10.2.4
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
Іменем України
26 лютого 2014 рокуЛуганськСправа № 812/490/14
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді: Кисельової Є.О.,
при секретарі: Гришиній О.Ю.,
за участю сторін
прокурора: Петрової Г.В.
представника позивача: Попової М.М.
представника відповідача: не прибув
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду м. Луганська адміністративну справу за позовом прокурора Ленінського району м. Луганська в інтересах держави в особі управління Пенсійного фонду України в Ленінському районі м. Луганська до публічного акціонерного товариства «Трест «Луганськвуглеавтоматика» про стягнення заборгованості з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за списком №1 за період з 01.11.2013 по 01.01.2014 в сумі 581725,08 грн.,-
ВСТАНОВИВ:
28 січня 2014 року прокурор Ленінського району м. Луганська в інтересах держави в особі управління Пенсійного фонду України в Ленінському районі м. Луганська звернулося до Луганського окружного адміністративного суду із адміністративним позовом до публічного акціонерного товариства «Трест «Луганськвуглеавтоматика» про стягнення заборгованості з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за списком №1 за період з 01.11.2013 по 01.01.2014 в сумі 581725,08 грн., в якому послався на наступне.
Публічне акціонерне товариство «Трест «Луганськвуглеавтоматика» зареєстровано платником збору в управлінні Пенсійного фонду України в Ленінському районі м. Луганська з 26.02.1998 за №05-0361.
Відповідачем було отримано Розрахунки фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, однак станом на 01.01.2014 публічним акціонерним товариством «Трест «Луганськвуглеавтоматика» утворена заборгованість до управління Пенсійного фонду України в Ленінському районі м. Луганська по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за списком №1 за період з 01.11.2013 по 01.01.2014 в сумі 581725,08 грн.
Прокурор зазначив, що Розрахунки фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до п. «а» ст.. 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення», які надсилаються відповідачу, не були оскаржені у встановленому Законом порядку та відповідач не звертався до Пенсійного фонду за роз'ясненнями щодо сум пенсій, вказаних в розрахунках.
Представник прокуратури в судовому засіданні адміністративний позов підтримав повністю, надав пояснення аналогічні викладеному у позові, просив позовні вимоги задовольнити повністю.
Представник позивача в судовому засіданні адміністративний позов підтримав повністю, надав пояснення аналогічні викладеному у позові, просив позовні вимоги задовольнити повністю. Додатково представник позивача у судовому засіданні пояснив, що на виконання ухвали суду позивачем 12 лютого 2014 року було направлено відповідачу рекомендованою поштовою кореспонденцією лист за вих. №2994/09 із проханням прибути до управління для проведення звірки взаєморозрахунків, однак представник відповідача так і не з'явився до позивача для проведення звірки розрахунків по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій призначених відповідно до пункту "а" ст.. 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" за період з 01.11.2013 по 01.01.2014, яку було зобов'язано провести відповідно до ухвали Луганського окружного адміністративного суду від 12 лютого 2014 року.
Представник відповідача у судове засідання не прибув, про час та місце слухання справи повідомлявся належним чином, причини неявки суду не повідомив.
Заслухавши пояснення представника прокуратури та представника позивача, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 69-72 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню повністю, з таких підстав.
Частиною 1 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
Справи за участю управлінь Пенсійного фонду України є адміністративними, оскільки відповідають вимогам пункту 1 частини 1 статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України стосовно визначення адміністративної справи.
Пункт 5 частини 2 статті 17 КАС України визначає, що до юрисдикції адміністративних судів відносяться спори за зверненнями суб'єкта владних повноважень у випадах, встановлених Конституцією та законами України.
Окрім того, такі справи не підпадають під перелік публічно-правових справ, визначених частиною 3 статті 17 Кодексу адміністративного судовчинства України, на які не поширюється юрисдикція адміністративних судів.
Статтею 19 Конституції України встановлено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.
Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Спеціальним законом, який визначає принципи, засади і механізми функціонування системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, призначення, перерахунку і виплати пенсій, надання соціальних послуг з коштів Пенсійного фонду, що формуються за рахунок страхових внесків роботодавців, бюджетних та інших джерел, передбачених цим Законом, а також регулює порядок формування Накопичувального пенсійного фонду та фінансування за рахунок його коштів видатків на оплату договорів страхування довічних пенсій або одноразових виплат застрахованим особам, членам їхніх сімей та іншим особам є Закон України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування".
Спеціальним законом, який гарантує всім непрацездатним громадянам України право на матеріальне забезпечення за рахунок суспільних фондів споживання шляхом надання трудових і соціальних пенсій є Закон України "Про пенсійне забезпечення" від 05 листопада 1991 року № 1788-XII.
Поняття платника страхових внесків, порядок реєстрації страхувальників і застрахованих осіб та облік платників страхових внесків, розміри та порядок нарахування й сплати страхових внесків на загальнообовязкове державне пенсійне страхування, порядок стягнення заборгованості зі страхувальників та інше врегульовується Інструкцією про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої Постановою Правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 р. №221-1.
Відповідно до п.2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком №1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком №2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди.
У відповідності до п. 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" № 1058 від 09.07.2003 року передбачено, що підприємства та організації з грошових коштів, які призначені на оплату праці, вносять до Пенсійного Фонду України плату, яка покриває витрати на доставку та виплату пільгових пенсій, у тому числі, призначених згідно до ст. 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення", при цьому зберігається порядок покриття цих витрат, який діяв до набрання чинності Законом України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування".
Порядок покриття витрат на виплату та доставку пільгових пенсій встановлено Інструкцією "Про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України", затвердженої Постановою Правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 року №21-1 і зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16 січня 2004 року за №64/8663.
Відповідно до Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої постановою Правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 р. № 21-1 (зареєстровано в Мінюсті України 16 січня 2004 року за № 64/8663), плату Пенсійному фонду на покриття фактичних витрат на виплату пенсій за віком на пільгових умовах вносять підприємства незалежно від форм власності та господарювання. Несвоєчасно перераховані суми витрат на виплату і доставку пенсій вважаються боргом (недоїмкою).
Відповідно до п. 6.1. вказаної Інсрукції відшкодуванню підлягають витрати Пенсійного фонду на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до частини 2 "Прикінцевих положень" Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" в таких розмірах:
для платників, зазначених у підпункті 2.1.1 пункту 2.1 цієї Iнструкції (крім тих, які є платниками фіксованого сільськогосподарського податку), - також 100 відсотків фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до абзацу першого частини 2 Прикінцевих положень Закону застрахованим особам, які працювали або працюють на роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах;
для платників, зазначених у підпункті 2.1.1 пункту 2.1 цієї Iнструкції, - фактичні витрати на виплату і доставку пенсій працівникам, зайнятим повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затвердженим Кабінетом Міністрів України, крім працівників, що були безпосередньо зайняті повний робочий день на підземних роботах (включаючи особовий склад гірничорятувальних частин) з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників за списком робіт і професій, затвердженим Кабінетом Міністрів України, у таких розмірах: 20 відсотків від фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій, призначених та/або виплачених у 2004 році; 30 відсотків від фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій, призначених та/або виплачених у 2005 році; 40 відсотків від фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій, призначених та/або виплачених у 2006 році; 50 відсотків від фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій, призначених та/або виплачених у 2007 році; 60 відсотків від фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій, призначених та/або виплачених у 2008 році; 70 відсотків від фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій, призначених та/або виплачених у 2009 році.
Пунктом 6.4. Інструкції визначено, що розмір сум до відшкодування на поточний рік визначається відділами надходження доходів органів Пенсійного фонду України щорічно у розрахунках фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 "Прикінцевих положень" Закону (згідно з додатками 6 та 7), які надсилаються підприємствам до 20-го січня поточного року та протягом 10 днів з новопризначених (перерахованих) пенсій.
Отже, підприємство зобов'язане відшкодовувати фактичні витрати на виплату і доставку пільгових пенсій.
Згідно з п.6.8 вказаної Інструкції, підприємства щомісяця до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду зазначену в повідомленні місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах.
У разі зміни розміру пенсії або настання обставин, які впливають на суму відшкодування (смерть пенсіонера, зміна місця проживання та ін.), органи Пенсійного фонду повідомляють про це підприємства в місячний термін з моменту виникнення цих обставин. Суми фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за період з дати призначення пенсії до дати складання розрахунку фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 "Прикінцевих положень"Закону (1058-IV), сплачуються одночасно із оплатою фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за перший поточний місяць.
Виходячи зі змісту вказаних норм законодавства, підставою для відшкодування підприємством органам Пенсійного фонду витрат на виплату та доставку пільгових пенсій є розрахунки фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за відповідний період.
Судом встановлено, що публічне акціонерне товариство «Трест «Луганськвуглеавтоматика» зареєстровано виконавчим комітетом Луганської міської ради 27 грудня 1991 року та знаходиться на обліку в УПФУ в Ленінському районі м. Луганська, як платник внесків на обов'язкове державне пенсійне страхування з 26.02.1998.( а.с.5-7).
Позивач здійснював доставку та виплату пільгових пенсій працівникам відповідача, що підтверджується розрахунками, копії яких перебувають в матеріалах справи.
Наданими доказами підтверджується, що заборгованість відповідача перед УПФУ в Ленінському районі м. Луганська по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до п. "а" ст.13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" за списком №1 за період з 01.11.2013 по 01.01.2014 складає 581725,08 грн. (а.с.8-72).
Отримавши розрахунки фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" в частині пенсій, призначених відповідно до пункту "а"ст.13 Закону України "Про пенсійне забезпечення", про що свідчить особистий підпис уповноваженої особи на наявних в матеріалах справи повідомленнях про вручення поштового відправлення (арк. справи 69-70), не надавши на них до позивача заперечень та не оскарживши розрахунки в суді, відповідач фактично узгодив такі розрахунки. Відтак, визначена в розрахунках сума до відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій підлягає сплаті відповідачем.
Окрім того суд зазначає, що ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 12 лютого 2014 року управління Пенсійного фонду України в Ленінському районі м. Луганська та публічне акціонерне товариство «Трест «Луганськвуглеавтоматика» було зобов'язано провести звірку розрахунків по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій призначених відповідно до пункту «а» ст.. 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" за період з 01 листопада 2013 року по 01 січня 2014 року.
Відповідно до пояснень наданих представником позивача у судовому засіданні, представник відповідача так і не з'явився до позивача для проведення звірки розрахунків по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій призначених відповідно до пункту "а" ст.. 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" за період з 01 листопада 2013 року по 01 січня 2014 року.
Оскільки відповідачем не виконано ухвалу Луганського окружного адміністративного суду від 12 лютого 2014 року про зобов'язання сторін у справі провести звірку розрахунків по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій призначених відповідно до пункту "а" ст.. 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" за період з 01 листопада 2013 року по 01 січня 2014 року та позовні вимоги документально обґрунтовані, підтверджені матеріалами справи, відповідають чинному законодавству суд дійшов висновку, що адміністративний позов прокурора Ленінського району м. Луганська в інтересах держави в особі управління Пенсійного фонду України в Ленінському районі м. Луганська про стягнення з публічного акціонерного товариства «Трест «Луганськвуглеавтоматика» заборгованості з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за списком №1 за період з 01.11.2013 по 01.01.2014 в сумі 581725,08 грн. підлягає задоволенню в повному обсязі.
Питання по судових витратах не вирішується, оскільки позивач звільнений від їх сплати у встановленому порядку, а ст.94 Кодексу адміністративного судочинства України не передбачено їх стягнення у даних випадках.
Керуючись ст. ст. 2, 11, 94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов прокурора Ленінського району м. Луганська в інтересах держави в особі управління Пенсійного фонду України в Ленінському районі м. Луганська до публічного акціонерного товариства «Трест «Луганськвуглеавтоматика» про стягнення заборгованості з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за списком №1 за період з 01.11.2013 по 01.01.2014 в сумі 581725,08 грн.,- задовольнити в повному обсязі.
Стягнути з публічного акціонерного товариства «Трест «Луганськвуглеавтоматика» (код ЄДРПОУ 00181970, місцезнаходження: 91055 м. Луганськ, вул. Советська, 40) заборгованість з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за списком №1 за період з 01.11.2013 по 01.01.2014 в сумі 581725,08 грн. (п'ятсот вісімдесят одна тисяча сімсот двадцять п'ять гривень 08 копійок) на користь управління Пенсійного фонду України в Ленінському районі м. Луганська (р/р 25606301726 в Обласному управлінні ВАТ «Державний ощадний банк України» МФО 304665 код 21792330).
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Повний текст постанови складено та підписано 03 березня 2014 року.
Суддя Є.О. Кисельова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.02.2014 |
Оприлюднено | 05.03.2014 |
Номер документу | 37430277 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Є.О. Кисельова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні