8.2.3
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
Іменем України
27 лютого 2014 рокуЛуганськСправа № 812/437/14
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
судді Ушакова Т.С.,
при секретарі судового засідання Білоконі Д.І.,
за участю:
представника позивача: не з'явився,
представника відповідача: не з'явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м.Луганська Головного управління Міндоходів у Луганській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Ремо» про надання дозволу на погашення суми податкового боргу у розмірі 249389,77 грн. за рахунок майна платника податків, яке перебуває у податковій заставі,-
ВСТАНОВИВ:
24 січня 2014 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м.Луганська Головного управління Міндоходів у Луганській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Ремо» про надання дозволу на погашення суми податкового боргу у розмірі 249389,77 грн. за рахунок майна платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
В обґрунтування заявлених вимог позивачем зазначено, що за відповідачем рахується податковий борг у загальному розмірі 249389,77 грн., а саме: з податку на прибуток приватних підприємств - 104936,57 грн., з податку на додану вартість - 102367,04 грн., з податку на доходи найманих працівників - 42086,16 грн. На виконання постанови Луганського окружного адміністративного суду від 17.04.2013 у справі №812/3030/13-а здійснювалися заходи щодо погашення податкового боргу шляхом стягнення коштів з рахунків у банках, обслуговуючих відповідача, а саме: було направлено інкасові доручення, які були повернуті позивачу без виконання у зв'язку з відсутністю коштів на рахунках платника. 03 грудня 2012 року ДПІ у Жовтневому районі м.Луганська було прийняте рішення №257 про опис майна відповідача у податкову заставу. 10 грудня 2012 року позивачем складено акт опису майна №39, на яке поширюється право податкової застави. На підставі зазначеного акту у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно було зареєстровано об'єкт обтяження - активи платника податків ТОВ «Ремо».
На підставі вищевикладеного позивач просив прийняти рішення щодо надання дозволу на погашення суми податкового боргу у розмірі 249389,77 грн. за рахунок майна Товариства з обмеженою відповідальністю «Ремо», що перебуває у податковій заставі.
Представник позивача в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлявся належним чином, надав суду заяву в якій просив розглянути справу без його участі.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлявся належним чином.
Відповідно до частини 6 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які вона посилається, суд вирішує справу на основі наявних в матеріалах справи доказів.
Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст. 69-72 Кодексу адміністративного судочинства України, суд дійшов висновку про обґрунтованість заявлених вимог з огляду на наступне.
Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Ремо», код за ЄДРПОУ 37287688, зареєстровано як юридична особа виконавчим комітетом Луганської міської ради.
Відповідач знаходиться на податковому обліку у ДПІ у Жовтневому районі м.Луганська, що підтверджується довідкою про взяття на облік платника податків від 27.09.2010 № 4009.
Матеріалами справи підтверджується, що за ТОВ «Ремо» рахується податковий борг у загальному розмірі 249389,77 грн., а саме:
- з податку на прибуток приватних підприємств - 104936,57 грн., що підтверджується податковою декларацією №9086188705 від 31.01.2013 та податковим повідомленням-рішенням від 08.11.2012 №0002032310;
- з податку на додану вартість - 102367,04 грн., що підтверджується податковими деклараціями №9080034991 від 19.12.2012, №9085126266 від 18.01.2013, №906881496 від 15.02.2013, №9014174139 від 19.03.2013, №9020763912 від 16.04.2013, №9027756482 від 15.05.2013, №903494949035 від 14.06.2013, №9042086692 від 15.07.2013, №9049375864 від 12.08.2013, №9058189153 від 18.09.2013, №9063796783 від 11.10.2013, №1300020560 від 25.11.2013, №9081531646 від 18.12.2013, податковим повідомленням-рішенням №0002042310 від 08.11.2012 та довідкою про суми податкового боргу платника податків;
- з податку на доходи найманих працівників - 42086,16 грн., що підтверджується податковим повідомленням-рішенням №0001431710 від 07.11.2012 та довідкою про суми податкового боргу платника податків.
Також сума заборгованості у розмірі 249389,77 грн. підтверджується обліковою карткою відповідача та розрахунком суми заборгованості.
Відповідно до п.п. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідно до п.п. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України, податковий борг - це сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Відповідно до п. 38.1 ст. 38 Податкового кодексу України, виконанням податкового обов'язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк.
Згідно з п.54.1 ст. 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.
Пунктом 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України встановлено, що платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим кодексом для подання податкової декларації.
Відповідно до п. 58.1 ст. 58 Податкового кодексу України у разі коли сума грошового зобов'язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян), або у разі коли за результатами перевірки контролюючий орган встановлює факт невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, або зменшує розмір задекларованого від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованого платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу, такий контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення.
Згідно п.п. 14.1.162 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на суми грошових зобов'язань, не сплачених у встановлені законодавством строки.
Відповідно до п.п. 129.1.1 п. 129 Кодексу адміністративного судочинства України пеня нараховується після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.
Нарахування пені розпочинається:
а) при самостійному нарахуванні суми грошового зобов'язання платником податків - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного цим Кодексом;
б) при нарахуванні суми грошового зобов'язання контролюючими органами - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного у податковому повідомленні - рішенні згідно із цим Кодексом.
Згідно з п. 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Як вбачається з матеріалів справи, податковим органом з метою погашення податкового боргу платника податків проводилися заходи, передбачені Податковим кодексом України, а саме: відповідачу була сформована та направлена податкова вимога від 19.11.2012 №670, конверт з якою повернувся на адресу позивача з відміткою «за закінченням терміну зберігання».
Відповідно до пункту 58.3 статті 58 Податкового кодексу України у разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.
Даних про оскарження відповідачем податкової вимоги судом не встановлено, а тому вона є узгодженою та чинною на час розгляду справи.
Матеріалами справи підтверджується, що 03 грудня 2012 року ДПІ у Жовтневому районі м.Луганська винесено рішення №257 про опис майна ТОВ «Ремо» у податкову заставу та 10 грудня 2012 року складено акт опису майна №39.
Згідно витягу про реєстрацію в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна №39565290 від 25.12.2012 активи відповідача згідно акту опису від 10.12.2012 №39 знаходяться у податковій заставі. Термін дії застави - до 25.12.2017.
Судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що постановою Луганського окружного адміністративного суду від 17 квітня 2013 року у справі №812/3030/13-а за позовом Державної податкової інспекції в Жовтневому районі м.Луганська до Товариства з обмеженою відповідальністю «Ремо», стягнуто кошти ТОВ «Ремо» з рахунків у банках, що його обслуговують, в рахунок погашення податкового боргу в розмірі 249279,30 грн.
ДПІ у Жовтневому районі м.Луганська звернулася до установи банку з інкасовими дорученнями (розпорядженням) №1195, №1199, №1200 від 27.05.2013 та №1202 від 03.06.2013 про стягнення суми у розмірі 102256,57 грн. на підставі постанови Луганського окружного адміністративного суду від 17 квітня 2013 року у справі №812/3030/13-а, однак зазначені інкасові доручення були повернуті без виконання у зв'язку з відсутністю коштів на рахунках платника.
Згідно п. 95.1 ст. 95 Податкового кодексу України, контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Відповідно до п. 95.2 ст. 95 Податкового кодексу України, стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.
Дотримання податковим органом норм щодо надіслання податкових вимог підтверджено в судовому засіданні.
Згідно п. 95.1 ст. 95 Податкового кодексу України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Відповідно до п. 95.2 ст. 95 Податкового кодексу України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.
Згідно п. 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Контролюючий орган звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.
Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття контролюючим органом рішення про погашення усієї суми податкового боргу. Рішення контролюючого органу підписується його керівником та скріплюється гербовою печаткою контролюючого органу. Перелік відомостей, які зазначаються у такому рішенні, встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.
Відповідно до п. 95.4 ст. 95 Податкового кодексу України контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Згідно п. 95.5 ст. 95 Податкового кодексу України вилучені відповідно до цієї статті готівкові кошти вносяться посадовою особою контролюючого органу до банку в день їх стягнення для перерахування до відповідного бюджету чи державного цільового фонду в рахунок погашення податкового боргу платника податків. У разі неможливості внесення зазначених коштів протягом того самого дня їх необхідно внести в банк наступного робочого дня. Забезпечення збереження зазначених коштів до моменту їх внесення в банк здійснюється відповідним контролюючим органом.
Відповідно до п. 95.6 ст. 95 Податкового кодексу Укаїни у разі якщо сума коштів, отримана у результаті продажу майна платника податків, перевищує суму його грошового зобов'язання та податкового боргу, різниця перераховується на рахунки такого платника податків або його правонаступників.
Із зазначених норм випливає, що контролюючий орган насамперед здійснює заходи щодо погашення податкового боргу платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, і лише в разі недостатності коштів - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Враховуючи викладене, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
Питання по судових витратах не вирішується, оскільки позивач звільнений від їх сплати у встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України не передбачено їх стягнення у даних випадках.
Згідно ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України у судовому засіданні, у якому закінчився розгляд справи, оголошено вступну та резолютивну частини постанови та повідомлено, що постанову у повному обсязі буде виготовлено та підписано 04 03.2014.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 17, 87, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м.Луганська Головного управління Міндоходів у Луганській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Ремо» про надання дозволу на погашення суми податкового боргу у розмірі 249389,77 грн. за рахунок майна платника податків, яке перебуває у податковій заставі задовольнити у повному обсязі.
Надати дозвіл Державній податковій інспекції у Жовтневому районі м.Луганська Головного управління Міндоходів у Луганській області на погашення суми податкового боргу у розмірі 249389,77 грн. (двісті сорок дев'ять тисяч триста вісімдесят дев'ять гривень 77 копійок) за рахунок майна Товариства з обмеженою відповідальністю «Ремо» (код ЄДРПОУ 37287688), що перебуває у податковій заставі.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
Повний текст постанови виготовлено та підписано 04.03.2014.
Суддя Т.С. Ушаков
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.02.2014 |
Оприлюднено | 05.03.2014 |
Номер документу | 37448068 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Т.С. Ушаков
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні