Постанова
від 06.02.2014 по справі 806/7789/13-а
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 лютого 2014 року Житомир справа № 806/7789/13-a

категорія 8.1.5

Житомирський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Єфіменко О.В., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Житомирської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Житомирській області до Приватного підприємства "Грань" про стягнення заборгованості у сумі 9778,94 грн,

встановив:

28 листопада 2013 року Житомирська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Житомирській області (далі - Житомирська ОДПІ) звернулася до суду з позовом до Приватного підприємства "Грань" (далі - ПП "Грань"), в якому з уточненням позовних вимог просила стягнути заборгованість з податку на додану вартість у сумі 8256,55 грн.

Представник позивача в судовому засіданні позов підтримав, просив його розглядати в порядку письмового провадження.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про час, дату та місце розгляду справи повідомлений вчасно та належним чином, причини своєї неявки суду не повідомив.

Відповідно до ч. 6 ст.128 Кодексу адміністративного судочинства України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

За наведених обставин суд вважає за можливе розглянути справу у порядку письмового провадження на підставі наявних у ній доказів.

Судом встановлено, що ПП "Грань", код ЄДРПОУ 32008241, зареєстроване як платник податків у Житомирській ОДПІ.

Так, згідно зі ст. 20 Податкового кодексу України (далі - ПК) контролюючі органи мають право, зокрема, проводити перевірки платників податків (крім Національного банку України) в порядку, встановленому цим Кодексом та під час проведення перевірок вивчати та перевіряти первинні документи, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку, інші регістри, фінансову, статистичну звітність, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, визначати у визначених цим Кодексом випадках суми податкових та грошових зобов'язань платників податків.

Відповідно до положень п. 41.1. ПК контролюючими органами є органи доходів і зборів - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування єдиної державної податкової, державної митної політики в частині адміністрування податків і зборів, митних платежів та реалізує державну податкову, державну митну політику, забезпечує формування та реалізацію державної політики з адміністрування єдиного внеску, забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями при застосуванні податкового та митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску (далі - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику), його територіальні органи.

Підпунктом 20.1.34. п. 20.1.34 ст. 20 ПК визначено, що контролюючий орган має право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини;

Таким чином, позивач є органом державної влади, уповноваженим здійснювати функцію контролю за визначенням та сплатою платником податків, повноваження якого на звернення до суду із позовом про стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, які обслуговують такого платника податків прямо передбачено законом.

Відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Згідно з пунктами 203.1., 203.2. ст. 203 Розділу V "Податок на додану вартість" ПК, податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця. Платник податку зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.

Судом встановлено, що :

- 24 квітня 2013 року позивач подав до контролюючого органу податкову декларацію з податку на додану вартість за березень 2013 року № 9022472975, у якій самостійно визначив до сплати 2794,00 грн (а.с. 10);

- 19 травня 2013 року позивач подав до відповідача податкову декларацію з даного податку за квітень 2013 року № 9028914143, в якій самостійно визначив до сплати 931,00 грн (а.с. 11);

- 19 червня 2013 року ПП "Грань" подало до Житомирської ОДПІ податкову декларацію з податку на додану вартість за травень 2013 року № 9036146307, де визначив до сплати 1229,00 грн (а.с. 12);

- 18 липня 2013 року відповідач подав позивачу декларацію № 9043103561 з податку на додану вартість за червень 2013 року, у якій визначив до сплати 1074,00 грн (а.с. 13);

- 18 вересня 2013 року позивачем було подано до контролюючого органу податкову декларацію за серпень 2013 року № 9058417087, де визначив до сплати 2233,00 грн (а.с.16).

19 серпня 2013 року контролюючим органом було винесене податкове повідомлення рішення № 0004801502, яким до відповідача застосовано фінансову санкцію за порушення норм податкового законодавства у сумі 964,16 грн (а.с. 14).

В результаті несплати відповідачем узгодженої суми зобов'язань у нього утворився податковий борг з вказаного податку у сумі 9225,16 грн.

Доказів сплати заборгованості з податку на додану вартість відповідач не надав.

Згідно з п.п. 129.1.1. п.129.1 ст. 129 ПК, пеня нараховується після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.

Згідно з п. 129.4 ст. 129 ПК пеня, визначена підпунктом 129.1.1 пункту 129.1 цієї статті, нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті.

За несвоєчасну сплату грошового зобов'язання відповідно до ст. 129 ПК відповідачу була нарахована пеня у сумі - 553,78 грн.

Відповідно до п. 95.1. та п. 95.2. ст. 95 ПК орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.

Відповідачу податковим органом були виставлена та направлена відповідачу податкова вимога № 96 29/10/24 від 21 січня 2011 року (а.с. 9).

Відповідно до п. 59.5. ст. 59 ПК у разі коли у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що виник після надіслання (вручення) податкової вимоги.

Пунктом 38.1. ст. 38. ПК встановлено, що виконанням податкового обов'язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк.

На момент розгляду справи відповідач частково сплатив податковий борг у сумі 1521,82 грн, внаслідок чого в нього залишилась несплаченою заборгованість з податку на додану вартість у сумі 8256,55 грн.

З огляду на викладене суд дійшов висновку, що позовна заява Житомирської ОДПІ підлягає задоволенню в повному обсязі.

Керуючись ст. ст. 23, 118, 162, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

постановив:

Позов Житомирської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Житомирській області до Приватного підприємства "Грань" про стягнення заборгованості у сумі 8256,55 грн - задовольнити.

Стягнути з Приватного підприємства "Грань" (код ЄДРПОУ 32008241) на користь Державного бюджету України в особі Житомирської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Житомирській області заборгованість у сумі 8256 (вісім тисяч двісті п'ятдесят шість) грн 55 коп.

Постанова набирає законної сили у строк та у порядку, що визначені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України, і може бути оскаржена до Житомирського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції у порядку, визначеному статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Єфіменко О.В.

СудЖитомирський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.02.2014
Оприлюднено06.03.2014
Номер документу37474087
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —806/7789/13-а

Постанова від 06.02.2014

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Єфіменко Ольга Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні