ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, тел. 48-51-90
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25 лютого 2014 р. Справа № 821/4585/13-а
Херсонський окружний адміністративний суд у складі
головуючого судді Гомельчука С.В.,
розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Херсонської обласної організації фізкультурно-спортивного товариства "Динамо" України до управління Пенсійного фонду України в місті Херсоні про скасування рішення про застосування фінансових санкцій,
встановив:
Херсонська обласна організація фізкультурно-спортивного товариства "Динамо" України (далі - позивач, ХОО ФСТ "Динамо" України, товариство) звернулась до суду з вказаним адміністративним позовом, у якому просить скасувати рішення управління Пенсійного фонду України в місті Херсоні (далі-відповідач,УПФУ) № 45 від 19 листопада 2013 року про застосування фінансових санкцій та пені та списання нарахованого штрафу в сумі 13544 грн.73 коп.
Позовні вимоги обгрунтовані тим, що рішення № 45 від 19 листопада 2013 року про застосування до ХОО ФСТ "Динамо" України фінансових санкцій в розмірі 10771 грн. 63 коп. та нарахування пені в сумі 2773 грн. 60 коп. за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальником страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальником або органом Пенсійного фонду, прийняте управлінням Пенсійного фонду України в місті Херсоні на підставі пункту 2 частини 9 статті 106 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" , що втратив чинність у зв'язку з прийняттям Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", а тому є протиправним та підлягає скасуванню у судовому порядку.
Представником позивача надано до суду заяву про розгляд справи в порядку письмового провадження. Позовні вимоги підтримує повністю.
Від представника відповідача до суду надійшло клопотання про розгляд справи в письмовому провадженні та письмове заперечення проти позову, зміст якого полягає в тому, що застосування до підприємства штрафних санкцій та нарахування пені відбулось в результаті несвоєчасної сплати ним страхових внесків у період з 20 січня 2009 року до 28 січня 2011 року. Рішення УПФУ прийняте у відповідності до норм Закону, чинного на момент виникнення боргу, у зв'язку з цим вимоги позивача вважає безпідставними та просить суд відмовити підприємству у задоволенні позову.
Згідно з ч.4 ст.122 КАС України особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі особи, які беруть участь у справі, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Виходячи з вищевикладеного, суд вважає за можливе розглянути адміністративну справу в порядку письмового провадження.
Ознайомившись з матеріалами справи, ретельно вивчивши надані сторонами докази, проаналізувавши норми діючого законодавства, суд встановив наступне.
Херсонська обласна організація фізкультурно-спортивного товариства "Динамо" України зареєстрована як юридична особа 29 грудня 1993 року виконавчим комітетом Херсонської міської ради. Згідно з довідкою АА № 803274 з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України до видів діяльності підприємства за КВЕД -2010 відносяться: 94.99 діяльність інших громадських організацій, н.в.і.у.; 68.10 купівля та продаж власного нерухомого майна. Позивач є роботодавцем та, відповідно, страхувальником і платником страхових внесків.
Відповідно до приписів ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).
19 листопада 2013 року на підставі п. 2 ч. 9 ст. 106 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" УПФУ прийнято рішення № 45 про застосування до позивача фінансових санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками або територіальними органами Пенсійного фонду , згідно з яким відповідачем вирішено застосувати до ХОО ФСТ "Динамо" України штраф в розмірі 10771 грн. 13 коп. та нараховано пеню із розрахунку 0,1% на суму недоїмки і фінансових санкцій - 2773 грн. 60 коп. за період з 20 січня 2009 року до 28 січня 2011 року.
Факт та розмір фінансових санкцій та нарахованої пені, відображених у оскаржуваному рішенні, підтверджується розрахунками фінансової санкції та пені по особовому рахунку позивача 4%,32%,42% (розділ1) та по особовому рахунку 1 -5% (розділ1) та картками особового рахунку страхувальника.
Оскільки правовідносини, що виникли між сторонами, полягають у правомірності застосування до страхувальника штрафу та пені за несвоєчасне перерахування саме страхових внесків, тому суд приходить до висновку, що в даному випадку при розгляді справи слід застосовувати саме норми Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", чинного на момент виконання страхувальником обов'язку щодо погашення страхових внесків, який встановлює порядок їх нарахування та сплати.
За положенням ст. 1 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" від 09 липня 2003 року №1058-IV (далі- Закон №1058-IV, чинний на момент виникнення правовідносин) страхувальники - роботодавці та інші особи, які відповідно до цього Закону сплачують страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.
Згідно з п.п.2.1.1, п.п. 2.1.2. п. 2.1. Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої постановою правління Пенсійного фонду України від 19 грудня 2003 р. № 21-1, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16 січня 2004 р. за № 64/8663 платниками страхових внесків є: страхувальники, зокрема: роботодавці: підприємства, установи й організації, створені відповідно до законодавства України, незалежно від форм власності, виду діяльності та господарювання. Підприємства, установи, організації, військові частини та органи, які виплачують заробітну плату (винагороду), грошове забезпечення, допомогу.
Відповідно до п. 6 ч. 2 ст. 17 Закону № 1058-ІV (редакція статті Закону чинна на момент виникнення правовідносин) страхувальник зобов'язаний нараховувати, обчислювати і сплачувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески.
Згідно з ч.6 ст.20 Закону № 1058-ІV страхувальники зобов'язані сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний базовий звітний період, не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення базового звітного періоду.
Усупереч вимогам ч.6 ст.20 Закону № 1058-ІV ХОО ФСТ "Динамо" України не своєчасно здійснювало сплату страхових внесків, в результаті чого у нього виникла заборгованість, про що свідчать розрахунки фінансової санкції та пені по особовому рахунку позивача 4%,32%,42% (розділ1) та 1-5% (розділ1), які містяться у матеріалах справи.
Пунктом 2 ч. 9 ст. 106 Закону № 1058-IV (редакція статті Закону чинна на момент виникнення правовідносин) визначено, що виконавчі органи Пенсійного фонду застосовують до страхувальників такі фінансові санкції: за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками або територіальними органами Пенсійного фонду, накладається штраф залежно від строку затримки платежу в розмірі:
10 відсотків своєчасно не сплачених зазначених сум - у разі затримки їх сплати у строк до 30 календарних днів включно;
20 відсотків зазначених сум - у разі затримки їх сплати у строк до 90 календарних днів включно;
50 відсотків зазначених сум - у разі затримки їх сплати понад 90 календарних днів.
Одночасно на суми своєчасно не сплачених (не перерахованих) страхових внесків і фінансових санкцій нараховується пеня в розмірі 0,1 відсотка зазначених сум коштів, розрахована за кожний день прострочення платежу.
Відповідно до п.4 ч. 3 ст. 49 КАС України особи, які беруть участь у справі, мають право: давати усні та письмові пояснення, доводи та заперечення.
Кожна сторона повинна, довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу (ст. 71 КАС України).
Згідно зі ст. 86 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
У письмовому поясненні від 25 лютого 2014 року, позивач стверджував про відсутність у нього заборгованості станом на 01 січня 2011 року, на підтвердження чого долучив акт звірки між сторонами.
Суд не приймає до уваги наданий документ, оскільки даний акт від 25 січня 2012 року є актом звірки щодо нарахування та сплати єдиного соціального внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за 2011 рік, а не страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, сплата за якими здійснювалась позивачем із порушенням встановлених законом строків. Натомість пред'явлені відповідачем до суду картки особового рахунку страхувальника - юридичної особи ХОО ФСТ "Динамо" України за період розрахунку з 01 січня 2009 року по 31 січня 2011 року свідчать про щомісячне несвоєчасне перерахування страхувальником страхових внесків та наявність у товариства станом на 01 січня 2011 року грошового зобов'язання за грудень 2010 року зі сплати страхових внесків на суму 5069 грн. 77 коп., зарахованого до бюджету із затримкою у 8 днів.
Наявні в матеріалах справи докази не дають суду підстав для висновку про протиправність винесеного відповідачем рішення.
Відповідно до абзаців 5, 6 п.7 розділу VIII Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 08 липня 2010 року № 2464-VI стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, здійснюється фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості або застосування штрафних санкцій. На період до повного стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі нарахованих внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, та відповідних штрафних санкцій за фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування зберігаються повноваження щодо контролю за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій, якими вони були наділені до набрання чинності цим Законом.
Аналізуючи вищенаведені норми законодавства, суд вважає, що штрафні санкції, застосовані за період несвоєчасного перерахування страхових внесків до 1 січня 2011 року та за такі, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, підлягають стягненню, зокрема, шляхом винесення Пенсійним органом рішення , на період до повного погашення заборгованості відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості або застосування штрафних санкцій, тобто відповідачем правомірно винесено рішення за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальником страхових внесків на підставі п. 2 ч. 9 ст. 106 Закону № 1058-IV за період з 20 січня 2009 року до 28 січня 2011 року.
Таким чином, посилання позивача на застосування УПФУ при прийнятті рішення норм статті Закону, що втратила чинність, є необгрунтованим та не звільняє товариство від сплати штрафу за несвоєчасну сплату страхових внесків в розмірі 10771 грн. 63 коп. та пені в сумі 2773 грн. 60 коп.
За таких обставин, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Херсонської обласної організації фізкультурно-спортивного товариства "Динамо" України про скасування рішення про застосування фінансових санкцій та пені та списання штрафу в розмірі 13544 грн.73 коп. задоволенню не підлягають.
З урахуванням сплаченого позивачем судового збору при поданні адміністративного позову в розмірі 172 грн. 82 коп., на підставі ст. 94 КАС України та ч.3 ст. 4 Закону України "Про судовий збір" до стягнення з Херсонської обласної організації фізкультурно-спортивного товариства "Динамо" України підлягає сума судового збору в розмірі 1547 грн. 68 коп.
На підставі вищевикладеного та керуючись ст.ст. 122, 158-163, 167 КАС України суд,-
постановив :
У задоволенні позову відмовити повністю.
Стягнути з Херсонської обласної організації фізкультурно-спортивного товариства "Динамо" України решту суми судового збору в розмірі 1547 (одна тисяча п'ятсот сорок сім) грн. 68 коп.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення. В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя Гомельчук С.В.
кат. 10.2
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.02.2014 |
Оприлюднено | 05.03.2014 |
Номер документу | 37428780 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Гомельчук С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні