ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
ПОСТАНОВА
Іменем України
20 лютого 2014 року Місто Сімферополь, 17 годин 42 хвилини. Справа №801/381/14
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Аблякимова Е.Е., за участі секретаря судового засідання Семякіна П.І., представників сторін:
від позивача - Лідер Д.В.
від відповідача - Ходус М.Г., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Державної податкової інспекції у м. Сімферополі Головного управління Міндоходів в АР Крим
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Кондитерпромінвест"
про стягнення.
ВСТАНОВИВ:
Державна податкова інспекція у м. Сімферополі Головного управління Міндоходів в АР Крим звернулась до Окружного адміністративного суду АР Крим з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Кондитерпромінвест" про стягнення орендної плати за землю сумою 299 253,08 грн.
За поданим позовом відкрито провадження в адміністративній справі, проведено підготовчі дії, необхідні для призначення та розгляду справи, закінчено підготовче провадження, справу призначено до розгляду в судовому засіданні, про що свідчать ухвали суду від 14.01.2014, копії яких направлено сторонам.
Представник позивача у судовому засіданні позов підтримав з підстав в ньому зазначених.
Представник відповідача у судовому засіданні проти позову заперечив, зазначивши, що позивачу не направлялася податкова вимога після кожного граничного строку сплати суми грошового зобов'язання, також позивачем не було надано щомісячного розрахунку суми нарахованої пені.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що позивач є юридичною особою, ідентифікаційний код юридичної особи 32633530, зареєстрований Виконавчим комітетом Криворізької міської ради Дніпропетровської області 06.10.2003 року (а.с.27-30).
Як вбачається з матеріалів справи, відповідач є, зокрема, платником земельного податку.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства встановлені Податковим кодексом України.
Пунктом 16.1 статті 16 Податкового кодексу України передбачено, що платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Згідно з пунктом 46.1 статті 46 Податкового кодексу України податкова декларація, розрахунок (також далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.
Платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді (пункт 49.2 статті 49 Податкового кодексу України).
Відповідно до пункту 54. 1 статті 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.
Платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом (пункт 57.1 статті 57 Податкового кодексу України).
Порядок справляння плати за землю визначений Розділом ХІІІ Податкового кодексу України.
Згідно із статтею 269 Податкового кодексу України платниками податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі.
Відповідно до пунктів 288.1, 288.2, 288.3 статті 288 Податкового кодексу України, підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.
Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний контролюючий орган про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни.
Платником орендної плати є орендар земельної ділянки.
Об'єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду.
Пунктом 286.2 статті 286 Податкового кодексу України встановлено, що платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
Статтею 288 Податкового кодексу України визначено, що підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.
Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний орган державної податкової служби про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни.
Згідно зі статтею 287 Податкового кодексу України власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.
Податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
З матеріалів справи вбачається, що підставою виникнення податкового боргу є: податкова декларація з плати за землю за 2011рік №5626 від 31.01.2011 терміном сплати 30.11.2011 наданою ТОВ "Кондитерпромінвест" ЄДРПОУ 32633530 до ДПІ у м. Сімферополі, відповідачем самостійно визначена сума податку до сплати 10892,12 грн., податкова декларація з плати за землю за 2011 № 5626 від 31.01.2011 терміном сплати 30.12.2011, відповідачем самостійно визначена сума податку до сплати 10892,12 грн., податкова декларація з плати за землю за 2011 № 5626 від 31.01.2011 терміном сплати 30.01.2012, відповідачем самостійно визначена сума податку до сплати 10892,12 грн., податкова декларація з плати за землю за 2012 № 4669 від 20.02.2012 терміном сплати 01.03.2012 відповідачем самостійно визначена сума податку до сплати 10892,12 грн., податкова декларація з плати за землю за 2012 №4669 від 20.02.2012р. терміном сплати 30.03.2012р., відповідачем самостійно визначена сума податку до сплати 10892,12 грн., податкова декларація з плати за землю за 2012 №4669 від 20.02.2012 терміном сплати 30.04.2012, відповідачем самостійно визначена сума податку до сплаті 10892,12 грн., податкова декларація зі плати за землю за 2012 №4669 від 20.02.2012 терміном сплати 30.05.2013, відповідачем самостійно визначена сума податку до сплаті 14772,71 грн., податкова декларація з плати за землю за 2012 №4669 від 20.02.2012 терміном сплати 30.06.2012, відповідачем самостійно визначена сума податку до сплати 10892,12 грн., податкова декларація з плати за землю за 2012 №4669 від 20.02.2012 терміном сплати 30.07.2012, відповідачем самостійно визначена сума податку до сплати 10892,12 грн., податкова декларація з плати за землю за 2012 №4669 від 20.02.2012 терміном сплати до 30.08.2012 відповідачем самостійно визначена сума податку до сплати 10892,12 грн., податкової декларації з плати за землю за 2012 №4669 від 20.02.2012 відповідачем самостійно визначена сума податку до сплати 10892,12 грн., податкова декларація з плати за землю за 2012 №4669 від 20.02.2012 терміном сплати до 30.09.2012, відповідачем самостійно визначена сума податку до сплати 10892,12 грн., податкова декларація з плати за землю за 2012 №4669 від 20.02.2012 терміном сплати 30.12.2012 відповідачем самостійно визначена сума податку до сплати 10892,12 грн., податкова декларація з плати за землю за 2012 №4669 від 20.02.2012 терміном сплати 30.01.2013, відповідачем самостійно визначена сума податку до сплати 10892,12 грн., податкова декларація з плати за землю за 2013 №9001447164 від 21.01.2013 терміном сплати 02.03.2013, відповідачем самостійно визначена сума податку до сплати 10892,12 грн., податкова декларація з плати за землю за 2013 №9001447164 від 21.01.2013 терміном сплати 30.03.2013, відповідачем самостійно визначена сума податку до сплати 10892,12 грн., податкова декларація з плати за землю за 2013 №9001447164 від 21.01.2013 терміном сплати 30.04.2013, відповідачем самостійно визначена сума податку до сплати 10892,12 грн., податкова декларація з плати за землю за 2013 №9001447164 від 21.01.2013 терміном сплати 30.05.201відповідачем самостійно визначена сума податку до сплати 10892,12 грн., податкова декларація з плати за землю за 2013 №9001447164 від 21.01.2013 терміном сплати 30.06.2013, відповідачем самостійно визначена сума податку до сплати 10892,12 грн., податкова декларація з плати за землю за 2013 №9001447164 від 21.01.2013 терміном сплати 30.07.2013, відповідачем самостійно визначена сума податку до сплати 10892,12 грн., податкова декларація з плати за землю за 2013 №9001447164 від 21.01.2013 терміном сплати 30.08.2013 відповідачем самостійно визначена сума податку до сплати 10892,2 грн., податкова декларація з плати за землю за 2013 №9001447164 від 21.01.2013 терміном сплати 30.09.2013, відповідачем самостійно визначена сума податку до сплати 10892,2 грн., податкова декларація з плати за землю за 2013 №9001447164 від 21.01.2013 терміном сплати 30.10.2013 відповідачем самостійно визначена сума податку до сплати 10892,2 грн., податкова декларація з плати за землю за 2013 №9001447164 від 21.01.2013 терміном сплати 30.11.2013 відповідачем самостійно визначена сума податку до сплати 10892,2 грн.
Згідно з довідкою про суму податкового боргу відповідачеві нарахована пеня за невчасну сплату податкового зобов'язання сумою 26950,08 грн.
Зі змістом пункту 14.1.175 статті 14 Податкового кодексу України сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання є податковим боргом.
У разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення (пункт 59.1 статті 59 Податкового кодексу України).
Податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання (пункт 59.3 стаття 59 Податкового кодексу України).
Податкова вимога надсилається також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення (пункт 59.4 статті 59 Податкового кодексу України).
На підставі зазначеного вище податковим органом на адресу відповідача було направлено вимогу від 19.07.2011 №4582 на суму 173554,44 грн., яка отримана відповідачем 08.08.2011.
Згідно пункту 2 статті 59.1 Податкового кодексу України, податкова вимога не надсилається (не вручається), якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. У разі збільшення загальної суми податкового боргу до розміру, що перевищує двадцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, контролюючий орган надсилає (вручає) податкову вимогу такому платнику податків.
У разі непогашення податкових зобов'язань, - збільшення податкового боргу, після виставленої податкової вимоги норми Податкового кодексу України не зобов'язують повторно надсилати податкову вимогу на розмір збільшеного податкового боргу, чи визначити загальний розмір податкового боргу з огляду на його збільшення.
Відповідач у порядку, передбаченому статтею 71 Кодексу адміністративного судочинства України, не надав доказів сплати податкового боргу у розмірі 299 253,08 грн.
Окрім цього, згідно актів звіряння взаємних розрахунків судом встановлено що, розмір податкового боргу з орендної плати ТОВ "Кондитерпромінвест" за період, щодо якого заявлено вимоги про стягнення не погашено. загальний розмір боргу з податку лише збільшився. Ці обставини визначені в судовому засіданні і позивачем і відповідачем.
Враховуючи зазначене вище, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими, підтвердженими належними доказами, та такими, що підлягають задоволенню.
Відповідно до частини четвертої статті 94 КАС України, у справах в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст. 94, 158, 159, 160-163, 186, 254 КАС України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
1. Задовольнити адміністративний позов повністю.
2. Стягнути з рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю "Кондитерпромінвест" (ідентифікаційний код юридичної особи: 32633530, місцезнаходження: 95013, АР Крим, м. Сімферополь, вул. Севастопольська, 39), у банках його обслуговуючих, на користь Державного бюджету України (код платежу 5213050200, р/р 33218812700005 в ГУ ДКУ в АР Крим, код ЄДРПОУ 38040558, МФО 824026) податковий борг з орендної плати за землю з юридичних осіб сумою 299 253 (двісті дев'яносто дев'ять тисяч двісті п'ятдесят три) гривень 08 копійок.
Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
На постанову прийняту згідно частини третьої статті 160 КАС України (у разі проголошення вступної та резолютивної частин постанови) апеляційна скарга подається протягом 10 (десяти) днів з дня отримання копії постанови.
Постанову може бути оскаржено до Севастопольського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення строку, з якого суб'єкт владних повноважень може отримати копію постанови суду.
Суддя підпис Аблякимов Е.Е.
Постанову складено у повному обсязі 25.02.2014.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 20.02.2014 |
Оприлюднено | 04.03.2014 |
Номер документу | 37402767 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Аблякимов Е.Е.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Аблякимов Е.Е.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні