Постанова
від 04.03.2014 по справі 803/324/14
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 березня 2014 року Справа № 803/324/14

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Мачульського В.В.,

розглянувши в порядку письмового провадження в м. Луцьку адміністративну справу за позовом Ратнівського районного центру зайнятості до ОСОБА_1 про стягнення незаконно отриманої допомоги по безробіттю,

ВСТАНОВИВ:

Ратнівський районний центр зайнятості (далі - Ратнівський РЦЗ, позивач) звернувся з адміністративним позовом до ОСОБА_1 (далі - ОСОБА_1, відповідач) про стягнення незаконно отриманої допомоги по безробіттю в сумі 11332,10 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що ОСОБА_1 була зареєстрована як така, що шукає роботу з 06.11.2012 року в Ратнівському РЦЗ. Відповідно до Закону України «Про зайнятість населення» 13.11.2012 року відповідачу було надано статус безробітного та призначено виплату допомоги по безробіттю.

19.12.2013 року спеціалістами центру зайнятості було встановлено, що під час перебування на обліку як безробітного ОСОБА_1 приховала факт перебування у цивільно-правових відносинах з Державним підприємством «Агенство з інвестицій і реєстрації тварин» в період з 29.12.2011 року по 28.12.2012 року, а тому допомога по безробіттю в розмірі 11332,10 грн., отримана нею незаконно. Ратнівським районним центром зайнятості було прийнято рішення про повернення коштів відповідачем, проте остання в добровільному порядку кошти не повернула.

Позивач просить стягнути з ОСОБА_1 на користь Ратнівського районного центру зайнятості кошти в сумі 11332,10 грн.

До судового засідання представник позивача подав до суду письмову заяву про розгляд справи за його відсутності, позовні вимоги підтримує в повному обсязі (а.с.40).

Відповідач 04 березня 2014 року також подала заяву про розгляд справи за її відсутності, позовні вимоги визнає у повному обсязі (а.с.42).

Відповідно до частини четвертої статті 122 КАС України особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Якщо таке клопотання заявили усі особи, які беруть участь у справі, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами. Згідно із пунктом 10 частини першої статті 3 КАС України письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанцій без виклику осіб, які беруть участь у справі, та проведення судового засідання на основі наявних у суду матеріалів у випадках, встановлених цим Кодексом.

Оскільки від осіб, які беруть участь у справі, надійшли заяви про розгляд справи за їх відсутності, дану справу можливо розглянути і вирішити на основі наявних матеріалів, тому суд приходить до висновку, що судовий розгляд даної справи необхідно здійснювати в порядку письмового провадження, без фіксування адміністративного процесу технічними засобами.

Дослідивши наявні у матеріалах справи докази в їх сукупності, проаналізувавши матеріали справи, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд вважає, що позовні вимоги є підставними та підлягають до повного задоволення, з наступних підстав.

Судом встановлено, що ОСОБА_1 була зареєстрована Ратнівським РЦЗ з 06.11.2013 року як безробітний (категорія безробітних - застраховані особи, які мають право на матеріальні виплати з урахуванням страхового стажу), що підтверджується даними персональної картки відповідача № 030912110600001 (а.с.24). За заявою від 13.11.2012 року (а.с.5) відповідачу згідно із наказом Ратнівського РЦЗ від 13.11.2012 року № НТ121113 було надано статус безробітного та призначено допомогу по безробіттю, виплата якої була припинена згідно із наказом від 25.10.2013 року № НТ131025 (а.с.13).

Актом розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» № 159 від 19.12.2013 року встановлено, що між ОСОБА_1 та Державним підприємством «Агенство з інвестицій і реєстрації тварин» було укладено договір цивільно-правового характеру № 03/45 із терміном дії з 29.12.2011 року по 28.12.2012 року та отримувала дохід за фактично виконаний обсяг робіт. Вищевказаний акт був підписаний відповідачем без заперечень, про що свідчить її підпис, будь-яких зауважень до акту при цьому не висловлено (а.с.23, 23-зворот). Крім того, факт перебування відповідача у трудових відносинах з ДП «Агенство з інвестицій і реєстрації тварин» підтверджується копією договору про виконання разової роботи № 03/45 від 29.12.2011 року із додатками до договору та листом ДП «Агенство з інвестицій і реєстрації тварин» № 1096/7-3В від 09.12.2013 року (а.с.8-зворот, 9-12,25).

За час перебування на обліку у Ратнівському РЦЗ відповідачем отримано допомогу по безробіттю за період з 13.11.2012 року по 25.10.2013 року, що в загальному розмірі становить 11332,10 грн., та підтверджується відповідним розрахунком Ратнівського РЦЗ (а.с.6-7).

13.01.2014 року Ратнівським РЦЗ видано наказ № НТ140113 про повернення відповідачем коштів в сумі 11332,10 грн., 14.01.2014 року за № 73/05-6 відповідачу надіслано повідомлення про повернення коштів (а.с.14), яке вона отримала 20.01.2014 року, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с.14-зворот), проте відповідач в добровільному порядку кошти не повернула.

Відповідно до частини першої статті 4 Закону України «Про зайнятість населення» від 05.07.2012 року № 5067-VІ (з наступними змінами та доповненнями) до зайнятого населення належать особи, які працюють за наймом на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, особи, які забезпечують себе роботою самостійно (у тому числі члени особистих селянських господарств), проходять військову чи альтернативну (невійськову) службу, на законних підставах працюють за кордоном та які мають доходи від такої зайнятості, а також особи, що навчаються за денною формою у загальноосвітніх, професійно-технічних та вищих навчальних закладах та поєднують навчання з роботою.

Згідно із частинами другою, третьою статті 36 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» від 02.03.2000 року № 1533-ІІІ (з наступними змінами та доповненнями) застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг. Сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.

Як передбачено пунктами 6-9 Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітним, затвердженим наказом Міністерства праці та соціальної політики України, Державної податкової адміністрації України від 13.02.2009 року № 60/62, постановою правління Пенсійного фонду України від 13.02.2009 року № 7-1, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12.03.2009 року № 232/16248, у разі встановлення центром зайнятості відповідно до цього Порядку належності безробітної особи до категорії зайнятих така особа знімається з обліку як безробітна в установленому законодавством порядку та повертає суму незаконно отриманого матеріального забезпечення і вартості наданих соціальних послуг з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати матеріального забезпечення та надання соціальних послуг. Якщо відомості про доходи є недостовірними з вини особи, центри зайнятості припиняють відповідні виплати, а суми здійснених виплат з дня їх призначення повертаються особою. Рішення про повернення коштів особою оформлюється наказом. У разі відмови особи повернути кошти, а також у разі неповернення їх у встановлений строк стягнення таких коштів здійснюється у судовому порядку відповідно до законодавства. Рішення центру зайнятості щодо повернення коштів може бути оскаржено в центрі зайнятості вищого рівня або в судовому порядку.

Таким чином, з урахуванням встановлених обставин справи та наведених норм чинного законодавства України, суд приходить до висновку, що оскільки Ратнівським РЦЗ, у зв'язку із встановленням належності відповідача до категорії зайнятих правомірно прийнято наказ № НТ140113 від 13.01.2014 року про повернення відповідачем коштів у вигляді незаконно отриманої допомоги по безробіттю в сумі 11332,10 грн., який відповідач не оскаржила та в добровільному порядку кошти не повернула, письмових заперечень проти позову не подала, тому позовні вимоги про стягнення зазначених коштів підлягають до задоволення.

Керуючись статтями 41, 122, 128, 162, 163 КАС України, на підставі Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття», Закону України «Про зайнятість населення», суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з ОСОБА_1 (АДРЕСА_1, паспорт серія НОМЕР_2, ідентифікаційний код НОМЕР_1) на користь Ратнівського районного центру зайнятості (44100, Волинська область, селище міського типу Ратне, вулиця Набережна, будинок 6, ідентифікаційний код 20123851) кошти в розмірі 11332 гривні 10 копійок (одинадцять тисяч триста тридцять дві гривні десять копійок).

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.

Головуючий

Суддя В.В. Мачульський

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.03.2014
Оприлюднено05.03.2014
Номер документу37478999
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —803/324/14

Ухвала від 18.02.2014

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Мачульський Віктор Володимирович

Постанова від 04.03.2014

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Мачульський Віктор Володимирович

Ухвала від 18.02.2014

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Мачульський Віктор Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні