ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
ПОСТАНОВА
Іменем України
28 лютого 2014 року Місто Сімферополь, 10 годин 17 хвилин. Справа №801/1319/13-а
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Аблякимова Е.Е., за участі секретаря судового засідання Семякіна П.І., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Керченської об'єднаної Державної податкової інспекції ГУ Міндоходів в АР Крим
до Комунального підприємства "Жилавтосервіс-Керч"
про стягнення.
ВСТАНОВИВ:
Державна податкова інспекція у м. Керчі АР Крим Державної податкової служби (також далі-позивач) звернулась до Окружного адміністративного суду АР Крим із позовом до Комунального підприємства "Жилавтосервіс-Керч" (також далі-відповідач) про стягнення заборгованості по сплаті податкового боргу сумою 4 179,95 грн.
За поданим позовом відкрито провадження в адміністративній справі, проведено підготовчі дії, необхідні для призначення та розгляду справи, закінчено підготовче провадження, справу призначено до розгляду в судовому засіданні, про що постановлено ухвали суду від 12.02.2013.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем не сплачені в установлені законом строки штрафні санкції за порушення податкового, валютного та іншого законодавства.
Представником позивача до початку судового засідання до канцелярії суду подано клопотання про розгляд справи за його відсутності.
Відповідач, явку повноважного представника не забезпечив, про поважність причин неявки су не повідомив, заперечення не надав.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши надані докази у їх сукупності, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.
Комунальне підприємство "Жилавтосервіс-Керч" є суб'єктом господарювання, ідентифікаційний код юридичної особи 36198330, зареєстрований Виконавчим комітетом Керченської міської ради АР Крим 03.10.08, за адресою: 98300, АР Крим, м. Керч, вул. Гудованцева, буд. 4, перебуває на податковому обліку у ДПІ в м. Керчі АР Крим, узято на облік платником податків, зборів, інших обов'язкових платежів з 06.10.08 за реєстраційним номером 18719, з 14.10.08 є платником податку на додану вартість відповідно до свідоцтва № 10014595, серії НБ № 155398, індивідуальний податковий номер 361983301067 (а.с.4-8).
Судом встановлено, що посадовими особами Державної податкової інспекції у м. Керчі проведено документальну позапланову виїзну перевірку з питань дотримання вимог податкового. Валютного та іншого законодавства за період з 01.10.2009 по 30.09.2011.
За результатами проведеної перевірки був складений акт від 09.02.2012 № 84/23-1/36198330 (а.с.14-21).
З висновків акту перевірки вбачається, що відповідачем у ході перевірки позивача встановлені порушення:
- п. 2.6. ст. 2 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління НБУ від 15 грудня 2004 року, № 637.
- п. 1 ст.9 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" порушення встановленого порядку проведення розрахунків через каси підприємств, а саме не оформлення прибуткових касових ордерів та невидача відповідних квитанцій до прибуткових касових ордерів при здійсненні готівкових розрахункових операцій,
- п. 1 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" не проведення готівкових операцій на суму 33 251,99 грн. через РРО та не роздрукування відповідних розрахункових документів. Що підтверджують виконання розрахункових операцій.
На підставі названого акта перевірки контролюючим органом прийнято податкові повідомлення-рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 23.02.2012
- № 0000102303 на загальну суму 4008,95 грн. (а.с. 24),
- 000009203 на загальну суму 170.00 грн. (а.с.23),
- 000008203 на загальну суму 1,00 грн. (а.с.22).
Вищенаведені податкові повідомлення-рішення отримані представником відповідача, проте у передбачених нормами Податкового кодексу України порядках не оскаржено.
Відповідно до вимоги про сплату грошових зобов'язань контролюючим органом повідомлено платника податків про наявність боргу. Проте платником податків борг не погашено, а отриману вимогу не оскаржено.
Судом встановлено, що контролюючим органом при перевірці касових книг, касових звітів, первинних документів у період з 01.10.2009 по 30.09.2011 проведення у касі КП "Жилавтосервіс Керч" готівкових розрахункових операцій із квартиронаймачами за спожиту електроенергію на загальну суму 33 251,99 грн.
Також перевіркою встановлено, що готівка у сумі 801,79 грн., яка надійшла до каси перевіряємого підприємства 19.09.2011 як оплата кварплати, була облікована у касовій книзі 29.09.2011 на підставі прибуткового ордеру від 29.09.2011 № 1026.
В п.3 акта перевірки встановлено порушення позивачем п.2.6 Положення, яке полягає у несвоєчасному оприбуткуванні в касі підприємства готівки на загальну суму 801,79грн.
У періоді з 01.10.09 по 30.09.11 КП "Жилавтосервіс-Керч" здійснювало операції по рахунках в готівковій та безготівковій формі (шляхом проведення розрахунків через рахунковий рахунок) при наданні послуг (квартплата, оплата за воду, вивезення сміття, оплата спожитої електричної енергії).
У періоді, що перевіряється підприємство здійснювало розрахункові операції у готівковій формі за послуги, що надані споживачам безпосередньо КП "Жилавтосервіс-Керч" (квартплата, оплата за вивезення сміття, послуги оренди), а також готівкові розрахункові операції із абонентами мешканцями гуртожитків КП "Жилавтосервіс-Керч", що не передані на пряме обслуговування ВАТ "Крименерго") за спожиту електроенергію, яка надана споживачам безпосередньо ВАТ "Крименерго". До перевірки надано Договір від 23.12.08 №3106 «Про постачання електричній енергії» згідно якого ВАТ "Крименерго" (Постачальник) продає електроенергію КП "Жилавтосервіс-Керч" (Споживачеві) для забезпечення потреб електроустановок Споживача з приєднаною потужністю, що вказана в додатку №6 "Акт розмежування балансової приналежності електромереж і експлуатаційної відповідальності сторін", у якому визначені точки продажу електричної енергії.
Оскільки надання послуги з постачання електроенергії не є здійсненням торгівлі продукцією власного виробництва та наданням власної послуги то при готівкових розрахунках за таку послугу підприємство повинно застосовувати РРО. Тобто відсутній збіг продавця послуги (КП "Жилавтосекрвіс-Керч") та її фактичного надавача (ВАТ "Крименерго") в одній особі.
Таким чином, готівкові розрахункові операції із абонентами гуртожитків за спожиту електроенергію КП "Жилавтосервіс-Керч" повинно проводити через РРО.
Відповідно до термінів, визначених в п.1.2 Положення "Про ведення касових операцій у національній валюті в Україні" (також далі - Положення), каса - це приміщення або місце здійснення готівкових розрахунків, а також приймання, видачі, зберігання готівкових коштів, інших цінностей, касових документів.
Оприбуткування готівки - проведення підприємствами і підприємцями обліку готівки в касі на повну суму її фактичних надходжень у касовій книзі, книзі обліку доходів і витрат, книзі обліку розрахункових операцій.
Згідно із п. 2.6 положення, уся готівка, що надходить до кас, має своєчасно (у день одержання готівкових коштів) та в повній сумі оприбутковуватися. У разі проведення готівкових розрахунків із застосуванням РРО або використанням РК оприбуткуванням готівки є здійснення обліку зазначених готівкових коштів у повній сумі їх фактичних надходжень у книзі обліку розрахункових операцій на підставі фіскальних звітних чеків РРО.
Тобто у випадку проведення розрахунків через РРО сума готівкових коштів вважається оприбуткованою після її обліку у Книзі обліку розрахункових операцій. Положення не містить норм, які б передбачали подвійне оприбуткування готівки.
З аналізу п. 2.6 Положення вбачається, що книга, у якій відбувається оприбуткування готівки, залежить від того, як проводяться готівкові розрахунки - з оформленням їх касовими ордерами або із застосуванням РРО. Після оприбуткування готівки її надходження може відображатися у касовій книзі (п. 4.2 Положення), але таке відображення не буде вважатися оприбуткуванням.
На користь цього висновку свідчать також пункти 2.2 та 1.2 Положення, згідно з якими підприємства здійснюють облік операцій з готівкою у відповідних книгах обліку, якими вважаються: касова книга, книга обліку доходів і витрат, книга обліку виданих та прийнятих старшим касиром грошей або книга обліку розрахункових операцій.
Спеціальним законом, який визначає правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, є Закон №265 "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", що зобов'язує суб'єктів підприємницької діяльності забезпечувати відповідність сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті реєстратора розрахункових операцій, проводити розрахункові операції через реєстратори розрахункових операцій з видачею відповідного розрахункового документу, а також зберігати фіскальні звітні чеки в книгах обліку розрахункових операцій.
Відповідно до п.1, 2 ч. 1 ст. 3 Закону № 265/95, суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані: проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок; видавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції.
Відповідно до ст. 17 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", штрафні санкції за порушення порядку застосування реєстраторів розрахункових операцій, застосовуються на підставі рішення відповідного податкового органу.
Згідно приписів п. 54.3.3 п. 54.3 ст 54 Податкового кодексу України, особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов'язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган.
Згідно з п. 57.2 ст. 57 Податкового кодексу України, у разі коли відповідно до цього Кодексу або інших законів України контролюючий орган самостійно визначає податкове зобов'язання платника податків з причин, не пов'язаних з порушенням податкового законодавства, такий платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму податкового зобов'язання у строки, визначені в цьому Кодексі та в статті 297 Митного кодексу України, а якщо такі строки не визначено, - протягом 30 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення про таке нарахування.
Матеріали справи свідчать про те, що на час розгляду справи за відповідачем рахується заборгованість сумою 4179,75 грн. Розмір заборгованості також підтверджено карткою особового рахунку платника податків.
Розглянувши матеріали справи, встановивши фактичні обставини по справі, на яких ґрунтуються позовні вимоги, дослідивши та оцінивши надані докази в сукупності, проаналізувавши законодавство, яке регулює спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню.
Відповідно до частини четвертої статті 94 КАС України, у справах в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись статтями 94, 158-163, 186, 254 КАС України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
1. Задовольнити адміністративний позов повністю.
2. Стягнути з рахунків у банках, відкритих на ім'я Комунального підприємства "Жилавтосервіс-Керч" (код юридичної особи: 36198330, місцезнаходження: 98300, м. Керч, вул. Гудованцева, 4) заборгованість сумою 4 179 (чотири тисячі сто сімдесят дев'ять) гривень 95 копійок на р/р 31118104700019 в УК у м. Керчі, МФО 824026, код платежу 21080900, банк: ГУ ДКСУ в АР Крим м. Сімферополь, ОКПО 37978388.
Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
На постанову прийняту згідно частини третьої статті 160 КАС України (у разі проголошення вступної та резолютивної частин постанови) апеляційна скарга подається протягом 10 (десяти) днів з дня отримання копії постанови.
Постанову може бути оскаржено до Севастопольського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Аблякимов Е.Е.
Постанову у повному обсязі складено 28.02.2014
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 28.02.2014 |
Оприлюднено | 04.03.2014 |
Номер документу | 37402783 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Аблякимов Е.Е.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Аблякимов Е.Е.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Аблякимов Е.Е.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні