ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
12 лютого 2014 року 10:03 № 826/18274/13-а
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Погрібніченка І.М., при секретарі судового засідання Хилі І.В. та за участю: позивача - ОСОБА_1, та представників: відповідача - Берковець Т.І., третьої особи 1 - Мушака О.П., третьої особи 2 - ОСОБА_4, ОСОБА_5, розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 доДержавного реєстратора відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Голосіївського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві Берковець Тетяни Іванівни треті особи, що не заявляють самостійних вимога на предмет спору: Мушак Олексій Петрович, Міжнародний благодійний фонд «Україно! Я за тебе!» провизнання протиправним рішення та зобов'язання вчинити певні дії, - На підставі ч. 3 ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 12 лютого 2014 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
18 листопада 2013 року до Окружного адміністративного суду м. Києва звернувся ОСОБА_1 (далі - позивач) з адміністративним позовом до Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Голосіївського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві про:
- визнання протиправним внесення запису Відділом державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Голосіївського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві про зміну керівника Міжнародного благодійного фонду «Україно! Я за тебе!»;
- зобов'язання Відділ державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Голосіївського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві включити до Єдиного державного реєстру запису про керівника Міжнародного благодійного фонду «Україно! Я за тебе!» ОСОБА_1.
05 лютого 2014 року в судовому засіданні протокольною ухвалою задоволено клопотання позивача та замінено неналежного відповідача -Відділ державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Голосіївського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві на належного відповідача - Державного реєстратора відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Голосіївського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві Берковець Тетяну Іванівну та відповідно вимоги до належного відповідача.
В обґрунтування позовних вимог ОСОБА_1 зазначає, що відповідачем було неправомірно внесено до Єдиного державного реєстру запис про зміну керівника Міжнародного благодійного фонду «Україно! Я за тебе!», оскільки вищим органом управління Фонду не приймалось рішення про призначення на посаду Голови Наглядової ради Фонду будь-яких осіб, крім позивача, оригінал статуту та печатка Фонду знаходяться у позивача, реєстраційних карток позивач не підписував, довіреностей на проведення реєстраційних дій не видавав.
А тому, на думку позивача, відповідач зобов'язаний включити до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису про керівника Міжнародного благодійного фонду «Україно! Я за тебе!» ОСОБА_1.
В судовому засіданні позивач позовні вимоги повністю підтримав та просив їх задовольнити.
Відповідач - державний реєстратор відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Голосіївського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві Берковець Тетяна Іванівна просила суд в задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 повністю відмовити, оскільки при внесенні запису про зміну керівника Міжнародного благодійного фонду «Україно! Я за тебе!» діяла в рамках чинного законодавства України.
Третя особа - Мушак Олексій Петрович просив відмовити у задоволенні позовних вимог, посилаючись на ту обставину, що дії відповідача щодо внесення запису про зміну керівника Міжнародного благодійного фонду «Україно! Я за тебе!» є правомірними, а у ОСОБА_1 відсутні будь-які правові підстави для включення його до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців в якості керівника Міжнародного благодійного фонду «Україно! Я за тебе!».
Представник третьої особи - Міжнародного благодійного фонду «Україно! Я за тебе!» просив відмовити у задоволенні позовних вимог.
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення їх представників, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
ВСТАНОВИВ:
Міжнародний благодійний фонд «Україно! Я за тебе!» (код ЄДРПОУ 35137539) зареєстрований Голосіївською районною в м. Києві державною адміністрацією 17 квітня 2007 року (номер запису в ЄДР 10681070010019864).
Відповідно до Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців серії АД № 327358 станом на 03.02.2014 року керівником Міжнародного благодійного фонду «Україно! Я за тебе!» є Мушак Олексій Петрович.
Водночас, згідно Довідки серії АА № 877736 з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (ЄДРПОУ) внесення даних щодо керівника до ЄДРПОУ Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Голосіївського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві було здійснено 11 жовтня 2013 року.
Не погоджуючись з діями відповідача щодо реєстрації керівником Міжнародного благодійного фонду «Україно! Я за тебе!» Мушака О.П., позивач звернувся до суду з адміністративним позовом.
Оцінивши за правилами статті 86 Кодексу адміністративного судочинства України надані сторонами докази та пояснення, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд не погоджується з доводами ОСОБА_1, виходячи з наступного.
Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб-підприємців регулює Закон України про «Державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» від 15.05.2003 № 755-IV (далі - Закон № 755-IV).
З метою забезпечення державних органів, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців створюється Єдиний державний реєстр (стаття 16 Закону № 755-IV).
Відповідно до частини першої статті 17 Закону № 755-IV відомості про юридичну особу або фізичну особу - підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України. Форми реєстраційних карток затверджуються Міністерством юстиції України.
Порядок внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі передбачений статтею 19 Закону № 755-IV.
Так, відповідно до вказаної статті, у разі якщо зміна відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, не пов'язана із змінами, що вносяться до установчих документів юридичної особи, або не підлягає державній реєстрації, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), подає (надсилає поштовим відправленням з описом вкладення) державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи юридичної особи заповнену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі.
Якщо зміни до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, пов'язані із зміною керівника або осіб, що обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори, крім документів, передбачених частиною першою цієї статті, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), додатково подає примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміну зазначених осіб та/або примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) розпорядчого документа про їх призначення.
Якщо зміни до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, вносяться у зв'язку із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи, утвореної на підставі модельного статуту, крім документів, передбачених частиною першою цієї статті, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), додатково подає примірник оригіналу або нотаріально засвідчену копію рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про внесення змін до складу засновників (учасників) та один з документів, передбачених частиною третьою статті 29 цього Закону.
У разі якщо зміни до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, пов'язані із зміною обмежень щодо представництва від імені юридичної особи, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), додатково подає примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи, яким встановлено такі обмеження.
Державному реєстратору забороняється вимагати додаткові документи для внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, якщо вони не передбачені частинами першою - третьою цієї статті.
Документи, подані для внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, приймаються згідно з описом, копія якого видається (надсилається поштовим відправленням з описом вкладення) в день надходження документів заявнику з відміткою про дату їх надходження.
Дата надходження документів про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, вноситься до журналу обліку реєстраційних дій.
Державний реєстратор залишає без розгляду документи, подані для внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, якщо:
- документи подані не за місцем проведення державної реєстрації;
- документи не відповідають вимогам, встановленим частинами першою - п'ятою статті 8 цього Закону;
- документи подані не у повному обсязі;
- документи подані особою, яка не має відповідних повноважень.
У разі якщо державному реєстратору надійшло рішення суду щодо заборони проведення реєстраційних дій, яке набрало законної сили, державний реєстратор залишає без розгляду документи, подані для внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі.
Якщо документи про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, залишені без розгляду, державний реєстратор видає (надсилає поштовим відправленням з описом вкладення) не пізніше наступного робочого дня з дати їх надходження заявнику відповідне повідомлення із зазначенням підстав залишення без розгляду та подані документи.
У разі якщо документи, що подавалися для внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, залишилися без розгляду, заявник може повторно звернутися до державного реєстратора в загальному порядку після усунення причин, що були підставою для залишення зазначених документів без розгляду.
Державний реєстратор за відсутності підстав для залишення без розгляду документів про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, зобов'язаний внести не пізніше наступного робочого дня з дати їх надходження запис про внесення змін і в той самий день подати відповідним органам статистики, доходів і зборів, Пенсійного фонду України, інформацію з реєстраційної картки про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, із зазначенням номера та дати внесення відповідного запису.
Водночас із внесенням до Єдиного державного реєстру запису про зміну відомостей про юридичну особу, які відповідно до цього Закону зазначаються у виписці з Єдиного державного реєстру, державний реєстратор повинен видати (надіслати поштовим відправленням з описом вкладення) заявнику виписку з Єдиного державного реєстру не пізніше наступного робочого дня після отримання від органів статистики, доходів і зборів, Пенсійного фонду України відомостей про внесення відповідних відомостей до відомчих реєстрів.
Отже, нормами вищевказаного законодавства визначено виключний перелік дій державного реєстратора та документів, які подаються, для вчинення тих чи інших реєстраційних дій.
З матеріалів вказаної адміністративної справи встановлено, що 10 жовтня 2013 року Мушаком Олексієм Петровичем для проведення реєстраційної дії «Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах» щодо юридичної особи Міжнародний благодійний фонд «Україно! Я за тебе!» було подано до Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Голосіївського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві наступні документи:
- реєстраційну картку на внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців форми № 4 в частині зміни керівника;
- рішення уповноваженого органу управління про зміну керівника або осіб, що обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори (оригінал);
- протокол Загальних зборів членів Міжнародного благодійного фонду «Україно! Я за тебе!» від 17 вересня 2013 року № 4 про зміну Голови Наглядової ради Міжнародного благодійного фонду «Україно! Я за тебе!» з ОСОБА_1 на Колядіна І.В.;
- протокол засідання Наглядової ради Міжнародного благодійного фонду «Україно! Я за тебе!» від 18 вересня 2013 року № 1 про підтвердження чинності протоколу Загальних зборів членів Міжнародного благодійного фонду «Україно! Я за тебе!» від 27 липня 2010 року № 1, в якому було призначено Головою Правління Мушака О.П.
Дослідивши подані вище документи, судом встановлено, що протоколом Загальних зборів членів Міжнародного благодійного фонду «Україно! Я за тебе!» від 17 вересня 2013 року № 4, зокрема, було вирішено затвердити нову редакцію Статуту Міжнародного благодійного фонду «Україно! Я за тебе!» та подати до реєструючого органу у двотижневий строк. Вказаними зборами також було затверджено нову редакцію Положень про органи управління; Положення про Загальні збори; Положення про Наглядову раду; Положення про Правління.
Згідно положень нової редакції Статуту Міжнародного благодійного фонду «Україно! Я за тебе!», зареєстрованого держаним реєстратором державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Голосіївського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві Новік Наталією Юріївною 26.11.2013 року за № 10681050015019864, зокрема, відповідно до його п. 5.1 органами управління Фонду є: Загальні збори учасників Фонду; Наглядова рада Фонду; Правління Фонду.
Вищим органом управління Фонду є Загальні збори учасників (п. 5.2 Статуту).
При цьому, відповідно до п. 5.26 Статуту, в період між Загальними зборами Фонду виконавчим органом є Правління Фонду, яке очолює Голова Правління Фонду, який є керівником Фонду.
Одночасно, з наданого для державної реєстрації протоколу Загальних зборів членів Міжнародного благодійного фонду «Україно! Я за тебе!» від 27 липня 2010 року № 1, Головою Правління Фонду призначено Мушака О.П.
Отже, за результатами розгляду вказаних вище документів державним реєстратором відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Голосіївського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві Берковець Тетяною Іванівною був внесений запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців про зміну керівника Міжнародного благодійного фонду «Україно! Я за тебе!» з ОСОБА_1 на Мушака О.П.
Таким чином, враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що оскільки Мушаком О.П. було подано всі необхідні документи для проведення реєстраційної дії, а відповідач при внесенні запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців про зміну керівника Міжнародного благодійного фонду «Україно! Я за тебе!» з ОСОБА_1 на Мушаком О.П. діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законом України про «Державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», позовна вимога про визнання протиправним внесення відповідачем запису про зміну керівника Міжнародного благодійного фонду «Україно! Я за тебе!» є необґрунтованою та такою, що не підлягає задоволенню.
При цьому, щодо вимоги позивача про зобов'язання відповідача включити до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запис про керівника Міжнародного благодійного фонду «Україно! Я за тебе!» ОСОБА_1, суд зазначає наступне.
Для внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, що пов'язані із зміною керівника або осіб, що обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи юридичної особи подається заповнена реєстраційна картка про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі та примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміну зазначених осіб та/або примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) розпорядчого документа про їх призначення.
Зі змісту позовної заяви вбачається, що позивач звертався до відповідача 23 жовтня 2013 року для проведення державної реєстрації змін до установчих документів Міжнародного благодійного фонду «Україно! Я за тебе!», за результатами розгляду якого відповідачем було відмовлено в державній реєстрації такої дії.
При цьому, суд зазначає, що матеріали реєстраційної справи Міжнародного благодійного фонду «Україно! Я за тебе!» (код за ЄДРПОУ 35137539), не містять доказів його звернення з відповідною заявою 23 жовтня 2013 року, як і рішення про відмову у вчинені такої реєстрації, що виключає можливість встановити відповідність поданих документів вимогам чинного законодавства.
Відсутність відповідного звернення було також підтверджено представником відповідача у судовому засіданні.
Натомість, матеріали справи містять звернення позивача від 18 вересня 2013 року для проведення реєстраційної дії «Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах» до якої було надано реєстраційну картку на внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та рішення уповноваженого органу управління про зміну керівника або осіб, що обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори (оригінал). Втім, за результатами розгляду вказаних документів, їх було повернуто заявникові з підстав подання їх не в повному обсязі (повідомлення від 27 вересня 2013 року) та відповідні зміни до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесені не були.
При цьому, згідно п. 1 ст. 17 Закону № 755-IV відомості про юридичну особу або фізичну особу - підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.
Таким чином, за вказаних вище обставин та за відсутності належних доказів проведення реєстраційної дії за заявою позивача, пов'язаної зі внесенням змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, які пов'язані із зміною керівника або осіб, що обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, суд приходить до висновку, що державний реєстратор не наділений правом самостійного внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі. А тому, вимога позивача про зобов'язання відповідача включити до Єдиного державного реєстру запису про керівника Міжнародного благодійного фонду «Україно! Я за тебе!» ОСОБА_1 до задоволення також не підлягає.
Частиною 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого: суд вирішує справи відповідно до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України; суд застосовує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ст. ст. 69, 70 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.
Докази суду надають особи, які беруть участь у справі. Суд може запропонувати надати додаткові докази або витребувати додаткові докази за клопотанням осіб, які беруть участь у справі, або з власної ініціативи.
Належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмету доказування.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Згідно з ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Враховуючи вищезазначене, суд всебічно, повно та об'єктивно, за правилами, встановленими ст. 86 Кодексу адміністративного судочинства України, перевіривши наявні у справі докази та заслухавши пояснення представників сторін по справі, вважає, що позовні вимоги є необґрунтованими, а тому у задоволенні адміністративного позову слід відмовити повністю.
Враховуючи положення ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, відшкодування судового збору позивачу не підлягає.
Приймаючи до уваги викладене вище, керуючись ст. ст. 69-71, ст. 94, ст. ст. 158-163, ст. 167, ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
1. В задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 відмовити повністю.
Постанова набирає законної сили відповідно до ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.
Суддя І.М. Погрібніченко
Повний текст постанови виготовлений та підписаний 17.02.2014 р.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 12.02.2014 |
Оприлюднено | 03.03.2014 |
Номер документу | 37423023 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Погрібніченко І.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні