Постанова
від 20.02.2009 по справі 2-а-8006/09
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа

№ 2-а-8006/09

 

ПОЛТАВСЬКИЙ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

 

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ

УКРАЇНИ

 

20 лютого

2009 року                                                                                                    

м. Полтава

 

               Полтавський окружний адміністративний суд в

складі:

 

Головуючого судді - Єресько Л.О.

При секретарі -  Мушука В.В.

 

розглянувши

у відкритому судовому засіданні в м. Полтаві в приміщенні суду адміністративну

справу за позовом прокурора Октябрського району міста Полтави в інтересах

держави в особі управління Пенсійного фонду України Октябрського району в м.

Полтаві до Відкритого акціонерного товариства «Полтавське обласне підрядне

спеціалізоване шляхове ремонтно-будівельне управління «Облшляхрембуд» про

стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків на загальнообов'язкове

пенсійне страхування та фінансових санкцій, -

 

В С Т А Н О В И В:

 

30

вересня 2008 року прокурор Октябрського району міста Полтави (надалі -

прокурор) в інтересах держави в особі управління Пенсійного фонду України

Октябрського району в м. Полтаві (надалі - позивач) звернувся до Полтавського

окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Відкритого

акціонерного товариства «Полтавське обласне підрядне спеціалізоване шляхове

ремонтно-будівельне управління «Облшляхрембуд» (надалі - відповідач) про

стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків на загальнообов'язкове

пенсійне страхування у розмірі 4 020,07 грн. та фінансових санкцій у розмірі 1

658,78 грн.

В

обґрунтування своїх вимог позивач зазначив, що відповідачем порушено вимоги

частини шостої статті 20 Закону України « Про загальнообов'язкове державне

пенсійне страхування» від 09.07.2003 № 1058-IV, не сплативши страхові внески,

нараховані за відповідний базовий період.

В ході

судового розгляду представни к  позивача в порядку статті 51 Кодексу

адміністративного судочинства України (надалі - КАС України) надав заяви, якими

двічи зменшував розмір позовних вимог у зв'язку з частковим погашенням суми

боргу відповідачем та просив стягнути заборгованість по сплаті страхових

внесків за загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в сумі 2 867,34

грн., фінансових санкцій у розмірі 1 633,77 грн. та просив стягнути цю суму.

Прокурор та позивач по початку

судового засідання надали клопотання, яким позовні вимоги підтримали та просили

розглянути справу за їх відсутності.

Відповідач в судове засідання не

з'явився, хоча в матеріалах справи містяться 

наявні докази, що він заздалегідь та належним чином повідомлений про

дату, час та місце розгляду справи. Клопотань про відкладення судового

засідання від відповідача не надходило, про причини неявки в судове засідання

не повідомив. В ході судових засідань 26.11.2008 та 21.01.2009 представник

відповідача пояснював суду, що знає про існуючу заборгованість перед позивачем,

проте не має змоги її погасити через складний матеріальний стан. Відповідно до

пункту 8 частини першої статті 35 Кодексу адміністративного судочинства

України  КАС України вважається, що

повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до

відповідного державного реєстру, або за адресою, яка зазначена її

представником, і це підтверджується підписом відповідної службової особи.

Розглянувши

подані прокурором та представником позивача документи та матеріали, заслухавши

пояснення представника позивача, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні

обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які

мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд

вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено,  що відповідно до копії довідки НОМЕР_1 про

включення до Єдиного державного реєстру підприємства та організацій України

відповідач є юридичною особою, яка зареєстрована в управлінні Пенсійного фонду

України Октябрського району в м. Полтаві як платник страхових внесків на

загальнообов'язкове державне пенсійне страхування 05.03.1991, що

підтверджується довідкою від 18.01.2008 (вих. №1750/02-11), наданою в ході

судового розгляду представником позивача.

Стаття 11 Закону України « Про

загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» від 09.07.2003 № 1058-IV

передбачає, що загальнообов'язковому державному пенсійному страхуванню

підлягають громадяни України, іноземці (якщо інше не встановлено міжнародними

договорами, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України) та

особи без громадянства, які працюють на підприємствах, в установах,

організаціях, створених відповідно до законодавства України, незалежно від

форми власності, виду діяльності та господарювання, у філіях, представництвах,

відділеннях та інших відокремлених підрозділах цих підприємств та організацій,

в об'єднаннях громадян, у фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності

та інших осіб (включаючи юридичних та фізичних осіб - суб'єктів підприємницької

діяльності, які обрали особливий спосіб оподаткування (фіксований податок,

єдиний податок, фіксований сільськогосподарський податок, придбали спеціальний

торговий патент) на умовах трудового договору (контракту) або працюють на інших

умовах, передбачених законодавством, або виконують роботи на зазначених

підприємствах, в установах, організаціях чи у фізичних осіб за договорами

цивільно-правового характеру .

Відповідно до статті 14 Закону

України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» від 09.07.2003

№ 1058-IV платниками страхових внесків на загальнодержавне пенсійне страхування

є фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності та інші особи (включаючи

юридичних та фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності, які обрали

особливий спосіб оподаткування (фіксований податок, єдиний податок, фіксований

сільськогосподарський податок, придбали спеціальний торговий патент), які

використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або

на інших умовах, передбачених законодавством.

Згідно до положень статті 15 Закону

України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» від 09.07.2003

№ 1058-IV, платниками страхових внесків до солідарної системи є страхувальники,

які набувають статусу платників страхових внесків до Пенсійного фонду з дня

взяття їх на облік територіальним органом Пенсійного фонду.

Відповідно до пункту 6 частини

другої статті 17 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне

страхування» від 09.07.2003 № 1058-IV , страхувальники зобов'язані

нараховувати, обчислювати та сплачувати в установлені строки та в повному

обсязі страхові внески.

До вступу в дію закону про

спрямування частини страхових внесків до Накопичувального фонду, страхові

внески, згідно з пунктом 1 статті 8 Прикінцевих положень Закону України « Про

загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» від 09.07.2003 № 1058-IV,

перераховуються до солідарної системи, сплачуються страхувальниками та

застрахованими особами на умовах і в порядку, визначених цим Законом, та в

розмірах, передбачених Законом України ?ро збір на обов'язкове державне

пенсійне страхування” від 26.06.1997 № 400/97-ВР для відповідних платників

збору.

Згідно до положень статті 4 Закону

України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" від

26.06.1997 № 400/97-ВР  та розділу 4

Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими

особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до

Пенсійного фонду України, затвердженої постановою Правління Пенсійного фонду

України від 19.12.2003 №21-1 для фізичних осіб-суб'єктів підприємницької

діяльності розмір страхових внесків  на

загальнообов'язкове державне пенсійне страхування встановлено розмір - 33,2

відсотки від суми доходу (прибутку) отриманого від відповідної діяльності, який

підлягає оподаткуванню.

Частиною

другою статті 20 Закону України “Про загальнообов`язкове державне пенсійне  страхування” № 1058-VI від 09.07.2003

встановлено, що обчислення страхових внесків застрахованих осіб здійснюється

страхувальниками на підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до

яких провадиться нарахування (обчислення) або які підтверджують нарахування

(обчислення) заробітної плати (доходу), грошового забезпечення, на які відповідно

до зазначеного Закону нараховуються страхові внески.

Відповідно до частини шостої статті

20 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне  страхування» № 1058-VI від 09.07.2003 та

відповідно до пункту 5.1.3 та 5.1.4 розділу 5 Інструкції про порядок обчислення

і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на

загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України,

затвердженої постановою Правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 №21-1

страхові внески нараховуються незалежно від джерел їх фінансування, форми,

порядку, місця виплати та використання, а також незалежно від того, чи були

зазначені суми фактично виплачені після їх нарахування до сплати. Нараховані за

відповідний базовий звітний період страхові внески сплачуються платниками

шляхом перерахування безготівкових сум з їх банківських рахунків не пізніше ніж

через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду незалежно від виплати

заробітної плати (доходу), на суми яких нараховуються страхові внески.

Згідно

до пункту 3.1 Порядку ведення органами Пенсійного фонду України обліку

надходження платежів зі збору на обов'язкове державне пенсійне страхування та

інших платежів  затвердженого постановою

Пенсійного фонду України від 19.01.2002 

№2-4, з метою обліку нарахованих і сплачених сум платежів до Пенсійного

фонду України на кожний поточний рік відкриваються особові рахунки для

суб'єктів підприємницької діяльності незалежно від форм власності, їх

об'єднань, бюджетних, громадських та інших установ й організацій, об'єднань

громадян та інших юридичних осіб, філій, відділень та інших відокремлених

підрозділів платників податків, що не мають статусу юридичної особи і

розташовані на території іншої, ніж платник збору, територіальної громади, для

фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності, адвокатів, їх помічників,

приватних нотаріусів, інших осіб, які не є суб'єктами підприємницької

діяльності і займаються діяльністю, пов'язаною з одержанням доходу. Особові

рахунки платників відкриваються районним (міським) органом Пенсійного фонду

України щорічно.

Пункти

3.2, 3.5 Порядку ведення органами Пенсійного фонду України обліку надходження

платежів зі збору на обов'язкове державне пенсійне страхування та інших

платежів  затвердженого постановою Пенсійного

фонду України від 19.01.2002  №2-4

встановлено, що картки особових рахунків відкриваються відповідальним

працівником відділу (підвідділу) надходження доходів (який у межах своїх

функціональних обов'язків повинен відкрити особові рахунки) не пізніше першого

робочого дня, наступного за днем одержання від відповідального працівника

(призначеного наказом начальника відділу (управління) відповідальним за

реєстрацію платників) справи платника, взятого на облік. У картках особових

рахунків відображаються дані про платника: повна назва платника (прізвище,

ім'я, по батькові), номер реєстрації платника, код за ЄДРПОУ (ДРФО), назва

міністерства, іншого центрального органу виконавчої влади та ін., а також

інформація про стан розрахунків з Пенсійним фондом України (суми нарахованого

та сплаченого платежу, пені, штрафних санкцій, суми боргу або надміру сплачені)

та інше.

Відповідно

до рядку 8 розрахунків суми страхових внесків на загальнообов'язкове державне

пенсійне страхування, які маються в матеріалах справи, належними сумами, які

підлягають до сплати є: за травень 2008 року - 1 330,28 грн., за червень 2008

року - 1 300,16 грн., за липень 2008 року - 1 389,63 грн. Загальна сума  страхових внесків на загальнообов'язкове державне

пенсійне страхування за період з травня по липень 2008 року склала 4 020,07

грн.

Суму

страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування

відповідач обчислив самостійно, але в установлені частиною шостої статті 20

Закону України « Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» від

09.07.2003                   № 1058-IV,

не сплатив.

Статтею

106 Закону України “Про загальнообов`язкове державне пенсійне  страхування” № 1058-VI від 09.07.2003

передбачено, що у разі виявлення своєчасно не сплачених сум страхових внесків

страхувальники зобов'язані самостійно обчислити ці внески і сплатити їх з

нарахуванням пені в порядку і розмірах, визначених зазначеним законом. за

несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування)

страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками

або територіальними органами Пенсійного фонду, накладається штраф залежно від

строку затримки платежу в розмірі: 10 відсотків своєчасно не сплачених

зазначених сум - у разі затримки їх сплати у строк до 30 календарних днів

включно; 20 відсотків зазначених сум - у разі затримки їх сплати у строк до 90

календарних днів включно; 50 відсотків зазначених сум - у разі затримки їх

сплати понад 90 календарних днів. Одночасно на суми своєчасно не сплачених (не перерахованих)

страхових внесків і фінансових санкцій нараховується пеня в розмірі 0,1

відсотка зазначених сум коштів, розрахована за кожний день прострочення платежу

16.07.2008

заступником начальника управління Пенсійного фонду України Октябрського району

в м. Полтаві ОСОБА_1 винесено рішення №675 про застосування фінансових санкцій

та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату

(несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі

донарахованих страхувальниками або органом Пенсійного фонду, яким застосовано

до відповідача фінансові санкції у вигляді стягнення суми штрафу в розмірі 1

200,97 грн. та нарахована пеня у розмірі 453,67 грн.

16.07.2008

заступником начальника управління Пенсійного фонду України Октябрського району

в м. Полтаві ОСОБА_1 винесено рішення №674 про застосування фінансових санкцій

та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату

(несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі

донарахованих страхувальниками або органом Пенсійного фонду, яким застосовано

до відповідача фінансові санкції у вигляді стягнення суми штрафу в розмірі 3,00

грн. та нарахована пеня у розмірі 1,14 грн.

01.08.2008

примірники зазначених рішень відповідач отримав, про що свідчить копії поштових

повідомленнь.

Таким чином,

сума заборгованості відповідача перед позивачем склала 5678,85 грн., з яких:

4020,07 грн. -  сума страхових внесків на

загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, 1658,78 грн. - сума

фінансових санкцій.

Відповідно

до картки особового рахунку за період з травня по липень 2008 року за

відповідачем рахується заборгованість у розмірі 5 687,85 грн.

Абзацом 8

частини третьої статті 106 Закону України “Про загальнообов`язкове державне

пенсійне  страхування” № 1058-VI від

09.07.2003    передбачено право органу Пенсійного фонду на

звернення до суду чи господарського суду з позовом про стягнення недоїмки.

Відповідно

до заяв про зменшення позовних вимог відповідачем добровільно частково сплачено

суму заборгованості на загальну суму 1177,74 грн. що підтверджується копіями

банківської виписки НОМЕР_2 від 04.11.2008 та НОМЕР_3 від 13.01.2009, НОМЕР_4

від 29.12.2008, наданої позивачем в ході судового засідання, у зв'язку з чим

заборгованість відповідача зменшилась до 4501,11  грн.

Посилання

представника відповідача на скрутне матеріальне становище не скасовує його

обов'язку сплачувати страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне

страхування, що передбачено частиною дванадцятою статі 20 Закону України «Про

загальнообов`язкове державне пенсійне 

страхування» № 1058-VI від 09.07.2003 зазначено, що с трахові внески

підлягають сплаті незалежно від фінансового стану платника страхових внесків.

 

Враховуючи

вищевикладене, позовні вимоги щодо стягнення заборгованості по сплаті страхових

внесків за загальнообов'язкове держане пенсійне страхування в сумі 2867,34 грн.

та суми фінансових санкцій у розмірі 1633,77 грн. суд вважає обґрунтованими та

такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно

до пункту 4 статті 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт

владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові

витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

На

підставі викладеного, керуючись статтями 11, 14, 15, 17, 20 Закону України “Про

загальнообов'язкове державне пенсійне страхування” від 09.07.2003 № 1058-ІV,

статтею 4 Закону України „Про збір на обов'язкове державне пенсійне

страхування” від 26.06.1997 № 400/97-ВР,  

„Інструкцією про порядок обчислення і сплати страхувальниками та

застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне

страхування до Пенсійного фонду України”, затвердженої постановою Правління

Пенсійного фонду України від 19.12.2003 № 21-1, зареєстрованої в Міністерстві

юстиції України 16.01.04 під № 64/8663, статтями 50, 71, 94, 128, 158, 160-163,

167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

 

ПОСТАНОВИВ:

 

Адміністративний

позов прокурора Октябрського району міста Полтави в інтересах держави в особі

управління Пенсійного фонду України Октябрського району в м. Полтаві до

Відкритого акціонерного товариства «Полтавське обласне підрядне спеціалізоване

шляхове ремонтно-будівельне управління «Облшляхрембуд» про стягнення

заборгованості зі сплати страхових внесків на загальнообов'язкове пенсійне

страхування та фінансових санкцій задовольнити.

Стягнути з Відкритого

акціонерного товариства «Полтавське обласне підрядне спеціалізоване шляхове

ремонтно-будівельне управління «Облшляхрембуд» (вул. Фрунзе, 22, м.

Полтава, 36000, код за ЄДРПОУ 03332010, р/р 260010060035786, ПРУ АКБ

«Приватбанк», МФО 331401) на користь управління Пенсійного фонду України

Октябрського району в м. Полтаві 

(вул. Калініна, 30,  м. Полтава,

36028, р/р25603301301 в ОПЕРВ ОУ Ощадбанку, МФО 331467 код ЗКПО 22529735) заборгованість

зі сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне

страхування за період з травня по липень 2008 року у розмірі 2 867,34     грн.  та фінансові санкції у розмірі 1 633,77

грн.  

Постанова

відповідно до частини першої 254 КАС України набирає законної сили після

закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим

Кодексом, якщо таку заяву не було подано.

Постанова

може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду   через Полтавський окружний адміністративний

суд шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження в 10-денний термін з дня

складання постанови в повному обсязі та подачі апеляційної скарги у 20-денний

термін після подачі заяви про апеляційне оскарження, в порядку, визначеному

статтею 186 КАС України.

Повний текст

постанови  виготовлено « 26 » лютого 2009 року.

 

 

 

Суддя                                                                                                            

Л.О.Єресько                                                                                                                                                                         

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.02.2009
Оприлюднено03.06.2009
Номер документу3740615
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-8006/09

Постанова від 20.02.2009

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Єресько Л.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні