Постанова
від 24.02.2014 по справі 812/10021/13-а
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

10.1

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

Іменем України

24 лютого 2014 рокуЛуганськСправа № 812/10021/13-а

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді - Шембелян В.С.,

за участю секретаря - Козловської А.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Луганську справу за адміністративним позовом управління Пенсійного фонду України в Ленінському районі міста Луганська до Державного підприємства "Інститут комплексної механізації очисних та підготовчих робіт" про стягнення заборгованості в розмірі 98 481,06 грн.,-

ВСТАНОВИВ:

29 листопада 2013 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов управління Пенсійного фонду України в Ленінському районі міста Луганська до Державного підприємства "Інститут комплексної механізації очисних та підготовчих робіт" про стягнення заборгованості в розмірі 98 481,06 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідно до розділу 4 Інструкції "Про порядок обчислення і сплати підприємствами, установами, організаціями та громадянами збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, інших платежів, а також обліку їх надходження до Пенсійного фонду України", затвердженої постановою Правління Пенсійного фонду України від 19.1.2003р. № 21-1 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16.01.2004р. за № 64/8663 Державне підприємство «Інститут комплексної механізації очисних та підготовчих робіт» зареєстровано платником збору в управлінні Пенсійного фонду України в Ленінському районі м. Луганська 22.03.1991р. за № 01 - 0357.

На підставі статті 24 Закону України від 13 грудня 1991 року № 1977-ХІІ "Про наукову і науково-технічну діяльність" та Порядку фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної науковим (науково-педагогічним) працівникам державних не бюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів 3-4 рівнів акредитації згідно із Законом України "Про наукову і науково-технічну діяльність", та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку мають право зазначені особи, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 24 березня 2004 року № 372, відповідач зобов'язаний щомісячно до 25 числа фінансувати виплату різниці між сумою пенсії, призначеної науковим працівникам, які працювали на підприємстві, та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку мають право зазначені особи.

Разом з направленням Розрахунків по різниці витрат відповідачу було нагадано про необхідність сплати щомісячної суми в зазначені в Інструкції строки.

Державне підприємство «Інститут комплексної механізації очисних та підготовчих робіт» має заборгованість до Пенсійного фонду України по відшкодуванню різниці між сумою пенсій, призначених відповідно до Закону України "Про наукову та науково-технічну діяльність", і сумою пенсій обчисленою відповідно до інших законодавчих актів.

Розрахунки були отримані підприємством та не були оскаржені в установленому законодавством порядку.

У зв'язку з чим, позивач просить суд стягнути з Державного підприємства «Інститут комплексної механізації очисних та підготовчих робіт» заборгованість по відшкодуванню різниці між сумою пенсій, призначених відповідно до Закону України "Про наукову та науково - технічну діяльність", і сумою пенсій, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів.

Представник позивача, належним чином повідомлений про дату, час та місце слухання справи, не прибув до суду, надав через канцелярію суду клопотання про слухання справи без участі представника позивача, в якому також зменшив суму позовних вимог, просив стягнути з відповідача заборгованість за період з 01.01.2004 року по 01.10.2013 року в загальній сумі 86007,43 грн. Також письмово повідомив суд, що позивач вважає розрахунки сум заборгованості в актах звірення відповідача математично правильними.

Представник відповідача, належним чином повідомлений про дату, час та місце слухання справи, не прибув до суду, в письмовому клопотанні просив суд розглянути справу за його відсутності. До клопотання надав акти звірення з управліннями Пенсійного фонду України щодо заборгованості за останні 6 місяців в межах строків позовної давності, просив приєднати їх до матеріалів справи. Раніше надавав суду письмові заперечення та клопотання про застосування строку позовної давності.

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.69-72 КАС України, суд дійшов висновку, що уточнений адміністративний позов підлягає задоволенню частково з наступних підстав.

Статтею 24 Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність» від 13.12.1991 року за № 1977-XII передбачено, що держава встановлює для наукових (науково-педагогічних) працівників, які мають необхідний стаж наукової, науково-технічної, науково-педагогічної, науково-організаційної роботи на державних підприємствах, в установах, організаціях пенсій на рівні, який забезпечує престижність наукової праці та стимулює систематичне оновлення наукових кадрів.

Різниця між сумою пенсії, призначеної за цим Законом, та сумою пенсії, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів, на яку має право науковий працівник, фінансується:

- для наукових (науково-педагогічних) працівників державних бюджетних наукових установ, організацій та вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації - за рахунок коштів державного бюджету;

- для наукових (науково-педагогічних) працівників інших державних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації - за рахунок коштів цих підприємств, установ, організацій та закладів, а також коштів державного бюджету в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. При цьому за рахунок коштів державного бюджету науковим (науково-педагогічним) працівникам оплачується з розрахунку на одну особу 50 відсотків різниці пенсії, призначеної за цим Законом;

- для наукових (науково-педагогічних) працівників недержавних наукових установ, організацій та вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації - за рахунок коштів цих установ, організацій та закладів.

Пунктом 1 Порядку фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної науковим (науково-педагогічним) працівникам державних небюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації згідно із Законом України "Про наукову і науково-технічну діяльність", та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку мають право зазначені особи, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України 24 березня 2004 року за № 372 (надалі - Порядок від 24 березня 2004 року № 372), визначено механізм фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної науковим (науково-педагогічним) працівникам державних небюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації згідно із Законом України "Про наукову і науково-технічну діяльність", та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку мають право зазначені особи (далі - різниця у розмірі пенсії).

Пунктом 2 Порядку від 24 березня 2004 року № 372 визначено, що за рахунок коштів державного бюджету фінансується 50 відсотків різниці у розмірі пенсії наукових (науково-педагогічних) працівників державних небюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації у розрахунку на одну особу. Інша частина фінансується за рахунок коштів цих підприємств, установ, організацій та закладів.

Відповідно до пункту 5 Порядку від 24 березня 2004 року № 372 розмір витрат на фінансування різниці у розмірі пенсії за рахунок коштів державних небюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації визначається у розрахунку на рік органами Пенсійного фонду до 20 січня поточного року та протягом 10 днів з дня призначення пенсії відповідно до Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність", про що відповідному підприємству, установі, організації або закладу відразу надсилається повідомлення за зразком, що додається.

Зазначені підприємства, установи, організації та заклади самостійно визначають суму, що підлягає до сплати у розрахунку на місяць, та щомісяця до 25 числа перераховують органу Пенсійного фонду за своїм місцезнаходженням відповідні кошти для фінансування різниці у розмірі пенсії, призначеної у минулому та поточному роках.

У разі порушення строку сплати коштів, які спрямовуються на фінансування різниці у розмірі пенсії, органи Пенсійного фонду стягують відповідні суми у порядку, визначеному законодавством (пункт 8 Порядку від 24 березня 2004 року № 372).

У відповідності до ст.2 Бюджетного кодексу України, установа чи організація, яка повністю утримується за рахунок відповідного державного бюджету чи місцевих бюджетів, є бюджетною.

Судом встановлено, що Державне підприємство «Інститут комплексної механізації очисних та підготовчих робіт» зареєстровано в якості юридичної особи виконавчим комітетом Луганської міської ради 31.01.1992 року (а.с. 6,7,8).

Відповідно до розділу 4 Інструкції "Про порядок обчислення і сплати підприємствами, установами, організаціями та громадянами збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, інших платежів, а також обліку їх надходження до Пенсійного фонду України", затвердженої постановою Правління Пенсійного фонду України від 19.1.2003р. № 21-1 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16.01.2004р. за № 64/8663 Державне підприємство «Інститут комплексної механізації очисних та підготовчих робіт» зареєстровано платником збору в управлінні Пенсійного фонду України в Ленінському районі м. Луганська 22.03.1991р. за № 01 - 0357 (а.с.5).

На підприємстві відповідача працювали працівники, яким призначено пенсію згідно із Законом України від 13 грудня 1991 року № 1977-XIІ "Про наукову і науково-технічну діяльність".

Як вбачається з матеріалів справи, на відповідача - Державне підприємство «Інститут комплексної механізації очисних та підготовчих робіт» - покладено обов'язок щодо сплати до пенсійного фонду різниці між сумою пенсії, призначеної за Законом України «Про наукову і науково-технічну діяльність» та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку мають право наукові працівники відповідача.

На виконання вимог пункту 5 Порядку від 24 березня 2004 року № 372 управлінням Пенсійного фонду України в Ленінському районі м. Луганська були надіслані Державному підприємству «Інститут комплексної механізації очисних та підготовчих робіт» повідомлення про суму витрат на фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної відповідно до Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність", і сумою пенсій, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів на 2013 рік, які отримані відповідачем (з 01 січня 2013 року по 31 грудня 2013 року) (а.с.18-28).

Позивачем уточнені позовні вимоги на підставі акту звірення розрахунків за період 01.01.2004 року по 01.10.2013 року в загальній сумі 86007,43 грн. Однак, зазначений акт не підписаний стороною відповідача, що наполягає на застосуванні строків позовної давності (а.с.167).

З актів звірки розрахунків про суми витрат на фінансування різниці між сумою пенсій, призначеної відповідно до Закону України «Про наукову та науково - технічну діяльність» і сумою пенсій, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів пред'явлених Державне підприємство «Інститут комплексної механізації очисних та підготовчих робіт» за період з 01.05.2013 року по 31.10.2013 року вбачається, що різниця, яка підлягає відшкодуванню підприємством склала 8931,66 грн. Акти підписано позивачем та управліннями ПФУ (а.с.177,178,179). Акт від 18.02.2014 року підписаний лише відповідачем, тобто сума ним визнається, тому теж підлягає стягненню у встановленому законом порядку (а.с.180). Як вбачається з письмового клопотання представника позивача, вони вважають розрахунки відповідача в актах-звіреннях математично правильними.

З вищевказаних актів звірення розрахунків вбачається, що відповідач не заперечує проти того, що в нього дійсно існує заборгованість з відшкодування різниці між сумою пенсії, призначеної науковим працівникам, які працювали на підприємстві, та сумою пенсії, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів у сумі 8931,66 грн. за період з травня по жовтень 2013 року включно.

Станом на момент розгляду справи відповідачем сума витрат на фінансування різниці між сумою пенсій, призначеної відповідно до Закону України «Про наукову та науково - технічну діяльність» і сумою пенсій, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів у розмірі 8931,66 грн. не сплачена.

Що стосується вимог позивача про стягнення за період з 01.01.2004 року по 30.04.2013 року суми витрат на фінансування різниці між сумою пенсій, призначеної відповідно до Закону України «Про наукову та науково - технічну діяльність» і сумою пенсій, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, суд зазначає наступне.

Відповідно до ст. 24 Закону України «Про наукову та науково - технічну діяльність» різниця між сумою призначення пенсії за цим Законом та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку має право дана особа фінансується для наукових (науково - педологічних) працівників бюджетних установ і організацій за рахунок державного бюджету, а для наукових (науково - педагогічних) працівників інших підприємств і організацій - за рахунок коштів підприємств і організацій у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Згідно із Порядком фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної науковим (науково-педагогічним) працівникам державних не бюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів 3-4 рівнів акредитації згідно із Законом України «Про наукову і науково-технічну діяльність» та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку мають право зазначені особи затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 24 березня 2004 року № 372 - «зазначені підприємства, установи, організації та заклади щомісяця до 25 числа перераховують органу Пенсійного фонду за своїм місцезнаходженням відповідні кошти».

Відповідно до ч.1 ст.6 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.

Відповідно до п.8 Порядку, затвердженого Постановою КМУ № 372, у разі порушення строку сплати коштів, які спрямовуються на фінансування різниці у розмірі пенсії, органи Пенсійного фонду стягують відповідні суми у порядку, визначеному законодавством.

Суд зазначає, що Законом України «Про наукову і науково-технічну діяльність» та Порядком, затвердженим Постановою КМУ №372 від 24.03.2004 року не встановлено спеціального строку давності щодо стягнення заборгованості з фінансування різниці між сумою пенсії.

Початок перебігу строку для звернення до суду органів Пенсійного фонду починається з 26 числа місяця, до якого має бути перерахована частка по відшкодуванню наукової пенсії. У разі ненадходження відповідної суми у органів Пенсійного фонду виникає право на звернення до суду за захистом прав та охоронюваних інтересів.

Вирішення спірного питання позивачем в досудовому порядку (пред'явлення претензій, надіслання листів, тощо) не є поважною причиною пропуску строку звернення до адміністративного суду.

У зв'язку з викладеним позовні вимоги в частині стягнення суми заборгованості за період з 01.01.2004 по 30.04.2013 року залишаються судом без задоволення.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Оскільки в порушення вимог пункту 5 Порядку від 24 березня 2004 року № 372 відповідач щомісяця до 25-го числа з 01.05.2013 року по 31.10.2013 року не вніс до управління Пенсійного фонду України в Ленінському районі м. Луганська визначену суму у загальному розмірі 8931,66 грн., що підлягає до сплати у розрахунку на місяць, та не сплатило існуючу заборгованість за час судового розгляду справи, позовні вимоги управління Пенсійного фонду України в Ленінському районі м. Луганська визнаються судом обґрунтованими, доведеними і такими, що підлягають задоволенню шляхом стягнення з Державного підприємства "Інститут комплексної механізації очисних та підготовчих робіт" заборгованості по сплаті невідшкодованої різниці між сумами пенсій.

Враховуючи вимоги частини 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, а також те, що позивач відповідно до пункту 18 частини 1 статті 5 Закону України від 08 липня 2011 року № 3674-VІ "Про судовий збір" від сплати судового збору звільнений, судові витрати у цій справі не підлягають стягненню з відповідача, оскільки у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

В судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини постанови, повний текст постанови складено та підписано протягом п'яти днів, з дня закінчення розгляду справи.

Керуючись статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 71, 87, 94, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Уточнений адміністративний позов управління Пенсійного фонду України в Ленінському районі міста Луганська до Державного підприємства "Інститут комплексної механізації очисних та підготовчих робіт" про стягнення заборгованості з виплати різниці між сумою пенсії, призначеної відповідно до Закону України «Про наукову та науково-технічну діяльність», та сумою пенсії, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів задовольнити частково.

Стягнути з Державного підприємства "Інститут комплексної механізації очисних та підготовчих робіт" (код 00159284, 91055, м. Луганськ, вул.. Леніна, 38) на користь управління Пенсійного фонду України в Ленінському районі міста Луганська (91055, м. Луганськ, вул. Радянська, 42, р/р 25606301726 в обласному управлінні ВАТ "Державний ощадний банк України", МФО 304665, код ЄДРПОУ 21792330) заборгованість з виплати різниці між сумою пенсії, призначеної відповідно до Закону України «Про наукову та науково-технічну діяльність», та сумою пенсії, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів, за період з 01.05.2013 року по 31.10.2013 року в сумі 8931,66 грн. (вісім тисяч дев'ятсот тридцять одна гривня 66 коп.).

В задоволенні іншої частини уточнених позовних вимог відмовити.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.

Повний текст постанови складено та підписано 27 лютого 2014 року

Суддя В.С. Шембелян

Дата ухвалення рішення24.02.2014
Оприлюднено05.03.2014
Номер документу37422819
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/10021/13-а

Ухвала від 31.03.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Чумак С.Ю.

Ухвала від 17.04.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Чумак С.Ю.

Ухвала від 31.03.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Чумак С.Ю.

Постанова від 24.02.2014

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

В.С. Шембелян

Ухвала від 10.02.2014

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

В.С. Шембелян

Ухвала від 16.01.2014

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

В.С. Шембелян

Ухвала від 18.12.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

В.С. Шембелян

Ухвала від 02.12.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

В.С. Шембелян

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні