Постанова
від 03.03.2014 по справі 815/803/14
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/803/14

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 лютого 2014 року о 10.42. м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі

головуючого судді - Юхтенко Л.Р.,

при секретарі судового засідання - Цікалової Ю.І.,

за участю сторін:

від прокуратури представник - Ейсмонт І.С., за посвідченням

від позивача представник - Дегтяр А.А., за довіреністю

від відповідача представник - не з'явився

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Одеського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовом заступника прокурора Малиновського району м. Одеси в інтересах держави в особі Південно-Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Публічного акціонерного товариства "Ударний" про стягнення штрафних санкцій у сумі 5100 грн., -

ВСТАНОВИВ:

До суду надійшов адміністративний позов заступника прокурора Малиновського району м. Одеси в інтересах держави в особі Південно-Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Публічного акціонерного товариства "Ударний" про стягнення штрафних санкцій у сумі 5100 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач не виконав у добровільному порядку постанову Південно-Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів, що стало підставою звернення законного представника до суду з дійсним адміністративним позовом.

В судовому засіданні законний представник позивача позовні вимоги підтримав повністю та просив суд їх задовольнити з підстав викладених в позовній заяві.

Представник позивача, у відкритому судовому засіданні, також підтримав позовні вимоги.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився, та з урахуванням приписів ч. 8 ст. 35 КАС України повідомлений належним чином та завчасно про день, час та місце слухання справи.

Вивчивши матеріали справи, заслухавши пояснення законного представника та представника позивача, дослідивши обставини, якими обґрунтовуються вимоги, перевіривши їх доказами, суд вважає, що адміністративний позов підлягає задоволенню в повному обсязі з наступних підстав.

Постановами Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку №372-ОД-1-Е, №373-ОД-1-Е, №374-ОД-1-Е від 10 липня 2013 року порушено справи про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ПАТ "Ударний", що полягало у ненаданні річної інформації про емітента за 2012 рік не пізніше 1 червня року, наступного за звітним, не оприлюднення річної інформації про емітента за 2012 рік, шляхом її розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних, у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, не оприлюднення річної інформації про емітента за 2012 рік, шляхом її офіційному друкованому виданні, у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, що є порушенням вимог ст. 40 Закону України « Про цінні папери та фондовий ринок» та пункту 1 гл.7 розділу V Положення «Про розкриття інформації емітентами цінних паперів», затвердженого рішенням ДКЦПФР від 19.12.2006 року №1591.

Зазначеними постановами викликано представника ПАТ "Ударний" на 19 липня 2013 року о 11 год. 00 хв. для підписання актів про правопорушення на ринку цінних паперів. Постанови були отримані відповідачем, що підтверджується підписом уповноваженої особи на повідомленні про вручення поштового відправлення (а.с.10).

19 липня 2013 року заступником начальника Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку були складені акти №353-ОД-1-Е, №354-ОД-1-Е, №355-ОД-1-Е від 19.07.2013 року, якими встановлено, порушення відповідачем вимог ст. 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» та пункту 1 гл.7 розділу V Положення «Про розкриття інформації емітентами цінних паперів», затвердженого рішенням ДКЦПФР від 19.12.2006 року №1591 (а.с.11-13).

Постановами Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку №368-ОД-1-Е, №369-ОД-1-Е, №370-ОД-1-Е від 22.07.2013 року про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, справи у відношенні ПАТ "Ударний" були призначені до розгляду на 01 серпня 2013 року на 10 год. 30 хв. Зазначені постанови отримані відповідачем 26.07.2013 року, що підтверджується підписом уповноваженої особи на повідомленні про вручення поштового відправлення (а.с.17).

Згідно з постанов Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів №334-ОД-1-Е, №335-ОД-1-Е, №336-ОД-1-Е від 01 серпня 2013 року, до ПАТ "Ударний" було застосовано фінансові санкції у вигляді накладення штрафу за кожне порушення у розмірі 1000 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, загальний розмір яких складає (1700+1700+1700) 5100 грн.

Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 121 Конституції України на прокуратуру покладається представництво інтересів громадянина або держави в суді.

Відповідно до ст. 36-1 Закону України "Про прокуратуру", представництво прокуратурою інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні прокурорами від імені держави процесуальних та інших дій, спрямованих на захист у суді інтересів громадянина або держави у випадках, передбачених законом. Однією із форм представництва є звернення до суду з позовами про захист прав і свобод іншої особи, невизначеного кола осіб, прав юридичних осіб, коли порушуються інтереси держави, або про визнання незаконними правових актів, дій чи рішень органів і посадових осіб. Підставою представництва інтересів держави в судах є наявність порушень або загрози порушень економічних, політичних і інших державних інтересів внаслідок протиправних дій (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб, що вчиняються у відносинах між ними або державою.

Спеціальним законом, який визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні, є Закон України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» від 30 жовтня 1996 року №448/96-ВР.

Відповідно до статті 1 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.

Частиною 1 статті 5 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» передбачено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.

Згідно з частин 1-4 статті 6 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР) є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку складається з Комісії як колегіального органу та центрального апарату. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку може утворювати територіальні органи у випадках, передбачених у положенні про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.

Відповідно до пункту 14 статті 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Як свідчать матеріали справи, уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку встановлені ознаки порушення ПАТ "Ударний" вимог ст. 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок», п. 1. глави 7, розділу V «Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів».

Керуючись пунктом 4 розділу V та пунктом 1 розділу VІ Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11 грудня 2007 року №2272, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 12 лютого 2008 року за № 120/14811, тимчасово виконуючим обов'язки начальника Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку прийняті постанови №334-ОД-1-Е, №335-ОД-1-Е, №336-ОД-1-Е від 01 серпня 2013 року про накладення санкцій, які підлягають сплаті протягом 15 днів з моменту їх отримання, однак відповідачем у добровільному порядку у встановлений законодавством строк не сплачено.

Зазначені постанови були направлені на адресу відповідача, та отримані ним 09.08.2013 року, що підтверджується повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с.21).

Відповідно до пункту 6 частини 1 статті 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за: нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Статтею 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» передбачено, що рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді. Таке ж положення міститься в розділі XV Правил, згідно якого постанова за справою про правопорушення, а також рішення Комісії за скаргою на постанову можуть бути оскаржені до суду в порядку і строки, установлені законодавством. Крім того, згідно вказаної статті у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Судом встановлено, що на час розгляду справи відповідачем не сплачена сума заборгованості зі сплати штрафів, а постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів у встановленому законом порядку не оскаржені, та є чинними, а тому суд вважає, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволення.

Відповідно до ст.9 КАС України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їх посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтується її вимоги та заперечення крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Суд дійшов висновку, що позовні вимоги заступника прокурора Малиновського району м. Одеси в інтересах держави в особі Південно-Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку є обґрунтованими та документально доведеними, у зв'язку з чим підлягають задоволенню у повному обсязі.

Судові витрати підлягають розподілу відповідно до приписів ст. 94 КАС України.

З огляду на вищевикладене, враховуючи положення Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", «Правил розгляду справ за правопорушення на ринку цінних паперів та застосування санкцій», затверджені рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 року №1470 керуючись ст.ст. 2,4,72 158-163, 254 КАС України суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов заступника прокурора Малиновського району м. Одеси в інтересах держави в особі Південно-Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Публічного акціонерного товариства "Ударний" про стягнення штрафних санкцій у сумі 5100 грн. - задовольнити повністю.

Стягнути з Публічного акціонерного товариства "Ударний" (код ЄДРПОУ 05539382, місцезнаходження: вул. Узвіз Антонова, 5А, смт. Тарутино, Одеська область, 68500) штрафні санкції у сумі 5100 грн. (п'ять тисяч сто гривень) до Державного бюджету України в особі Південно-Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (м. Одеса, вул. Гайдара, 13) на розрахунковий рахунок 311141106700447, МФО 828011, код ЄДРПОУ 37907783 в ГУДКСУ в Одеській області.

Постанова може бути оскаржена в порядку та строки, передбачені ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова набирає законної сили в порядку та строки, передбачені ст. 254 КАС України.

Повний текст постанови складений та підписаний 03 березня 2014 року.

Суддя Л.Р. Юхтенко

Стягнути з Публічного акціонерного товариства "Ударний" (код ЄДРПОУ 05539382, місцезнаходження: вул. Узвіз Антонова, 5А, смт. Тарутино, Одеська область, 68500) штрафні санкції у сумі 5100 грн. (п'ять тисяч сто гривень) до Державного бюджету України в особі Південно-Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (м. Одеса, вул. Гайдара, 13) на розрахунковий рахунок 311141106700447, МФО 828011, код ЄДРПОУ 37907783 в ГУДКСУ в Одеській області.

03 березня 2014 року.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.03.2014
Оприлюднено12.03.2014
Номер документу37484247
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/803/14

Постанова від 03.03.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

Ухвала від 05.02.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні