ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
13 лютого 2014 року м. Київ К/800/31203/13
Вищий адміністративний суд України в складі колегії суддів:
головуючої: суддів: Блажівської Н.Є., Сіроша М.В., Усенко Є.А., розглянувши у попередньому судовому засіданні касаційну скаргу Державної податкової інспекції у Франківському районі м. Львова Львівської області Державної податкової служби на ухвалу Львівського окружного адміністративного суду від 15 лютого 2013 року та ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 21 травня 2013 року
у справі № 28/311А
за позовом Приватного підприємства «Фламенко»
до Державної податкової інспекції у Франківському районі
м. Львова Львівської області Державної податкової служби,
Головного управління Державного казначейства України у Львівській
області в особі управління Державного казначейства у Франківському
районі м. Львова
про скасування податкового повідомлення рішення та відшкодування з
державного бюджету коштів ,-
В С Т А Н О В И В
Приватне підприємство «Фламенко» звернулося до суду із заявою у в якому просило виправити помилку у виконавчому листі, виданому Господарським судом Львівської області 17 листопада 2009 року (Серійний номер - 016563), а саме: замінити частину другу виконавчого листа та вказати: «відшкодувати Приватному підприємству «Фламенко» (79057 м. Львів вул. Антоновича, 85/1, код ЄДРПОУ 23970310) з Державного бюджету України податок на додану вартість у розмірі 177 107 гривень 19 коп..»; поновити пропущений строк для пред'явлення виконавчого листа до примусового виконання.
Ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 15 лютого 2013 року, заяву задоволено: виправлено помилку у виконавчому листі, виданому 17 листопада 2009 року Господарським судом Львівської області у справі №28/311А: замість «зобов'язати управління Державного казначейства у Франківському районі м. Львова (79044, м. Львів, вул. Конотопська, 6, код ЄДРПОУ 22406168) відшкодувати Приватному підприємству «Фламенко» (79057, м. Львів, вул. Антоновича, 85/1, код ЄДРПОУ 23970310) з Державного бюджету податок на додану вартість у розмірі 177 107 гривень 19 коп.», вказано: «відшкодувати Приватному підприємству «Фламенко» (79057, м. Львів, вул. Антоновича, 85/1, ідентифікаційний код 23970310) податок на додану вартість з Державного бюджету у розмірі 177 107 гривень 19 коп.»; поновлено строк пред'явлення виконавчого листа, виданого Господарським судом Львівської області у справі №28/311А 17 листопада 2009 року до примусового виконання постанови суду від 15 жовтня 2008 року.
Ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 21 травня 2013 року апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Франківському районі м. Львова Львівської області Державної податкової служби залишено без задоволення, а ухвалу Львівського окружного адміністративного суду від 15 лютого 2013 року про виправлення помилки у виконавчому листі та поновлення пропущеного строку для пред'явлення виконавчого листа для примусового виконання по справі № 28/311-а за позовом Приватного підприємства «Фламенко» до Державної податкової інспекції у Франківському районі м. Львова Львівської області Державної податкової служби, Головного управління Державного казначейства України у Львівській області в особі управління Державного казначейства у Франківському районі м. Львова про скасування податкового повідомлення - рішення №2531/10/23 від 07 лютого 2007 року та відшкодування з державного бюджету 177 107 гривень 19 коп. - без змін.
ДПІ в касаційній скарзі, вказуючи на допущені судами першої та апеляційної інстанції порушення норм процесуального права, що призвело до помилкового поновлення строку для пред'явлення виконавчого листа та виправлення описки у виконавчому листі, просить скасувати ухвалу Львівського окружного адміністративного суду від 15 лютого 2013 року та ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 21 травня 2013 року і постановити нову ухвалу, якою відмовити у задоволенні заяви ПП «Фламенко».
Позивач не скористався процесуальним правом надати письмові заперечення на касаційну скаргу, що не перешкоджає її розгляду.
Заслухавши суддю-доповідача, обговоривши доводи касаційної скарги та перевіривши за матеріалами справи правильність застосування судами норм матеріального та процесуального права, правової оцінки обставин у справі, колегія суддів звертає увагу на наступне.
Відповідно до частини 1 статті 220 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції перевіряє правильність застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, правової оцінки обставин у справі і не може досліджувати докази, встановлювати та визнавати доведеними обставини, які не були встановлені в судовому рішенні, та вирішувати питання про достовірність того чи іншого доказу.
Так, судами попередніх інстанцій встановлено, що Приватне підприємство "Фламенко" звернулось до суду з позовом до Державної податкової інспекції у Франківському районі м. Львова та Головного управління Державного казначейства України у Львівській області в особі управління Державного казначейства України у Франківському районі м. Львова про скасування податкового повідомлення-рішення та відшкодування з Державного бюджету 177 107,19 грн.
Постановою Господарського суду Львівської області від 15 жовтня 2008 року позов задоволено. Скасовано податкове повідомлення-рішення ДПІ у Франківському районі м. Львова № 2531/10/23 від 7 лютого 2007 р. Відшкодовано ПП «Фламенко» податок на додану вартість з Державного бюджету у розмірі 177 107,19 грн.
Ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 22 вересня 2009 року постанову Господарського суду Львівської області від 15 жовтня 2008 року залишено без змін.
17 листопада 2009 року Господарським судом Львівської області у зв'язку з набранням законної сили судовим рішенням видано виконавчий лист про примусове виконання постанови суду від 15 жовтня 2008 року, яким зобов'язано Управління Державного казначейства у Франківському районі міста Львова відшкодувати Приватному підприємству «Фламенко» з державного бюджету податку на додану вартість у розмірі 177107,19 грн.
В той же час ухвалою Вищого адміністративного суду України від 10 листопада 2009 року було відкрито касаційне провадження за касаційною скаргою Державної податкової інспекції у Франківському районі м. Львова на постанову Господарського суду Львівської області від 15 жовтня 2008 року та ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 22 вересня 2009 року, а також зупинено виконання постанови Господарського суду Львівської області від 15 жовтня 2008 року у справі №28/311А до закінчення касаційного провадження.
Ухвалою Вищого адміністративного суду від 15 січня 2013 року касаційну скаргу Державної податкової інспекції у Франківському районі м. Львова відхилено, а постанову господарського суду Львівської області від 15 жовтня 2008 року та ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 22 вересня 2009 року залишено без змін.
Обґрунтовуючи поважність підстав пропуску строку звернення із виконавчим листом та зазначаючи про необхідність виправлення у ньому описок, ПП «Фламенко» зазначило, що листом Державного казначейства у Франківському районі м. Львова № 03 - 30/2031 від 31 грудня 2009 року ПП «Фламенко» повернуто виконавчий лист від 17 листопада 2009 року у справі №28/311А у зв'язку із тим, що його зміст не відповідає змісту резолютивної частини постанови Господарського суду Львівської області від 15 жовтня 2008 року. Крім цього, 3 березня 2010 року державним виконавцем відділу примусового виконання рішень відділу Державної виконавчої служби України Головного управління юстиції у Львівській області прийнято постанову про відмову у відкритті виконавчого провадження.
Відповідно до статті 259 Кодексу адміністративного судочинства України суд, який видав виконавчий лист, може за заявою стягувача або боржника виправити помилку, допущену при його оформленні або видачі, або визнати виконавчий лист таким, що не підлягає виконанню, та стягнути на користь боржника безпідставно одержане стягувачем за виконавчим листом.
За таких обставин, з огляду на те, що у виконавчому листі Господарського суду Львівської області від 17 листопада 2009 року про примусове виконання постанови суду від 15 жовтня 2008 року було допущено помилку, а саме його зміст не відповідав змісту резолютивної частини постанови Господарського суду Львівської області від 15 жовтня 2008 року, суд першої інстанції, з яким погодився суд апеляційної інстанції, дійшов вірного висновку та задовольнив заяву ПП «Фламенко» про виправлення помилки у виконавчому листі.
Згідно зі статтею 21 Закону України «Про виконавче провадження» (в редакції, яка була чинною на час набрання постановою законної сили) виконавчі листи та інші судові документи можуть бути пред'явлені до виконання протягом трьох років.
Статтею 261 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що стягувачам, які пропустили строк пред'явлення виконавчого листа до виконання з причин, визнаних судом поважними, пропущений строк може бути поновлено.
З огляду на те, що ПП «Фламенко» пропущено строк з поважних причин, тобто причин які були об'єктивно непереборними та не залежали від його волевиявлення (зупинення ухвалою Вищого адміністративного суду України від 10 листопада 2009 року виконання постанови Господарського суду Львівської області від 15 жовтня 2008 року у справі №28/311А), суди попередніх інстанцій дійшли юридичного правильного висновку про поновлення строку пред'явлення виконавчого листа.
При чому, суд звертає увагу на те, що чинне законодавство не ставить в залежність обставин виправлення помилки у виконавчому листі та поновлення строку для його пред'явлення від правомірності декларування позивачем сум бюджетного відшкодування, оскільки вказане вже досліджувалось судом, за результатами чого винесено судове рішення, яке набрало законної сили, і на підставі якого виданий вказаний виконавчий лист.
Доводи касаційної скарги висновків судів першої та апеляційної інстанцій не спростовують і не дають підстав для висновку, що судами при розгляді справи неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи порушено норми процесуального права. Таким чином, ухвалені по справі рішення є законними і обґрунтованими, а зазначена в касаційній скарзі позиція відповідача не знаходить свого підтвердження матеріалами справи та не ґрунтується на положеннях чинного законодавства.
За правилами статті 220 1 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції відхиляє касаційну скаргу і залишає рішення без змін, якщо відсутні підстави для скасування судового рішення.
За таких обставин, суд, перевіривши у межах касаційної скарги правильність застосування судами норм матеріального та процесуального права, приходить до висновку, що касаційну скаргу необхідно відхилити, а оскаржувані рішення слід залишити без змін.
Керуючись статтями 220 1 , 223, 224, 230 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
У Х В А Л И В
Касаційну скаргу Державної податкової інспекції у Франківському районі м. Львова Львівської області Державної податкової служби відхилити, а ухвалу Львівського окружного адміністративного суду від 15 лютого 2013 року та ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 21 травня 2013 року залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення копій особам, що беруть участь справі та може бути переглянута з підстав встановлених статтею 237 Кодексу адміністративного судочинства України .
Головуюча: Н. Є. Блажівська
Судді: М.В. Сірош
Є.А. Усенко
Суд | Вищий адміністративний суд України |
Дата ухвалення рішення | 13.02.2014 |
Оприлюднено | 06.03.2014 |
Номер документу | 37483353 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вищий адміністративний суд України
Блажівська Н.Є.
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сасевич Олександр Михайлович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сасевич Олександр Михайлович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні