сектору № 7 стадіону Авангард) під будівництво та розміщення будівлі торговельно-адміністративного центру, благоустрій прилеглої території (без права здійснення будівельних робіт), розміщення стоянки тимчасового перебування автотранспорту (без права здійснення будівельних робіт)".
На підставі вказаного рішення 13.06.2007 між Луганською міською радою (позивачем) та Спільним Українсько-Американським підприємством "Схід-Авто" (відповідачем) було укладено договір оренди землі, зареєстрований у встановленому законом порядку 19.06.2007 за № 040740200135 , за умовами якого відповідач прийняв в строкове платне користування земельну ділянку під будівництво та розміщення будівлі торговельно-адміністративного центру загальною площею 0,0538 га.
За змістом п. 7 договору останній укладено на 49 років.
У відповідності до п. 8 договору річна орендна плата встановлюється у розмірі 250 % земельного податку.
За змістом п. 4 договору сторони дійшли згоди, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки складає 236461 грн. 76 коп.
На виконання положень цивільного законодавства, яке регулює порядок внесення змін до договору, прокурор та позивач просять суд внести зміни до п. 8 договору, яким визначається розмір річної орендної плати щодо встановлення її у розмірі земельного податку із застосуванням до нього договірного коефіцієнту 3.
Оцінивши обставини справи, суд вважає позовні вимоги прокурора обґрунтованими, а позов таким, що підлягає повному задоволенню, з огляду на наступне.
Так, відповідно до ст. 2 Закону України "Про оренду землі" відносини, пов'язані з орендою землі, регулюються Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, цим Законом, законами України, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі.
Відповідно до ст.16 Закону України "Про оренду землі" та ст. 124 ЗК України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування шляхом укладення договору оренди земельної ділянки.
Матеріалами справи підтверджено факт належного укладання між сторонами у справі договору оренди землі від 13.06.2007 (державна реєстрація № 040740200135 від 19.06.2007).
Факт звернення з позовом прокурора Ленінського району м. Луганська в інтересах держави в особі Луганської міської ради обумовлений тим, що згідно з п. 34 ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин є виключною компетенцією міської ради.
З матеріалів справи вбачається, що роботу у частині внесення змін до договору оренди земельної ділянки орендодавцем було розпочато у тому числі у зв'язку з набранням чинності з 01.01.2011 Податковим кодексом України, яким, зокрема, врегульовано обчислення орендної плати за землю, а саме:
- розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою трикратного розміру земельного податку та не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки (ст. 288).
Відповідно до ст. 651 ЦК України договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Підставами для зміни або розірвання договору є згода сторін, якщо інше не встановлено договором або законом; за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом; а також у разі істотної зміни обставин, якими сторони керувалися при укладенні договору /ст. 652 ЦК України/.
Як передбачено ст. 632 ЦК України ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У випадках, встановлених законом, застосовуються ціни /тарифи, ставки, тощо/, які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування.
Тому суд дійшов висновку, що прокурором доведено обґрунтованість внесення змін до п. 8 договору оренди землі від 13.06.2007 (державна реєстрація № 040740200135 від 19.06.2007).
Також звертається увага сторін на необхідність застосування при розгляді даної справи господарським судом на підставі ст. 111 28 ГПК України рішення Верховного Суду України у подібних правовідносинах по справі № 41/81пд від 04.07.2011, у якій наголошується, що орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, тому законодавча зміна граничного розміру цієї плати є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору.
У відповідності до ст. 653 ЦК України у разі зміни договору у судовому порядку, зобов'язання змінюється з моменту набрання рішенням суду про зміну договору законної сили.
Відповідачем позов не оспорений, доказів внесення змін до договору не надано. Усне клопотання представника відповідача про об'єднання господарських справ судом відхилено за відсутністю підстав.
За вказаних обставин позов підлягає повному задоволенню з віднесенням судового збору на відповідача згідно ст. 49 ГПК України, який стягується на користь держави, оскільки позов заявлено прокурором, який звільнений від сплати судових витрат.
На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 16, 44, 49, 82, 84, 85, 111 28 ГПК України, суд
в и р і ш и в:
1. Позов задовольнити повністю.
2. Внести зміни до договору оренди землі від 13.06.2007 (державна реєстрація 19.06.2007 № 040740200135), укладеного між Луганською міською радою, ідент. код 26070794 та Спільним Українсько-Американським підприємством "Схід-Авто", м. Луганськ, вул. 26 Бакинських комісарів, б.162Б, ідент. код 24847675, виклавши п. 8 розділу "Орендна плата" договору оренди землі у новій редакції:
- "Річна орендна плата встановлюється у розмірі земельного податку, збільшеного на коефіцієнт 3".
3 .Стягнути зі Спільного Українсько-Американського підприємства "Схід-Авто", м. Луганськ, вул. 26 Бакинських комісарів, б.162 Б, ідент. код 24847675 в доход державного бюджету України на рахунок 31214206783006, отримувач УДКСУ у м. Луганську, код ОКПО 37991503, МФО 804013, банк отримувач ГУДКСУ у Луганській області, по коду класифікації доходів (ККД) 22030001, символ 206, назва Судовий збір (Державна судова адміністрація України, 050) судовий збір у сумі 1218 грн. 00 коп., видати на виконання наказ Ленінській ОДПІ у м. Луганську Головного управління Міндоходів у Луганській області після набрання рішенням законної сили.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.
Повне рішення складене 28.02.2014.
Суддя Н.М.Зюбанова
Суд | Господарський суд Луганської області |
Дата ухвалення рішення | 25.02.2014 |
Оприлюднено | 28.02.2014 |
Номер документу | 37381865 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Луганської області
Зюбанова Н.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні