Постанова
від 27.02.2014 по справі 801/949/14
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

cpg1251

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ПОСТАНОВА

Іменем України

27 лютого 2014 року (15:55) Справа №801/949/14

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Дудіна С.О., за участю секретаря судового засідання Асєєвої Л.О., розглянув в відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом

Державної податкової інспекції у м. Сімферополі Головного управління Міндоходів в АР Крим

до Приватного підприємства «Термо -Крим»

про стягнення заборгованості у розмірі 50598,10грн.,

за участю представників сторін :

від позивача - не з'явився;

від відповідача - Бартєнєва І.В., довіреність № 001 від 02.01.2014, паспорт серії : ЕЕ 775725

Суть спору: Державна податкова інспекція у м. Сімферополі Головного управління Міндоходів в АР Крим звернулась до Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим з позовом до Приватного підприємства «Термо - Крим» про стягнення грошових коштів за податковим боргом в розмірі 50598,10 грн. шляхом стягнення коштів з рахунків платника податку.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач у встановлений законодавством строк не сплачує грошові зобов'язання з податку на додану вартість, у зв'язку з чим утворився податковий борг в розмірі 50598,10 грн., який позивач просить стягнути з відповідача в примусовому порядку.

Позивач явку свого представника у судове засідання не забезпечив, про дату, час та місце судового розгляду справи був повідомлений належним чином, клопотань не надав, про поважність причин неявки у судове засідання не повідомив.

Представник відповідача надав заперечення на адміністративний позов та пояснення стосовно позовних вимог, просив суд відмовити в задоволенні позову в повному обсязі.

Заслухавши пояснення представника відповідача, розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору, суд

ВСТАНОВИВ:

Приватне підприємство «Термо - Крим» зарестровано в якості юридичної особи 26.09.2003 року, про що свідчить витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (а.с.20-21).

Відповідно до довідки від 25.11.2013 року за №1301091401197 відповідач перебуває на обліку в Державній податковій інспекції у м. Сімферополі Головного управління Міндоходів в АР Крим в якості платника податків з 29.09.2003 року (звор.бік.а.с.19).

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства встановлені Податковим кодексом України (далі по тексту -ПК України).

Пунктом 16.1 статті 16 ПК України передбачено, що платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Згідно з п. 46. 1 ст. 46 ПК України податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді (п. 49.2 ст. 49 ПК України).

Відповідно до п. 54. 1 ст. 54 ПК України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.

Платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом (п. 57.1 ст. 57 ПК України).

Порядок сплати та обчислення, ставки та платники податку на додану вартість регулюється розділом V Податкового Кодексу України від 02.10.2010 року.

Статтею 202 ПК України визначено звітний (податковий) період сплати податку.

Згідно статті 202.1. ПК України звітним (податковим) періодом є один календарний місяць, а у випадках, особливо визначених цим Кодексом, календарний квартал, з урахуванням таких особливостей:

а) якщо особа реєструється як платник податку з іншого дня, ніж перший день календарного місяця, першим звітним (податковим) періодом є період, який розпочинається від дня такої реєстрації та закінчується останнім днем першого повного календарного місяця;

б) якщо податкова реєстрація особи анулюється в інший день, ніж останній день календарного місяця, то останнім звітним (податковим) періодом є період, який розпочинається з першого дня такого місяця та закінчується днем такого анулювання.

Згідно із ст. 203 цього Розділу податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Платник податку зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.

З матеріалів справи вбачається, що Приватним підприємством «Термо -Крим» було надано до Державної податкової інспекції у м. Сімферополі податкову декларацію з податку на додану вартість за березень 2013 року №9021149948 від 17.04.2013 року, відповідно до якої відповідачем було самостійно визначена сума податку до сплати -37715,00грн. (а.с.9-10).

Відповідно до розрахунку сума заборгованості частково була погашена у сумі 156912грн. Таким чином, заборгованість складає 22023,58грн. До теперішнього часу заборгованість відповідачем не погашена (а.с.4). Наведене підтверджується обліковою карткою платника податків.

Також, відповідачем до Державної податкової інспекції у м. Сімферополі податкову декларацію з податку на додану вартість за квітень 2013 року № 9029104225 від 20.05.20123 року, відповідно до якої відповідачем було самостійно визначена сума податку до сплати 7625,00грн. (а.с.11-12). До теперішнього часу заборгованість відповідачем не погашена.

З матеріалів справи вбачається, що відповідачем до Державної податкової інспекції у м. Сімферополі було надано податкову декларацію з податку на додану вартість за серпень 2013 року №9057581208 від 30.09.2013 року, відповідно до якої відповідачем було самостійно визначена сума податку до сплати - 841,00грн. (а.с.15-16). До теперішнього часу заборгованість не погашена.

Також, до позивача відповідачем було надано податкову декларацію з податку на додану вартість за жовтень 2013 року №9074307419 від 19.11.2013 року, відповідно до якої відповідачем було самостійно визначена сума податку до сплати -707,00грн. (а.с.17-18). До теперішнього часу заборгованість не погашена.

З довідки, наданої до матеріалів справи, вбачається, що за своєчасну сплату податку на додану вартість Державною податковою інспекцією у м. Сімферополі Головного управління Міндоходів в АР Крим Приватному підприємству «Термо -Крим» була нарахована пеня у сумі 204,02грн. в порядку ст.129 КАС України.

Відповідно до п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими оранами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на органи державної податкової служби.

Камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків.

В силу п. 76.1 ст. 76 даного Кодексу камеральна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу без будь-якого спеціального рішення керівника такого органу або направлення на її проведення.

Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком.

Згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов'язкова.

Як свідчать матеріали справи, 05.06.2013 року позивачем була проведена камеральна перевірка своєчасності сплати відповідачем в бюджет податку на додану вартість, за результатами якої було складено акт від 05.06.2013 року №3405/15.2 (а.с.14).

Відповідно до акта перевірки були встановлені порушення п.57.1 ст.57 ПК України, в результаті чого було встановлено порушення термінів сплати по податкових деклараціях:

-№9033686044 від 15.06.2012 року у сумі 2814,00грн.;

-№9033686044 від 15.06.2012 року у сумі 587,00грн.;

-№9033686044 від 15.06.2012 року у сумі 10000,00грн.;

-№9033686044 від 15.06.2012 року у сумі 3182,00грн.;

-№9033686044 від 15.06.2012 року у сумі 5000,00грн.;

-№9033686044 від 15.06.2012 року у сумі 2000,00грн.;

-№9033686044 від 15.06.2012 року у сумі 18632,95 грн.;

-№9041051846 від 17.07.2012 року у сумі 886,00 грн.;

-№9085541225 від 21.01.2013 року у сумі 25552,65 грн.;

- №9085541225 від 21.01.2013 року у сумі 3970,00 грн.;

-№9085541225 від 21.01.2013 року у сумі 16643,35грн.;

-№9014342087 від 14.03.2013 року у сумі 38991,69грн.

Всього у сумі 128259,64 грн.

20.06.2013 року позивачем на підставі акта перевірки були винесені податкові повідомлення - рішення :

-№0009641502 від 20.06.2013 року, яким до відповідача застосовані штрафні у розмірі 12743,06грн.(а.с.38);

-№0009631502 від 20.06.2013 року, яким до відповідача застосовані штрафні санкції у розмірі 6454,44грн. (звор.бік а.с.39).

Вказані податкові повідомлення-рішення були направлені позивачем на адресу відповідача рекомендованою кореспонденцією та отримані ним, про що свідчить повідомлення про вручення поштового відправлення. При цьому, податкові повідомлення-рішення відповідачем оскаржені не були, а визначена в них сума грошового зобов'язання не сплачена.

Відповідно п.14.1.156 п.14.1 ст.14 ПК України податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).

Відповідно до п.п.14.1.175 п.14.1 ст.ст.14 ПК України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Таким чином, сума податкового боргу відповідача є узгодженим грошовим зобов`язанням, тобто податковим боргом.

Відповідно до п. 95.2 статті 95 Податкового кодексу України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.

Податкова вимога надсилається платнику податків органом державної податкової служби в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення, у разі, коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, що встановлено ч. 1 п. 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України, тобто з урахуванням змісту поняття "податковий борг", встановленому п. 14.1.175 ст. 14 Податкового кодексу України, податкова вимога надсилається органом державної податкової служби платнику податків на суму податкового боргу.

Податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання та повинна містити вказану в п. 59.3 ст. 59 Податкового кодексу України інформацію, зокрема, розмір податкового боргу.

Податкова вимога надсилається також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення - рішення згідно з п. 59.4. ст. 59 Податкового кодексу України.

З урахуванням аналізу зазначених положень Податкового кодексу України, податкові органи мають право звертатися із позовом про стягнення сум податкового боргу виключно після дотримання всіх умов, визначених ст.ст. 59 Податкового кодексу України, тобто після надіслання податкової вимоги на податковий борг із зазначенням конкретного розміру податкового боргу.

На підставі виявлених порушень позивачем на адресу відповідача було сформовано та надіслано вимогу форми «Ю» від 19.06.2013 року №446-22 (а.с.19), відповідно до якої загальна сума податкового боргу складає 84966,75грн., але конверт повернувся на адресу позивача з відміткою «за закінченням терміну зберігання» (а.с.19).

Відповідно до абзаца 3 п. 58.3 ст. 58 ПКУ у разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.

Таким чином у відповідача виникла податкова заборгованість перед бюджетом у сумі 50598,10грн. з податку на додану вартість.

Права контролюючих органів передбачені ст. 20 Податкового кодексу України.

Згідно з п.п.20.1.34 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

Відповідно до п.95.2 ст.59 Податкового кодексу України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.

З довідки від 27.11.2013 року за №5158/9/18.3-15, наданої позивачем до матеріалів справи вбачається. що відповідач має р/р №26006315251, №26009315251978 МФО 328168 в ПАТ «Марфін Банк», р/р №26004048027501, №26005048027500, № 26050048027500 МФО 351005 в АТ «УкрСиббанк» (звор.бік а.с.19).

Наявність та розмір заборгованості відповідача підтверджується обліковою карткою платника податків, наявною в матеріалах справи (а.с.35).

Судом були перевірені надані представником відповідача у судовому засіданні примірники платіжних доручень та встановлено, що здійснені платежі були враховані податковим органом в повному обсязі, що підтверджується обліковою карткою платника податків, наявною в матеріалах справи. Інші посилання представника відповідача, відображені в запереченнях, не спростовують наявність податкового боргу в розмірі, заявленому до відшкодування, а отже - правомірність вимог позивача.

Враховуючи зазначене, суд вважає правомірним звернення позивача до суду з позовом щодо стягнення з відповідача суми податкового боргу.

Відповідач у порядку статті 71 КАС України, не надав суду доказів сплати заборгованості з податку на додану вартість у розмірі 50598,10грн., у зв'язку з чим суд вважає позовні вимоги правомірними та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі, оскільки відповідають чинному законодавству та підтверджуються матеріалами справи.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

У судовому засіданні 27.02.2014 року були оголошені вступна та резолютивна частини рішення. Повний текст рішення складений та підписаний 28.02.2014 року.

Керуючись ст. ст. 161-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

1.Адміністративний позов задовольнити в повному обсязі.

2.Стягнути з рахунків банків, що обслуговують Приватне підприємство «Термо - Крим» (95017, АР Крим, м. Сімферополь, вул.Федька,49, ідентифікаційний код 32681317, р/р №26006315251, №26009315251978 в ПАТ «Марфін Банк» МФО 328168, р/р №26004048027501, №26005048027500, №26050048027500 в АТ «УкрСиббанк» МФО 351005) заборгованість зі сплати податку на додану вартість у розмірі 50598,10 грн. (п'ятдесят тисяч п'ятсот дев'яносто вісім гривень 10 копійок) шляхом зарахування за кодом платежу 3014010100, р/р 31114029700002 в ГУ ДКСУ в АР Крим м. Сімферополь, код ЄДРПОУ 38040558, МФО 824026.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Дудін С.О.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення27.02.2014
Оприлюднено03.03.2014
Номер документу37393578
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/949/14

Постанова від 27.02.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Дудін С.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні