Постанова
від 25.02.2014 по справі 812/412/14
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

8.2.3

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

Іменем України

25 лютого 2014 рокуЛуганськСправа № 812/412/14

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді: Кисельової Є.О.,

при секретарі: Гришиній О.Ю.,

у відсутність представників сторін:

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Алчевської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Луганській області до товариства з обмеженою відповідальністю «ГЕОМАШ-ПРОМ» про стягнення податкового боргу з податку на додану вартість за серпень-жовтень 2013 року в сумі 42501,84 грн.,

ВСТАНОВИВ:

24 січня 2014 року Алчевська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Луганській області (надалі - Алчевська ОДПІ Головного управління Міндоходів у Луганській області, позивач) звернулася до Луганського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до товариства з обмеженою відповідальністю «ГЕОМАШ-ПРОМ» (надалі - ТОВ «ГЕОМАШ-ПРОМ», відповідач), в якому просить стягнути податковий борг з податку на додану вартість за серпень-жовтень 2013 року в сумі 42501,84 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю «ГЕОМАШ-ПРОМ» зареєстровано виконавчим комітетом Брянківської міської ради депутатів, про що зроблено запис в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, та фізичних осіб - підприємців, 04.07.2011 поставлено на облік платників податків в Брянківському відділенні Алчевської ОДПІ.

Станом на 01.12.2013 відповідач має податковий борг зі сплати податку на додану вартість в сумі 42501,84 грн. в тому числі податкові зобов'язання - 42268,27грн., пеня - 63,57 грн., штрафні санкції - 170,00 грн. Платник податків визначився з податковим зобов'язанням самостійно, надавши до податкового органу податкові декларації, штрафні санкції нараховані податковим органом за несвоєчасне подання податкової декларації, згідно податкового повідомлення-рішення №0000622091 від 07.11.2013 на суму 170,00 грн., яке отримано відповідачем 07.11.2013, не оскаржувалось, тому є узгодженим податковим зобов'язанням.

Відповідачу податковим органом було направлено податкову вимогу від 23.11.2012 №21, яка отримана відповідачем 24.01.2013.

Однак до цього часу податковий борг відповідачем не сплачений і продовжує збільшуватись.

Представник позивача в судове засідання не прибув, про дату, час та місце слухання справи повідомлений належним чином, від нього на адресу суду 11 лютого 2014 року електронною поштою надійшла заява про розгляд справи за його відсутністю, та 25 лютого 2014 року надійшли уточнення до позовної заяви відповідно до змісту яких позивач просить стягнути з відповідача податковий борг з податку на додану вартість за серпень-жовтень 2013 року в сумі 27501,34 грн. у зв'язку з частковою сплатою суми заборгованості.

Представник відповідача у судове засідання не прибув, про дату, час та місце слухання справи повідомлений належним чином, від нього до суду 12 січня 2014 року надійшла заява про розгляд справи за його відсутністю де також зазначено, що відповідач частково визнає адміністративний позов Алчевської ОДПІ до ТОВ «ГЕОМАШ-ПРОМ» про стягнення заборгованості, оскільки заборгованість в сумі 15000,00 грн. була сплачена ними 11.02.2014.

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.69-72 КАС України, суд прийшов до наступного.

Судом встановлено, що відповідач - товариство з обмеженою відповідальністю «ГЕОМАШ-ПРОМ» зареєстровано виконавчим комітетом Брянківської міської ради Луганської області 30.06.2011, перебуває на обліку як платник податків у Брянківському відділенні Алчевської ОДПІ з 04.07.2011 за №749/29-0006, та зареєстровано платником податків на додану вартість 23 березня 2012 року, про що свідчать довідка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, довідка про взяття на облік платника податків від 05.07.2011 за №3895/29-0009 та свідоцтво про реєстрацію платника податку на додану вартість серії НБ №040950 (а.с.5-7).

Стаття 67 Конституції України передбачає, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, установлених законом.

Згідно ч. 1 ст. 51 КАС України крім прав та обов'язків, визначених у статті 49 цього Кодексу, позивач має право в будь-який час до закінчення судового розгляду збільшити або зменшити розмір позовних вимог або відмовитися від адміністративного позову. Позивач має право відмовитися від адміністративного позову у суді апеляційної чи касаційної інстанції до закінчення відповідно апеляційного чи касаційного розгляду. Позивач має право до початку судового розгляду справи по суті змінити предмет або підставу позову шляхом подання письмової заяви.

Судом встановлено, що за ТОВ «ГЕОМАШ-ПРОМ» рахується сума податкової заборгованості по податку на додану вартість на загальну суму 42501,84 грн., з яких за основним платежем - 42268,27 грн., за штрафними санкціями - 170,00 грн., пеня - 63,57 грн.

Зазначений податковий борг за основним платежем виник у зв'язку з несплатою боржником суми податкових зобов'язань в повному обсязі самостійно визначених платником у декларації з податку на додану вартість №9060441999 від 26.09.2013 на суму 35084,00 грн.; декларації № 9066977284 від 21.10.2013 на суму 7985,00 грн.; декларація №9074996809 від 20.11.2013 на суму 10779,00грн. (а.с.8-13).

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України.

У відповідності із статтею 14 Податкового кодексу України:

- грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.39 пункту 14.1);

- податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (підпункт 14.1.156 пункту 14.1);

- податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання (підпункту 14.1.175 пункту 14.1).

Згідно із статтею 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний: вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів (підпункт 16.1.2 пункту 16.1 статті 16); подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів (підпункт 16.1.3 пункту 16.1 статті 16); сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи (підпункт 16.1.4 пункту 16.1 статті 16).

Відповідно до статті 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право визначати у визначених цим Кодексом випадках суми податкових та грошових зобов'язань платників податків (підпункт 20.1.27 пункту 20.1); застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом (підпункт 20.1.28 пункту 20.1); звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини (пункт 20.1.18 пункту 20.1).

Згідно із пунктом 54.1 статті 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.

Платник податків відповідно до пункту 57.1 статті 57 Податкового кодексу України зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Платник податку у відповідності із пунктом 203.2 статті 203 Податкового кодексу України зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання з податку на додану вартість, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.

Як вбачається із матеріалів справи, в порушення вимог пункту 57.1 статті 57 та пункту 203.2 статті 203 Податкового кодексу України відповідач протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку самостійно суму податкового зобов'язання, зазначену у поданих ним податкових деклараціях, в повному обсязі не сплатив, внаслідок чого за платником податків утворився податковий борг.

Відповідно до п. 120.1. ст. 120 Податкового кодексу України неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків), -

тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, -

тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Так відповідно до вимог ст. 120 Податкового кодексу України відповідачу Алчевською об'єднаною державною податковою інспекцією були нараховані штрафні санкції в загальній сумі 170,00 грн. на підставі податкового повідомлення - рішення №000062209 від 07 листопада 2013 року, котре було отримано відповідачем 07.11.2013, про що свідчать підпис уповноваженої особи в корінці податкового повідомлення-рішення. (а.с.14).

Відповідно до п. 57.3 ст. 57 ПК України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Зазначене податкове повідомлення - рішення у встановлений законом строк відповідачем не оскаржено та на час розгляду справи сума штрафу не сплачена.

Згідно із п.п 129.1.1 п.129.1 ст.129 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI пеня нараховується після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.

Пеня нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день його погашення, залежно від того, яка з величин, таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті згідно п.129.4 ст.129 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI.

Відповідно до вимог ст. 129 Податкового кодексу України відповідачу Алчевською ОДПІ Головного управління Міндоходів у Луганській області за несвоєчасну сплату суми узгодженого податкового зобов'язання з податку на додану вартість було нараховано пеню, яка станом на 30.01.2014 складає 63,57 грн., що підтверджується обліковою карткою платника податків, розрахунком пені по податку на додану вартість (арк. справи 18, 39-40).

Відповідно до зазначеного позивачем у клопотанні, що надійшло на адресу суду електронною поштою 25 лютого 2014 року за вх. №6368, сума податкової заборгованості ТОВ «ГЕОМАШ - ПРОМ» з податку на додану вартість зменьшилась у зв'язку із її частковою сплатою та складає 27501,34 грн., яку позивач просить стягнути з розрахункових рахунків у банках, обслуговуючих відповідача.

Відповідно до п. 59.1, 59.3, 59.4 ст. 59 ПКУ у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання.

Податкова вимога надсилається також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Позивачем винисено відносно відповідача податкову вимогу форми «Ю» від 23 листопада 2012 року № 21, яку отримано відповідачем 24.01.2013, що підтверджено особистим підписом уповноваженої особи на корінці податкової вимоги.(а.с.16).

Податкові вимоги є чинними (сторонами не надано суду доказів відкликання чи оскарження податкових вимог).

З матеріалів справи вбачається, що позивачем вживалися передбачені законодавством заходи щодо погашення податкового боргу про те, вони не призвели до повного погашення відповідачем податкового боргу.

Пунктом 95.1 статті 95 Податкового кодексу України регламентовано, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Підпунктами 87.1 та 87.2 статті 87 Податкового кодексу України визначено, що джерелами самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів. Джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.

Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, провадиться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги та здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини (підпункти 95.2 та 95.3 статті 95 Податкового кодексу України).

Відповідно до ч. 1 ст. 136 КАС України, позивач може відмовитися від адміністративного позову, а відповідач - визнати адміністративний позов протягом всього часу судового розгляду, зробивши усну заяву. Якщо відмову від адміністративного позову чи визнання адміністративного позову викладено в адресованій суду письмовій заяві, ця заява приєднується до справи.

Дії відповідача при частковому визнанні адміністративного позову не суперечать закону і не порушують чиї - небудь права, свободи або інтереси, тому часткове визнання позову в розмірі 27501,34 грн. приймається судом.

Таким чином, наявність у відповідача несплаченого податкового боргу з податку на додану вартість в розмірі 27501,34 грн. знайшла своє підтвердження у судовому засіданні. У зв'язку із тим, що відповідач зазначену суму не сплатив, вона підлягає стягненню з розрахункових рахунків товариства з обмеженою відповідальністю «ГЕОМАШ-ПРОМ» в примусовому порядку.

Враховуючи вимоги частини 4 статті 94 КАС України, а також те, що позивач відповідно до статті 5 Закону України "Про судовий збір" від 08 липня 2011 року № 3674-VI від сплати судового збору звільнений, судові витрати у цій справі не підлягають стягненню з відповідача.

На підставі викладеного, керуючись статтями 2, 6, 7, 17, 94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Уточнений адміністративний позов Алчевської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Луганській області до товариства з обмеженою відповідальністю «ГЕОМАШ-ПРОМ» про стягнення податкового боргу з податку на додану вартість за серпень-жовтень 2013 року в сумі 27501,34 грн., - задовольнити повністю.

Стягнути податковий борг з податку на додану вартість за серпень-жовтень 2013 року з товариства з обмеженою відповідальністю «ГЕОМАШ-ПРОМ» (місцезнаходження: 94100 Луганська область, м. Брянка, вул. Котовського, 8/1, ідентифікаційний код 37419826) в сумі 27501,34 грн. (двадцять сім тисяч п'ятсот одна гривня 34 копійки) шляхом стягнення коштів з розрахункових рахунків у банках, обслуговуючих таке підприємство на користь Державного бюджету (р/р 31118029700027 код платежу 14010100, одержувач : УДКСУ у м. Брянка, код 37780550, банк ГУДКСУ у Луганській області МФО 804013).

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.

Повний текст постанови складено та підписано 03 березня 2014 року.

Суддя Є.О. Кисельова

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.02.2014
Оприлюднено05.03.2014
Номер документу37430348
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/412/14

Постанова від 25.02.2014

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Є.О. Кисельова

Ухвала від 27.01.2014

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Є.О. Кисельова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні