cpg1251 Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
24 лютого 2014 р. № 820/891/14
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Мороко А.С.,
при секретарі судового засідання - Пшеничному В.О.,
за участю представника позивача - Кощій О.В.,
представника відповідача - Лук'янцева С.О. за довіреностями,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Харкові адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Паритет-Агро" до Основ'янської об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії,
В С Т А Н О В И В :
Товариство з обмеженою відповідальністю "Паритет-Агро" звернулося до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд визнати протиправними дії відповідача з проведення зустрічної звірки, за результатами якої складено довідку № 2592/20-38-22-05-08/31642413 від 27.12.2013 року "Про результати проведення зустрічної звірки ТОВ "Паритет-Агро" щодо господарських відносин із платником податків ТОВ "Енікс-Україна" (код ЄДРПОУ 35481452) за червень 2013 року"; зобов'язати відповідача поновити в інформаційних базах даних та особовій картці ТОВ "Паритет-Агро" показники податкової звітності за червень 2013 року шляхом виключення даних, внесених на підставі довідки № 2592/20-38-22-05-08/31642413 від 27.12.2013 року, в тому числі про зменшення податкового кредиту на 105587,29 грн. за контрагентом ТОВ "Енікс-Україна" та зменшення податкових зобов'язань на 105772,11 грн. за контрагентом ПАТ "Кондитерська фабрика "Лагода".
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що дії відповідача щодо проведення зустрічної звірки, за результатами якої складено акт довідку № 2592/20-38-22-05-08/31642413 від 27.12.2013 року, та у подальшому внесення до інформаційних баз даних показників податкових зобов'язань та податкового кредиту є незаконними та необґрунтованими.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі.
Представник відповідача в судовому засіданні проти задоволення позову заперечував в повному обсязі, надав до суду письмові заперечення на позов, в яких зазначив, що дії податкового органу є законними, та такими, що не порушують права платника податків. Просив у позові відмовити в повному обсязі. (а.с. 116-118).
Дослідивши матеріали справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок наявних у справі доказів у їх сукупності, судом прийшов до висновку про часткове задоволення позовних вимог, виходячи з наступного.
Товариство з обмеженою відповідальністю "Паритет-Агро" зареєстроване як юридична особа 31.10.2001 року, узято на облік до ДПІ у Комінтернівському районі м. Харкова 05.12.2002 року за № 374, зареєстроване як платник податку на додану вартість 13.03.2006 року. (а.с. 16-23).
Основ'янською ОДПІ м. Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області на адресу ТОВ "Паритет-Агро" направлявся запит від 14.11.2013 року за вих. № 7701/10/20-38-20-01-16 про надання пояснень та їх документального підтвердження з питань взаємовідносин з ТОВ "Енікс-Україна". (а.с. 26, 27).
Листом від 19.11.2013 року за вих. № 113/ВР ТОВ "Паритет-Агро" надано відповідь на запит від 14.11.2013 року за вих. № 7701/10/20-38-20-01-16 з поясненнями та їх документальним підтвердженням з питань взаємовідносин з ТОВ "Енікс-Україна". (а.с. 27-30)
27 грудня 2013 року фахівцями Основ'янської ОДПІ м. Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області складено довідку № 2592/30-38-22-05-08/31642413 "Про результати проведення зустрічної звірки ТОВ "Паритет-Агро" код за ЄДРПОУ 31642413 щодо господарських відносин із платником податків ТОВ "Енікс-Україна" код ЄДРПОУ 35481452 за червень 2013 року". (а.с. 31-34)
Висновками довідки № 2592/30-38-22-05-08/31642413 від 27.12.2013 року встановлено неможливість підтвердження реального здійснення фінансово-господарських операцій та ведення господарської діяльності у порядку, передбаченому приписами діючого законодавства України у червні 2013 року між ТОВ "Енікс-Україна"та ТОВ "Паритет-Агро" та відповідно неможливість підтвердження реальності факту здійснення господарської діяльності в подальшому до підприємства-покупця ПАТ "Кондитерська фабрика "Лагода".
Суд не погоджується з зазначеними висновками податкового органу, виходячи з наступного.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України.
Відповідно до пункту 73.5 статті 73 Податкового кодексу України, з метою отримання податкової інформації контролюючі органи мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків.
Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється контролюючими органами з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.
Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
За результатами зустрічних звірок складається довідка, яка надається суб'єкту господарювання у десятиденний термін.
Механізм проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок визначає Порядок проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затверджений постановою Кабінету міністрів України від 27.12.2010 року № 1232 (далі - Порядок).
Відповідно до пункту 1 Порядку, зустрічна звірка полягає у зіставленні даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби, з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій і розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.
Згідно пункту 2 Порядку, зустрічні звірки проводяться у суб'єктів господарювання, щодо здійснення операцій з якими під час перевірки платника податків та зборів виникають сумніви стосовно факту здійснення таких операцій або якщо існують розбіжності задекларованих у деклараціях з податку на додану вартість показників податкового кредиту та податкових зобов'язань.
Відповідно до пункту 4 Порядку, орган державної податкової служби (виконавець), який проводить зустрічну звірку, складає довідку за наявності інформації, для отримання якої надіслано запит органом державної податкової служби (ініціатором), та її документального підтвердження. У разі відсутності запитуваної органом державної податкової служби (ініціатором) інформації орган державної податкової служби (виконавець) надсилає завірений печаткою запит про подання інформації та її документального підтвердження суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку.
Пунктом 5 Порядку встановлено, що облік запитів на проведення зустрічних звірок у суб'єктів господарювання здійснюється органами державної податкової служби (як ініціаторами, так і виконавцями).
Відповідно до пункту 3 порядку, з метою проведення зустрічної звірки орган державної податкової служби (ініціатор) надсилає органу державної податкової служби (виконавцю), на обліку в якому перебуває суб'єкт господарювання, запит про проведення зустрічної звірки для підтвердження отриманих від платника податків та зборів даних.
Зустрічна звірка може бути проведена органом державної податкової служби (ініціатором) самостійно у разі, коли суб'єкт господарювання перебуває на обліку в тому ж органі державної податкової служби, в якому перебуває платник податків, або в межах одного населеного пункту.
Однак, суд зазначає, що до Основ'янської ОДПІ м. Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області надійшов акт від 24.10.2013 року № 1901/26-55-22-01 "Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ "Енікс-Україна" щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків за період з 01.03.2013 року по 30.06.2013 року".
Проте, жодних доказів отримання Основ'янської ОДПІ м. Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області запиту про проведення зустрічної звірки для підтвердження отриманих від платника податків та зборів даних від органу державної податкової служби (ініціатора) відповідачем суду не надано.
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що дії відповідача щодо проведення зустрічної звірки, за результатами якої складено довідку № 2592/30-38-22-05-08/31642413 від 27.12.2013 року вчинені за відсутності правових підстав для проведення такої зустрічної звірки.
Також судом встановлено, що відповідачем на підставі довідки № 2592/30-38-22-05-08/31642413 від 27.12.2013 року в інформаційній системі "Податковий блок" здійснено коригування показників податкової звітності за червень 2013 року, що не заперечувалось представником відповідача у судовому засіданні.
Відповідно до пункту 61.1 статті 61 Податкового кодексу України, податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Згідно підпункту 62.1.2 пункту 62.1 статті 62 Податкового кодексу України, податковий контроль здійснюється шляхом інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючих органів.
Приписами пункту 71.1 статті 71 Податкового кодексу України встановлено, що нформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів - комплекс заходів щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій.
Наказом Державної податкової служби України № 1197 від 24.12.2012 року "Про введення в експлуатацію інформаційної системи "Податковий блок" (далі 0 Наказ № 1197) з 01.01.2013 року введено в експлуатацію ІС "Податковий блок" в органах державної податкової служби всіх рівнів".
Згідно пункту 2.1 Наказу № 1197, існуючі інформаційні системи, в тому числі АС "Деталізована інформація по платнику податку на додану вартість щодо результатів автоматичного співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України", експлуатувалися паралельно з інформаційною системою "Податковий блок" до 31.01.2013 року.
Наказом ДПС України № 1198 від 24.12.2012 року "Про введення в дію Тимчасового регламенту експлуатації інформаційної системи "Податковий блок" (далі - Наказ № 1198), з 01.01.2013 року затверджено та введено в дію Тимчасовий регламент експлуатації інформаційної системи "Податковий блок".
Відповідно до статті 74 Податкового кодексу України, податкова інформація, зібрана відповідно до Кодексу, може зберігатися та опрацьовуватися в інформаційних базах органів державної податкової служби або безпосередньо посадовими (службовими) особами органів державної податкової служби. Перелік інформаційних баз, а також форми і методи опрацювання інформації визначаються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику. Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій та завдань.
Положенням підпункту 14.1.171 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України встановлено, що у цьому Кодексі поняття податкова інформація - вживається у значенні, визначеному Законом України "Про інформацію".
Згідно статті 16 Закону України № 2657-ХІІ від 02.10.1992 року "Про інформацію" (далі - Закон № 2657-ХІІ), податкова інформація - сукупність відомостей і даних, що створені або отримані суб'єктами інформаційних відносин у процесі поточної діяльності і необхідні для реалізації покладених на контролюючі органи завдань і функцій у порядку, встановленому Податковим кодексом України. Правовий режим податкової інформації визначається Податковим кодексом України та іншими законами.
Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що дії вчинені відповідачем щодо коригування показників податкової звітності в інформаційній системі "Податковий блок" є протиправними, а отже позовні вимоги в частині зобов'язання відповідача поновити в інформаційних базах даних показники податкової звітності ТОВ "Паритет-Агро" за червень 2013 року є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Щодо позовних вимог про зобов'язання відповідача поновити показники податкової звітності ТОВ "Паритет-Агро" за червень 2013 року в особовій картці, суд зазначає наступне. З пояснень представника відповідача вбачається, що відповідно до Податкового кодексу України, поняття "особова картка" взагалі не існує, а існує облікова картка, проте податковим органом жодних змін до неї на підставі довідки № 2592/20-38-22-05-08/31642413 від 27.12.2013 року не вносилось, у зв'язку з чим, суд приходить до висновку про відмову в задоволенні позовних вимог в цій частині.
Враховуючи викладене, суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог в частині визнання протиправними дій відповідача щодо проведення зустрічної звірки, за результатами якої складено довідку № 2592/30-38-22-05-08/31642413 від 27.12.2013 року та зобов'язання відповідача поновити в інформаційних базах даних показники податкової звітності ТОВ "Паритет-Агро" за червень 2013 року.
Відповідно до частини 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок, щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Проте, відповідач не надав суду достатніх доказів в обґрунтування обставин, на яких ґрунтуються його заперечення, і не довів правомірності його дій щодо проведення зустрічної звірки та коригування показників податкової звітності позивача в інформаційній системі "Податковий блок".
Розподіл судових витрат здійснюється відповідно до частини 1 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства.
Керуючись статтями 159-163, 167, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України,
П О С Т А Н О В И В :
Адміністративний позов задовольнити частково.
Визнати протиправними дії Основ'янської об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області з проведення зустрічної звірки, за результатами якої складено довідку № 2592/20-38-22-05-08/31642413 від 27.12.2013 року "Про результати проведення зустрічної звірки товариства з обмеженою відповідальністю "Паритет-Агро" щодо господарських відносин із платником податків товариством з обмеженою відповідальністю "Енікс-Україна" (код ЄДРПОУ 35481452) за червень 2013 року".
Зобов'язати Основ'янську об'єднану державну податкову інспекцію м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області відновити в інформаційній системі "Податковий блок" показники податкової звітності товариства з обмеженою відповідальністю "Паритет-Агро" за червень 2013 року шляхом виключення даних, внесених на підставі довідки № 2592/20-38-22-05-08/31642413 від 27.12.2013 року.
В задоволенні решти позовних вимог відмовити.
Стягнути з Державного бюджету України на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Паритет-Агро" (61001, Харківська область, м. Харків, вул. Плеханівська, буд. 41/43, 1 поверх ідентифікаційний код юридичної особи 31642413) судовий збір у розмірі 48 (сорок вісім) грн. 72 коп.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Повний текст постанови виготовлено 28.02.2014 року.
Суддя А.С. Мороко
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.02.2014 |
Оприлюднено | 05.03.2014 |
Номер документу | 37448548 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Мороко А.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні