Постанова
від 24.02.2014 по справі 801/5297/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ПОСТАНОВА

Іменем України

м. Сімферополь

24 лютого 2014 року 12:13 Справа №801/5297/13-а

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Латиніна Ю.А., при секретарі Музика О.С., за участю представника відповідача - Бекірової Д.П., представник позивача - Нікітіна В.А., експерта - ОСОБА_3,

розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Публічного акціонерного товариства "Акціонерна компанія "Кримавтотранс"

до Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим Державної податкової служби

про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень

Суть спору: ПАТ "АК "Кримавтотранс" звернулось до Окружного адміністративного суду АР Крим з позовом у якому просить визнати протиправним та скасувати податкові повідомлення-рішення ДПІ у м. Сімферополі АР Крим ДПС № 0003752201 від 14.05.2013 про збільшена грошового зобов'язання з податку на прибуток приватних підприємств на загальну суму 46 926,00 грн., у т.ч. 41 950,00 грн. за основним платежем та 4 976,00 грн. штрафні санкції та № 0003762201 від 14.05.2013 про збільшена грошового зобов'язання з податку на додану вартість на загальну суму 33 687,00 грн., у т.ч. 27 057,00 грн. за основним платежем та 6 630,00 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що висновки акту документальної перевірки від 22.04.2013 року № 2365/22-1/3120667 від, на підставі якого прийняти оскаржувані податкові повідомлення-рішення, не відповідають дійсності та Законам України "Про податок на додану вартість" та "Про оподаткування прибутку підприємств", а також Податковому кодексу України.

Ухвалою суду від 03.06.2013 року призначено по справі судово-економічну експертизу та зупинено провадження у справі.

Ухвалою від 13.01.2014 року поновлено провадження у справі.

Ухвалою від 23.01.14 було замінено відповідача Державну податкову інспекцію у м. Сімферополі АР Крим Державної податкової служби його правонаступником Державною податковою інспекцією у м. Сімферополі Головного управління Міндоходів в АР Крим

У судовому засіданні представник позивача на позовних вимогах наполягав з підстав, викладених у позовній заяві.

Представник відповідача проти позову заперечує, просить у задоволенні позову відмовити. Правова позиція викладена відповідачем у письмових запереченнях на адміністративний позов. Відповідач вважає, що підстави для задоволення позовних вимог відсутні, оскільки оскаржуване рішення прийнято ним на підставі встановлених перевіркою порушень з боку позивача норм Податкового кодексу України, Закону України "Про податок на додану вартість", обґрунтовано та з додержанням вимог чинного законодавства.

Розглянув матеріали справи, дослідив зібрані докази, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд -

ВСТАНОВИВ:

ПАТ "АК "Кримавтотранс" (далі-Позивач) зареєстроване Виконавчим комітетом Сімферопольської міської Ради АР Крим 30.10.1996р.

ПАТ "АК "Кримавтотранс" зареєстроване, як платник податку на додану вартість відповідно до Свідоцтва про реєстрацію № 200039675 від 05.04.2012р., індивідуальний податковий № 31206601095.

ДПІ у м. Сімферополі АР Крим ДПС проведена позапланова документальна невиїзна перевірка ПАТ "АК "Кримавтотранс" ЄДРПОУ 3120667 з питань дотримання вимог податкового законодавства при визначені податку на прибуток та податку на додану вартість по взаємовідносинам з КП "Альянс" (код ЄДРПОУ 32468812), фірма "Капітель плюс" (код ЄДРПОУ 31095815), ПП «Сіті Буд» (ЄДРПОУ 37081640), ПП "Ротонда торг" (код ЄДРПОУ 36165656), ПП "Аланар" (код ЄДРПОУ 36951716), ТОВ «Бренд Строй» (ЄДРПОУ 36165567), за період з 01.01.2010 по 31.03.2012.

За результатами перевірки складений акт № 2365/22-1/3120667 від 22.04.2013, відповідно до висновків якого встановлено порушення:

п. 5.1, п.п. 5.2.1 п. 5.2, п.п. 5.3.9 п. 5.3 ст. 5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» від 28.12.1994 за № 334/94-ВР (надалі ЗУ 334) із змінами та доповненнями та п. 44.1 ст. 44, п. 138.1, п. 138.2, п. 138.6, п.п. 138.8.1 п. 138.8 ст. 138, п.п. 139.1.9 п. 139.1 ст. 139 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755 із змінами та доповненнями (надалі ПКУ) в наслідок чого донараховано податок на прибуток на загальну суму 41 950 грн.

п.п. 3.1.1 п. 3.1 ст.З, п.п. 7.4.1, п.п. 7.4.5 п. 7.4, п.п. 7.7.1 п. 7.7 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість» від 03.04.1997 №168/97-ВР (надалі ЗУ 168) із змінами та доповненнями та п. 185. 1 ст. 185, п. 198.1, п. 198.3, п. 198.6 ст. 198, п. 200.1 ст. 200 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755 із змінами та доповненнями (надалі ПКУ) в наслідок чого донараховано податок на додатну вартість на загальну суму 27 057 грн.

За результатами акту відповідачем прийняті податкові повідомлення-рішення:

- № 0003752201 від 14.05.2013 про збільшена грошового зобов'язання з податку на прибуток приватних підприємств на загальну суму 46 926,00 грн., у т.ч. 41 950,00 грн. за основним платежем та 4 976,00 грн. штрафні санкції та

- № 0003762201 від 14.05.2013 про збільшена грошового зобов'язання з податку на додану вартість на загальну суму 33 687,00 грн., у т.ч. 27 057,00 грн. за основним платежем та 6 630,00 грн.

Не погодившись з зазначеним висновком та податковими повідомленнями - рішенням, ПАТ "АК "Кримавтотранс" звернулось до Окружного адміністративного суду АР Крим з позовом у якому просить визнати протиправним та скасувати як такі, що суперечить діючому законодавству, податкові повідомлення-рішення № 0003752201 від 14.05.2013, № 0003762201 від 14.05.2013.

Оцінюючи правомірність дій ДПІ у м. Сімферополі АР Крим ДПС, суд керувався критеріями, закріпленими у частині 3 статті 2 КАС України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури, які повинні дотримуватися при реалізації дискреційних повноважень владного суб'єкта.

Суд з'ясовує, чи використане повноваження, надане суб'єкту владних повноважень, з належною метою; обґрунтовано, тобто вчинено через вмотивовані дії; безсторонньо, тобто без проявлення неупередженості до особи, стосовно якої вчиняється дія; добросовісно, тобто щиро, правдиво, чесно; розсудливо, тобто доцільно з точки зору законів логіки і загальноприйнятих моральних стандартів; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації, тобто з рівним ставленням до осіб; пропорційно та адекватно; досягнення розумного балансу між публічними інтересами та інтересами конкретної особи.

Тому вирішуючи справу стосовно позовних вимог позивача про визнання протиправним та скасування податкових повідомлень-рішень ДПІ у м. Сімферополі АР Крим ДПС № 0003752201 від 14.05.2013, № 0003762201 від 14.05.2013, суд зобов'язаний встановити чи діяв Відповідач на підставі закону, чи являються його дії обґрунтованими, безсторонніми, добросовісними та розсудливими.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Ст.67 Конституції України визначає, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Згідно з ч. 1 ст. 9 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого: суд вирішує справи відповідно до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України; суд застосовує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.

Коло платників податку на додану вартість, об'єкти, базу та ставки оподаткування, перелік неоподатковуваних та звільнених від оподаткування операцій, особливості оподаткування експортних та імпортних операцій, поняття податкової накладної, порядок обліку, звітування та внесення податку до бюджету в період до 01.01.2011 року були встановлені Законом України "Про податок на додану вартість". Починаючи з 01.01.2011 року з набранням чинності розділу V Податкового кодексу України № 2755-VI від 02.12.2010р. питання стосовно оподаткування податком на додану вартість врегульовані нормами цього розділу ПКУ.

Згідно з п.п. 1.6 та 1.7 ст. 1 Закону України "Про податок на додану вартість" податкове зобов'язання - це загальна сума податку, одержана ( нарахована) платником податку у звітному (податковому) періоді, визначена згідно з Законом, а податковий кредит - це сума, на яку платник податку має право зменшити податкове зобов'язання звітного періоду, визначена цим законом. Згідно п.п.7.7.1 п.7.7 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість", який діяв до 01 січня 2011 року, різниця між сумою податкового зобов'язання звітного податкового періоду та сумою податкового кредиту такого звітного податкового періоду є сумою податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету (при її позитивному значенні) або бюджетному відшкодуванню (при її від'ємному значенні). Аналогічна норма стосовно визначення суми ПДВ, що підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету при позитивному значенні різниці між сумою податкового зобов'язання звітного податкового періоду та сумою податкового кредиту такого звітного податкового періоду, що діє з 01.01.2011 року, встановлена п.200.1 та п.200.2 ст.200 розділу V ПКУ.

Право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з:

а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг;

б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності);

в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України;

г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу (п. 198.1 ст.198 ПК України).

Згідно п.п.7.4.1 п.7.4 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" та п.198.3 ст.198 розділу V ПК України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи із договірної (контрактної) вартості товарів (послуг), але не вище рівня звичайних цін, та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 6.1 статті 6 та статтею 81 цього Закону (до 01 січня 2011 року) або пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу (після 01 січня 2011 року), протягом такого звітного періоду у зв'язку з:

придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку;

придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: або дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; або дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною (до 01 січня 2011 року - п.п.7.5.1 п.7.5 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість", після 01 січня 2011 року - п.198.2 ст.198 розділу V ПК України).

Згідно п.п.7.4.5 п.7.4 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість", який діяв до 01 січня 2011 року, не підлягають включенню до складу податкового кредиту суми сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів (послуг) ПДВ, не підтверджені податковими накладними чи митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з підпунктом 7.2.6 цього пункту). З 01 січня 2011 року згідно п.198.6 ст.198 розділу V ПК України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу. У разі коли на момент перевірки платника податку органом державної податкової служби суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними цим пунктом документами, платник податку несе відповідальність відповідно до цього Кодексу.

Згідно статті 203 Цивільного Кодексу України від 16.01.2003 року №435-ІV (зі змінами та доповненнями) зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також моральним засадам суспільства. Волевиявлення учасника правочину має бути вільним і відповідати його внутрішній волі. Правочин має вчинятися у формі, встановленій законом. Правочин має бути спрямований на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ним.

Відповідно до частин першої та другої статті 215 Цивільного Кодексу України підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою-третьою, п'ятою та шостою статті 203 цього Кодексу. Недійсним є правочин, якщо його недійсність встановлена законом (нікчемний правочин). У цьому разі визнання такого правочину недійсним судом не вимагається. -

Згідно статті 228 Цивільного Кодексу України правочин вважається таким, що порушує публічний порядок, якщо він був спрямований на порушення конституційних прав і свобод людини і громадянина, знищення, пошкодження майна фізичної або юридичної особи, держави, Автономної Республіки Крим, територіальної громади, незаконне заволодіння ним.

Відповідно до частини першої статті 216 Цивільного Кодексу України недійсний правочин не створює юридичних наслідків, крім тих, що пов'язані з його недійсністю.

Таким чином, виходячи із приписів вищевказаних норм закону, лише відсутність податкової накладної позбавляє платника податку права на включення до податкового кредиту сплачених (нарахованих) сум податків у звітному періоді у зв'язку з придбанням товарів (робіт, послуг), вартість яких відноситься до складу валових витрат.

Валові витрати виробництва та обігу (далі - валові витрати) - сума будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних як компенсація вартості товарів (робіт, послуг), які придбаваються (виготовляються) таким платником податку для їх подальшого використання у власній господарській діяльності (п. 5.1 ст. 5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" від 28 грудня 1994 р. № 334/94-ВР).

До складу валових витрат включаються: суми будь-яких витрат, сплачених (нарахованих) протягом звітного періоду у зв'язку з підготовкою, організацією, веденням виробництва, продажем продукції (робіт, послуг) і охороною праці, у тому числі витрати з придбання електричної енергії (включаючи реактивну), з урахуванням обмежень, установлених пунктами 5.3 - 5.7 цієї статті (п.п. 5.2.1 п. 5.2 ст. 5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" від 28 грудня 1994 р. № 334/94-ВР).

Господарська діяльність - будь-яка діяльність особи, направлена на отримання доходу в грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, у разі коли безпосередня участь такої особи в організації такої діяльності є регулярною, постійною та суттєвою (п. 1.32 ст. 1 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" від 28 грудня 1994 р. № 334/94-ВР).

Не належать до складу валових витрат будь-які витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення податкового обліку (абз. 4 п.п. 5.3.9 п. 5.3 ст. 5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" від 28 грудня 1994 р. № 334/94-ВР).

Закон України "Про оподаткування прибутку підприємств" від 28 грудня 1994 р. № 334/94-ВР, із змінами і доповненнями втратив чинність з 1 квітня 2011 року.

Відповідно до п.п. 14.1.27 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 р. № 2755-VІ, із змінами і доповненнями: витрати - сума будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних для провадження господарської діяльності платника податку, в результаті яких відбувається зменшення економічних вигод у вигляді вибуття активів або збільшення зобов'язань, внаслідок чого відбувається зменшення власного капіталу (крім змін капіталу за рахунок його вилучення або розподілу власником).

Згідно з п. 138.1 ст. 138 Податкового кодексу України від.2 грудня 2010 р. № 2755- VІ, із змінами і доповненнями: витрати, що враховуються при обчисленні об'єкта оподаткування, складаються із:

витрат операційної діяльності, які визначаються згідно з пунктами 138.4. 138.6 - 138.9, підпунктами 138.10.2 - 138.10.4 пункту 138.10, пунктом 138.11 цієї статті:

інших витрат, визначених згідно з пунктом 138.5, підпунктами 138.10.5, 138.10.6 пункту 138.10, пунктами 138.11, 138.12 цієї статті, пунктом 140.1 статті 140 і статтею 141 цього Кодексу;

крім витрат, визначених у пунктах 138.3 цієї статті та у статті 139 цього Кодексу.

Відповідно до п.п. 14.1.36 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 р. № 2755-VІ, із змінами і доповненнями: господарська діяльність - діяльність: особи, що пов'язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь- яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.

Згідно з п. 138.8 ст. 138 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 р. № 2755- VІ, із змінами і доповненнями: собівартість виготовлених та реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг складається з витрат, прямо пов'язаних з виробництвом таких товарів, виконанням робіт, наданням послуг, а саме: прямих матеріальних витрат; прямих витрат на оплату праці;

амортизації виробничих основних засобів та нематеріальних активів, безпосередньо пов'язаних з виробництвом товарів, виконанням робіт, наданням послуг;

загальновиробничі витрати, які відносяться на собівартість виготовлених та реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг відповідно до положень (стандартів) бухгалтерського обліку;

вартості придбаних послуг, прямо пов'язаних з виробництвом товарів, виконанням робіт, наданням послуг;

інших прямих витрат, у тому числі витрат з придбання електричної енергії (включаючи реактивну);

Відповідно до п. 138.2 ст. 138 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 р. № 2755-УІ, із змінами і доповненнями: витрати, які враховуються для визначення об'єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом II цього Кодексу.

Згідно з п.п. 139.1.9 п. 139.1 ст. 139 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 р. № 2755-УІ, із змінами і доповненнями: не включаються до складу витрат: витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими первинними документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення бухгалтерського обліку та нарахування податку.

Підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи (п. 1 ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16 липня 999 р. № 996-ХІУ).

Первинні документи складаються на бланках типових і спеціалізованих форм, затверджених відповідним органом державної влади (п.2.7. Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затверджене Наказом міністерства фінансів України від 24.05.1995р. №88 (далі - Положення №88)).

Форма первинного документа КБ-2в затверджена Наказом Міністерства регіонального розвитку та будівництва України від 04.12.2009 р. №554 та рекомендована до використання листом того самого Міністерства №12/19-2-9/11-5008.

Так, як вбачається з матеріалів справи та акту перевірки № 2365/22-1/3120667 від 22.04.2013, донарахування ПАТ "АК "Кримавтотранс" податку на прибуток підприємств у розмірі 41 950 грн., виникло у результаті встановлювання ДПІ у м. Сімферополі порушення п. 5.1, п.п. 5.2.1 п. 5.2, п.п. 5.3.9 п. 5.3 ст. 5 ЗУ 334 та п. 44.1. ст. 44, п. 138.1, п. 138.2, п. 138.6, п.п. 138.8.1 п. 138.8 ст. 138, п.п. 139.1.9 п. 139.1 ст. 139 ПКУ, а саме у результаті завищення валових витрат у розмірі 135 285 грн., які сформовані по взаємовідносинам з «сумнівними» постачальниками, взаємовідносини з якими визнані ДПІ у м. Сімферополі «нікчемним» правочином.

Розбіжність дослідження з актом перевірки при формування показника валових витрат та витрат, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування складає 135 285 грн. виникла у результаті не визнання ДПІ у м. Сімферополі витрат, які сформовані по взаємовідносинам з «сумнівними» постачальниками, взаємовідносини з якими визнані ДПІ у м. Сімферополі «нікчемним» правочином, а саме:

У ПП "Скипер" у загальній сумі 12 000,00 грн., у тому числі вартість без ПДВ, що включена до складу витрат 10 000,00 грн. та ПДВ 2 000,00 грн., що включена до складу податкового кредиту,

ПП "Ротонда Торг" у загальній сумі 75 832,52 грн., у тому числі вартість без ПДВ, що включена до складу витрат 63 193,77 грн. та ПДВ 12 638,75 грн., що включена до складу податкового кредиту,

Фірма "Капітель Плюс" у загальній сумі 2 585,29 грн., у тому числі вартість без ПДВ, що включена до складу витрат 2 154,29 грн. та ПДВ 431,00 грн., що включена до складу податкового кредиту,

ПП "Аланар" у загальній сумі 43 604,50 грн., у тому числі вартість без ПДВ що включена до складу витрат 36 337,00 грн. та ПДВ 7 267,50 грн., що включена до складу податкового кредиту,

ТОВ "Бренд Строй" у загальній сумі 28 255,91 грн., у тому числі вартість без ПДВ, що включена до складу витрат 23 546,59 грн. та ПДВ 4 709,32 грн., що включена до складу податкового кредиту,

ПП "Сіті Буд" у загальній сумі 3 600,00 грн., у тому числі вартість без ПДБ що включена до складу витрат 3 000,00 грн. та ПДВ 600,00 грн., що включена де складу податкового кредиту.

Формування витрат по взаємовідносинам ПАТ "АК "Кримавтотранс" з ПП "Скипер" у сумі 10 000,00 грн., підтверджується наступним.

У ході дослідження встановлено, що ПП «Скипер» надало на адресу ПАТ «Акціонерна компанія «Кримавтотранс» автомобільну гуму KUMHO, а ПАТ «Акціонерна компанія «Кримавтотранс» прийняло її та сплатило у загальній сум 12 000,00 грн., у тому числі вартість без ПДВ 10 000,00 грн. та ПДВ 2 000,00 грн. що підтверджується видатковими накладними, податковими накладними журналом-ордером та відомістю по рахунку 631 «Розрахунки з вітчизняними постачальниками» за період з 01.01.2010 по 31.03.2012.

Зазначені операції були відображені у бухгалтерському та податковому обліку у вигляді наступних проводок:

Дт. 207 «Запасні частини» Кт. 631 «Розрахунки з вітчизняними постачальниками» у сумі 10 000,00 грн.

Дт. 644 «Податковий Кредит» Кт. 631 «Розрахунки з вітчизняними постачальниками» у сумі 2 000,00 грн.

Дт. 631 «Розрахунки з вітчизняними постачальниками» Кт. 311 «Поточний рахунок у національній валюті» у сумі 12 000,00 грн.

Оприбуткування товарів підтверджено видатковими накладними та податковими накладними, що відображені у оборотно-сальдовій відомості та картці по рахунку 631 «Розрахунки з вітчизняними постачальниками» за період з 01.01.2010 по 31.03.2012 та відповідають вимогам п.2 ст.9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 №996-ХІУ,

Розрахунки за надані товари здійснені у безготівковій формі у повному обсязі, що підтверджується банківськими виписками, платіжними дорученнями та журналом-ордером та відомістю по рахунку 631 «Розрахунки з вітчизняними постачальниками» за період з 01.01.2010 по 31.03.2012.

Отже формування витрат, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування ПАТ «Акціонерна компанія «Кримавтотранс» по взаємовідносинам з ПП «Скипер» документально підтверджено у повному обсязі.

Формування витрат позивача по взаємовідносинам з Фірма «Капітель Плюс» у сумі 2 154,29 грн. підтверджується наступним.

Фірма «Капітель Плюс» здійснила ПАТ «АК «Кримавтотранс» роботи з поточного ремонту зовнішніх мереж водопроводу, на Євпаторійській автостанції, а ПАТ «Акціонерна компанія «Кримавтотранс» прийняло та сплатило роботи у загальній сумі 2 585,29 грн., у тому числі вартість без ПДВ 2 154,29 грн. та ПДВ 431,00 грн. що підтверджується актом приймання виконаних будівельних робіт, податковою накладною, журналом-ордером та відомістю по рахунку 631 «Розрахунки з вітчизняними постачальниками» за період з 01.01.2010 по 31.03.2012.

Зазначені операції були відображені у бухгалтерському та податковому обліку у вигляді наступних проводок:

Дт 152 «Придбання (виготовлення) основних засобів» Кт 631 «Розрахунки з вітчизняними постачальниками» у сумі 2 154,29 грн.

Дт. 644 «Податковий Кредит» Кт 631 «Розрахунки з вітчизняними постачальниками» у сумі 431,00 грн.

Дт. 631 «Розрахунки з вітчизняними постачальниками» Кт. 311 «Поточний рахунок у національній валюті» у сумі 2 585,29 грн.

Оприбуткування робіт підтверджено актом приймання виконаних будівельних робіт та податковою накладною, що відображені у оборотно-сальдовій відомості та картці по рахунку 631 «Розрахунки з вітчизняними постачальниками» за період з 01.01.2010 по 31.03.2012

Розрахунки за надані роботи здійснені у безготівковій формі у повному обсязі, що підтверджується банківськими виписками, платіжними дорученнями та журналом-ордером та відомістю по рахунку 631 «Розрахунки з вітчизняними постачальниками» за період з 01.01.2010 по 31.03.2012.

Отже формування витрат, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування ПАТ «Акціонерна компанія «Кримавтотранс» по взаємовідносинам з Фірмою «Капітель Плюс» документально підтверджено у повному обсязі.

Стосовно формування витрат по взаємовідносинам з ПП «Сіті Буд» у сумі 3 000,00 грн., суд встановлює наступне.

ПП «Сіті Буд» поставлено на адресу ПАТ «Акціонерна компанія «Кримавтотранс» ролети, а ПАТ «Акціонерна компанія «Кримавтотранс» прийняло їх та сплатило у загальній сумі 3 600,00 грн., у тому числі вартість без ПДВ 3 000,00 грн. та ПДВ 600 грн. що підтверджується і видатковою накладною, податковою накладною, журналом-ордером та відомістю по рахунку 631 «Розрахунки з вітчизняними постачальниками» за період 01.01.2010 по 31.03.2012.

Зазначені операції були відображені у бухгалтерському та податксн: обліку у вигляді наступних проводок:

Дт 152 «Придбання (виготовлення) основних засобів» Кт 631 «Розрахуй вітчизняними постачальниками» у сумі 3 000,00 грн.

Дт. 644 «Податковий Кредит» Кт 631 «Розрахунки з вітчизня- постачальниками» у сумі 600,00 грн.

Дт. 631 «Розрахунки з вітчизняними постачальниками» Кт. 372 «Розрахуй» з підзвітними особами» у сумі 3 600,00 грн.

Оприбуткування основних засобів підтверджено видатковою накладною та податковою накладною, що відображені у оборотно-сальдовій відомості та картці рахунку 631 «Розрахунки з вітчизняними постачальниками» за період з 01.01.2010 по 30.03.2012, у матеріалах справи.

Розрахунки за надані товари здійснені у готівковій формі у повному обсязі що підтверджується звітом про використання коштів виданих на відрядження або під звіт, фіскальним чеком та відомістю по рахунку 631 «Розрахунки з вітчизняними постачальниками» за період з 01.01.2010 по 31.03.2012.

Отже формування витрат, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування ПАТ «Акціонерна компанія «Кримавтотранс» по взаємовідносинам з ПП «Сіті Буд» документально підтверджено у повному обсязі.

Щодо формування витрат по взаємовідносинам з ПП «Ротонда Торг» у сумі 63 193,77 грн., встановлено наступне.

ПП «Ротонда Торг» було поставлено ПАТ «АК «Кримавтотранс» меблі та інші основні засоби, а ПАТ «АК «Кримавтотранс» прийняло їх та сплатило у загальній сумі 75 832,52 грн., у тому числі вартість без ПДВ 63 193,77 грн. та ПДВ 12 638,75 грн., що підтверджується видатковими накладними, податковими накладни, журналом-ордером та відомістю по рахунку 631 «Розрахунки з вітчизняними постачальниками» за період з 01.01.2010 по 31.03.2012 у матеріалах справи.

Зазначені операції були відображені у бухгалтерському та податкове, обліку у вигляді наступних проводок:

Дт 152 «Придбання (виготовлення) основних засобів» Кт 631 «Розрахунки з вітчизняними постачальниками» у сумі 63 193,77 грн.

Дт 644 «Податковий Кредит» Кт 631 «Розрахунки з вітчизняними постачальниками» у сумі 12638,75 грн.

Дт. 631 «Розрахунки з вітчизняними постачальниками» Кт. 311 «Поточний рахунок у національній валюті» у сумі 75 832,52 грн.

Оприбуткування основних засобів також підтверджено видатковими накладними та податковими накладними, що відображені у оборотно-сальдовій відомості та картці по рахунку 631 «Розрахунки з вітчизняними постачальниками» за період з 01.01.2010 по 31.03.2012 та відповідають вимогам п.2 ст.9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 №996-ХІУ.

Отже формування витрат, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування ПАТ «Акціонерна компанія «Кримавтотранс» по взаємовідносинам з ПП «Ротонда Торг» документально підтверджено у повному обсязі.

Формування витрат по взаємовідносинам з ПП «Аланар» у сумі 36 337,00 грн. підтверджується наступним.

Судом встановлено, що ПП «Аланар» поставлено на адресу ПАТ «АК «Кримавтотранс» будівельні матеріали та опалювальний котел, а ПАТ «АК «Кримавтотранс» прийняло їх та сплатило у загальній сумі 43 604,50 грн., у тому числі вартість без ПДВ 36 337,00 грн. та ПДВ 7 267,50 грн. що підтверджується видатковими накладними, податковими накладними, журналом-ордером та відомістю по рахунку 631 «Розрахунки з вітчизняними постачальниками» за період з 01.01.2010 по 31.03.2012.

Зазначені операції були відображені у бухгалтерському та податковому обліку у вигляді наступних проводок:

Дт. 152 «Придбання (Виготовлення) основних засобів» Кт. 631 «Розрахунки з вітчизняними постачальниками» в сумі 7 200,00 грн.

Дт 205 «Будівельні матеріали» Кт 631 «Розрахунки з вітчизняними постачальниками» у сумі 29 137,00 грн.

Дт. 644 «Податковий Кредит» Кт 631 «Розрахунки з вітчизняними постачальниками» у сумі 7 267,50 грн.

Дт. 631 «Розрахунки з вітчизняними постачальниками» Кт. 311 «Поточний рахунок у національній валюті» у сумі 43 604,50 грн.

Оприбуткування товарів підтверджено видатковими накладними що та податковими накладними, що відображені у оборотно-сальдовій відомості та картці по рахунку 631 «Розрахунки з вітчизняними постачальниками» за період з 01.01.2010 по 31.03.2012 у матеріалах справи.

Розрахунки за товари роботи здійснені у безготівковій формі у повнім обсязі, що підтверджується банківськими виписками, платіжними дорученням, журналом-ордером та відомістю по рахунку 631 «Розрахунки з вітчизняними постачальниками» за період з 01.01.2010 р. по 31.03.2012р.

Отже формування витрат, що враховуються при визначенні об'єкту оподаткування ПАТ «АК «Кримавтотранс» по взаємовідносини з ПП «Аланар» підтверджено у повному обсязі.

Судом встановлено, що формування витрат по взаємовідносинам з ТОВ «Бренд Строй» у сумі 10 000,00 грн. виникло на підставі наступних господарських взаємовідносин.

Так, ТОВ «Бренд Строй» поставлено на адресу ПАТ «АК «Кримавтотранс» будівельні та проектні роботи, а ПАТ «АК «Кримавтотранс» прийняло їх та сплатило у загальній сумі 28 255,91 грн., у тому числі вартість без ПДВ 23 546,59 грн. та ПДВ 4 709,32 грн. що підтверджується актом здачі-приймання проектної документації, актами приймання виконаних будівельних робіт, податковими накладними, журналом - ордером та відомістю по рахунку 631 «Розрахунки з вітчизняним/ постачальниками» за період з 01.01.2010 по 31.03.2012. у матеріалах справи.

Зазначені операції були відображені у бухгалтерському та податковому, обліку у вигляді наступних проводок:

Дт. 152 «Придбання (Виготовлення) основних засобів» Кт. 631 «Розрахуй-: з вітчизняними постачальниками» в сумі 19 346,59 грн.

Дт 23 «Виробництво» Кт 631 «Розрахунки з вітчизняними постачальниками» у сумі 4 200,00 грн.

Дт. 644 «Податковий Кредит» Кт 631 «Розрахунки з вітчизняним постачальниками» у сумі 4 709,32 грн.

Дт. 631 «Розрахунки з вітчизняними постачальниками» Кт. 311 «Поточи, рахунок у національній валюті» у сумі 28 255,91 грн.

Оприбуткування робіт підтверджено актами приймання виконання «будівельних робіт, актом здачі-приймання проектної документації та податковими накладними що відображені у оборотно-сальдовій відомості та картці по рахунку 631 «Розрахунки з вітчизняними постачальниками» за період з 01.01.10 по 31.03.12.

Розрахунки за надані роботи здійснені у безготівковій формі у повному обсязі, що підтверджується банківськими виписками, платіжними дорученнями та журналом-ордером та відомістю по рахунку 631 «Розрахунки з вітчизняними постачальниками» за період з 01.01.2010 по 31.03.2012.

Отже формування витрат, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування ПАТ «АК «Кримавтотранс» по взаємовідносинам з ТОВ «Бренд Строй» документально підтверджено у повному обсязі.

Фактично ПАТ «АК «Кримавтотранс» отримано від фірма "Капітель Плюс", ПП "Сіті Буд", ПП «Скипер», ПП "Ротонда Торг", ПП "Аланар", ТОВ "Бренд Строй" будівельні, проектні роботи та товари (меблі, будівельні матеріали та запчастини) загально вартістю 165 878,22 грн., у тому числі вартість без ПДВ 138 231,65 грн. та ПДВ 27 646,57 грн. що підтверджується певним чином оформленими видатковими накладними та актами приймання виконаних робіт, податковими накладними карткою рахунку 631 «Розрахунки з вітчизняними постачальниками» за період з 01.01.2010 по 31.03.2012. За зазначеними операціями сума віднесена до складу витрат складає 138 231 грн.

Розбіжність дослідження з актом перевірки у формування показника податку на прибуток у розмірі 32 750 грн. виникло у результаті не визнання ДПІ у м. Сімферополі валових витрат та витрат, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування, які як зазначено вище підтверджуються первинними документами та даними податкового та бухгалтерського обліку ПАТ «Акціонерна компанія «Кримавтотранс».

Оскільки витрати пов'язані із придбанням товарів та робіт повністю підтверджені первинними документами, то висновки ДПІ про заниження об'єкту оподаткування та податку на прибуток у розмірі 32 750 грн. не підтверджено.

Таким чином, висновки ДПІ у м. Сімферополі АР Крим ДПС за актом перевірки від 22.04.2013 про заниження суми податку на прибуток у розмірі 41 950 грн. в періоді, що перевірявся (з 01.01.2010 по 31.03.2012) не підтвердженні первинними бухгалтерськими та податковим документами ПАТ «АК «Кримавтотранс», а саме податкові декларації з податку на прибуток приватних підприємств за період 01.01.2010 по 31.03.2012, податкові накладні, акти приймання виконаних будівельних робіт, видаткові накладні, Оборотно-сальдова відомість та картки - рахунку 631 «Розрахунки з вітчизняними постачальниками» за період з 01.01.2010 по 31.03.2012, реєстри отриманих податкових накладних, акт здачі-приймання проектної документації, банківські виписки, платіжні доручення, звіт використання коштів виданих на відрядження або під звіт, фіскальний чек.

Крім того, з акта перевірки № 2365/22-1/3120667 від 22.04.2013року, вбачається, що перевіркою також виявлено порушення:

п.п. 3.1.1 п. 3.1 ст.3, п.п. 7.4.1, п.п. 7.4.5 п. 7.4, п.п. 7.7.1 п. 7.7 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість» від 03.04.1997 №168/97-ВР (надалі ЗУ 168) із змінами та доповненнями та п. 185. 1 ст. 185, п. 198.1, п. 198.3, п. 198.6 ст. 198, п. 200.1 ст. 200 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755Л/І із змінами та доповненнями (надалі ПКУ) в наслідок чого донараховано податок на додатну вартість на загальну суму 27 057 грн.

За результатами Акту перевірки відповідачем було прийнято до ПАТ «АК «Кримавтотранс» податкове повідомлення-рішення: № 0003762201 від 14.05.2013 про збільшена грошового зобов'язання з податку на додану вартість на загальну суму 33 687,00 грн., у т.ч. 27 057,00 грн. за основним платежем та 6 630,00 грн.

Податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (п. п. 14.1.156 п. 14.1 ст. 14 ПКУ).

Платник податку зобов'язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою (за наявності) податкову накладну, у якій зазначаються в окремих рядках такі обов'язкові реквізити:

а) порядковий номер податкової накладної;

б) дата виписування податкової накладної;

в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг;

г)податковий номер платника податку (продавця та покупця місцезнаходження юридичної особи - продавця або податкова адреса фізично особи - продавця, зареєстрованої як платник податку;

д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг;

е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг;

є) ціна постачання без урахування податку;

ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні;

з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку;

и) вид цивільно-правового договору; і) код товару згідно з УКТ ЗЕД (для підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України), (пункт 201.1 статті 201 ПКУ)

Податкова накладна виписується у двох примірниках у день виникнення податкових зобов'язань продавця. Оригінал податкової накладної видається покупцю, копія залишається у продавця товарів/послуг (пункт 201.4 статті 201 ПКУ). Податкова накладну податковим документом і одночасно відображається у податкових зобов'язаннях і реєстрі виданих податкових накладних продавця та реєстрі отриманих податкових накладних покупця, (пункт 201.6. статті 201 ПКУ).

Податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу, (пункт 198.6. статті 198 ПКУ).

У разі коли на момент перевірки платника податку органом державної податкової служби суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними цим пунктом документами, платник податку несе відповідальність відповідно до цього Кодексу (абзац 2 пункт 198.6. статті 198 ПКУ).

Податкові накладні, з яких сформовано невизнаний актом податковий кредит, відображені у реєстрі отриманих та виданих податкових накладних відповідних податкових періодах та внесені до декларації з ПДВ.

При проведені дослідження встановлено, що податковий кредит повністю сформований з вимогами діючого законодавства та підтверджений належним чином оформленими податковими накладними.

Податкові накладні, суми сплаченого (нарахованого) податку, за якими підприємство включило до складу податкового кредиту, оформлені згідно з вимогами чинного законодавства надійшли до підприємства у відповідних періодах, що підтверджується записами у реєстрі отриманих податкових накладних .

Податкові накладні - є звітними податковими документами та одночасно розрахунковими, що підтверджують правомірність включення платником податку сум ПДВ до податкового кредиту.

Відповідно до п. 198.3 ст. 198 ПКУ податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: - придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; - придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку. Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Підпунктом до п. 198.2 ст. 198 ПКУ датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше;

- дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг;

- дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.

Пунктом 2 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом ДПА України №165 від 30.05.97, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23 червня 1997 року за № 233/2037, встановлює, що податкову накладну складає особа, яка зареєстрована як платник податку в податковому органі і якій присвоєно індивідуальний податковий номер платника податку на додану вартість.

ПКУ не передбачено, що платник податку не має права віднести до податкового кредиту суми ПДВ, за податковими накладними, виписаними контрагентом, який не знаходиться по місцезнаходженню.

Так, відповідно до висновків ДПІ у м. Сімферополі АР Крим ДПС стосовно заниження податкового кредиту позивачем та донарахування податку на додану вартість у розмірі 27057 грн., суд вказує наступне.

Розбіжність дослідження з актом перевірки при формування показника валових податкового кредиту складає 135 285 грн. виникла у результаті не визнання ДПІ у м. Сімферополі податкового кредиту, який сформовані по взаємовідносинам з «сумнівними» постачальниками, взаємовідносини з якими визнані ДПІ у м. Сімферополі «нікчемним» правочином.

Проте, з матеріалів справи вбачається, що позивачем було отримано право на формування податкового кредиту з податку на додану вартість від зазначених контрагентів, що також підтверджується податковими накладними.

Отже відповідно до первинних документів суд убачає, що на виконання господарських зобов'язань позивачем від вищезазначених контрагентів були отримані видаткові накладні, а саме:

від фірми «Капітель плюс» акт приймання -виконаних робіт № 1 за лютий 2011р. на суму 2585,29 грн., у т.ч. ПДВ 430,83 грн.

від ПП "Скипер" видаткові накладні № 1139 від 15.11.11, № 838 від 21.10.11 на загальну суму 12000 грн., у т.ч. ПДВ 2 000 грн.

від ПП «Сіті Буд» видаткові накладні № 584 від 03.08.11 на суму 3600 грн. у т.ч. ПДВ 600 грн.

від ПП «Ротонда торг» видаткові накладні № 2726 від 15.10.10, № 1254 від 19.08.11, № 315 від 15.02.10, № 78 від 18.01.10, № 733 від 08.04.10, № 735 від 08.04.10, № 959 від 12.05.10, № 1524 від 06.07.10, № 1523 від 06.07.10, № 1525 від 06.07.10, № 1962 від 23.07.10, № 2165 від 03.08.10 на суму 75832,52 грн., у т.ч. ПДВ 12638,75 грн.,

від ПП «Аланар» видаткові накладні № 0218/08 від 05.09.11, № 0312/05 від 15.06.11, № 0107/05 від 23.05.11, № 0313/05 від 25.06.11, № 0135/08 від 09.08.11, № 0201/07 від 20.07.11, всього у сумі 43604,5 грн., у т.ч. ПДВ 7267,5 грн.

від ТОВ «Бренд Строй» акти здачі-приймання проектної документації від 31.10.11, акти приймання виконаних будівельних робіт від 08.11,10, 26.08.10 всього на суму 28255,91 грн., у т.ч. ПДВ 4709,32 грн.

Загальна суму складає 165878,22 грн., у т.ч. ПДВ 27646,57 грн.

Так позивачем на підтвердження вищезазначених угод позивачем від контрагентів були отримані наступні податкові накладні, а саме:

від ПП "Скипер": № 135 від 09.11.2011 та № 206 від 19.10.2011 на загальну суму 12000 грн., у т.ч. ПДВ 2000 грн.

від фірми «Капітель плюс» № 159 від 15.02.11 на суму 2585 грн., у т.ч. ПДВ 430,83 грн.

від ПП «Сіті Буд» № 81 від 03.08.11 на суму 3600 грн. у т.ч. ПДВ 600 грн.

від ПП «Ротонда торг» № 190 від 15.10.10, № 11 від 01.09.11, № 161 від 15.02.10, № 158 від 18.01.10, № 177 від 08.04.10, № 113 від 09.06.10, № 114 від 09.06.10, № 112 від 06.07.10, № 113 від 06.07.10, № 114 від 06.07.10, № 299 від 23.07.10, № 73 від 03.08.10, № 73 від 01.01.10 на загальну суму 75832,52 грн., у т.ч. ПДВ 12638,75 грн.

від ПП «Аланар» № 203 від 16.08.11, № 251 від 30.05.11, № 89 від 11.05.11, № 252 від 30.05.11, № 116 від 07.06.11, № 185 від 14.07.11 всього на суму 43605 грн.., у т.ч. ПДВ 7267,49 грн.

від ТОВ «Бренд Строй» № 33 від 01.10.11, № 141 від 08.11.10, № 38 від 01.09.10 всього на суму 28255,91 грн., у т.ч. ПДВ 4709,32 грн.

Отже, за наслідками взаємовідносин ПАТ "АК "Кримавтотранс" із ПП "Скипер", фірма «Капітель плюс», ПП «Сіті Буд», ПП «Ротонда торг», ПП «Аланар», ТОВ «Бренд Строй», виписані податкові накладні у сумі 165878,43 грн., у т.ч. ПДВ 27646,40 грн., які відповідають вимогам діючого законодавства, що вказує на правильність формування податкового кредиту.

Розбіжність дослідження з актом формування сум податку на додану вартість, що підлягає сплаті до Бюджету у сумі 135 285 грн. виникла за рахунок не визнання ДПІ у м. Сімферополі податкового кредиту по взаємовідносинам з зазначеними контрагентами, який як зазначено вище правомірно сформований.

Згідно з платіжним дорученнями

від фірми «Капітель плюс» № 845 від 15.02.11, від ПП «Сіті Буд» № 24494 від 08.08.11,

від ПП "Скипер" № 8873 від 09.11.11, № 8366 від 19.10.11,

від ПП «Ротонда торг» № 6750 від 20.09.10, № 6459 від 19.08.11, № 223 від 18.01.10, № 1998 від 08.04.10, №ь 1997 від 08.04.10, № 2715 від 12.05.10, № 4191 від 02.07.10, № 4189 від 02.07.10, № 4190 від 02.07.10, 4901 від 23.07.10, № 5229 від 03.08.10 всього у сумі 75832,52 грн., у т.ч. ПДВ 12638,75 грн.

від ПП «Аланар» № 6238 від 16.08.11, № 3406 від 30.05.11, № 2764 від 11.05.11, № 3400 від 30.05.11, № 3702 від 07.06.11, № 5039 від 14.07.11 всього у сумі 43605,00 грн., у т.ч. ПДВ 7267,5 грн.

від ТОВ «Бренд Строй» № 7008 від 07.09.11, № 8132 від 12.11.10, № 6769 від 30.08.10 на суму 28255,91 грн., у т.ч. ПДВ 4709,32 грн.

Загальна сума складає 165878,43 грн., у т.ч. ПДВ 27646,41 грн.

Таким чином, судом вбачається, що сума податку на додану вартість була сплачена позивачем, зазначена сума увійшла до складу ціни придбаних товарів та була перерахована на розрахункові рахунки контрагентів - ПП "Скипер", фірма «Капітель плюс», ПП «Сіті Буд», ПП «Ротонда торг», ПП «Аланар», ТОВ «Бренд Строй».

Крім того, вказана сума податку на додану вартість у розмірі 27057,00грн. була включена до складу податкового кредиту у звітному періоді за січень- листопад 2010 року та лютий-листопад 2011 року.

Матеріали справи свідчать, що документами первинного бухгалтерського обліку позивача підтверджується здійснення господарської операції з придбання товарів у ПП "Скипер" в листопаді 2011 року.

Оскільки завищення податкового кредиту не підтверджено, висновки акту -перевірки від 22.04.2013 № 2365/22-1/3120667 року щодо заниження податку на додану вартість у сумі 27057,00грн. не підтверджено.

Таким чином, висновки Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим ДПС за актом перевірки від 22.04.2013 про заниження суми ПДВ в періоді, що перевірявся на загальну суму 27057,00грн. спростовуються первинними бухгалтерськими та податковими документами ПАТ "АК "Кримавтотранс", а тому є протиправними.

Крім того, судом встановлено, що товари, роботи (послуги), визначені за актом перевірки ПАТ "АК "Кримавтотранс", використовувались у його господарській діяльності, що підтверджується наступним.

Необхідність підтвердження господарських операцій первинними документами визначена п. п. 1.2 п.1, п.п.2.1 п.2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.95р №88 і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 05.06.95р. за № 168/704, первинні документи - це письмові свідоцтва, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації на їх проведення.

Статтею 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16.07.1999р. № 996-ХІУ (із змінами та доповненнями) встановлено вимоги до первинних документів, які є підставою для бухгалтерського та податкового обліку.

Згідно з даною нормою, підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій.

Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Дія контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

Отримані товари (роботи послуги) використовувалися позивачем у його господарській діяльності.

Це підтверджено документами первинного та регістрами бухгалтерського та податкового обліку (реєстрів виданих та отриманих податкових накладних, податкові накладні, акти виконаних робіт, виписки банку, та інше).

Формування податкового кредиту підтверджується податковими накладними, оформленими відповідно діючого законодавства на загальну суму 138231,65 грн. Отримання товарів, робіт послуг підтверджується актами, видатковими накладними, платіжними дорученнями на загальну суму 165878,43 грн., з урахуванням ПДВ. Оплата за виконані роботи, отримані послуги товари підтверджується виписками банку, платіжними дорученнями, чеками на загальну суму 165878,43 грн. у т. ч. ПДВ у розмірі 27646,57грн.

Крім того, розрахунки між ПАТ "АК "Кримавтотранс" з контрагентами, зазначеними у акті перевірки за вказані товари, роботи послуги здійснені у загальній сумі 165878,43 грн., з урахуванням ПДВ, що підтверджується первинними документами: платіжними дорученнями, виписками банку, чеками.

Господарські операції - це факти підприємницької та іншої діяльності, що впливають на стан майна, капіталу, зобов'язань і фінансових результатів (абз.2 п.2.1 р.2 Положення №88). Первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення (ст. 1 Закону № 996).

Відповідно п.2 ст. 9 Закону № 996 первинні документи повинні мати такі обов'язкові реквізити:

- назву документа (форми);

- дату і місце складання;

- назву підприємства, від імені якого складено документ;

- зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції;

- посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення;

- особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Первинні документи повинні бути складені в момент здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її завершення (п.1. ст. 9 Закону №996).

Документи надані до експертизи повністю мають необхідні реквізити, а отже відповідають діючому законодавству.

Так, ПАТ "АК "Кримавтотранс" використання послуг (робіт) отриманих ТОВ ПП "Скипер", фірма «Капітель плюс», ПП «Сіті Буд», ПП «Ротонда торг», ПП «Аланар», ТОВ «Бренд Строй», у господарський діяльності підприємства в перевіряє мий період (з 01.01.2010 по 31.03.2012) підтверджується первинними бухгалтерськими та податковими документами, а саме це: податкові декларації з податку на додану вартість за період з 01.01.2010 по 31.03.2012, податкові накладні, акти приймання виконаних будівельних робіт, видаткові накладні, Оборотно-сальдова відомість та картки по рахунку 631 «Розрахунки з вітчизняними постачальниками» за період з 01.01.2010 по 31.03.2012, акт здачі-приймання проектної документації, акти введення в експлуатацію основних засобів, прибуткові накладні.

Згідно Національного Класифікатора України, прийнятого наказом Держспоживстандарту України від 26.12.2005 № 375 (із змінами і поповненнями) економічна діяльність - процес виробництва продукції (товарів і послуг), який здійснюється з використанням первинних ресурсів: сировини, матеріалів, устаткування, робочої сили, технологічних процесів і т.д. Економічна діяльність характеризується витратами на виробництво, процесом виробництва та випуском продукції.

Таким чином, використання товарів робіт послуг отриманих ПАТ "АК "Кримавтотранс" від контрагентів підтверджується договорами на надання послуг, накладними прийому-передачі проектної документації, актами здачі приймання робіт, видатковими накладними, атами будівельно-монтажних робіт, оборотно-сальдовими відомостями по рахункам.

Отже, всі суми фактично сплачені і підтверджені податковими накладними, а тому, у позивача не було підстав не включати їх в податковий кредит.

Крім того, з висновку експерта № 175/13 від 30.12.2013 року вбачається, що висновки ДПІ у м. Сімферополі АРК ДПС, по взаємовідносинам по операціях з вищевказаним контрагентом викладені в акті позапланової документальної невиїзної перевірки № 2365/22-1/3120667 від 22.04.13 щодо заниження податку на прибуток на загальну суму 41950 грн., заниження податку на додану вартість всього у сумі 27057 грн. та визнання взаємовідносин між позивачем із зазначеними контрагентами, як нікчемні, документами первинного бухгалтерського та податкового обліку, не підтверджуються.

Судовий експерт ОСОБА_3 у суді підтримала висновок експертизи № 175/13 від 30.12.2013 року та підтвердила наявність відображення у бухгалтерський та податковій звітності факту господарських взаємовідносин у позивача з контрагентами.

Суд знаходить висновок експерта обґрунтованим та підтвердженим у ході судового розгляду справи, приймає його як належний доказ, в доведеності якого сумнів не виникає.

В свою чергу, ч. 2 ст. 71 КАС України визначає, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Тобто, з урахуванням належного обґрунтування позивачем під час розгляду справи дійсності та реальності укладених угод висновки ДПІ у м. Сімферополі АР Крим ДПС стосовно заниження податку на прибуток в періоді, що перевірявся, у загальній сумі 41950 грн. та заниження податку на додану вартість всього у сумі 27057 грн. не підтверджуються.

Оприбуткування та використання у господарський діяльності товарів, робіт (послуг), що отримані від зазначених контрагентів по операціях за період з 01.01.10 по 31.03.12 на суму 165878,22 грн., у т.ч. ПДВ 27646,57 грн., підтверджені актами виконаних робіт, видатковими накладними, чеками на загальну суму у розмірі 165878,22 грн., у т.ч. ПДВ 27646,57 грн. визначені за актом перевірки № 2365/22-1/3120667 від 22.04.2013р. підтверджуються документами ПАТ "АК "Кримавтотранс", а саме видатковими накладними, актами виконаних робіт, договорами, платіжними дорученнями, виписками банку, податковими накладними, чеками.

Отже, така позиція контролюючого органу, яка викладена в акті перевірки № № 2365/22-1/3120667 від 22.04.2013р., суперечить ст. 61 Конституції України згідно до якої юридична відповідальність особи має індивідуальний характер, а тому не може бути підставою для притягнення ПАТ "АК "Кримавтотранс" до відповідальності у вигляді збільшення податкового зобов'язання з податку на додану вартість та збільшення суми грошового зобов'язання з податку на прибуток.

Крім того, суд не приймає доводи відповідача стосовно вироку Київського районного суду м. Сімферополя АР Крим від 10.04.13р., яким визнано винною у вчиненні злочину, передбаченого ч. 2 ст. 205 КК України (фіктивне підприємництво) - ОСОБА_5, яка була засновником КП "Альянс" - контрагента ПАТ "АК "Кримавтотранс", оскільки вказане рішення не містить посилання на операції з позивачем та на наявність в діях відповідальних осіб позивача порушень податкового законодавства, а отже зазначені обставини не є належними доказами обґрунтування визначених порушень.

На підставі наведеного, суд дійшов висновку про обґрунтованість заявлених позовних вимог до ДПІ у м. Сімферополі АР Крим ДПС про визнання протиправним та скасування як таких, що суперечить діючому законодавству податкових повідомлень - рішень № 0003752201 від 14.05.2013, № 0003762201 від 14.05.2013 та задоволення адміністративного позову.

Відповідно до частини 1 статті 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України.

Таким чином, судові витрати, сплачені позивачем при зверненні до суду де відповідачем є суб'єкти владних повноважень, стягуються з Державного бюджету України шляхом їх безспірного списання з рахунків останнього.

Крім того, з матеріалів справи вбачається, що згідно платіжних доручень від 08.08.2013р., за проведення судово-економічної експертизи по ухвалі Окружного адміністративного суду АР Крим по справі № 801/5297/13-а позивачем сплачено 10304 грн.

Зазначений розмір судових витрат не перевищує граничних розмірів, встановлених ст. ст. 87, 92 КАС України, з урахуванням вимог постанови Кабінету Міністрів України від 27 квітня 2006 року №590 і Інструкції про порядок і розміри відшкодування витрат та виплати винагороди особам, що викликаються до органів дізнання, попереднього слідства, прокуратури, суду або до органів, у провадженні яких перебувають справи про адміністративні правопорушення, та виплати державним науково-дослідним установам судової експертизи за виконання їх працівниками функцій експертів і спеціалістів, яку затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 1 липня 1996 року №710. Тому суд вважає можливим стягнути на користь позивача суму витрат на проведення судової експертизи у розмірі 10304 грн., що підтверджено документально.

Отже, судовий збір, сплачений позивачем при зверненні до суду у розмірі 806,13 грн. та 10 304 грн. за 140год. з проведення судової експертизи підлягають поверненню на його користь з Державного бюджету України.

Під час судового засідання, яке відбулось 20.02.2014 р. були оголошені вступна та резолютивна частини постанови. Відповідно до ст. 163 КАС України постанову складено 25.02.2014 року.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 94, 160-163 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати податкові повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим Державної податкової служби № 0003752201 від 14.05.2013 року, № 0003762201 від 14.05.2013 року.

Стягнути з Державного бюджету України на користь Публічного акціонерного товариства "Акціонерна компанія "Кримавтотранс" (ЄДРПОУ 3120667) 11 110,13 грн. судових витрат, з яких сплата за судовій збір у розмірі 806,13 грн. та з проведення судової експертизи у розмірі 10 304 грн..

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Латинін Ю.А.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення24.02.2014
Оприлюднено06.03.2014
Номер документу37462691
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/5297/13-а

Постанова від 24.02.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Латинін Ю.А.

Ухвала від 23.01.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Латинін Ю.А.

Ухвала від 03.06.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Латинін Ю.А.

Ухвала від 20.05.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Латинін Ю.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні