Україна
Донецький окружний адміністративний суд
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
27 лютого 2014 р. Справа № 805/1647/14
приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
Донецькій окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Чучко В.М., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовною заявою Торезької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Донецькій області до Житлово-експлуатаційного підприємства № 5 про стягнення з рахунків у банках заборгованості по податку на додану вартість у загальному розмірі 11 466,40 грн., -
В С Т А Н О В И В:
Торезька об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Донецькій області (далі - Торезька ОДПІ, позивач) звернулася до Донецького окружного адміністративного суду з позовною заявою до Житлово-експлуатаційного підприємства № 5 (далі - ЖЕП № 5, відповідач) про стягнення з рахунків у банках заборгованості по податку на додану вартість у загальному розмірі 11 466,40 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що станом на 14.01.2014 року відповідач має податкову заборгованість у розмірі 11 466,40 грн., яка виникла у зв'язку з несплатою відповідачем самостійно нарахованого податкового зобов'язання згідно податковим деклараціям з податку на додану вартість за серпень-листопад 2013 року в сумі 11 272,59 грн., узгоджених сум штрафних санкцій згідно податковим повідомленням-рішенням в сумі 186,70 грн., а також у зв'язку з несплатою нарахованої пені в сумі 7,11 грн. Приймаючи до уваги факт несплати відповідачем суми заборгованості у строки, встановлені чинним законодавством України, позивач просить стягнути наведену суму у судовому порядку.
Представник позивача Мочкаєв Ю.І. (довіреність від 13.01.2014 року № б/н) у судовому засіданні надав до суду заяву, в якій зазначив, що позовні вимоги підтримує, а також просив розглянути справу в порядку письмового провадження.
Представник відповідача у судове засідання не з'явився, заперечень на позов та заяви про розгляд справи без його участі не направив, про дату та час проведення судового засідання був повідомлений належним чином.
Відповідно до ч. 4 ст. 122 та ч. 6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України, суд визнав можливим розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Розглянувши подані документи і матеріали, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив.
Відповідно до Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Житлово-експлуатаційне підприємство № 5 зареєстроване як юридична особа 12.12.2002 року, ідентифікаційний код юридичної особи - 32198062, місцезнаходження: 86608, Донецька область, м. Торез, вул. Індустріальна, буд. 12, є платником податку на додану вартість (свідоцтво № 200087674 від 06.12.2012 року. Перебуває на податковому обліку у Торезькій ОДПІ.
Судом з матеріалів справи встановлено, що відповідач самостійно визначив податкове зобов'язання у податкових деклараціях з податку на додану вартість (а.с. 6-15), яке станом на день судового розгляду в бюджет не сплачено, а саме:
- за серпень 2013 року від 20.09.2013 року № 9059058220 в сумі 11473,00 грн. (сплачено - 1369,41 грн., несплачений залишок - 10103,59 грн.). Граничний термін сплати податкового зобов'язання сплинув 30.09.2013 року;
- за вересень 2013 року від 18.10.2013 року № 9065905758 в сумі 867,00 грн. Граничний термін сплати податкового зобов'язання сплинув 30.10.2013 року.
- за жовтень 2013 року від 20.11.2013 року № 9074847284 в сумі 186,00 грн. Граничний термін сплати податкового зобов'язання сплинув 30.11.2013 року.
- за листопад 2013 року від 20.12.2013 року № 9082505730 в сумі 116,00 грн. Граничний термін сплати податкового зобов'язання сплинув 30.12.2013 року.
Також, відповідачем не сплачено в бюджет штрафні (фінансові) санкції та пеня:
- 86,70 грн. - штрафні (фінансові) санкції згідно податковому повідомленню-рішенню від 13.12.2013 року № 0002011501, застосовані на підставі ст. 126 Податкового кодексу України, граничний термін сплати сплинув 23.12.2013 року;
- 100,00 грн. - штрафні (фінансові) санкції згідно податковому повідомленню-рішенню від 13.12.2013 року № 0002001501, застосовані на підставі ст. 126 Податкового кодексу України, граничний термін сплати сплинув 23.12.2013 року;
- 2,41 грн. - пеня, нарахована за період з 16.10.2013 року по 28.10.2013 року на підставі пп. 129.1.1 п. 129.1 ст. 129 Податкового кодексу України, граничний термін сплати сплинув 15.10.2013 року;
- 4,70 грн. - пеня, нарахована за період з 16.10.2013 року по 28.11.2013 року на підставі пп. 129.1.1 п. 129.1 ст. 129 Податкового кодексу України, граничний термін сплати сплинув 15.10.2013 року.
Як слідує з картки облікового рахунку відповідача по платежу «Податок на додану вартість», станом на 31.12.2013 року у ЖЕП № 5 обрахувалася заборгованість з цього податку у розмірі 11466,40 грн. (у тому числі: за основним платежем - 11 272,59 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями - 186,70 грн., пеня - 7,11 грн.).
На даний час зазначена сума заборгованості відповідачем не сплачена.
Відповідно до п.14.1.153 ст.14 Податкового кодексу України податкова вимога - письмова вимога органу державної податкової служби до платника податків щодо погашення суми податкового боргу.
Податковий борг, згідно із п.14.1.175 ст.14 Податкового кодексу України - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
За п. 36.1 та п. 36.2 ст. 36 Податкового кодексу України податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.
Податковий обов'язок виникає у платника за кожним податком та збором.
Приписами статті 37 Податкового кодексу України встановлено, що податковий обов'язок виникає у платника податку з моменту настання обставин, з якими цей Кодекс та закони з питань митної справи пов'язує сплату ним податку.
Підставами для припинення податкового обов'язку, крім його виконання, є: ліквідація юридичної особи; смерть фізичної особи, визнання її недієздатною або безвісно відсутньою; втрата особою ознак платника податку, які визначені цим Кодексом; скасування податкового обов'язку у передбачений законодавством спосіб.
Виконанням податкового обов'язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк.
Згідно з п. 59.5 ст. 59 Податкового кодексу України - у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.
У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Отже, з метою погашення заборгованості відповідачем приймалися заходи щодо погашення боржником заборгованості з плати за землю відповідно до ст. 59 Податкового кодексу України шляхом вручення 29.10.2013 року відповідачу, а саме начальнику ЖЕП № 5 Дьяченко В.В., податкової вимоги від 29.10.2013 року № 52-15 (а.с. 18).
При цьому, у справі відсутні докази стосовно адміністративного чи судового оскарження зазначених податкової вимоги та податкових повідомлень-рішень.
Відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Приписами статті 16 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) визначені зобов'язання платників податків, один з яких зобов'язує, зокрема, сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Пунктом 61.1 статті 61 Податкового кодексу України визначено, що податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Відповідно до п. 62.1 ст. 62 Податкового кодексу України податковий контроль здійснюється шляхом: ведення обліку платників податків; інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності органів державної податкової служби; перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.
Відповідно до статті 31 Податкового кодексу України строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов'язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно. Момент виникнення податкового обов'язку платника податків, у тому числі податкового агента, визначається календарною датою. Строк сплати податку та збору обчислюється роками, кварталами, місяцями, декадами, тижнями, днями або вказівкою на подію, що повинна настати або відбутися. Строк сплати податку та збору встановлюється відповідно до податкового законодавства для кожного податку окремо.
Так, приписами статі 200 Податкового кодексу України визначено, що сума податку на додану вартість, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду (п.200.1 ст. 200 ПКУ). При позитивному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені цим розділом (п.200.2 ст. 200).
У відповідності до статті 203 Податкового кодексу України податкова декларація з ПДВ подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця (п. 203.1. ст. 203 ПКУ). Платник податку зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації (п. 203.2. ст. 203 ПКУ).
Права органів державної податкової служби в частині здійснення податкового контролю як перевірки платників податків визначені приписами ст. 75 Податкового кодексу України, а саме: контролюючи органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Вимогами Податкового кодексу України передбачено, що за результатами встановлених в ході проведення перевірки порушень податковим органом приймається податкове повідомлення-рішення.
Згідно з пп. 14.1.157 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податкове повідомлення-рішення - письмове повідомлення контролюючого органу (рішення) про обов'язок платника податків сплатити суму грошового зобов'язання, визначену контролюючим органом у випадках, передбачених цим Кодексом та іншими законодавчими актами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, або внести відповідні зміни до податкової звітності.
Відповідно до п. 57.3 ст. 57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Відповідно до п. 129.1 ст. 129 Податкового кодексу України пеня нараховується: після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.
Нарахування пені розпочинається:
а) при самостійному нарахуванні суми грошового зобов'язання платником податків - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного цим Кодексом;
б) при нарахуванні суми грошового зобов'язання контролюючими органами - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного у податковому повідомленні-рішенні згідно із цим Кодексом
Судом встановлено, що відповідач має заборгованість по податку на додану вартість у розмірі 11 466,40 грн. (з яких: основний платіж - 11 272,59 грн., штрафні санкції - 186,70 грн., пеня 7,11 грн.), граничний термін сплати по якому сплинув, що підтверджено матеріалами справи.
Згідно зі п. 87.2 ст. 87 Податкового кодексу України джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.
У відповідності до ст. 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності.
Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Доказів, що спростували б доводи позивача, відповідач суду не надав, а отже позов підлягає задоволенню у повному обсязі.
Беручи до уваги те, що сума податкового боргу відповідачем у встановлені законодавством строки не сплачена, наявність вказаної заборгованості підтверджена матеріалами справи, доказів погашення відповідачем зазначеної заборгованості станом на день розгляду цього спору не надано, суд дійшов висновку що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню повністю.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись ст. ст. 71, 86, 94, ст. 105, 122, 128, 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
П О С Т А Н О В И В:
Позовну заяву Торезької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Донецькій області до Житлово-експлуатаційного підприємства № 5 про стягнення з рахунків у банках заборгованості по податку на додану вартість у загальному розмірі 11 466,40 грн. - задовольнити повністю.
Стягнути з рахунків у банках, які обслуговують Житлово-експлуатаційне підприємство № 5 (ідентифікаційний код - 32198062, місцезнаходження: 86608, Донецька область, м. Торез, вул. Індустріальна, буд. 12) до державного бюджету (банк отримувач - Головне управління Державної казначейської служби України в м. Торезі Донецької області, МФО 834016, код - 37643908, р/р 31110029700084, код платежу 14010100) податковий борг з податку на додану вартість у розмірі 11 466,40 грн. (одинадцять тисяч чотириста шістсот шістдесят грн. 40 коп. ), у тому числі: основний платіж - 11 272,59 грн., штрафні санкції - 186,70 грн., пеня 7,11 грн.
Постанову виготовлено у нарадчій кімнаті 27 лютого 2014 року.
Постанова набирає законної сили після закінчення строків подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецькій окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня проголошення постанови апеляційної скарги.
В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови, з подачею копій апеляційної скарги відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Суддя Чучко В.М.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.02.2014 |
Оприлюднено | 03.03.2014 |
Номер документу | 37419894 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Чучко В.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні