Постанова
від 03.03.2014 по справі 105/7234/13-а
ДЖАНКОЙСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

Справа № 105/7234/13-а

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"03" березня 2014 р. м.Джанкой

Джанкойський міськрайонний суд Автономної Республіки Крим у складі:

Головуючого, судді - Старової Н.А.,

розглянувши в порядку письмового провадження в м. Джанкой адміністративну справу за позовною заявою Управління праці та соціального захисту населення Джанкойської районної державної адміністрації до ОСОБА_1 про стягнення безпідставно отриманої суми державної соціальної допомоги, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач в порядку, встановленому Кодексом адміністративного судочинства України, звернувся до Джанкойського міськрайонного суду з позовом до ОСОБА_1 про стягнення безпідставно отриманих сум державної соціальної допомоги.

Свої вимоги мотивує наступним. У відповідності з Законом України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми» рішенням управління від 01.03.2006 року відповідачу у зв'язку з знаходженням на утриманні дочки ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, було призначено допомогу як одинокій матері. 29.02.2008 року відповідач звернулася з заявою про припинення виплати допомоги одинокій матері з 01.04.2007 року у зв'язку з реєстрацією шлюбу, усиновлення дочки батьком дитини, зайво отриману суму допомоги в розмірі 1931 грн. 51 коп. зобов'язалася повернути, станом на 06.12.2013 року повернула 300 грн., заборгованість складає 1631 грн. 51 коп.

Відповідно ст. 22 Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми», п.49 постанови Кабінету Міністру України №1751 від 27.12.2001 року «Про затвердження Порядку призначення та виплати державної допомоги сім'ям з дітьми» особи, які отримують державну допомогу, зобов'язані повідомляти орган, який здійснює зазначену виплату, про усі зміни, які впливають на виплату державної допомоги. Суми державної допомоги, виплачені надміру внаслідок зловживань з боку громадян (у результаті подання документів із свідомо неправдивими відомостями, неподання відомостей про зміни у складі сім'ї, приховування обставин, що впливають на виплату державної допомоги, тощо), стягуються згідно з законом.

На підставі викладеного, просить стягнути з відповідача безпідставно отриману суму державної допомоги в розмірі 1631 грн. 51 коп.

У судове засідання представник позивача не з'явився, в письмовій заяві просить справу розглянути без участі представника, позовні вимоги підтримав.

Відповідач ОСОБА_1 в судове засідання не з'явилася, повідомлена належним чином про час та місце судового засідання, про причини неявки суд не повідомила.

Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Враховуючи, що учасники судового процесу були належним чином проінформовані про дату, час і місце судового розгляду, суд вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження.

Згідно з п. 10 ч. 1 ст. 3 КАС України письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без виклику осіб, які беруть участь у справі, та проведення судового засідання на основі наявних у суду матеріалів у випадках, встановлених цим Кодексом.

Вищий адміністративний суд України в пункті 11 Листа від 30.11.2009 року N 1619/10/13-09 зазначив, що під час вирішення справи у порядку письмового провадження його фіксування за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється, оскільки в такому разі не проводиться судове засідання і, відповідно, справа розглядається без участі секретаря.

Суд, дослідивши матеріали справи, вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлені наступні обставини адміністративної справи.

Згідно з п. 1 ч. 1ст. 3 КАС України справа адміністративної юрисдикції (адміністративна справа) - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Пунктом 4 ч. 1 ст. 18 КАС України передбачено, що адміністративні справи щодо спорів фізичних осіб з суб'єктами владних повноважень з приводу обчислення, призначення, перерахунку, здійснення, надання, одержання пенсійних виплат, соціальних виплат непрацездатним громадянам, виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням, виплат та пільг дітям війни, інших соціальних виплат, доплат, соціальних послуг, допомоги, захисту, пільгу підсудні місцевим загальним судам як адміністративним судам.

Судом встановлено, що рішенням Управління праці та соціального захисту населення Джанкойської районної державної адміністрації від 21.03.2006 року у відповідності з Законом України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми» у зв'язку з знаходженням на утриманні дочки ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1 відповідачу було призначено допомогу на дитину, як одинокій матері на період з 01.03.2006 року по 31.01.2014 року.

Призначення та виплата допомоги відповідачу проводилися відповідно до Порядку призначення та виплати державної соціальної допомоги сім'ям з дітьми, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2001 року №1751 (далі-Порядок).

При призначенні державної допомоги відповідачці було письмово під розписку роз'яснено порядок отримання допомоги та обов'язкові умови, які впливають на призначення допомоги, а також отримання її в подальшому.

Відповідно до ст. 18- 1 Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми» право на допомогу на дітей одиноким матерям мають одинокі матері (які не перебувають у шлюбі), одинокі усиновлювачі, якщо у свідоцтві про народження дитини або документі про народження дитини, виданому компетентними органами іноземної держави, за умови його легалізації в установленому законодавством порядку (рішенні про усиновлення дитини), відсутній запис про батька (матір) або запис про батька (матір) проведено в установленому порядку органом державної реєстрації актів цивільного стану за вказівкою матері (батька, усиновлювача) дитини.

Судом встановлено, що відповідач є матір'ю малолітньої дитини ОСОБА_3, що підтверджується свідоцтвом про народження серії НОМЕР_1, виданим Стальненською сільською радою АР Крим (а.с.7 зворотній бік).

При призначенні допомоги відповідачем була надана довідка виконавчого комітету від 26.01.2006 року, згідно якої в актовий запис про народження ОСОБА_2 відомості про батька внесені за вказівкою матері згідно ч. 1 ст. 135 СК України (а.с.4).

Судом встановлено, що згідно свідоцтва про шлюб серії НОМЕР_2, виданого Світлівської сільською радою 27.03.2007 року відповідач ОСОБА_1 зареєструвала шлюб з ОСОБА_5, після реєстрації шлюбу їй привласнене прізвище «ОСОБА_1» (а.с.7).

На підставі спільної заяви ОСОБА_3 та ОСОБА_5 про визнання батьківства 26.03.2007 року визнано батьківство ОСОБА_5 відносно ОСОБА_2 ІНФОРМАЦІЯ_2, що підтверджується актовим записом про народження №07 від 26.01.2006 року із внесеними до нього змінами 26.03.2007 року, повторним свідоцтвом про народження серії НОМЕР_3, виданим Стальненською сільською радою Джанкойського району АР Крим.

Відповідач повідомила управління про ці обставини лише 29.02.2008 року, звернувшись з заявою про припинення виплати допомоги одинокій матері з 01.04.2007 року у зв'язку з реєстрацією шлюбу.

Згідно ч. 4 п. 33 Положення жінка, яка має дітей від особи, з якою вона не перебувала і не перебуває в зареєстрованому шлюбі, але з якою вона веде спільне господарство, разом проживає і виховує дітей, право на одержання допомоги, встановленої на дітей одиноким матерям, не має. При реєстрації цією жінкою шлюбу з особою, яка є батьком її дітей, допомога на дітей, народжених від цієї особи, не призначається.

Отже, з часу усиновлення дитини її батьком ОСОБА_5, відповідач втратила право на отримання державної соціальної допомоги як одинокій матері та незаконно отримала допомогу за період з 01.04.2007 року по 30.04.2008 року в розмірі 1931 грн. 51 коп., з яких 300 грн. 00 коп. сплачені в добровільному порядку, зайво сплачена сума становить 1631 грн. 51 коп., що підтверджується бухгалтерською довідкою УПСЗН Джанкойської районної державної адміністрації (а.с.26).

Таким чином, позовні вимоги є обґрунтованими, такими що підтверджуються матеріалами справи та підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до ч. 1 ст. 4 Закону України «Про судовий збір» судовий збір справляється у відповідному розмірі від мінімальної заробітної плати у місячному розмірі, встановленої законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Згідно з пп. 8 п.1 ст.40 Бюджетного кодексу України розмір мінімальної заробітної плати визначається в Законі про Державний бюджет на відповідний рік.

Розміри мінімальної заробітної плати на 2013 рік затверджено Законом України «Про державний бюджет України на 2013 рік» від 6 грудня 2012 року № 5515-VI, відповідно до якого мінімальна заробітна плата з 1 січня 2013 року складає 1147,00 гривень.

Згідно зі статтею 4 Закону України «Про судовий збір» (в редакції Закону України № 590-VІІ від 19.09.2013 року, яка діє з 23 жовтня 2013 року) за подання до адміністративного суду адміністративного позову майнового характеру сплачується судовий збір у розмірі 2 відсотків розміру майнових вимог, але не менше 1,5 розміру мінімальної заробітної плати та не більше 4 розмірів мінімальної заробітної плати; немайнового характеру - 0,06 розміру мінімальної заробітної плати.

Таким чином, стягненню з відповідача в дохід держави підлягає 1720 грн. 50 коп.

На підставі наведеного, керуючись ст.ст. 9-11, 17-18, 159, 160, 162-163, ч.3 ст.167, ст.ст. 185-186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, -

П О С Т А Н О В И В:

Позовну заяву Управління праці та соціального захисту населення Джанкойської районної державної адміністрації до ОСОБА_1 про стягнення безпідставно отриманої суми державної соціальної допомоги - задовольнити.

Стягнути з ОСОБА_1 на користь Управління праці та соціального захисту населення Джанкойської районної державної адміністрації безпідставно отриману суму допомоги одинокій матері в розмірі 1631 (тисяча шістсот тридцять одну) грн. 51 коп. на розрахунковий рахунок 35412023003674 Управління державної казначейської служби України в АР Крим, м. Сімферополь, ОКПО 03193873, МФО 824026.

Стягнути з ОСОБА_1 в дохід держави судовий збір в розмірі 1720 грн. 50 коп.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Джанкойський міськрайонний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя/підпис

Згідно з оригіналом

Суддя Н. А. Старова

СудДжанкойський міськрайонний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення03.03.2014
Оприлюднено05.03.2014
Номер документу37440023
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —105/7234/13-а

Постанова від 03.03.2014

Адміністративне

Джанкойський міськрайонний суд Автономної Республіки Крим

Старова Н. А.

Ухвала від 13.12.2013

Адміністративне

Джанкойський міськрайонний суд Автономної Республіки Крим

Старова Н. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні