Ярмолинецький районний суд Хмельницької області
копія/Справа № 689/365/14-а
2-а/689/19/14
УХВАЛА
14.02.2014 року смт. Ярмолинці
Суддя Ярмолинецького районного суду Хмельницької області Баськов М.М., розглянувши матеріали за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Ясенівської сільської ради Ярмолинецького району Хмельницької області про оскарження дій посадових осіб, -
встановив:
ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом в порядку адміністративного судочинства, просив встановити факт порушення посадовими особами Ясенівської сільської ради Ярмолинецького району його прав, зокрема визнати за ним право приватної власності на землю згідно Державного акту серії Р2 №8830086, кадастровий номер 6825889600:02:010:0011, встановивши, що він, ОСОБА_1 є власником земельної ділянки, а не ОСОБА_1 На обгрунтування заявлених вимог позивач зазначив, що 31.03.2005 року йому був виданий Державний акт на право приватної власності на землю серії Р2 № 883086, який був зареєстрований в книзі державних актів на право приватної власності на землю за №010576500918. Проте у вказаному державному акті його прізвище було записано як ОСОБА_2, що порушує право власності позивача.
Згідно п. 1 ч. 1 ст. 3 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) справа адміністративної юрисдикції - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Згідно п. 2 постанови Пленуму Верховного Суду України № 7 від 16 квітня 2004 року «Про практику застосування судами земельного законодавства при розгляді цивільних справ» за загальним правилом розмежування компетенції судів з розгляду земельних та пов'язаних із земельними відносинами майнових спорів відбувається залежно від суб'єктного складу їх учасників. Ті земельні та пов'язані із земельними відносинами майнові спори, сторонами в яких є юридичні особи, а також громадяни, що здійснюють підприємницьку діяльність без створення юридичної особи і в установленому порядку набули статус суб'єкта підприємницької діяльності, розглядаються господарськими судами, а всі інші - в порядку цивільного судочинства, крім спорів, зокрема, щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень при реалізації ними управлінських функцій у сфері земельних правовідносин, вирішення яких згідно з пунктами 1, 3 частини першої статті 17 КАС віднесено до компетенції адміністративних судів.
Відповідно до п. 7 вказаної постанови захист прав громадян та юридичних осіб на земельні ділянки здійснюється згідно з ч. 3 ст. 152 ЗК України шляхом: визнання прав; відновлення стану земельної ділянки, який існував до порушення прав, і запобіганню
вчинення дій, що порушують права або створюють небезпеку порушення прав; визнання угоди недійсною; визнання недійсним рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування; відшкодування заподіяних збитків; застосування інших передбачених законом способів.
Статтею 15 ЦПК України передбачено, що суди розглядають в порядку цивільного судочинства справи про захист порушених, невизнаних або оспорюваних прав свобод чи інтересів, що виникають із цивільних, житлових, земельних, сімейних, трудових відносин, а також з інших правовідносин, крім випадків, коли розгляд таких справ проводиться за правилами іншого судочинства.
Враховуючи, що між сторонами виник спір з приводу права власності на земельну ділянку, який відноситься до цивільної юрисдикції, це, в свою чергу, виключає його розгляд у порядку адміністративного судочинства.
Відповідно до вимог п. 1 ч. 1 ст. 109 КАС України суддя відмовляє у відкритті провадження в адміністративній справі, якщо заяву не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства.
Згідно положень п. 3 ч. 1 ст. 7 Закону України «Про судовий збір» у разі відмови у відкритті провадження у справі сплачена сума судового збору повертається.
Керуючись ст.ст. 3, 17, 109, 165, 186 КАС України, ст. 15 ЦПК України,
ухвалив:
Відмовити у відкритті провадження в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Ясенівської сільської ради Ярмолинецького району Хмельницької області про оскарження дій посадових осіб.
Повернути ОСОБА_1 сплачену ним за реквізитами: отримувач коштів - УДКСУ у Ярмолинецькому районі; код отримувача - 37852525, банк отримувача ГУ ДКСУ у Хмельницькій області, рахунок 31219206700590, МФО 815013, призначення платежу: судов. збір за позовом ОСОБА_1. п. 3.1.2, Ярмолинецький рай.суд Хмельн.обл., код ЄДРПОУ 02887651, - суму судового збору у розмірі 73,08 грн., згідно квитанції №11490576 від 10.02.2014 р.
На ухвалу через суд першої інстанції, суддя якого її ухвалив, позивачем може бути подана апеляційна скарга до Вінницького апеляційного адміністративного суду протягом 5 днів з дня отримання копії ухвали, з одночасним направленням копії апеляційної скарги до суду апеляційної інстанції.
Суддя підпис
Копія вірна:
Суддя М. М. Баськов
Суд | Ярмолинецький районний суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 14.02.2014 |
Оприлюднено | 05.03.2014 |
Номер документу | 37455026 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Ярмолинецький районний суд Хмельницької області
Баськов М. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні