Рішення
від 24.02.2014 по справі 924/1616/13
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

29000, м. Хмельницький, майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"24" лютого 2014 р.Справа № 924/1616/13

Господарський суд Хмельницької області у складі:

Судді Танасюк О.Є., розглянувши матеріали

за позовом Комунального підприємства "Спецкомунтранс", м. Кам'янець-Подільський

до Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Зоря-32", м. Кам'янець-Подільський

про стягнення заборгованості за договором про надання послуг з вивезення побутових відходів від 01.03.2013 р. № 31 в сумі 3823,35 грн.

Представники сторін:

позивача : Соколовський Р.В. - представник за довіреністю №164 від 25.12.2013р.;

відповідача : не з'явився

Рішення приймається 24.02.2014 р., оскільки в судових засіданнях 05.02.2014 р. та 13.02.2014 р. оголошувалися перерви.

В судовому засіданні згідно зі ст. 85 ГПК України проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Суть спору: позивач - комунальне підприємство "Спецкомунтранс" м. Кам'янець-Подільський, звернувся з позовом до суду про стягнення з відповідача - Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Зоря-32", м. Кам'янець-Подільський заборгованості згідно договору про надання послуг з вивезення побутових відходів № 31 від 01.03.2013 р. в розмірі 3823,68 грн.

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що відповідно до п. 1 договору від 01.03.2013 р. №31 позивач взяв на себе зобов'язання згідно з графіком надавати послуги з вивезення побутових відходів, а відповідач своєчасно оплачувати послуги за встановленими тарифами у строки і на умовах передбачених цим договором.

Крім того, позивач зазначає, що рішенням виконавчого комітету Кам'янець-Подільської міської ради від 29.11.2012 р. № 2179 встановлено скорегований тариф на вивезення та утилізацію твердих побутових відходів та внесено зміни до рішення виконавчого комітету від 23.12.2010р. № 1928 "Про затвердження тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій".

Позивач стверджує, що 12.09.2013 р. звертався до відповідача з письмовою пропозицією провести звірку взаєморозрахунків, оформити акти виконаних робіт за період з лютого по серпень 2013р. шляхом підписання актів здачі-прийняття робіт та погасити заборгованість. Проте, відповідач відмовився від підписання актів наданих послуг, мотивуючи свою відмову незгодою з тарифом на вивезення твердих побутових відходів.

Таким чином, станом на 15.11.2013р. у відповідача утворилась заборгованість в сумі 3823,68 грн. згідно розрахунку заборгованості.

В судовому засіданні представник позивача подав заяву про зменшення розміру, в якій просить стягнути з відповідача заборгованість за договором про надання послуг з вивезення побутових відходів № 31 від 01.03.2013 р. в розмірі 3823,35 грн. за період з березня по жовтень 2013 р.

Відповідно до ст. 22 Господарського процесуального кодексу України зменшення позовних вимог приймається судом.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, проте явка уповноважених представників була визнана судом на розсуд сторін.

У відзиві на позов від 11.02.2014 р. відповідач проти позову заперечує, зазначає, що ОСББ не є замовником та споживачем послуг, тому договори повинні укладатися між споживачем, тобто власниками квартир і виконавцем - КП „Спецкомунтранс". Вказує, що у випадку, коли споживачем буде ОСББ порушуються права 38 дітей війни про надання їм пільги на вивіз побутових відходів в розмірі 25%.

Вказує, що за рішенням міськвиконкому № 2179 від 29.11.2012 р. оплата за 1 м. куб. вивезених відходів 22,39 грн. згідно норм накопичення 0,15 м. куб. в місяць на одного мешканця та 0,286 грн. за 1 м. кв. загальної площі будинку, проте не зазначено як має проводитися оплата - в м.куб. чи в м.кв.

Відповідач вважає, що ціна 0,286 грн. за 1 м.кв. видумана і по будинку вона складає від норм накопичення і ціни на 1 м. куб. вивезення відходів 22,3 м.куб./міс. Х 22,39 = 497 грн. (497/4311,2 м. кВ. = 0,1153 грн./м.кв.).

Посилається на п.п. 10, 11 договору № 31 від 01.03.2013 р., де зазначено що оплата послуг згідно тарифу на момент укладання договору 22,39 грн./м. куб. затверджена рішенням міськвиконкому № 2179 від 29.11.2012 р., згідно якого і здійснюється оплата. Оскільки в будинку зареєстровано 148 мешканців, а норма накопичення на місяць на 1 чол. складає 0,15 м 3 , ОСББ сплачує 497 грн.

Зауважує, що акти виконаних робіт відповідачем не підписувалися у зв'язку з тим, що в них вказано м.кв. площі, а не м. куб. побутових відходів.

Також вказує, що ОСББ неодноразово зверталося з листами до КП „Спецкомунтранс" про відмову в пролонгації договору про вивезення побутових відходів з січня 2014 р., строк якого закінчився 31.12.2013 р. Разом з тим ОСББ не заперечує проти укладення нового договору на 2014 р.

Розглядом матеріалів справи встановлено.

Комунальне підприємство "Спецкомунтранс" як юридична особа внесене до Єдиного державного реєстру, що підтверджується Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 26.03.2013 р.

Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Зоря-32" як юридична особа внесене до Єдиного державного реєстру, що підтверджується Довідкою з ЄДРПОУ № 302468 від 24.12.2009 р.

Рішенням Кам'янець-Подільської міської ради № 104 від 24.05.2006 р. послуга з вивезення та утилізацію твердих побутових відходів віднесена до вартості квартирної плати та плати за утримання будинків і прибудинкових територій.

Рішенням виконавчого комітету Кам'янець-Подільської міської ради № 379 від 25.03.2010 р. визнано комунальне підприємство „Спецкомунтранс" виконавцем послуг із збирання, вивезення та утилізації твердих побутових відходів для всіх категорій споживачів у м. Кам'янці-Подільському.

Рішенням виконавчого комітету Кам'янець-Подільської міської ради № 2179 від 29.11.2012 р. встановлено скорегований тариф на вивезення та утилізацію твердих побутових відходів. Згідно додатку 1 до цього рішення тариф 1м.куб. (з ПДВ) по наданню послуг з вивезення та утилізації твердих побутових відходів для житлової організації склав - 22,39 грн., тариф за 1 м.кв. (з ПДВ) - 0,286 грн.

22.03.2012 р. між Виконавчим комітетом Кам'янець-Подільської міської ради (замовник) та комунальним підприємством „Спецкомунтранс" (виконавець) був укладений договір № 875 на надання послуг з вивезення побутових відходів на території міста Кам'янця-Подільського, відповідно до умов якого виконавець зобов'язався згідно з графіком надавати послуги з вивезення побутових відходів на території м. Кам'янець-Подільського, а замовник зобов'язується виконати обов'язки, передбачені цим договором.

01.03.2013 р. між комунальним підприємством „Спецкомунтранс" (виконавець) та ОСББ „Зоря-32" (замовник) був укладений договір № 31, згідно п. 1. якого виконавець зобов'язується згідно з графіком надавати послуги з вивезення побутових відходів, а замовник зобов'язується своєчасно оплачувати послуги за встановленими тарифами у строки і на умовах, передбачених цим договором на підставі договору № 875 від 22.03.2012 р. на надання послуг з вивезення побутових відходів на території міста Кам'янець-Подільського та відповідно до схеми санітарного очищення.

Відповідно до п. 4 договору для вивезення побутових відходів за контейнерною схемою використовуються технічно справні контейнери місткістю 1,1 куб.метрів, що належать виконавцю і знаходяться за адресою Грушевського, 32 (Пушкінська, 37).

Обсяг надання послуг розраховується виконавцем на підставі норм затверджених органом місцевого самоврядування. Розрахунок обсягів і вартості послуг згідно норм 4311,2 м 2 х 0,286 грн. =1233,00 грн. на місяць (п. п. 8, 9 договору).

Тариф на момент укладення договору 22,39 грн. за 1 куб. м. затверджений рішенням міської ради від 29.11.2012 р. за № 2179 „Про встановлення скорегованого тарифу на вивезення та утилізацію твердих побутових відходів" (п. 11. договору).

Договір діє з 01.03.2013р. по 31.12.2013р. і набирає чинності з дня його підписання.

Договір підписаний представниками сторін та скріплений їх печатками.

В подальшому відповідача було повідомлено про те, що згідно рішення виконкому Кам'янець-Подільської міської ради від 16.05.2013 р. № 629 „Про внесення змін до рішення виконавчого комітету №2179 від 29.11.2012р." нарахування оплати за надані послуги з вивозу ПВ, що надаються згідно укладеного договору, з 01.06.2013р. будуть проводитись в сторону зменшення не за тарифом 0,286 грн., а за тарифом 0,283 грн. за один метр квадратний площі квартири. Вказане повідомлення отримано представником ОСББ, про що свідчить відмітка на ньому.

На виконання умов договору № 31 від 01.03.2013р. позивачем в період з березня по жовтень 2013 р. (період, за який заявляється стягнення заборгованості) надавались послуги по вивезенню твердих побутових відходів, накопичених на об'єктах відповідача, у зв'язку з чим виставлялись до оплати рахунки-фактури: № СФ-0002236 від 29.03.2013 р. на суму 1233,00 грн.; № СФ-0002869 від 25.04.2013 р. на суму 1233,00 грн.; № СФ-00013768 від 29.05.2013 р. на суму 1233,00 грн.; № СФ-0004638 від 27.06.2013 р. на суму 1220,07 грн.; № СФ-0005319 від 29.07.2013 р. на суму 1220,07 грн.; № СФ-0006055 від 29.08.2013 р. на суму 1220,07 грн.; № СФ-0006920 від 25.09.2013 р. на суму 1220,07 грн.; № СФ-0007710 від 25.10.2013 р. на суму 1220,07 грн .

Відповідач здійснив оплату за надані йому послуги частково, що підтверджується платіжними дорученнями: № 104 від 15.04.2013 р. на суму 497,00 грн.; № 114 від 13.05.2013 р. на суму 497,00 грн.; № 118 від 14.06.2013 р. на суму 497 грн.; № 121 від 09.07.2013 р. на суму 497 грн.; № 132 від 14.08.2013 р. на суму 497 грн.; № 136 від 11.09.2013 р. на суму 497 грн.; № 140 від 26.09.2013 р. на суму 2000,00 грн.; № 147 від 16.10.2013 р. на суму 497 грн.; № 150 від 14.11.2013 р. на суму 497 грн.; № 156 від 16.12.2013 р. на суму 497 грн.; № HSAV7BJHWD ВІД 27.01.2014 р. на суму 501,00 грн.

12.09.2013р. позивач звернувся до відповідача з претензією, відповідно до якої просить звірити взаєморозрахунки, підписати акти приймання-передачі виконаних робіт та сплатити борг на поточний рахунок КП „Спецкомунтранс" у 20-деннний строк. Вказана претензія отримана представником відповідача 13.09.2013 р., про що свідчить рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення.

У відповідь відповідач надіслав листа від 23.09.2013р., в якому зазначає, що в п.10.11 договору вказано, що оплата за надані послуги по 22,39 грн./м 3 вивезених побутових відходів. В будинку зареєстровано 148 мешканців і згідно норми на одного споживача 0,15 м 3 /міс, тому ОСББ сплачує позивачу згідно договору: 148 х 0,15 х 22,39 = 497 грн. Крім того тариф на послуги розраховується окремо за кожним будинком (постанова кабміну №869 від 01.06.2011 р. - порядок формування тарифів) і по будинку відповідача розрахунок повинен складати 4311 м 2 х 0,1153 = 497 грн. Також відповідач звертає увагу, що затвердження тарифу виконкомом є незаконним, оскільки такі тарифи затверджуються комісією, що здійснює державне регулювання в сфері комунальних послуг.

Відповідач наполягає, що ОСББ не є надавачем послуг і не може далі виконувати договірні обов'язки з КП „Спецкомунтранс", тому з 01.10.2013 р. розриває в односторонньому порядку договір № 31 від 01.03.2013 р. і пропонує позивачу негайно заключити договір з кожним власником квартири згідно законодавства України.

Також відповідач відмічає, що сума боргу 4880,28 грн. вказана в претензії не відповідає дійсності, адже відповідач в цей період проводив чотири платежі по 497 грн., загалом 1988 грн.

Листом від 07.10.2013 р. № 325 КП „Спецкомунтранс" повідомило, що згідно з п. 5 Порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій калькуляційною одиницею є 1 кв.м. загальної площі, що перебуває у власності або наймі фізичної особи чи юридичної особи.

Оскільки послуга з вивезення побутових відходів входить до складу послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, то відповідно її вартість входить до вартості послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій та повинна визначатись з розрахунку на 1 кв.м. площі будинку з урахуванням тарифу на вивезення 1 куб.м. побутових відходів.

Крім того, Інспекцією з контролю за цінами були визнані як економічно обґрунтовані тарифи, що підтверджується висновками 2008 та 2009 років. В подальшому Інспекція знаходилась в процесі реорганізації, тому позивач листами двічі (№ 68 від 08.05.2012 р., № 85 від 06.06.2012 р.) звертався до Інспекції з проханням надати роз'яснення про необхідність отримання висновків. Лише 19.02.2013р. на сайті Державної інспекції України з контролю за цінами було розміщено інформацію про відновлення роботи Інспекції щодо надання висновків в частині розрахунків економічно обґрунтованих планових витрат на окремі види житлово-комунальних послуг (з вивезення побутових відходів та технічного обслуговування ліфтів).

Також позивач повідомляє, що обґрунтованість розрахунку тарифів на послуги з вивезення побутових відходів підтверджена наступними документами: висновком №15 від 19.09.2013р. Державної інспекції України з контролю за цінами, листом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, листом Хмельницького обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 05.02.2013р. №01-19/07-639.

Державною інспекцією України з контролю за цінами за результатами розгляду документів КП „Спецкомунтранс" надано висновок № 15 від 19.09.2013 р. щодо розрахунку економічно обґрунтованих планових витрат на житлово-комунальні послуги, в якому зазначено, що розрахунок планових витрат на послуги зі зберігання твердих побутових відходів визначений в розмірі 0,33 коп. за 1 куб.м. побутових відходів, перевезення твердих побутових відходів визначений в розмірі 13,64 грн. за 1 куб.м. побутових відходів є економічно обґрунтованим.

Згідно листа Хмельницького обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України № 01-09/07-639 від 05.02.2013 р. зроблено висновок про те, що в діях виконавчого комітету Кам'янець-Подільської міської ради та КП „Спецкомунтранс" відсутні ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції.

У листі Міністерства регіонального розвитку будівництва та житлово-комунального господарства України адресованому КП „Спецкомунтранс" було повідомлено, що відповідно до Порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.2011 р. № 869 „Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на житлово-комунальні послуги" калькуляційною одиницею витрат з утримання будинків і споруд та прибудинкових терарій є 1 кв. м. загальної площі, які вираховуються з урахуванням тарифу на вивезення 1 куб. м. побутових відходів, встановленому органом місцевого самоврядування.

Постановою Вінницького апеляційного адміністративного суду від 28.08.2013р. у справі № 676/185/13-а скасовано постанову Кам'янець-Подільского міськрайонного суду Хмельницької області від 03.07.2013р. у справі за адміністративним позовом Дрозда Віталія Івановича до виконавчого комітету Кам'янець-Подільської міської ради, третя особа на стороні відповідача - КП „Спецкомунтранс" про скасування рішення ради № 1928 від 23.12.2010 р. „Про затвердження тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та при будинкових територій" в частині встановлення тарифу послуги по вивезенню та утилізації твердих побутових відходів за один квадратний метр площі будинку з ПДВ в розмірі 0,286 грн. В задоволенні позовних вимог відмовлено.

Зокрема, судом апеляційної інстанції було зроблено висновок про обґрунтованість розрахунків тарифів на послуги з вивезення побутових відходів.

Листом № 8 від 23.01.2014 р. КП „Спецкомунтранс" повідомило, що тариф розрахований згідно Постанови Кабінету Міністрів України № 1010 від 26.06.2006 р. та складає 22,39 грн./куб.м., а договір підлягає пролонгації, а не переукладенню.

У зв'язку з несплатою відповідачем заборгованості позивач звернувся з позовом до суду про стягнення з відповідача 3823,35 грн.

Дослідивши зібрані у справі докази та давши їм правову оцінку в сукупності, судом прийнято до уваги наступне.

Згідно ст. 11 Цивільного кодексу України, цивільні права та обов'язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов'язки. Підставами виникнення цивільних прав та обов'язків, зокрема, є договори та інші правочини.

Згідно ст. 174 Господарського кодексу України господарські зобов'язання можуть виникати, зокрема, з господарського договору та інших угод, передбачених законом, а також з угод, не передбачених законом, але таких, які йому не суперечать.

У відповідності до ст. 11 та ст. 509 ЦК України однією з підстав виникнення, цивільних прав та обов'язків сторін є укладення між ними договору. В силу зобов'язання боржник зобов'язаний вчинити на користь кредитора певну дію, в тому числі сплатити борг, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку, тобто сплати боргу.

Згідно ст. 901 ЦК України, за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов'язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов'язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором.

Відповідно до "Порядку формування тарифів на послуги з вивезення побутових відходів" затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 26.07.2006р. № 1010, до послуг належать операції поводження з побутовими відходами (збирання, зберігання, перевезення, перероблення, утилізація, знешкодження та захоронення), що здійснюються у населеному пункті згідно з правилами благоустрою, затвердженими органом місцевого самоврядування. Тарифи на послуги - грошовий вираз витрат із збирання, зберігання, перевезення, перероблення, утилізації, знешкодження та захоронення 1 куб. метра або 1 тонни (за наявності вагового обладнання) побутових відходів, розрахований на основі економічно обґрунтованих планованих витрат з урахуванням планованого прибутку та податку на додану вартість.

Зі змісту п. 2 "Правил надання послуг з вивезення побутових відходів" затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10.12.2008р. № 1070 вбачається, що побутовими є відходи, що утворюються в процесі життя і діяльності людини в житлових та нежитлових будинках (крім відходів, пов'язаних з виробничою діяльністю підприємств) і не використовуються за місцем їх накопичення. Твердими відходами є залишки речовин, матеріалів, предметів, виробів, товарів, продукції, що не можуть у подальшому використовуватися за призначенням.

Відповідно до частин 1, 2 та 5 ст. 32 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" плата за житлово-комунальні послуги нараховується щомісячно відповідно до умов договору. Розмір плати за комунальні послуги розраховується виходячи з розміру затверджених цін/тарифів та показань засобів обліку або за нормами, затвердженими в установленому порядку. У разі зміни вартості житлово-комунальних послуг виконавець/виробник не пізніше ніж за 30 днів повідомляє про це споживача з визначенням причин зміни вартості та наданням відповідних обґрунтувань з посиланням на погодження відповідних органів.

Послуга з вивезення побутових відходів може бути визначена згідно з рішенням органу місцевого самоврядування як окрема комунальна послуга. У такому разі тариф на послуги визначається без урахування витрат з вивезення побутових відходів (п. 9 Постанови Кабінету Міністрів №869 від 01.06.2011р. „Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на житлово-комунальні послуги").

Відповідно до рішення Кам'янець-Подільської міської ради № 104 від 24.05.2006 р. послуга з вивезення та утилізації твердих побутових відходів віднесена до вартості квартирної плати та плати за утримання будинків і прибудинкових територій, як окрема комунальна послуга не була визначена.

Згідно з п. 5 Порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.2011 р. № 869 „Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на житлово-комунальні послуги" калькуляційною одиницею є 1 кв.м. загальної площі, що перебуває у власності або наймі фізичної особи чи юридичної особи.

Оскільки послуга з вивезення побутових відходів входить до складу послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, то відповідно її вартість входить до вартості послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій та повинна визначатись з розрахунку на 1 кв.м. площі будинку з урахуванням тарифу на вивезення 1 куб.м. побутових відходів.

Рішенням виконавчого комітету Кам'янець-Подільської міської ради № 379 від 25.03.2010 р. визнано комунальне підприємство „Спецкомунтранс" виконавцем послуг із збирання, вивезення та утилізації твердих побутових відходів для всіх категорій споживачів у м. Кам'янці-Подільському.

Рішенням виконавчого комітету Кам'янець-Подільської міської ради № 2179 від 29.11.2012 р. встановлено скорегований тариф на вивезення та утилізацію твердих побутових відходів. Згідно додатку 1 до цього рішення тариф 1м.куб. (з ПДВ) по наданню послуг з вивезення та утилізації твердих побутових відходів для житлової організації склав - 22,39 грн., тариф за 1 м.кв. (з ПДВ) - 0,286 грн.

22.03.2012 р. між Виконавчим комітетом Кам'янець-Подільської міської ради (замовник) та комунальним підприємством „Спецкомунтранс" (виконавець) був укладений договір № 875 на надання послуг з вивезення побутових відходів на території міста Кам'янця-Подільського, відповідно до умов якого виконавець зобов'язався згідно з графіком надавати послуги з вивезення побутових відходів на території м. Кам'янець-Подільського, а замовник зобов'язується виконати обов'язки, передбачені цим договором.

Твердження відповідача про те, що позивачем невірно застосовано тариф, до уваги судом не приймаються, оскільки в договорі сторони погодили розрахунок обсягів і вартості послуг в сумі 1233,00 грн. на місяць (4311,2 м 2 х 0,286 грн.), цей договір в силу ст. 204 Цивільного кодексу України є правомірним, оскільки його недійсність прямо не встановлена законом або він не визнаний судом недійсним. Крім того, обгрунтованість тарифів підтверджено висновком № 15 від 19.09.2013 р. Державної інспекції України з контролю за цінами, листом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, листом Хмельницького обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 05.02.2013р. №01-19/07-639, Постановою Вінницького апеляційного адміністративного суду від 28.08.2013р. у справі №676/185/13-а.

Стосовно заяви відповідача про розірвання з 01.10.2013 р. договору в односторонньому порядку судом звертається увага на таке.

Статтею 651 ЦК України передбачено, що зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом.

Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.

Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору.

У разі односторонньої відмови від договору у повному обсязі або частково, якщо право на таку відмову встановлено договором або законом, договір є відповідно розірваним або зміненим.

Відповідно до ст. 29 Закону України „Про житлово-комунальні послуги" договір на надання житлово-комунальних послуг у багатоквартирному будинку укладається між власником квартири, орендарем чи квартиронаймачем та балансоутримувачем або уповноваженою ним особою. У разі якщо балансоутримувач не є виконавцем, він укладає договори на надання житлово-комунальних послуг з іншим виконавцем.

Звідси вбачається, що КП „Спецкомунтранс" не вправі укладати договори з кожним мешканцем будинку, тому доводи відповідача щодо негайного укладення вказаних договорів з мешканцями будинку не обґрунтовані.

Враховуючи наведене, з огляду на те, що істотного порушення договору з боку позивача не відбувалося, правомірність тарифів підтверджено вищенаведеними документами та положеннями законодавства, заперечення позивача щодо розірвання договору, даний договір на думку суду не є розірваним та продовжує свою дію.

Статтею 526 ЦК України передбачено, що зобов'язання повинні виконуватись належним чином і в установлений строк. Відповідно до ст. 193 Господарського кодексу України одностороння відмова від виконання зобов'язання і одностороння зміна умов договору не допускається.

Відповідно до вимог ст. 612 ЦК України, боржник вважається таким, що прострочив зобов'язання, якщо він не приступив до виконання зобов'язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом.

Статтею 530 ЦК України визначено, що якщо у зобов'язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін). Зобов'язання, строк (термін) виконання якого визначений вказівкою на подію, яка неминуче має настати, підлягає виконанню з настанням цієї події.

Якщо строк (термін) виконання боржником обов'язку не встановлений або визначений моментом пред'явлення вимоги, кредитор має право вимагати його виконання у будь-який час. Боржник повинен виконати такий обов'язок у семиденний строк від дня пред'явлення вимоги, якщо обов'язок негайного виконання не випливає із договору або актів цивільного законодавства.

На виконання умов договору № 31 від 01.03.2013 р. позивачем в період з березня по жовтень 2013 р. (період, за який заявляється стягнення заборгованості) надавались послуги по вивезенню твердих побутових відходів, накопичених на об'єктах відповідача на загальну суму 9799,35 грн., у зв'язку з чим виставлялись до оплати рахунки-фактури: № СФ-0002236 від 29.03.2013 р. на суму 1233,00 грн.; № СФ-0002869 від 25.04.2013 р. на суму 1233,00 грн.; № СФ-00013768 від 29.05.2013 р. на суму 1233,00 грн.; № СФ-0004638 від 27.06.2013 р. на суму 1220,07 грн.; № СФ-0005319 від 29.07.2013 р. на суму 1220,07 грн.; № СФ-0006055 від 29.08.2013 р. на суму 1220,07 грн.; № СФ-0006920 від 25.09.2013 р. на суму 1220,07 грн.; № СФ-0007710 від 25.10.2013 р. на суму 1220,07 грн .

Відповідач здійснив оплату за надані йому послуги частково в сумі 6974,00 грн., що підтверджується платіжними дорученнями: № 104 від 15.04.2013 р. на суму 497,00 грн.; № 114 від 13.05.2013 р. на суму 497,00 грн.; № 118 від 14.06.2013 р. на суму 497 грн.; № 121 від 09.07.2013 р. на суму 497 грн.; № 132 від 14.08.2013 р. на суму 497 грн.; № 136 від 11.09.2013 р. на суму 497 грн.; № 140 від 26.09.2013 р. на суму 2000,00 грн.; № 147 від 16.10.2013 р. на суму 497 грн.; № 150 від 14.11.2013 р. на суму 497 грн.; № 156 від 16.12.2013 р. на суму 497 грн.; № HSAV7BJHWD від 27.01.2014 р. на суму 501,00 грн.

З огляду на зазначене, заборгованість відповідача за період з березня по жовтень 2013 р. (9799,35 грн. - 6974,00 грн.) складає суму 2825,35 грн.

Як слідує із позовної заяви, позивач з урахуванням заяви про зменшення позовних вимог просить стягнути з відповідача суму 3823,35 грн. за період з березня по жовтень 2013 р., однак до порушення провадження у справі (ухвала від 18.12.2013р.), відповідач частково сплатив заборгованість на суму 497,00 грн., що підтверджується платіжним дорученням № 156 від 16.12.2013 р., тому в цій частині позову позивачу необхідно відмовити. Крім того, під час розгляду справи в суді відповідачем частково оплачені послуги на суму 501,00 грн., що підтверджується платіжним дорученням № HSAV7BJHWD від 27.01.2014р., тобто на цю суму відсутній предмет спору, тому провадження у справі на суму 501,00 грн., необхідно припинити по п. 1.1 ст. 80 ГПК України.

При цьому судом враховується правова позиція Вищого господарського суду України викладена в п. 4.4. Постанови від 26.12.2011 р. N 18 „Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції", в якому зазначено, що господарський суд припиняє провадження у справі у зв'язку з відсутністю предмета спору (пункт 1-1 частини першої статті 80 ГПК), зокрема, у випадку припинення існування предмета спору (наприклад, сплата суми боргу, знищення спірного майна, скасування оспорюваного акта державного чи іншого органу тощо), якщо між сторонами у зв'язку з цим не залишилося неврегульованих питань.

За таких обставин, позовні вимоги підлягають задоволеню частково в розмірі 2825,35 грн.

У відповідності до ст. 49 ГПК України витрати по оплаті судового збору підлягають покладенню на обидві сторони пропорційно задоволеним позовним вимогам.

Керуючись ст. ст. 1, 12, 44, 49, 82-84, ст. 115, 116 Господарського процесуального кодексу України, суд

В И Р І Ш И В:

Позов Комунального підприємства „Спецкомунтранс", м. Кам'янець-Подільський до Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Зоря-32", м. Кам'янець-Подільський про стягнення заборгованості за договором про надання послуг з вивезення побутових відходів від 01.03.2013р. № 31 в сумі 3823,35 грн. задовольнити частково.

Стягнути з Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Зоря-32", (Хмельницька область, м. Кам'янець-Подільський, просп. Грушевського, 32, код ЄДРПОУ 36871149) на користь Комунального підприємства „Спецкомунтранс" (Хмельницька область, м. Кам'янець-Подільський, вул. Гунська, 7, код ЄДРПОУ 33409809) 2825,35 грн. (дві тисячі вісімсот двадцять п'ять гривень 35 коп.) заборгованості з вивезення побутових відходів, 1496,85 грн. (одна тисяча чотириста дев'яносто шість гривень 85 коп.) витрат по оплаті судового збору.

Видати наказ.

Провадження у справі щодо суми 501,00 грн. припинити.

В решті позову відмовити.

Повне рішення складено 25.02.2014 р.

Суддя О.Є. Танасюк

Віддрук. 3 прим.:

1. - до справи,

2. - позивачу (32300, Хмельницька обл., м. Кам'янець-Подільський, вул. Гунська, 7) - простим.

3. - відповідачу (323300, Хмельницька обл., м. Кам'янець-Подільський, просп. Грушевського, 32) - реком.

СудГосподарський суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення24.02.2014
Оприлюднено03.03.2014
Номер документу37393004
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —924/1616/13

Рішення від 24.02.2014

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Танасюк О.Є.

Ухвала від 24.02.2014

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Танасюк О.Є.

Ухвала від 18.12.2013

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Танасюк О.Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні