Постанова
від 06.02.2014 по справі 820/12880/13-а
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

06 лютого 2014 р. № 820/12880/13-а

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Мороко А.С.,

при секретарі судового засідання - Пшеничному В.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Харкові адміністративну справу за позовом публічного акціонерного товариства "Красноградське АТП 16345" до Красноградської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Харківській області про скасування податкового повідомлення-рішення,

В С Т А Н О В И В:

Публічне акціонерне товариство "Красноградське АТП 16345" звернулося до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд визнати податкове повідомлення-рішення відповідача № 0002001500 від 10.12.2012 року незаконним та таким, що не підлягає виконанню.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що спірне податкове повідомлення-рішення ґрунтується на помилкових судженнях суб'єкта владних повноважень, що викладені в акті перевірки № 671/15-03115175 від 23.11.2012 року. Також позивач зазначає, що у матеріалах перевірки немає посилань на будь-які нормативні матеріали з оцінки земельної ділянки, не зазначено розмір земельної ділянки, що фактично використовується ПАТ "Красноградське АТП 16345", та не вказано правовстановлюючого документу по вказаній земельній ділянці.

Відповідач проти позову заперечував, надавши письмові заперечення на нього, в якому зазначив, що при проведенні перевірки позивача податковий орган діяв у межах та у спосіб встановлений чинним законодавством України, висновки перевірки зафіксовані належним чином, а отже і винесене податкове повідомлення рішення є законними. Просив у позові відмовити в повному обсязі. (а.с. 34-36)

Вислухавши пояснення представників сторін дослідивши матеріали справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок наявних у справі доказів у їх сукупності, судом встановлено наступне.

Фахівцями Красноградської МДПІ Харківської області ДПС, на підставі наказу від 12.11.2012 року № 587 (а.с. 42), проведено документальну невиїзну перевірку позивача з питання неподання податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) на 2012 рік та не нарахування суми земельного податку за 10 місяців 2012 року.

За результатами перевірки податковим органом складено акт № 671/15-03115175 від 23.11.2012 року, яким встановлено, що відповідно до листів Красноградської міської ради від 06.11.2012 року № 02-46/1945, Управління Держкомзему у Красноградському районі від 06.11.2012 року № 1344 земельна ділянка площею 1,7709 га за адресою м. Красноград, вул. К. Маркса, 38 використовується ПАТ "Красноградське АТП 16345" без правовстановлюючих документів. Згідно з технічною документацією з нормативної грошової оцінки земель м. Красноград, вартість 1 кв.м. земельної ділянки, розташованої за вищезазначеною адресою, станом на 01.01.2012 року становить 216,88 грн. Однак, ПАТ "Красноградське АТП-16345" самостійно суму земельного податку на 2012 рік не обчислено та до податкової інспекції податкову декларацію з плати за землю на 2012 рік не надано, у зв'язку з чим податковим органом зроблено висновок, що в порушення пункту 286.2 статті 286 Податкового кодексу України, позивачем не надано податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) на 2012 рік та не нарахований земельний податок за січень-жовтень 2012 року.

На підставі акту перевірки № 671/15-03115175 від 23.11.2012 року, відповідачем прийняте податкове повідомлення-рішення № 0002001500 від 10.12.2012 року, яким збільшено суму грошового зобов'язання за платежем земельний податок з юридичних осіб в розмірі 40177,81 коп.

Не погодившись з прийнятим податковим повідомленням-рішенням № 0002001500 від 10.12.2012 року, листом від 21.12.2012 року за вих. № 86, позивач звернувся до Красноградської МДПІ Харківської області ДПС із скаргою, у якій просить скасувати рішення.

За результатами розгляду скарги, листом Красноградської МДПІ Харківської області ДПС № 855/10/10.2-17 від 21.02.2013 року позивача повідомлено про залишення податкового повідомлення-рішення № 0002001500 від 10.12.2012 року без змін, а скарги - без задоволення.

Суд вважає висновки акту перевірки № 671/15-03115175 від 23.11.2012 року обґрунтованими, а оскаржуване податкове повідомленням-рішенням № 0002001500 від 10.12.2012 року - таким, що не підлягає скасуванню, виходячи з наступного.

Розміри та порядок плати за використання земельних ресурсів, а також відповідальність платників та контроль за правильністю обчислення і справляння земельного податку визначає Закон України "Про плату за землю" та розділ ХІІ Податкового кодексу України.

Положеннями статті 2 Закону України "Про плату за землю" встановлено, що використання землі в Україні є платним. Плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати, що визначається залежно від грошової оцінки земель. Розміри податку за земельні ділянки, грошову оцінку яких не встановлено, визначаються до її встановлення в порядку, визначеному цим Законом.

Власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі, крім орендарів та інвесторів - учасників угоди про розподіл продукції, сплачують земельний податок.

Згідно статті 5 Закону України "Про плату за землю", об'єктом плати за землю є земельна ділянка, а також земельна частка (пай), яка перебуває у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди.

Суб'єктом плати за землю (платником) є власник земельної ділянки, земельної частки (паю) і землекористувач, у тому числі орендар.

Відповідно до пункту 102.1 статті 102 Податкового кодексу України контролюючий орган, крім випадків, визначених пунктом 102.2 цієї статті, має право самостійно визначити суму грошових зобов'язань платника податків у випадках, визначених цим Кодексом, не пізніше закінчення 1095 дня, що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації та/або граничного строку сплати грошових зобов'язань, нарахованих контролюючим органом, а якщо така податкова декларація була надана пізніше, - за днем її фактичного подання. Якщо протягом зазначеного строку контролюючий орган не визначає суму грошових зобов'язань, платник податків вважається вільним від такого грошового зобов'язання, а спір стосовно такої декларації та/або податкового повідомлення не підлягає розгляду в адміністративному або судовому порядку.

Пунктом 120.1 статті 120 Податкового кодексу України визначено, що неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків), тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Згідно пункту 123.1 статті 123 Податкового кодексу України, у разі якщо контролюючий орган самостійно визначає суму податкового зобов'язання, зменшення суми бюджетного відшкодування та/або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків на підставах, визначених підпунктами 54.3.1, 54.3.2, 54.3.4, 54.3.5, 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, - тягне за собою накладення на платника податків штрафу в розмірі 25 відсотків суми визначеного податкового зобов'язання, завищеної суми бюджетного відшкодування.

Пунктом 269.1 статті 269 Податкового кодексу України встановлено, що платниками податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі.

Відповідно до підпункту 270.1.1 пункту 270.1 статті 270 Податкового кодексу України, об'єктами оподаткування є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні.

Згідно пункту 271.1. статті 271 Податкового кодексу України, базою оподаткування є:

- нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом;

- площа земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено.

Пунктом 274.1 статті 274 Податкового кодексу України встановлено, що ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку проведено, встановлюються у розмірі 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки.

Відповідно до пунктів 277.1 та 287.3 статті 287 Податкового кодексу України, власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою. У разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою плата за землю сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користуванні у поточному році.

Податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Пунктами 286.1, 286.2, 286.3 статті 286 Податкового кодексу України визначено, що підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру. Центральні органи виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері земельних відносин та у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, щомісяця, але не пізніше 10 числа наступного місяця, а також за запитом відповідного органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки подають інформацію, необхідну для обчислення і справляння плати за землю, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі. Платник плати за землю має право подавати щомісяця звітну податкову декларацію, що звільняє його від обов'язку подання податкової декларації не пізніше 20 лютого поточного року, протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним.

Судом встановлено, що земельна ділянка площею 1,7709 га за адресою м. Красноград, вул. Карла Маркса, 38, використовується ПАТ "Красноградське АТП 16345" без правовстановлюючих документів, що також підтверджується листами Красноградської міської ради від 06.11.2012 року № 02-46/1945, Управління Держкомзему у Красноградському районі від 06.11.2012 року № 1344. Крім того, суд зазначає, що позивачем не заперечується фактичне використання земельної ділянки.

Також суд зазначає, що згідно з технічною документацією з нормативної грошової оцінки земель м. Красноград, вартість 1 кв.м. земельної ділянки, розташованої за вищезазначеною адресою, станом на 01.01.2012 року становить 216,88 грн.

Враховуючи викладене, та аналізуючи наведені норми Закону України "Про плату за землю" та Податкового кодексу України, які передбачають платне використання землі, суд вважає, що відсутність правовстановлюючих документів по земельній ділянці не звільняє позивача від сплати податку, у зв'язку з чим, висновки податкового органу є правомірними.

Розподіл судових витрат здійснюється відповідно до частини 1 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства.

Керуючись статтями 94, 159-163, 167, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України,

П О С Т А Н О В И В :

В задоволенні адміністративного позову відмовити в повному обсязі.

Стягнути з публічного акціонерного товариства "Красноградське АТП 16345" (63304, Харківська область, Красноградський район, місто Красноград, вул. Карла Маркса, будинок 38, ідентифікаційний код юридичної особи 03115175) на користь Державного бюджету України через Харківський окружний адміністративний суд (61004, Харківська область, місто Харків, вул. Мар'їнська, буд. 18, літера "Б-3", ідентифікаційний код 34390710, реквізити: одержувач - УДКСУ у Червонозаводському районі м. Харкова Харківської області, код 37999628, банк - ГУДКСУ в Харківській області, МФО 851011, рахунок 31217206784011, код класифікації доходів бюджету 22030001) недоплачену суму судового збору у розмірі 1548 (одна тисяча п'ятсот сорок вісім) грн. 44 коп.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст постанови виготовлено 10.02.2014 року.

Суддя А.С. Мороко

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.02.2014
Оприлюднено28.02.2014
Номер документу37393182
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/12880/13-а

Ухвала від 15.05.2014

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

Ухвала від 04.04.2014

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

Постанова від 06.02.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мороко А.С.

Ухвала від 16.01.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мороко А.С.

Ухвала від 06.01.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мороко А.С.

Ухвала від 13.12.2013

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мороко А.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні