Ухвала
від 03.02.2014 по справі 801/5424/13-а
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Ухвала

Іменем України

Справа № 801/5424/13-а

03.02.14 м. Севастополь

Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Кучерука О.В.,

суддів Кукти М.В. ,

Єланської О.Е.

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Українського державного підприємства поштового зв`язку "Укрпошта" Кримська дирекція Центр поштового зв`язку №3 на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Шкляр Т.О. ) від 29.08.2013 року по справі №801/5424/13-а

за позовом Управління Пенсійного фонду України в м. Ялта АР Крим (вул. Садова, 4 - а, м.Ялта,Автономна Республіка Крим,98600)

до Українського державного підприємства поштового зв`язку "Укрпошта" в особі Ялтинський центр поштового зв'язку №3 Кримської дирекції Українського державного підприємства поштового зв'язку "Укрпошта" (Набережна ім. Леніна, буд.1,м.Ялта, Автономна Республіка Крим,98600)

треті особи: ОСОБА_2 (АДРЕСА_1)

про стягнення,

ВСТАНОВИВ:

Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 29.08.2013 позовні вимоги Управління Пенсійного фонду України в м. Ялта АР Крим до Українського державного підприємства поштового зв`язку "Укрпошта" Кримської дирекції Центру поштового зв`язку №3, третя особа що не заявляє самостійних вимог на стороні відповідача ОСОБА_2 про стягнення - задоволено.

Стягнуто з Українського державного підприємства поштового зв'язку "Укрпошта" в особі Центру поштового зв'язку № 3 Кримської дирекції Українського державного підприємства поштового зв'язку "Укрпошта" (ОКПО 01185562) на користь Управління Пенсійного Фонду України в м. Ялта АР Крим (ОКПО 22300300) суму переплати пенсії ОСОБА_2 в розмірі 53 170,44 грн. (п`ятдесят три тисячі сто сімдесят гривень сорок чотири копійки).

Не погодившись з даною постановою суду, відповідач - Українське державне підприємство поштового зв`язку "Укрпошта" Кримської дирекції Центру поштового зв`язку №3 звернувся з апеляційною скаргою, в якій просить постанову суду першої інстанції скасувати, та прийняти нову, якою у задоволенні позовних вимог відмовити.

Апеляційна скарга мотивована тим, що судом першої інстанції порушено норми матеріального права.

Відповідно до пункту 2 частини першої статті 197 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції може розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на основі наявних у ній доказів, у разі неприбуття жодної з осіб, які беруть участь у справі, у судове засідання, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання.

У судове засідання 03.02.2014 сторони, їх представники не з'явились, про дату, час та місце апеляційного розгляду справи повідомлені в встановленому законом порядку.

Суд, керуючись положеннями пункту 2 частини першої статті 197 Кодексу адміністративного судочинства України, визнав за можливе перейти до письмового провадження по справі.

Розглянувши справу в порядку ст. 195, п. 2 ч. 1 ст. 197 Кодексу адміністративного судочинства України, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

При апеляційному перегляді справи встановлено, що 08.02.2013 року позивачем було проведено перевірку Центру поштового зв`язку №3 Кримської дирекції УДППЗ "Укрпошта" щодо достовірності даних про зарплату ОСОБА_2 за період з 01.01.1990 р. по 31.12.1995 р., наданих для призначення пенсії відповідно до Закону України від 09.07.2003 р. № 1058 "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування".

За результатами проведеної перевірки складено акт перевірки № 13-Я від 08.02.2013 року.

Згідно з висновками вищевказаного акту перевірки № 13-Я від 08.02.2013 р. перевіркою встановлена невідповідність фактичних даних про заробітну плату ОСОБА_2 у січні - грудні 1991 року, січні-грудні 1992 року, квітні-жовтні, грудні 1993 р., в січні, березні-травні, серпні-жовтні та грудні 1994 року, в січні-квітні 1995 р., на підставі яких нараховувався збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, з даними вказаними у довідці № 02-15-255, наданої для призначення пенсії, що утворилася в результаті арифметичної помилки, допущеної бухгалтером.

Відповідно до розрахунку суми переплаченої пенсії виявлене під час проведення перевірки порушення призвело до переплати пенсії ОСОБА_2 за період з 01.01.2004 р. по 31.03.2013 року у загальному розмірі 53 170,44 грн.

Згідно довідки позивача № 972 від 14.06.2013 року вищевказана сума переплати пенсії ОСОБА_2 у розмірі 53 170,44 грн. за період з 01.01.2004 р. по 31.03.2013 р. станом на 14.06.2013 р. з ОСОБА_2 не утримується.

Сума пенсії ОСОБА_2 була приведена у відповідність до вимог чинного законодавства України на підставі співставлення даних довідки про заробітну плату № 02-15-255 з даними особових рахунків та було проведено перерахунок пенсії ОСОБА_2, відповідно до якого перерахована сума пенсії ОСОБА_2 з 01.03.2013 року складає 994 грн., що підтверджується Розпорядженням № 119916 від 20.04.2013 р.

Отже, відповідно до розрахунку, наданого позивачем, сума пенсії, яка виплачена надміру ОСОБА_2 внаслідок подання страхувальником недостовірних даних, за період з 01.01.2004 р. по 31.03.2013 року складає 53 170,44 грн.

Доказів сплати вказаної суми переплати пенсії ОСОБА_2 за період з 01.01.2004 р. по 31.03.2013 року у сумі 53 170,44 грн. відповідачем не надано.

Докази добровільного повернення суми надмірно виплаченної пенсії ОСОБА_2 в матеріалах справи відсутні.

Відповідно до ст. 66 Закону України «Про пенсійне забезпечення» від 05.11.1991 р. № 1788-XII в редакції на час здійснення спірних правовідносин до заробітку для обчислення пенсії включаються всі види оплати праці (виплат, доходу), на які відповідно до Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" нараховується збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, в межах максимальної величини фактичних витрат на оплату праці найманих працівників, оподатковуваного доходу (прибутку), сукупного оподатковуваного доходу (граничної суми заробітної плати (доходу), з яких справляються страхові внески (збори) до соціальних фондів, що діяла на день одержання зазначеного заробітку (виплат, доходу).

Згідно ч. 2 ст. 17 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" від 09.07.2003 № 1058-IV в редакції на час здійснення спірних правовідносин довідки про заробітну плату видаються підприємством, установою чи організацією, де працювала особа, яка звертається за пенсією.

За приписами ст. 101 Закону України "Про пенсійне забезпечення" органи, що призначають пенсії, мають право вимагати відповідні документи від підприємств, організацій і окремих осіб, а також в необхідних випадках перевіряти обґрунтованість їх видачі. Підприємства та організації несуть матеріальну відповідальність за шкоду, заподіяну громадянам або державі внаслідок несвоєчасного оформлення або подання пенсійних документів, а також за видачу недостовірних документів, і відшкодовують її.

Згідно зі ст. 50 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" суми пенсій, виплачені надміру внаслідок зловживань з боку пенсіонера або подання страхувальником недостовірних даних, можуть бути повернуті пенсіонером добровільно або стягуються на підставі рішень територіальних органів Пенсійного фонду чи в судовому порядку.

Згідно з п.1 ч. 1 ст. 14 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" страхувальниками визнаються роботодавці підприємства, установи, організації незалежно від форм власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору або на інших умовах, передбачених законодавством, або за договорами цивільно-правового характеру.

Відповідно до Протоколу - розпорядження № 8/108 від 15.03.1995 року ОСОБА_2 (ІНФОРМАЦІЯ_1) отримує пенсію за віком в Управлінні пенсійного фонду України в м. Ялта АР Крим.

Пенсія за віком ОСОБА_2 була призначена на підставі довідок про зарплату для обчислення пенсії № 02-15-317 за період 1990 рік та № 02-15-255 за період з 1991 р. по 1995 р.

П.37 Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", затвердженого Постановою правління Пенсійного фонду України 25.11.2005 р. № 22-1, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27 грудня 2005 р. за № 1566/11846 (далі - Порядок подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування") передбачено, що орган, який призначає пенсію, розглядає питання про призначення пенсії, відстрочку часу її призначення, перерахунок та відновлення виплати раніше призначеної пенсії, а також про переведення з одного виду пенсії на інший при зверненні особи з відповідною заявою.

Відповідно до п. 7 Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" до заяви про призначення пенсії за віком додаються такі документи, зокрема: а) довідка податкової адміністрації про присвоєння ідентифікаційного номера заявнику. За документ, що засвідчує відсутність у заявника ідентифікаційного номера для осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття ідентифікаційного номера, офіційно повідомили про це відповідні державні органи та мають відмітку у паспорті, береться копія сторінки паспорта з відміткою про те, що особа має право здійснювати будь-які платежі без ідентифікаційного номера; б) документи про стаж, що визначені Порядком підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12.08.93 № 637. За період роботи, починаючи з 01.01.2004, відділ персоніфікованого обліку органу, що призначає пенсію (далі - відділ персоніфікованого обліку), додає довідку із бази даних системи персоніфікованого обліку за формою згідно з додатком 2, а у разі необхідності за формою згідно з додатком 3; в) довідка про заробітну плату особи (додаток 1) за період страхового стажу до 01.07.2000, а починаючи з 01.07.2000 індивідуальні відомості про застраховану особу надаються відділом персоніфікованого обліку за формою згідно із додатком 2, додатком 3; г) документи про місце проживання (реєстрації) особи; ґ) документи, які засвідчують особливий статус особи; д) клопотання (направлення) про достроковий вихід на пенсію (для призначення пенсії відповідно до статті 26 Закону України "Про зайнятість населення".

Відповідно до п. 38 Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" при прийманні документів орган, що призначає пенсію: а) перевіряє правильність оформлення заяви, відповідність викладених у ній відомостей про особу даним паспорта та документам про стаж; б) здійснює попередню правову експертизу змісту і належного оформлення представлених документів; в) перевіряє правильність копій відповідних документів, фіксує й засвідчує виявлені розходження.

Орган, що призначає пенсію, має право вимагати від підприємств, установ та організацій, фізичних осіб дооформлення в трьохмісячний термін з дня подання заяви прийнятих і подання додаткових документів, а також перевіряти в необхідних випадках обґрунтованість їх видачі; г) видає пам'ятку пенсіонеру (додаток 6), копія якої зберігається у пенсійній справі.

З наведених норм слідує, що чинне законодавство не вимагає проводити обов`язкові перевірки при призначенні пенсії, що кореспондується з нормою ст. 101 Закону України "Про пенсійне забезпечення" про матеріальну відповідальність підприємств та організацій за шкоду, заподіяну громадянам або державі внаслідок несвоєчасного оформлення або подання пенсійних документів, а також за видачу недостовірних документів.

Окрім цього, колегія суддів не приймає до уваги клопотання апелянта стосовно необхідності закриття провадження по справі з огляду на таке.

Відповідно до п.1) ч.1 ст.3 КАС України справою адміністративної юрисдикції є переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

П. 7 ч.1 ст. 3 КАС України визначено коло суб'єктів владних повноважень, до яких віднесено орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до п. 1 Положення про Пенсійний фонд України, затвердженого Указом Президента України від 6 квітня 2011 року № 384/2011, Пенсійний фонд України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Віце-прем'єр-міністра України - Міністра соціальної політики України (далі - Міністр). Пенсійний фонд України входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики з питань пенсійного забезпечення та збору, ведення обліку надходжень від сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок).

Згідно з п. 1.1 Положення про управління Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у містах, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 30.04.2002 № 8-2 (у редакції постанови правління Пенсійного фонду України від 25 лютого 2008 р. № 5-5) та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 21.05.2002 р. за № 442/6730, Управління Пенсійного фонду України у районах, містах і районах у містах є органами Фонду, підпорядкованими відповідно головним управлінням Фонду в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі (далі - регіональні управління), що разом з цими управліннями утворюють систему територіальних органів Фонду.

Таким чином, управління Пенсійного фонду в м. Ялта АР Крим, реалізуючи свої завдання та функції в правовідносинах з фізичними та юридичними особами виступає як суб'єкт владних повноважень, який здійснює владну компетенцію.

П. 5) ч. 2 ст. 17 КАС України встановлено, що юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.

Відповідно до ст.23 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" № 1058-ІV від 09.07.2003 року спори, що виникають із правовідносин за цим Законом, вирішуються органами Пенсійного фонду та в судовому порядку.

Отже, орган Пенсійного фонду має право звертатися до суду у випадку виникнення спору з правовідносин за Законом України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" № 1058-ІV від 09.07.2003 року.

На підставі викладеного, судова колегія приходить до висновку про безпідставність доводів апеляційної скарги з підстав їх спростуванням матеріалами справи та встановленими обставинами, оскільки переплата з пенсії в розмірі 53170,44 грн. виникла з вини Українського державного підприємства поштового зв`язку "Укрпошта" Кримська дирекція Центр поштового зв`язку №3.

Відповідно до частини 1 статті 200 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Судова колегія дійшла до висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, рішення суду ухвалене з додержанням норм матеріального та процесуального права, тому підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування судового рішення не вбачається.

Керуючись статтями 195, 197, 198, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Українського державного підприємства поштового зв`язку "Укрпошта" Кримська дирекція Центр поштового зв`язку №3 залишити без задоволення.

Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 29.08.2013 року по справі №801/5424/13-а залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення їх копій особам, які беруть участь у справі.

Ухвалу може бути оскаржено до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Головуючий суддя підпис О.В.Кучерук

Судді підпис О.Е.Єланська

підпис М.В. Кукта

З оригіналом згідно

Головуючий суддя О.В.Кучерук

Дата ухвалення рішення03.02.2014
Оприлюднено04.03.2014
Номер документу37417830
СудочинствоАдміністративне
Сутьстягнення

Судовий реєстр по справі —801/5424/13-а

Ухвала від 29.12.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Черпак Ю.К.

Ухвала від 11.11.2015

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Виноградова О.І.

Ухвала від 29.10.2015

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Виноградова О.І.

Ухвала від 29.09.2015

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Виноградова О.І.

Ухвала від 29.09.2015

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Виноградова О.І.

Ухвала від 07.09.2015

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Виноградова О.І.

Ухвала від 04.08.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Черпак Ю.К.

Ухвала від 16.01.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Черпак Ю.К.

Ухвала від 28.03.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Черпак Ю.К.

Ухвала від 25.03.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Черпак Ю.К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні